Урок математики у 2 класі НУШ "Закріплення вивчених таблиць множення і ділення. Розв'язування задач на кратне порівняння чисел."

Про матеріал
Конспект уроку математики для 2 класу НУШ Тема: "Закріплення вивчених таблиць множення і ділення. Розв'язування задач на кратне порівняння чисел." Мета: закріплювати знання вивчених таблиць множення і ділення; ознайомити із кратним порівнянням чисел, із простими задачами на кратне порівняння; формувати вміння визначати, у скільки разів одне число більше або менше за інше, вміння розв'язувати задачі на кратне порівняння чисел; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення учнів; поглибити знання про українські традиції; виховувати любов до математики, старанність, товариськість, взаємодопомогу, дисциплінованість, повагу до природи, народних традицій. Обладнання: картки для групової роботи, цеглинки LEGO, кубик Блума, телевізор, ноутбук, ілюстративний та роздавальний матеріал, макети віночка, шаблони квіточок для віночка, мікрофон. Тип уроку : комбінований Освітні галузі: математична, природнича, громадянська.
Перегляд файлу

ПРИСТАНЦІЙНІВСЬКА ГІМНАЗІЯ

НОВОСАНЖАРСЬКОЇ  СЕЛИЩНОЇ  РАДИ

 

 

 

 

 

 

 

УРОК МАТЕМАТИКИ В 2 КЛАСІ

«Закріплення вивчених таблиць множення і ділення. Розв'язування задач на кратне порівняння чисел»

 

 

 

 

Вчитель початкових класів

Коношенко Світлана Григорівна

 

 

Головна - Міжнародний інститут інклюзії

 

 

 

 

 

 

 

Конспект  уроку у 2 класі

Тема: Закріплення вивчених таблиць множення і ділення. Розв'язування задач на кратне порівняння чисел.

 

Мета: закріплювати знання вивчених таблиць множення і ділення; ознайомити із кратним порівнянням чисел, із простими задачами на кратне порівняння; формувати вміння визначати, у скільки разів одне число більше або менше за інше, вміння розв'язувати задачі на кратне порівняння чисел; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення учнів; поглибити знання про українські традиції; виховувати любов до математики, старанність, товариськість, взаємодопомогу, дисциплінованість, повагу до природи, народних традицій.

Обладнання: картки  для групової роботи, цеглинки LEGO, кубик Блума, телевізор, ноутбук, ілюстративний та роздавальний матеріал, макети віночка, шаблони квіточок для віночка, мікрофон.

Тип уроку : комбінований

Освітні галузі: математична, природнича, громадянська.

(Слайд 1)     

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Діти, привітайте наших гостей.

(Вітання дітей)

Сідайте. Починаємо урок.

Працюватимемо старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім другім класі

Діти - просто молодці.

 

  • Діти,  у вас є мрія?  Ким ви хочете бути?

(Відповіді дітей)

  • Як ви думаєте, а що для цього потрібно, щоб ваша мрія здійснилася?
  • Відповіді дітей)
  • Так. Правильно. Я знаю, що ви всі  стараєтеся, добре навчаєтеся, багато вже знаєте і багато вмієте.
  • Тож давайте пригадаємо, що ми вчили на попередніх уроках.
  • (Відповіді дітей)
  • Для чого потрібно знати таблички множення і ділення.
  • (Відповіді дітей)
  • Сьогодні ми будемо закріплювати знання вивчених таблиць множення і ділення та навчимося розв’язувати задачі на кратне порівняння чисел.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

(Слайд 2)       

 

  Ребус 

  28  8  20  16  32  12  24

             о     в    о    н    к    і    ч   

  •  Діти, на дошці ви бачите числа. Їх потрібно розташувати в порядку зростання. Як це зробити?

(Відповідь)

  • То яке ж число буде першим?  Яке наступне число?..........
  • Молодці!    

      ( Слайд 3 )

 

 

  • Погляньте на ці числа. Де раніше ми їх зустрічали?
  • Якого числа не вистачає?  (36)
  • А які числа треба перемножити, щоб отримати це число? ( 4 * 9 )
  • Прочитайте, яке слово ви утворили? ( Віночок)

 

 

  • У віночку кожна квітка, наче на долоні,

Але кожна й таємницю має.

Друзі, тож послухайте уважно,

Що нам кожна квітка промовляє.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні у нас  незвичайний урок. Адже ми будемо не тільки закріплювати знання вивчених таблиць множення і ділення,  а й дізнаємося про український символ та оберіг - український віночок.

