Акцентація уваги на проблемі та виклику інтересу до її обговорення .Забезпечення розуміння учнями змісту їх діяльності . Надання необхідної інформації для виконання завдань. Інструктаж щодо мети вправи,об'єднання в групи, виконання завдання, презентація результатів. Оцінка власного рівня та шляхів його досягнення, прогнозування подальших кроків .
Огляд знань з математики
Мета. Перевірити знання учнів по темі «Табличне множення та ділення»;
розвивати логічне мислення, кмітливість, уміння швидко орієнтуватися
в ситуації, спостережливість ,удосконалювати навички усного рахунку ;
виховувати культуру поведінки, товариські відносини.
Тип уроку. Урок закріплення і застосування знань, умінь і навичок.
Вид уроку. Урок-подорож.
Обладнання. Карта, картки для індивідуальної роботи.
Зміст уроку
І. Вступне слово вчителя.
- Сьогодні у нашому 3 класі свято – традиційний огляд знань з математики. Запрошую всіх третьокласників вирушити у цікаве далеке плавання по математичному океану. Для того, щоб воно було успішним, потрібен досвідчений капітан. Кого ви пропонуєте обрати? (Діти пропонують вчителя). Отже, на правах капітана я поділю вас на дві команди, а представники команд у чесному поєдинку виборють для себе першість участі у конкурсах.
(Біля дошки стоїть стілець, який крутиться. Представник команди сідає і відповідає на поставлені запитання вчителем. Після кожного запитання стілець повертається на 360*. Хто з представників команди відповість на більше поставлених запитань, та команда першою і починає гру).
Запитання для капітана І команди.
Запитання для капітана ІІ команди.
( Учитель оголошує команду, яка розпочинає гру першою)
ІІ. Ознайомлення з маршрутом плавання.
Учитель: - А тепер я познайомлю вас із картою, за якою проходитиме наш
курс. Наш корабель зупинятиметься у 4 великих портах:
Задачному, Рівнянь, Обчислень та Геометричному. Крім того, на
шляху будуть острови, підводні рифи, льодові гори – айсберги. І
кінцева мета плавання – бухта Відмінна.
ІІІ. Подорож.
Учитель: - Приготувались! Наш корабель піднімає вітрила. Дме попутний
вітер. Наш курс – порт Задачний. Ми наближаємось до Острова
цікавих задач.
( У цьому конкурсі команди по черзі отримують задачі. За кожну правильну відповідь команді нараховується 1 бал. Той, хто бажає відповісти, піднімає руку).
Усні задачі.
Робить вулики ведмідь.
Він зробив їх 27,
На 7 менше, ніж хотів.
Скільки вуликів хотів зробити ведмідь? (34).
( Учитель підводить підсумки)
Порт Задачний
І варіант (на 10-12 балів)
Бригада за нормою повинна складати 48 машин за 4 дні, а складає за 3 дні. Скільки машин понад норму складає бригада щодня?
ІІ варіант (на 7-9 балів)
Один слюсар обробляє 400 деталей за 5 днів, а другий за 4. Скільки деталей обробляють обидва слюсарі за 1 день?
ІІІ варіант (на 4-6 балів)
За нормою бригада повинна складати 300 верстатів за 10 днів. А вона склала 400. Скільки верстатів понад норму складає бригада за 1 день?
(Виконані роботи перевіряються)
Учитель: - Далі наш курс – до Порту Рівнянь. Але на шляху – Рифи Невідомих. Завдання: вказати імена невідомих, шлях їх звільнення; тобто розв’язати рівняння за таблицями з повним поясненням.
(3 учні працюють біля дошки)
Порт Рівнянь
І варіант х : 4 = 16 27 : х = 3
ІІ варіант х : 3 = 18 12 : х = 3
ІІІ варіант 84 – х = 2 72 – х = 5
(Учитель підводить підсумки)
Учитель: - Наступна зупинка в Порту Обчислень.
Порт Обчислень
І варіант ІІ варіант
(18 + 27): 3 60 – 70 : 2
420 ∙ 2 – 600 320 ∙ 2 – 500
Учитель: - Далі наш корабель бере курс до Порту Геометричного. На шляху є Острів цікавої геометрії. Тут живуть найрізноманітніші геометричні фігури. Вони пропонують вам такі завдання.
Порт Геометричний
(Виконання завдання за картками)
І варіант
Накреслити прямокутник, щоб його площа була 12 см. Обчислити периметр.
ІІ варіант
Накреслити прямокутник зі сторонами 6 см і 2 см. Обчислити периметр.
ІІІ варіант
Виміряти сторони даного прямокутника. Обчислити периметр.
(Учитель підводить підсумки)
Учитель: - Чому наш корабель не потонув під час плавання?
Порт прибуття «Бухта Відмінна»
Капітан оголошує результати огляду.
Вручаються подяки переможцям.