Урок математики "Огляд знань "

Про матеріал

Акцентація уваги на проблемі та виклику інтересу до її обговорення .Забезпечення розуміння учнями змісту їх діяльності . Надання необхідної інформації для виконання завдань. Інструктаж щодо мети вправи,об'єднання в групи, виконання завдання, презентація результатів. Оцінка власного рівня та шляхів його досягнення, прогнозування подальших кроків .

Перегляд файлу

Огляд знань з математики

 

Мета.  Перевірити знання учнів по темі «Табличне множення та ділення»;

             розвивати логічне мислення, кмітливість, уміння швидко орієнтуватися

             в ситуації, спостережливість ,удосконалювати навички усного рахунку ;

             виховувати культуру поведінки, товариські відносини.

 

Тип уроку.  Урок закріплення і застосування  знань, умінь і навичок.

 

Вид уроку.  Урок-подорож.

 

Обладнання. Карта, картки для індивідуальної роботи.

 

Зміст уроку

І. Вступне слово вчителя.

-  Сьогодні у нашому 3 класі свято – традиційний огляд знань з математики. Запрошую всіх третьокласників вирушити у цікаве далеке плавання по математичному океану. Для того, щоб воно було успішним, потрібен досвідчений капітан. Кого ви пропонуєте обрати? (Діти пропонують вчителя). Отже, на правах капітана я поділю вас на дві команди, а представники команд у чесному поєдинку виборють для себе першість участі у конкурсах.

(Біля дошки стоїть стілець, який крутиться. Представник команди сідає і  відповідає на поставлені запитання вчителем. Після кожного запитання стілець повертається на 360*. Хто з представників команди відповість на більше поставлених запитань, та команда першою і починає гру).

 

Запитання для капітана І команди.

  1. Як називаються числа при додаванні?
  1. Як називаються числа при діленні?
  2. Яку дію треба виконати при порівнянні числа на кілька одиниць?
  3. Як знайти невідоме зменшуване?
  4. Як знайти периметр прямокутника?

 

Запитання для капітана ІІ команди.

  1. Як називаються числа при відніманні?
  1. Як називаються числа при множенні?
  2. Яку дію треба виконати при порівнянні чисел у кілька разів?
  3. Як знайти невідомий доданок?
  4. Як знайти периметр трикутника?

( Учитель оголошує команду, яка розпочинає гру першою)

 

ІІ. Ознайомлення з маршрутом плавання.

Учитель:   - А тепер я познайомлю вас із картою, за якою проходитиме наш

                   курс. Наш корабель зупинятиметься  у 4 великих портах:

                   Задачному, Рівнянь, Обчислень та Геометричному. Крім того, на

                   шляху будуть острови, підводні рифи, льодові гори – айсберги. І 

                   кінцева мета плавання – бухта Відмінна.

 

ІІІ. Подорож.

Учитель: - Приготувались! Наш корабель піднімає вітрила. Дме попутний

                    вітер. Наш курс – порт Задачний. Ми наближаємось до Острова

                    цікавих задач.

( У цьому конкурсі команди по черзі отримують задачі. За кожну правильну відповідь команді нараховується 1 бал. Той, хто бажає відповісти, піднімає руку).

Усні задачі.

  1. Два рибалки підійшли до річки. На березі був лише один човен, де міг поміститися всього один чоловік. Обидва рибалки переправилися через річку без допомоги. Як вони це зробили? (Рибалки підійшли до берега з різних берегів).
  1. Об 11 годині ночі йде дощ. Чи можлива через добу сонячна погода? (Ні, бо через добу теж буде ніч).
  2. У сім’ї 4 сини, кожен має по дві сестри. Скільки дітей у сім’ї? (6)
  3. На подвір’ї були кролі і кури. Всього голів 3, а ніг – 10. Скільки було окремо курей і кролів? ( 1 курка і 2 кролів)
  4. Що у лісі так гримить?

Робить вулики ведмідь.

Він зробив їх 27,

На 7 менше, ніж хотів.

Скільки вуликів хотів зробити ведмідь? (34).

( Учитель підводить підсумки)

 

Порт  Задачний

І варіант (на 10-12 балів)

Бригада за нормою повинна складати 48 машин за 4 дні, а складає за 3 дні. Скільки машин понад норму складає бригада щодня?

ІІ варіант (на 7-9 балів)

Один слюсар обробляє 400 деталей за 5 днів, а другий за 4. Скільки деталей обробляють обидва слюсарі за 1 день?

 

 

ІІІ варіант (на 4-6 балів)

За нормою бригада повинна складати 300 верстатів за 10 днів. А вона склала 400. Скільки верстатів понад норму складає бригада за 1 день?

(Виконані роботи перевіряються)

Учитель:  - Далі наш курс – до Порту Рівнянь. Але на шляху – Рифи Невідомих. Завдання:  вказати імена невідомих, шлях їх звільнення; тобто розв’язати рівняння за таблицями з повним поясненням.

(3 учні працюють біля дошки)

 

Порт Рівнянь

І варіант             х : 4 = 16                             27 : х = 3

ІІ варіант            х : 3 = 18                             12 : х = 3

ІІІ варіант          84 – х = 2                            72 – х = 5

(Учитель підводить підсумки)

 

Учитель:  - Наступна зупинка в Порту Обчислень.

  • Бачу непередбачену перешкоду. По курсу айсберг.
  • На льодовій горі  міститься Обчислювальний математичний центр. Він пропонує вам свої завдання.
  1. (8 ∙ 3):4)+ 34 ∙- 36): 11 = (4)
  1. (48 : 8) + 14) ∙4) : 8) – 8) ∙5 = (10)
  2. (81 : 9) + 31): 4 )+ 25) :7) +15 = (20)
  3. (45 : 5) – 21) : 10) +17) : 4) ∙ 6 = (30)

 

Порт Обчислень

І варіант                                                   ІІ варіант

               (18 + 27): 3                                              60 – 70 : 2

               420 ∙ 2 – 600                                           320 ∙ 2 – 500

 

Учитель:  - Далі наш корабель бере курс до Порту Геометричного. На шляху є  Острів цікавої геометрії. Тут живуть найрізноманітніші геометричні  фігури. Вони пропонують вам такі завдання.

 

Порт Геометричний

(Виконання завдання за картками)

І варіант

Накреслити прямокутник, щоб його площа була 12 см. Обчислити периметр.

 

ІІ варіант

Накреслити прямокутник зі сторонами 6 см і 2 см. Обчислити периметр.

ІІІ варіант

Виміряти сторони даного прямокутника. Обчислити периметр.

(Учитель підводить підсумки)

Учитель:  - Чому наш корабель не потонув під час плавання?

 

Порт прибуття «Бухта Відмінна»

Капітан оголошує результати огляду.

Вручаються подяки переможцям.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
31 травня 2018
Переглядів
806
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку