Урок математики. "Площі прямокутника і квадрата"

Про матеріал
Розробка уроку, мета якого навчити учнів обчислювати площі прямокутника і квадрата та застосовувати ці вміння при розв’язуванні прикладних задач.
Перегляд файлу

Урок №35

Дата:13.12.20.                                                           Клас:5-Г

Тема уроку:

Площі прямокутника і квадрата

Мета уроку:

 

1)Навчальна:

Навчити учнів обчислювати площі прямокутника і квадрата та застосовувати ці вміння при розв’язуванні прикладних задач.

2)Виховна:

Виховувати наполегливість, вміння працювати в колективі та самостійно.

3)Розвиваюча:

Розвивати логічне мислення.

 

Тип уроку:

Урок закріплення нових знань, вмінь та навичок.

 

Хід уроку:

I. Організаційний момент.

II. Перевірка домашнього завдання.

№582

Р=162 дм

1)162-2

а=47 дм

2)68-друга ст..

S -?

3) S=4734=1598 (дм2)

№588

340000 м2=34 га

53 км2=53000000 м2=5300 га

5830000 м2=583 га

14 км2=1400 га

5 км2 18 га=5000000 м2 + 180000 м2=518 га

24 км2 6 га=2400 га + 6 га=2406 га

 

III. Актуалізацыя опорних знань учнів. Колективне розв’язування вправ для усного рахунку.

Виразити у м2:

 

  • 7 га=70000 м2

П

  • 14 га=1400 м2

Л

  • 60000 см2=6 м2

О

Знайти S□ зі стороною 4 см

Щ

Знайти Р зі сторонами 4 см і 5 см

А

 

Л

О

П

А

Щ

1400 м2

6 м2

70000 м2

20 см2

16 см2

 

IV. Мотивація навчальної діяльності учнів.

  1. Історична довідка.

Виникнення поняття «площа» земельної ділянки в Стародавньому Єгипті.

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

V. Розв’язання задач і вправ.

Поділ 3чнів класу на II групи.

  1. Виконання практичного завдання.

В-1

В-2

а)Вибрати із набору фігур прямокутник і квадрат.

а)Вибрати із набору квадрат і прямокутник.

б)Виміряти сторони і обчислити площу прямокутника.

б)Виміряти сторони і площу квадрата.

 

(взаємоперевірка)

  1. Розв’язування задач

№2

№2

а=500 м

1 м2-180 г

b=400 м

а=6 м

1 га - 260 кг

b=3 м

S-?

S-?             (3 кг)

Чи вистачить 5 т гор.

 

1). 500400=20000=20 га

1). 6 3=18 (м2)

2). 20260=5200 (кг)=5 т 200 кг

Відповідь:5 т не вистачить.

2).18 180=3240 (г)=3 кг 240 г

Відповідь:фарби не вистачить.

 

VI. Підведення підсумків уроку.

Бліц-турнір.

 

VII. Оцінювання учнів.

 

VIII. Домашнє завдання:

Розв’язати завдання протилежного варіанту. Побудувати прямокутник і квадрат, Р яких рівні. Зробіть висновок про площі.


 


C:\Users\Юрій\Desktop\Antonio_Basoli_Ancient_Egyptian_Architecture_Figurative_art_Representational_art_Pyramids_Temples_Architecture_b.jpg

 

 

 

 

I група «Юні агрономи»

  1. Обчислити площу посівної ділянки, зображеної на малюнку:

C:\Users\Юрій\Desktop\Безымянный.png

  1. Чи вистачить 5 т гороху, щоб засіяти ним поле, що має форму прямокутника зі сторонами 500 м і 400 м, якщо на 1 га землі треба висіяти 260 кг гороху?
  2. Поле квадратної форми має площу 36 га. Обчислити периметр поля.

 

Бліц-турнір

Чи згодні ви з твердженням:

а). рівні фігури мають рівні площі?

б). нерівні фігури мають різні площі?

в). будь який квадрат є прямокутником?

г). деякі прямокутники є квадратами? Які саме?

C:\Users\Юрій\Desktop\Antonio_Basoli_Ancient_Egyptian_Architecture_Figurative_art_Representational_art_Pyramids_Temples_Architecture_b.jpg

 

 

 

 

II група «Юні будівельники»

  1. C:\Users\Юрій\Desktop\Безымянный.pngОбчислити площу посівної ділянки, зображеної на малюнку:

 

  1. Витрати емалевої фарби ПФ-115 на одношарове покриття становлять 180 г на м2. Чи вистачить 3 кг емалі, щоб пофарбувати стіну довжиною 6 м і висотою 3 м?
  2. Довжина кімнати 8 м, ширина - 6 м, учнів у класі -24. Яка площа припадає на 1 учня?

 

Бліц-турнір

Чи згодні ви з твердженням:

а). рівні фігури мають рівні площі?

б). нерівні фігури мають різні площі?

в). будь який квадрат є прямокутником?

г). деякі прямокутники є квадратами? Які саме?


 

 

docx
Додано
27 квітня 2022
Переглядів
375
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку