Урок математики у 1 класі

Про матеріал
Тема. Додавання і віднімання виду 10+5, 15 – 5, 15- 10. Розв’язування задач Мета:  формувати навички додавання і віднімання на основі  десяткового складу чисел у межах 20;  вправляти в розв’язанні задач на знаходження суми й остачі;  розвивати пам'ять, увагу, мислення;  виховувати інтерес до занять математикою, до читання казок.
Перегляд файлу

Урок математики у 1 класі

Тема. Додавання і віднімання виду 10+5, 15 – 5, 15- 10. Розв’язування задач

Мета:

  • формувати навички додавання і віднімання на основі
  • десяткового складу чисел у межах 20;
  • вправляти в розв’язанні задач на знаходження суми й остачі;
  • розвивати пам'ять, увагу, мислення;
  • виховувати інтерес до занять математикою, до читання казок.

 

Очікувані результати.

Учні повинні вміти:

  • додавати і віднімати в межах 20;
  • усно рахувати;
  • розв’язувати задачі;
  • аналізувати;
  • працювати у парах;
  • працювати самостійно;
  • перевіряти роботу свою та товариша.

 

Обладнання: казкові герої, казковий ліс, лічильний матеріал, сюжетні малюнки, індивідуальні  друковані зошити - розмальовки.

 

 

Хід уроку

Здоров’язберігаючі технології

Етапи уроку.

Завдання учителя

Діяльність учнів

 

 

 

 

 

Промовляють слова з посмішкою.

І. Організація класу.

Створення психологічного настрою

- Станьте, дітки, всі рівненько.

Посміхніться всі гарненько.

Привітайтесь.

  • Любі діти, до нас у клас

Завітали гості щирі.

Привітайте ж в добрий час

Гостей усмішкою й миром.

 

- Сьогодні у нас незвичайний урок -

У світ математики зробимо крок.

 Знання здобувати вже час -  Цікаві завдання чекають на вас!

 

 

 

Діти стоять рівно.

Посміхаються.

Вітаються

 

Ми вам раді, люди добрі,

І вітаєм щиро вас.

І запрошуєм ласкаво

На урок у 1 клас.

 

Вправи з великим м’ячем (спіймав м’яч – дай відповідь)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Якщо учень завдання виконано правильно кивають головою і промовляють слова: «Так! Так!», а якщо неправильно, то повертають голову вліво, вправо і кажуть «Ай! Ай!»)

 

ІІ. Актуалізація знань

  1. Математична розминка
  •    Як називаються числа при додаванні?
  •    Як називаються числа при відніманні?
  •    З яких частин складається задача?
  •    Полічи від 8 до 16.
  •    Полічи від 9 до 17.
  •    Полічи від 10 до 20.
  •    10 - це …. (1 десяток)
  •    10 і 3 – це ….
  •    10 і 6 –  це …
  •    10 і 9 – це …
  •    12 – це …
  •    16 – це …
  •    19 – це ….
  1. Робота з лічильним матеріалом

Покладіть перед собою 10 паличок і 5.  

Покладіть перед собою 10 паличок і 2.  

Покладіть перед собою 10 паличок і 8.

Покладіть 13 паличок, 19 паличок.

Покладіть 1 десяток, 1 десяток і 6, 2 десятки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

У кожного учня на парті лежить конверт з лічильним матеріалом. Діти виконують завдання самостійно, а один учень біля дошки. Виконавши завдання дитина підбігає до стіни вирівняти спинку і сісти на своє місце. В цей час інші діти перевіряють виконання завдання.

 

 

Діти сідають рівно, руки складають за спину.

Якщо діти згодні, то кивають головою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Якщо діти згодні, то кивають головою.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Діти! Чи любите ви слухати казки? Сьогодні наш урок математики – незвичайний. Ми з вами вирушимо в казку. То ж уважно слухайте. Старенька бабуся у лісі жила.  То це яка казка? (Припущення дітей)

Щоб дізнатися, яка казка потрібно виконати завдання.

На парті лежить конверт із числами. Необхідно розташувати числа у порядку зростання та прочитати слово

 

 

 

 

  • Як казка ця зветься? (Казка «Червона шапочка»)
  • А хто її написав?
  • А ось і головна героїня.
  • Вона несе гостинці своїй бабусі. То ж підемо разом з нею до бабусі?

 

 

Уважно слухають

 

 

 

 

 

 

Робота у парах.

1 ряд  - слово «казка»,

2 ряд  - слово «червона»,

3 ряд – слово «шапочка»

 

 

Діти сідають рівно, руки складають за спину.

 

ІV. Повідомлення теми та завдань уроку

     З Червоною Шапочкою та мешканцями казкового лісу ми зараз зустрінемось і виконаємо з ними завдання сьогоднішнього уроку. Навчимося додавати й віднімати числа в межах 20, розв’язуватимемо задачі. При цьому слід виявити старанність, кмітливість, бути уважними.

 

 

Діти уважно слухають. Руки тримають за спиною.

 

Написавши  число 14 у зошиті,   зображують  цифри собою  (письмо тілом)

 

Вправи з великим м’ячем (спіймав м’яч – дай відповідь)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діти кивають головою

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хмара сонечко закрила,

Слізки срібнії зронила.

Ми ті слізки пошукаємо,

У травичці позбираємо.

Пострибаєм, як зайчата,

Політаєм, як пташата,

Потанцюємо ще трішки,

Щоб спочили ручки й ніжки.

Всі веселі? От чудово!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Раз, два, три, чотири, п'ять,

Черв′ячки  пішли гулять.

Раптом ворона підлітає,

Головою вона киває,

каркає: «Ось і обід!»

Зирк –

А черв'ячків вже немає!

 

 

 

 

 

 Вправи з великим м’ячем (спіймав м’яч – дай відповідь)            

V. Вивчення нового матеріалу

1. Хвилинка каліграфії

      Червона Шапочка несе бабусі пиріжки. Їх у кошику 14. Давайте каліграфічно напишемо це число.

 

Які цифри використаємо для його  написання.

Що ви можете сказати про це число?

Визначити королеву серед записаних чисел.

2. Запис  чисел другого десятка

 

 

 

 

 

  1. Виконання завдання від Жучка

Розв’язати приклади.  

10 + 7 =

14 – 4 =

14 – 10 =

  • Діти, а ми вчилися розв’язувати такі приклади? 
  •  То навчимося і допоможемо жучкові?

4. Робота з лічильним матеріалом

Пояснення додавання і віднімання чисел, які ґрунтуються на знанні десяткового складу числа.

Покладіть перед собою 10 паличок додайте до них ще 2. Скільки стало паличок? Як скласти приклад ? Назвіть його.

Покладіть перед собою 10 паличок додайте до них ще 5. Скільки стало паличок? Як скласти приклад ? Назвіть його.

То як розв’язати цей приклад?

Покладіть перед собою 12 паличок, заберіть 2. Скільки залишилося? Як скласти приклад?

Покладіть перед собою 16 паличок , заберіть 6. Скільки залишилося? Назвіть приклад.

Покладіть перед собою 13 паличок, заберіть 10. Скільки паличок залишилося? Назвіть приклад.

Покладіть перед собою 15 паличок, заберіть 10. Скільки залишилося? Назвіть приклад.

Розв’язати приклади жучка

Фізкультхвилинка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А тепер до праці знову.

5.Виконання завдання від Зайчика

 

 

 

Скласти приклад на додавання.

  1. + 3 = 13
  1. Завдання від горобчика

 

 

Скласти приклад на віднімання.

  1. Виконання завдання від Мишеняти

12-2=10

 

 

 

 

 

Пальчикова зарядка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Гра «Дай правильну відповідь!»

10 + 1  11 – 1          12 – 10

10 + 6 16 – 6          15 - 10

10 + 5 19 – 9          18 – 10

 

 

Робота у зошиті

 

 

 

 

Самоаналіз

 

Одна дитина записує одне число біля дошки, а інші працюють у зошитах і перевіряють.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практична робота

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Самостійна робота

Взаємоперевірка

 

 

Діти присідають

 

 

Імітація дій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Долоні лежать на колінах або столі.

Пальці зігнути і підтягти до них долоню

По поверхні йдуть вказівним і середнім пальцями

Скласти долоню дрібкою і качати вгору-вниз

 Розкрити пальці віялом, великий відвести вниз

Розвести руками

Стиснути пальці в кулачки і притиснути до грудей

 

 

 

 

 

 

V. Узагальнення та систематизація знань

1. Робота над задачами. Виконання завдання від Мишеняти.

12 – 2 = 10 (з.)

 

 

 

 

 

 

Учні, які сидять на 1 та 2 ряду самостійно розв’язують задачу від Лисички.

15 – 10 = 5 (ябл.)

Учні, які сидять на 3 ряду працюють з учителем над прикладами.

10+4  16-10         13-3

2. Виконання завдання від Оленятка.

 

 

 

 

 

 Диференційована самостійна робота.

І група

10 + 4 =   14 - т

10 + 7 =   17 - р

13 – 3 =  10 - а

15 – 10 =   5 - в

16 - 6 =   8 - д

Розв’язавши правильно приклади, діти прочитають слово «трава»

ІІ група

17-7=  13 - і

10+3= 6 - с

16-10= 9 - о

  10 - л

Розв’язавши правильно приклади, діти прочитають слово «ліс»

ІІІ група учнів розв’язує приклади з учителем.

 

 

Колективна робота

 

 

 

 

 

 

Самостійна робота

 

Діти сідають рівно, руки складають за спину.

Якщо діти погоджуються, то кивають головою і промовляють «Так!», а якщо ні, то говорять «Ай-ай-ай!»

VІ. Підсумок уроку

  • Що вчилися робити на уроці?
  • Які завдання були складними?
  • Вовк просить перевірити приклади, які він розв’язав.

Перевірте!

14 – 4 = 10

13 – 10= 4

10 + 5 = 15

Віршована задача

В Ірочки – десять слив,

А в  Надійки 8.

Порахуйте скільки слив

У обох дівчаток? (18)

Учитель.

  • Ось і закінчилась наша подорож. На згадку про цей урок, я  з Червоною Шапочкою вам даруємо  ці зошити-розмальовки.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 березня 2023
Переглядів
237
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку