Тема: ПОРІВНЮЄМО МАТЕМАТИЧНІ ВИРАЗИ. РОЗВ'ЯЗУЄМО ЗАДАЧІ.
Мета: вдосконалювати обчислювальні навички, вміння розв'язувати прості і складені задачі, вміння порівнювати числові вирази, знаходити значення виразів; розвивати логічне мислення; виховувати пізнавальний інтерес до навколишнього світу, осінніх змін у природі.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання (с. 36, завдання142)
Завдання 443
-
Прочитайте відповіді виразів зі змінною.
-
Як змнюється різниця 67 – а, якщо значення перемінної зменшується? Збільшується?
-
Як називаються числа при відніманні?
-
Як знайти невідомий від’ємник?
2. Гра «Відповідай, не позіхай»
- Скільки днів в одному тижні? у двох?
-
Скільки тижнів у місяці?
-
Скільки місяців у році? у двох?
-
Скільки пір року ви знаєте?
-
Яка тепер пора року?
-
Назвіть осінні місяці.
-
Сьогодні на уроці ми будемо багато рахувати, рухатись осінніми стежками, говорити про сезонні зміни у природі та відкривати для себе нові знання.
3. Хвилинка каліграфії. Записати ряд чисел, визначити логічну послідовність, продовжити ряд.
4, 7, 10, 13, 16, …
Підкресліть непарні числа.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
Презентація. Слайд 1.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
-
Порівнюємо вирази. Фронтальна робота.
9 + 7 * 6 + 7 13 – 6 * 13 – 8 11 – 8 * 11 - 5
17 – 9 * 17 - 5 16 – 9 * 12 – 9 10 + 4 * 8 + 4
-
Зістав вирази в кожній парі. Що залишається незмінним? Що змінюється? Як ця зміна впливає на результат? Порівняй вирази, скориставшись визначеною закономірністю.
-
Робота над задачею з двома запитаннями.
Василько знайшов у лісі 6 опеньків, амаслючків на 5 більше. Скільки маслючків зібрав Василько? Скільки всього грибів зібрав Василько?
-
Прокоментуйте за схемою аналізу розв’язування задачі. Запишіть розв’язання.
-
Фізкультхвилинка. Слайд 2. Відео «фізкультхвилинка математика».
-
Робота із задачами. Змагання «Працюй вдумливо і швидко». Робота із рахівничками.
-
В озері плавало 6 гусей, 2 лебеді, 2 видри, 3 качки. Скільки всього птахів плавало в озері?Слайд 3.
-
На дереві сиділи дятел, 7 синичок, 2 дрозди, 3 шпака і сова. Перелітні птахи знялися у повітря. Скільки птахів полетіло у вирій?Слайд 4.
-
Шеренга диких гусей із 40 птахів спустилася на морські хвилі відпочити. До них приєдналася зграя перелітних перепілок, які розташувалися по одній на спинах гусей (так у природі буває, адже перепілки не вміють плавати). Скільки всього птахів відпочивало на воді?Слайд 5.
-
Ластівки відлетіли раніше від шпаків, але пізніше, ніж солов’ї, але поперед солов’їв полетіли зозулі. Пізніше від шпаків відлетіли качки, але вони полетіли раніше, ніж гуси. Які птахи відлетіли у вирій першими, а які – останніми?Слайд 6.
-
Улітку борсук важив 7 кг, а до зимової сплячки нагуляв жиру, і його маса стала 19 кг. Скільки жиру наїв борсук за осінь?Слайд 7.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Робота із цеглинками Лего.
-
Робота в парі.
-
Викладіть із 12 цеглинок пряму горизонтальну лінію, пряму вертикальну лінію, ламану лінію. Відрізок, промінь. Доведіть, що це відрізок і промінь.
-
Викладіть прямокутник. Які ознаки прямокутника?
-
Самостійна робота.Слайд 8.
-
Розв’яжіть задачу. Довжина прямокутника – 5 дм, ширина – 4 дм. Знайдіть периметр прямокутника.
-
Розв’яжіть приклади за допомогою цеглинок Лего.Слайди 9 – 14.
-
Складіть із цеглинок башту, розташовуючи числа від меншого до більшого.Слайд 15.
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
-
Чого навчалися на уроці?
-
Яке завдання здалося складним?
-
Користуючись цеглинками Лего, дайте відповідь, кому сподобалось на уроці – зеленою цеглинкою, кому не сподобалось – червоною. Кому було байдуже – жовтою.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Зошит с.37 завд.143, 144