Урок математики на тему Одноцифрові та двоцифрові числа.

Про матеріал
До вашої уваги конспект уроку з математики для учнів 1 класу. Цікаві завдання, які допоможуть дітям краще засвоїти навчальний матеріал.
Перегляд файлу

Тема: Одноцифрові й двоцифрові числа. Позиційний принцип будови числа. Задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць.

Мета: продовжити роботу над засвоєнням нумерації чисел в межах 100; утворенням двоцифрових чисел із десятків та одиниць, вчити порівнювати їх. Розвивати логічне мислення, увагу, вміння аналізувати, узагальнювати, порівнювати, виховувати любов до близьких людей, взаємоповагу.

Тип уроку: комбінований.

Методи і прийоми: бесіда, пояснення, індивідуальне опитування, аналізування, порівняння.

Обладнання: ілюстративний матеріал ( цукерки з прикладами)

     Хід уроку.

І. Організаційна частина.

- Добрий день, діти! Сідайте!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

  • Діти, яка  зараз пора року? ( весна )
  • Весна прийшла і все ожило кругом. Починається прокидатися природа. На деревах починає розпускатися листя. Прокидаються і перші весняні квіти.
  • Давайте ми привітаємо вашого класного керівника з приходом весни. Давайте складемо для неї букет квітів в корзинці.( зроблена з паперу, стоїть на столі у вчителя) Будьте активні і уважні, за кожне виконане завдання у нашій корзинці з’являтиметься одна квітка, і до кінця уроку ми зможемо скласти чарівний букет квітів.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  • А розпочнемо ми з усного рахунку. Ваше завдання буде назвати всі числа по порядку.
  1. Усний рахунок.
    1.        ( числа називаю усно)
  • Діти , назвіть всі числа від 20 до 39 ( 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 …)
  • Назвіть всі числа від 38 до 48;
  • Назвіть всі числа від 70 до 80;
  • Назвіть всі числа від 75 до 85;
  • Назвіть всі числа від 80 до 99;
  • Назвіть всі числа від 99 до 100.

Молодці діти. Ви справилися із завданням, тому в нашій корзинці з’являється перша квітка.

А зараз я пропоную  перевірити чи не допускаєте ви помилок, і чи вмієте ви слідкувати. Тому виконаємо вправу, яка має назву «Ланцюжок».

  1.        «Ланцюжок»( надруковане на аркуші паперу).
  • Яких чисел не вистачає в цьому ряді? 80, …, 82…, 83, …, …, 86, …, 88, 89.

Молодці, діти. Ви уважно слідкуєте, правильно рахуєте, і ви гарно засвоїли матеріал на минулому уроці, тому у нашій корзинці з’являється ще одна квітка. 

А зараз я пропоную вам перевірити чи знаєте ви сусідів чисел. Я вам буду називати число, а вам треба буде назвати  його сусідів.

  1.        «Сусіди числа»
  • 13,   27,    10,   5,  19
  • Молодці, діти. Ви гарно знаєте сусідів чисел, тому в корзинці з’являється ще одна квітка.
  • Наступне ваше завдання буде таке. Вам потрібно дане число (показую на нього) зменшити на 10. ( після того, як дитина  зменшила число, то відкривається у білій клітинці відповідь, наочність на дошці).
  1. Обчисліть:

                Зменш на 10

40

70

30

20

50

60

100

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Молодці, ви справилися із завданням, тому в нашій корзинці з’являється ще одна квітка.
  1. Каліграфічна хвилинка.
  • А зараз послухайте уважно віршик, і скажіть про скількох дітей йде мова у віршику.

Іде маленька Галя,

Веде її Наталя.

Зустріли 5 хлоп’ят

Та 9 дівчат,

То скільки всіх малят? (1+1+5+9 = 16)

  1. Отже на каліграфічній хвилинці ми запишемо у рядок число 16.
  • Діти, розгорніть ваші зошити . Записуємо дату, класна робота. Запишіть у рядок число 16, починайте там де у вас стоїть крапка.
  • Молодці діти, ви каліграфічно написали число, тому в нашій корзинці з’являється ще одна квітка.

ІV. Розвиток математичних знань.

  • А зараз слухайте мене уважно і записуйте тільки відповідь. Виконуйте самостійно, потім перевіримо разом. Запишіть:
  1. Математичний диктант.
  • Яке число при лічбі йде за числом: 39; 70; 99?
  • Яке число при лічбі передує числу: 20; 45; 61?
  • Яке число знаходиться між числами: 34 і 36?

V. Оголошення теми і мети уроку.

- Сьогодні на уроці ми будемо повторювати що таке одноцифрові та двоцифрові числа, будемо виконувати приклади та ознайомимося з будовою числа.

VI. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

  1. Бесіда.
  • Давайте пригадаємо, які числа ми називаємо одноцифровими? ( називають числа, для запису яких використовується лише одна цифра).
  • А які числа називаються двоцифровими?( називають числа, для запису яких використовується дві цифри).
  • Діти, з десяти цифр 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ( повторюємо за таблицею) можна скласти двоцифрові числа 11, 12, 13, …, 98, 99.
  • Так з яких десяти цифр можна скласти двоцифрові числа?( 0,1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
  • Яке найменше двоцифрове число?( найменше двоцифрове число 10)
  • А яке найбільше двоцифрове число?(найбільше двоцифрове число 99)
  • Молодці діти. В нашій корзинці з’являється ще одна квітка.
  1. Фізкультхвилинка. 
  • А зараз діти трішки відпочинемо.

Буратіно потягнувся

Раз – нагнувся, два – нагнувся,

Руки в сторони розвів,

Мабуть ключик загубив,

А щоб ключик відшукати

Треб нам навшпиньки встати.

  1. Гра «Склади двоцифрове число».
  • Діти, дивлячись на рядок цифр,( показую на числовий ряд, який знаходиться на дошці) складіть двоцифрове число. (н-д: 15, 18, 25)
  1. Робота за підручником.
  • Діти, розгорніть підручник на с. 109, погляньте на завдання 2. Його ви виконаєте самостійно, дівчатка складають і пишуть 5 одноцифрових чисел, а хлопчики 5 двоцифрових чисел. На виконання вам 2 хв.
  • Отже, давайте перевіримо, що ви написали самостійно. Зачитуємо 5 одноцифрових чисел. Зачитуємо 5 двоцифрових чисел.
  • Молодці, ви справилися із завданням, тому в нашій корзинці з’являється ще одна квітка.
  1. Гра «Назви число». (на дошці у вигляді цукерок).
  • Діти, на дошці знаходяться цукерки, але вони не прості, на них знаходиться завдання.
  • Діти, яке число утвориться, якщо взяти:
  1. дес. 3 одн.,(число 23)     4 дес. 1 одн., (число 41)    7 дес., 7 одн. (число 77)
  • Молодці, ви правильно виконали завдання, тому в нашій корзинці з’являється ще одна квітка.
  1. Усна вправа №4.
  • Діти, погляньте на вправу 5.
  • Скажіть, які квіти зображені на малюнку? ( Соняшники)
  • Що знаходиться в середині цих соняшників ( Числа)
  • Які числа? ( Двоцифрові)
  • Давайте порахуємо скільки десятків і скільки одиниць знаходиться в кожному соняшнику.
  • Отже діти, двоцифрові числа мають 2 цифри та розряди десятків і одиниць.
  • Так які розряди мають двоцифрові числа?
  • Молодці діти, ви правильно порахували, і в нашій корзинці з’являється ще одна квітка.

VII. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Робота за таблицею.
  • Діти на дошці знаходиться будинок, в якому живуть числа, кожен має свій поверх.
  • Давайте прочитаємо числа в будинку.
  • На що вказує цифра 7/ цифра 2/ цифра 0/ цифра 3?
  • Яке число найбільше?
  • А яке число найменше?
  • Давайте складемо і назвемо числа. ( 72, 27, 20, 33)
  • Молодці, ви справилися із завданням, і в нашій корзинці з’являється ще одна квітка.
  1. Фізкультхвилинка.
  • А зараз трішки відпочинемо.

Сплять маленькі совенята

(очі заплющені)

Раз – розкрили оченята,

Подивилися навколо

(Кругові рухи очима)

Потім вгору і додолу.

(Лише очима, головою не рухати)

Оченята – блим, блим, блим!

Відпочити треба їм!

Вправо, вліво оченята

Повертали совенята,

Совенята будуть спати

А ми будемо працювати.

  1. Порівняйте числа.
  • Діти, на дошці знаходяться числа, давайте ми їх порівняємо.

52 … 25    49… 51   100…99 

17…72      55…66    90…80

  • Молодці ви справилися із завданням, і остання квітка з’являється у нашій корзинці.

VIII. Закріплення вивченого матеріалу.

  • Що ми сьогодні робили на уроці?
  • Які завдання вам найбільше сподобались?
  • За допомогою яких цифр ми можемо скласти двоцифрові числа?
  • Діти, погляньте яку корзинку з квітами ми зробили для вашого вчителя.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кравченко Снежана Сніжана
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 квітня 2019
Переглядів
14486
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку