Урок розроблений і опробований у 1 класі за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Конспект уроку розроблений за новою схемою. Дана розробка буде корисною для вчителів початкових класів.
Урок
23.03.2018 1-А клас
Предмет: Математика
Тема уроку: Утворення та назви чисел від 40 до 89. Лічба в межах 89. Знаходження значень виразів, що містять дужки (№№9-16, с.109-110).
Мета уроку: формувати в учнів уміння лічити десятками; утворювати числа з десятків і одиниць; удосконалювати обчислювальні навички, вміння розв'язувати прості і складені задачі; розвивати кмітливість, мислення дітей; виховувати інтерес до математики.
Що роблять діти |
Що робить учитель |
Як почуваються діти |
Що відчував той, хто проводив урок |
||
Діяльність |
Час, хв |
Діяльність |
Час, хв |
||
Вітання |
1 |
«Cтали рівно і красиво! Подивлюся я на вас! Ой, який чудовий клас! Я бажаю вам удачі! За роботу - в добрий час! » Почнемо урок з гарного настрою, як у нашого сонечка !! І ще переконливе прохання: відповісти хочеш, не шуми, а тільки руку підійми!
|
1 |
Усміхнені |
Задоволення від створення позитивного настрою, привітність. |
Мотивація навчання |
1 |
Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми з Вами вирушаємо в космічну подорож. Але ж будь-яка подорож переслідує якусь певну мету! А яка мета нашого польоту ви дізнаєтеся, якщо уважно прочитаєте девіз, під яким ми з вами сьогодні будемо працювати! Девіз: «В космос ми всі полетимо, нам відкрить секрет важливо» -Хто здогадався, яка ж мета сьогоднішнього польоту?
|
1 |
Здивовані, заінтересовані |
Задоволення від того, що введений елемента цікавості розвиває мотивацію до навчання і визначає сюжетну лінію уроку |
|
|
|
|
|
|
Запис в зошитах |
4 |
Перед тим, як відправитися в політ, ми повинні зробити записи в своїх бортових журналах. Ваші зошити - це і є бортові журнали!» Подивіться на слайд і дайте відповідь мені на кілька запитань: Яке сьогодні число? Дайте повну характеристику цього числа. Що ви можете мені сказати про слово березень? Відкрили бортові журнали і виконали грамотно і акуратно запис дати. |
4 |
Зацікавлені |
Позитив |
|
|
|
|
|
|
Каліграфічна хвилинка |
2 |
А тепер проведемо каліграфічну хвилинку. Для чого нам потрібна каліграфічна хвилинка? Продовжте ряд чисел. 10; 8; 11; 9; 12; 10; 13; ?; ?. Отже, «Пуск» відправляємося в подорож. |
2 |
Уважні, сконцентровані |
Зацікавленість |
Підготовка до актуалізації опорних знань |
1 |
Отже, діти! Ми прибули з вами на планету МАРС! Планета Марс-це четверта планета по віддаленості від Сонця. Її ще називають червоною планетою через те, що планета має червонуватий колір. Названа планета так на честь давньогрецького бога війни - Марса. Тут нас зустрічають місцеві жителі - марсіани, які приготували вам цікаві завдання. Вони хочуть дізнатися, як добре ми з вами вивчили математику і чи зможемо ми їм допомогти розкрити один секрет !!!
|
1 |
Подив, задоволення від того, що дізналися нове про планети. |
Позитив |
Усний рахунок Індивідуальні завдання для слабіших учнів |
5 |
Завдання 1. Рольова гра «Числа розмовляють». Учні обігрують розмову чисел, придумуючи, про що могли б розмовляти два числа між собою В той час, як сильніші учні грають у рольову гру, слабішим учням пропонується Гра «Запалюємо зірки» Індивідуальні картки-зірки -розв’язання простих прикладів
|
5 |
Зацікавлені |
Позитив |
Фізкультхвилинка голова вгору
-голова вниз
-голова вліво
-голова вправо
-руки вперед
-руки вгору
-руки в сторони
-руки вниз
-присідання (4 рази)
|
1 |
Одну за одною планети Назве будь-хто із нас: Раз - Меркурій, Два - Венера, Три - Земля, Чотири - Марс. П'ять - Юпітер, Шість - Сатурн, Сім - Уран, За ним - Нептун. Восьмим йде він у рахунку. А дев'ятим йде Плутон.
|
1 |
Веселі, активні |
Щасливий, задоволений |
Сприйняття нового матеріалу. Дослідження проблеми і знаходження шляху її вирішення. |
1 |
Діти, зверніть увагу на наших друзів -марсіан, подивіться, як їх багато зібралося й вони явно чимось стурбовані! Здогадалися? А я здогадалася, вони не знають, які числа йдуть за рахунку після 30? Що робити? Ви знаєте, як допомогти марсіанам і розкрити для них цей секрет? - Підніміть руки, хто знає, як допомогти марсіанам? -Подніміте руки, хто не знає, як допомогти марсіанам? Дослідження ряду чисел по таблиці, читання чисел учнями по «ланцюжку». Робота по абаку, розподіл чисел на десятки і одиниці: 25, 37, 41, 87, 55,76,92,63. Наше дослідження пройшло успішно. З числами ми познайомилися. Проблему вирішили. Марсіанам допомогли.
|
1 |
Зосереджені, активні |
Інтерес |
Робота з підручником |
10 |
А тепер марсіани пропонують потренуватися нам в роботі з нумерацією №№9-16, с.109-110 |
10 |
Зосереджені, сконцентровані |
Задоволений |
Робота в парах Знаходження значень виразів, що містять дужки. Запис прикладів у зошит |
7 |
Спрямовує, допомагає об’єднатися в пари Розв’яжіть зручним способом. 17 - (7 + 3) = 8 + (2+ 4) = 19- (9 + 1) = Керує роботою, підтримує |
7 |
Активні, уважні, сконцентровані, проявляють інтерес |
Щасливий, задоволений |
Розв'язування задачі |
4 |
На космічній станції працювало 11 космонавтів, 5 космонавтів вийшли у відкритий космос. Скільки космонавтів залишилося на станції? На дошці записується коротка умова задачі.
|
4 |
Активні, проявляють інтерес
|
Задоволений |
|
|
|
|
|
|
Офтальмологічна пауза |
1 |
Капітан відважний! Шлях наш дуже важний! В космос добре подивися, Всі планети роздивися Нас далекий шлях чекає! (Відповідні рухи очима праворуч і ліворуч, угору і вниз.) (Описуємо очима великі кола за годинниковою стрілкою і назад.) |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Логічні завдання |
5 |
Знайдіть закономірність розміщення літер, щоб отримати число з тих чисел, які ми сьогодні вивчили? СКЛІОНМОТДРУЕНПСЛУЯЛЬТ. (Сімдесят) |
5 |
Усміхнені, зацікавлені, зосереджені.
|
Задоволення від відповідей учнів, слухає з цікавістю |
|
|
|
|
|
|
Підсумок уроку |
2 |
Діти, я думаю, що проблему ми з вами вирішили, відкрили марсіанам секрет розв’язку прикладів нового виду і нам пора повертатися додому, на Землю! Дітям запропонувати уявити себе промінчиками сонця. В кінці уроку дати завдання розмістити промінчики на сонці відповідно до свого настрою. Учні підходять до дошки і вставляють промінчики.
|
2 |
Емоційне задоволення |
Задоволення |
Підсумок уроку: вивчили числа ві 40 до 89, навчилися складати приклади і розв’язувати задачі.
Висновок: тема розкрита, мета досягнута, діти активні, вони краще засвоюють матеріал. Потрібно створювати ситуації успіху, надавати дітям можливість висловлювати свою думку, приймати власні рішення.