В народі вважають, що вінок – символ життя, долі, життєвої сили, символ дівоцтва. Звичай, плести віночок, прийшов до нас із давнини.   До нього вплітали  12 ось цих квіточок. (НА ДОШЦІ)   А дівчаткам, яким виповнилося 7 років, плели вінок із 7 квіток.

Сьогодні ви зможете самі сплести віночок. За кожне правильно виконане завдання ви отримаєте квіточку для віночка.

 

 

 -Тож зараз у зошитах напишемо сьогоднішнє число. Відкрийте свої зошити.

(Зошит свій я відкриваю,

Навскоси  його кладу,

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно, не зігнусь,

До роботи я берусь.)

- Напишіть:           21 лютого

                          Класна робота

- А зараз каліграфічно напишіть число 21.

-  А тепер підкресліть те число яке ви вважаєте вийшло найкраще.

 

ІV. Закріплення знань, умінь і навичок

 ( Слайд 4)

 

 

- Діти зверніть увагу на цю блакитну квіточку.  Це – незабудка.

 Незабудка – це символ вірності, відданості, світлої любові.

 Щоб отримати першу квіточку незабудку ми зараз повторимо таблицю множення   на 4.   Покладіть перед собою  6  цеглинок і уважно дивіться на тренажер. Бажаю успіху.

     (ВІДЕО ТРИНАЖЕР. МНОЖЕННЯ НА 4)

 

 

 - Молодці. Отримуйте першу квітку.                   (Незабудка)

         

 ( Слайд 5)

 

 

  • Діти,  цю квіточку ви знаєте. Це - (Чорнобривці)

- Чорнобривці – це символ дитинства, рідної оселі.

Ви отримаєте цю квіточку  зігравши у гру математичне лото.  Працюючи в групах із виразів на ділення і множення складіть віночок. Це вирази для віночка.

16:2=      8:4=     2*9=     18:3=     6:2=     3*8=     24:6=     4*4=

         

         

         - Молодці. Обидві групи справилися із цим завданням. Тож ця квіточка ваша. Тримайте.                      (Чорнобривці)

          

 

 (Слайд 6) 

 

- Діти,  і  цю квіточку ви також знаєте. Це – (Ромашка)

- Ромашку у віночок не вплітали дуже довго, поки не дізнались, що вона не лише красива, а й сильна своїми лікувальними властивостями, дає людям здоров'я, доброту й ніжність.

Діти подивіться на дошку, ви бачите, що біля ромашки записані вирази на ділення. Розв’яжіть  їх і за знайденими результатами складіть із цеглинок ЛЕГО вежу.  Починайте працювати.

 

24:4=6

12:3=4

8:4=2

15:3=5

12:4=3

24:3=8

  • Все правильно, молодці, але це завдання нам потрібно виконати до кінця. Тому у зошитах напишіть №730 і за останньою схемою цього номера запишіть вирази та знайдіть їхні частки.    Працюємо.  Сидимо правильно. Спинку тримаємо рівно.

 

Я бачу, що всі уже виконали це завдання.

Тож перевірте відповіді.

(Слайд 6)    

 

 

  • У всіх так?

Діанко, а які відповіді вийшли у тебе, будь ласка зачитай їх.

Так, правильно, молодець.

 

           Тож  отримуйте ромашку.                     (Ромашка)

 

 

V. Вивчення нового матеріалу.

 

         ( Слайд 7)

 

. 

  • Це барвінок.

Барвінок символізує щасливе життя. А щоб було у вас щасливе життя ви повинні дуже старанно навчатися. Щоб багато знати, щоб бути розумними, щоб стати успішними  і щоб здійснилися ваші мрії.  Тож продовжуємо вчитися.

Зараз  ви ознайомитеся із новим видом задач. Це задачі  на кратне порівняння чисел. Та навчитеся їх розв’язувати.

Діти, уважно дивіться відео.

 

(ВІДЕО)    

-  Всі уважно дивилися пояснення, а зараз усі разом прочитаємо правило у підручнику на ст. 120. (-----)  Тепер самостійно  прочитайте правило.

 Хто уже може  розказати правило ?  (------)

Молодці.

VI. Узагальнення й систематизація знань.

Діти, я бачу, що ви усе зрозуміли. Запишіть, будь ласка, в зошитах №733.

Вам потрібно скласти  і записати  два вирази на кратне порівняння чисел і знайти їхні значення.

Перше завдання пояснить, як робити   _______.   Друге завдання ________.

(Відповіді вийшли однакові, тож зверніть увагу, якщо перше число більше за друге в кілька разів, то друге число менше від першого в стільки само разів.)

Молодці. Отримуйте барвінок.  

                                                                          (Барвінок)

  1. Фізкультхвилинка

(Слайд 9)

 

Заморились вже сидіти?

Треба трішки відпочити.

 

(ВІДЕО. Фізкультхвилинка) 

 

 

(Слайд 9)

  • А цю квіточку ви бачили навесні у своєму саду.

          Яблуневий цвіт –  символ материнської любові.

Щоб отримати квіточку, кожен з вас повинен дібрати найпестливіші та найніжніші слова про маму, або про бабусю бо бабуся то є також мама. Мамина мама.   (МІКРОФОН)

Молодці. Ця квіточка ваша.                      (Яблуневий цвіт)

 

 

  ( Слайд 10)

 

  • Погляньте, діти, це – безсмертник.

Ця квітка цікава тим, що вона довго зберігає свій колір у засушеному вигляді, немов жива. Символізує здоров’я, дарує силу і наснагу роду людському, відвар з цієї квітки швидко знімає головний біль.

Щоб отримати квіточку безсмертника, вам потрібно розв'язати задачу 734.

У зошитах пишемо задача 734.

Прочитає нам цю задачу   _______  ,   всі дивимося у підручник і уважно слухаємо.

Про що йдеться у задачі?  Ви любите яблука? А чому потрібно їсти яблучка?

Повторимо умову задачі.  (------)

Як же дізнатися у скільки разів яблук більше у кошику, ніж на тарілці? (------)

Запишіть  розвязання задачі у зошит.

 

Задачу 735 розв’яжемо усно.

Прочитає задачу _________ .  Про кого ця задача? (------) До якого класу тварин відносяться качки та гуси? (-------)      А чому (------)

То як же дізнатися у скільки разів гусей менше, ніж качок.

 

 

Ви правильно розв’язали ці задачі. Це задачі на кратне порівняння чисел.

 

Отримуйте квіточку.

                                                          (Безсмертник)

 

( Слайд 11 )

 

  • Ви вже побачили, що це калина.

В центрі віночка було гроно калини  -  символ краси і дівочої вроди. Символ краси нашої України. Калину оспівували в піснях, віршах,  вишивали на українських рушниках.

 

Діти, калина це вже останній елемент, який потрібно прикріпити до нашого віночка. Давайте пригадаємо, що ми вчили на уроці. А допоможе нам усе згадати кубик Блума.

Вийдіть до дошки і станьте в коло.  Приготувалися?

 

(КУБИК БЛУМА)

               Придумай - задачу на кратне порівняння чисел про квіти у цій вазі.

Поясни – як дізнатися у скільки разів одне число більше або менше від іншого.

Назви – як називають задачі в яких потрібно дізнатися, у скільки разів одне число більше, або менше за інше.

Поділись – якою дією потрібно  розв’язувати задачі на кратне порівняння чисел.

Чому – вираз 8*2 не підходить для розв’язування задачі на кратне порівняння чисел

Запропонуй – вираз який би міг підійти для розв’язування задачі на кратне порівняння чисел.

 

Молодці. Тримайте калину.

                                                                        (Калина)

 

 

VІІ. Підсумок уроку

Який красивий у нас вийшов віночок. Це тому, що ви всі гарно працювали і старалися.

Тепер  ви знаєте, що символізує кожна квітка українського віночка. Ці квіти – обереги людського життя. Ми повинні вшановувати спадщину наших предків та їхніх народних традицій.

Діти, а іще до віночка прикріплюють різнокольорові стрічки.

І зараз ви також прикріпите до нашого віночка по одній стрічці.

 

Якщо на уроці було цікаво і ви все зрозуміли – зеленого кольору.

Якщо виникали труднощі і іноді помилялися - жовтого кольору.

Якщо було складно на уроці, припускалися помилок – червоного кольору.

 

Я бачу що вам було цікаво і ви  все зрозуміли, тож

тепер я впевнена що всі ваші мрії обовязково здійсняться.

Бо у нашім 2 класі

Діти просто молодці.

 

Урок закінчено.

Дякую за увагу.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
21 лютого 2022
Переглядів
1048
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку