Урок математики на тему "Розв’язування задач"

Про матеріал
Дану роботу можна використати на уроках математики , щоб : формувати вміння міркувати від запитання задачі до числових даних або від числових даних до запитання задачі, розв’язувати задачі, додавати або віднімати двоцифрові числа частинами,обчислювати значення виразі за діями; розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до вивчення математики; виховувати охайність.
Перегляд файлу

Дата:12.02.2020р.

Клас:2-А

Тема:Розв’язування задач

Мета: формувати вміння міркувати від запитання задачі до числових даних або від числових даних до запитання задачі, розв’язувати задачі, додавати або віднімати двоцифрові числа частинами,обчислювати значення виразі за діями; розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до вивчення математики; виховувати охайність.

Тип уроку: комбінований урок

Обладнання:ілюстративний та роздавальний матеріал.

Використана література: математика. 2 клас. Частина 2/ Т.М.Бондар, О.В.Компаній, - Х. :Вид. група «Основа», 200. – 270, [2], с. – (Серія «Мій конспект»).

Хід уроку:

І. Організаційний момент

- Доброго дня. Мене звати Аліна Миколаївна і урок математики сьогодні у вас проведу я. А з вами ми познайомимося у ході нашого уроку.

ІІ. Актуалізація набутих знань

2.1. Усний рахунок

-Діти, скоро весна, тож давайте створимо свою математичну квітку, вам потрібно правильно розв’язати приклад і потім на квіточці з’явиться пелюсточка

- Дуже добре,а зараз відкрийте свої зошити,запишіть число,класна робота і пропишіть рядок цифри 70 через клітинку.

2.2 Математичний диктант

-Хто бажає біля дошки записати математичний диктант?(2 учня)А всі інші в себе в зошитах. Запишіть відповіді через кому.

  • Запишіть число,попереднє 74.
  • Запишіть число,наступне до 81.
  • Збільш попередній результат на 5.
  • Зменш число 48 на 8.
  • Запишіть число,що стоїть між 31 та 33.
  • Яке число більше 63 і менше 65?
  • З місця читає свої відповіді…

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку

-Сьогодні ми продовжуємо закріплювати й удосконалювати набуті вміння в обчисленнях й у розв’язанні задач. Ви зрозумієте,що пошук розв’язання задачі можна здійснювати різними способами – або від запитання задачі до числових даних, або, навпаки, від числових даних задачі до її запитання. Саме ці два способи ми будемо використовувати при розв’язанні задач. Тож не гаймо часу, берімося до роботи! Бажаю всім успіху!

Фізкультхвилинка( 17- 20 хв.)

Буратіно наш проснувся,

Гарно- гарно потягнувся,

Раз- нагнувся,два – нагнувся.

Три – чотири – потягнувся,

Руки в сторони розвів,

Мабуть,ключик загуби.

А щоб ключик той дістати.

Треба нам на вшпиньки стати.

IV. Вивчення нового матеріалу

4.1 Підготовча робота

- Діти, а зараз відкрийте підручник на сторінці 86 ( 8 і 6). Давайте розглянемо перше завдання.

- Прочитайте умову задачі про себе.

-А зараз прочитайте її вголос.

- А хто може нам переказати умову задачі?( Повна відповідь)

- Що позначено числом 9 в умові задачі?

- Що позначає число 8 в умові задачі?

- Скільки шишок залишилося в білки після того,як побувала сойка?

- А про що ми дізнаємося,обчисливши значення кожного виразу?

- Який вираз перший, прочитає нам…?

9-8- на скільки більше соснових шишок,ніж ялинкових лежало у дуплі.

- Який вираз другий, прочитає нам…?

9+8- скільки всього шишок було в дуплі.

- Який вираз третій, прочитає нам…?

(9+8)-10 скільки шишок забрала сойка.

- Який вираз четвертий, прочитає нам…?

10-(9+8-10) на скільки більше шишок залишилося у дуплі, ніж забрала сойка.

4.2 Пояснення нового матеріалу

- Діти, а зараз давайте розглянемо задачу під номером 2.

- Прочитайте умову задачі про себе.

- А зараз давайте прочитаємо цю задачу вголос.

- Діти, хто може переказати нам умову задачі?

І спосіб складання плану розв’язку задачі (від запитання задачі до числових даних)

- Діти, чи можемо ми відразу відповісти на питання задачі?Чому?(Не знаємо,скільки всього хробаків зібрала синичка). Якою арифметичною дією ми можемо це дізнатися?(Додавання). Чи можемо відповісти на головне запитання задачі тепер? Якою арифметичною дією ми можемо знайти відповідь на запитання задачі?(Віднімання).

Отже,ми від запитання задачі перейшли до числових даних,аналіз завершено.

ІІ спосіб складання плану розв’язку задачі ( від числових даних задачі до запитання)

- Ми знаємо два числових даних: І – скільки великих хробаків зібрала синичка(9) та ІІ – скільки маленьких хробаків зібрала синичка (15). Про що ми можемо дізнатися за цими числовими даними?(Скільки всього хробаків зібрала синичка) Якою арифметичною дією ми можемо знайти відповідь на це питання?(Додавання).

- Якщо будемо знати два числових значення: І- скільки всього хробаків зібрала синичка; ІІ – скільки хробаків зібрав дятел, то що ми дізнаємося за цими числовими даними?(На скільки синичка зібрала більше хробаків,ніж дятел). Якою арифметичною дією?(Віднімання).

Отже,ми від числових даних перейшли до запитання задачі.

  1. 9+15=24(х.)- всього зібрали синички;
  2. 24-17=7(х.)- більше зібрали синички,ніж дятел.

Відповідь:на 7 хробаків більше зібрали синички, ніж дятел.

- Отже,сої міркування ми можемо побудувати різними способами: від запитання до числових даних, або ж навпаки, від числових даних до запитання.

  • А зараз запишіть розв’язок цієї задачі собі в зошити.

V. Систематизація раніше вивченого матеріалу

- Діти, а зараз давайте виконаємо приклади під номером 3 біля дошки …, а всі інші в себе в зошитах.

65+26=80+11=91

86-59=20+7=27

47+24=60+11=71

53+38=80+11=91

- А прокоментує нам перший приклад…, другий …, третій …, четвертий… .

- Дуже добре,ви всі гарно впоралися.

- А зараз я пропоную вам виконати завдання під номером 4.

Поставте дужки так,щоб одержати істинні рівняння.

32+16-(11-5)=42            32+(16-11)-5=32

VI. Пояснення домашнього завдання

-А вдома ви маєте виконати завдання в синій рамочці з будиночком ліворуч. Сьогодні ми виконували таке завдання під номером 3. Вам слід виконати приклади за такою ж схемою.

VII. Підсумок уроку

- Дайте відповіді на такі запитання:

1.Із якими способами міркування при пошуку розв’язання задачі ми сьогодні познайомилися?

2.Який спосіб міркування вам сподобався найбільше?

3.Яке завдання сьогодні на уроці було найцікавішим?

- Урок закінчено. До побачення!

 

Конспект перевірили і до уроку допустили:

 

Вчитель:                                                                                            І.В.Федоренко

 

Методист:                                                                                         Л.Д.Колесник                                                  

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
6 березня 2020
Переглядів
2445
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку