ПРИСТАНЦІЙНІВСЬКА ГІМНАЗІЯ
НОВОСАНЖАРСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
УРОК МАТЕМАТИКИ В 2 КЛАСІ
«Закріплення вивчених таблиць множення і ділення. Розв'язування задач на кратне порівняння чисел»
Вчитель початкових класів
Коношенко Світлана Григорівна
Конспект уроку у 2 класі
Тема: Закріплення вивчених таблиць множення і ділення. Розв'язування задач на кратне порівняння чисел.
Мета: закріплювати знання вивчених таблиць множення і ділення; ознайомити із кратним порівнянням чисел, із простими задачами на кратне порівняння; формувати вміння визначати, у скільки разів одне число більше або менше за інше, вміння розв'язувати задачі на кратне порівняння чисел; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення учнів; поглибити знання про українські традиції; виховувати любов до математики, старанність, товариськість, взаємодопомогу, дисциплінованість, повагу до природи, народних традицій.
Обладнання: картки для групової роботи, цеглинки LEGO, кубик Блума, телевізор, ноутбук, ілюстративний та роздавальний матеріал, макети віночка, шаблони квіточок для віночка, мікрофон.
Тип уроку : комбінований
Освітні галузі: математична, природнича, громадянська.
(Слайд 1)
Хід уроку
І. Організаційний момент
Діти, привітайте наших гостей.
(Вітання дітей)
Сідайте. Починаємо урок.
Працюватимемо старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім другім класі
Діти - просто молодці.
(Відповіді дітей)
ІІ. Актуалізація опорних знань.
(Слайд 2)
Ребус
28 8 20 16 32 12 24
о в о н к і ч
(Відповідь)
( Слайд 3 )
Але кожна й таємницю має.
Друзі, тож послухайте уважно,
Що нам кожна квітка промовляє.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Сьогодні у нас незвичайний урок. Адже ми будемо не тільки закріплювати знання вивчених таблиць множення і ділення, а й дізнаємося про український символ та оберіг - український віночок.
В народі вважають, що вінок – символ життя, долі, життєвої сили, символ дівоцтва. Звичай, плести віночок, прийшов до нас із давнини. До нього вплітали 12 ось цих квіточок. (НА ДОШЦІ) А дівчаткам, яким виповнилося 7 років, плели вінок із 7 квіток.
Сьогодні ви зможете самі сплести віночок. За кожне правильно виконане завдання ви отримаєте квіточку для віночка.
-Тож зараз у зошитах напишемо сьогоднішнє число. Відкрийте свої зошити.
(Зошит свій я відкриваю,
Навскоси його кладу,
Ручку я ось так тримаю,
Сяду рівно, не зігнусь,
До роботи я берусь.)
- Напишіть: 21 лютого
Класна робота
- А зараз каліграфічно напишіть число 21.
- А тепер підкресліть те число яке ви вважаєте вийшло найкраще.
ІV. Закріплення знань, умінь і навичок
( Слайд 4)
- Діти зверніть увагу на цю блакитну квіточку. Це – незабудка.
Незабудка – це символ вірності, відданості, світлої любові.
Щоб отримати першу квіточку незабудку ми зараз повторимо таблицю множення на 4. Покладіть перед собою 6 цеглинок і уважно дивіться на тренажер. Бажаю успіху.
(ВІДЕО ТРИНАЖЕР. МНОЖЕННЯ НА 4)
- Молодці. Отримуйте першу квітку. (Незабудка)
( Слайд 5)
- Чорнобривці – це символ дитинства, рідної оселі.
Ви отримаєте цю квіточку зігравши у гру математичне лото. Працюючи в групах із виразів на ділення і множення складіть віночок. Це вирази для віночка.
16:2= 8:4= 2*9= 18:3= 6:2= 3*8= 24:6= 4*4=
- Молодці. Обидві групи справилися із цим завданням. Тож ця квіточка ваша. Тримайте. (Чорнобривці)
(Слайд 6)
- Діти, і цю квіточку ви також знаєте. Це – (Ромашка)
- Ромашку у віночок не вплітали дуже довго, поки не дізнались, що вона не лише красива, а й сильна своїми лікувальними властивостями, дає людям здоров'я, доброту й ніжність.
Діти подивіться на дошку, ви бачите, що біля ромашки записані вирази на ділення. Розв’яжіть їх і за знайденими результатами складіть із цеглинок ЛЕГО вежу. Починайте працювати.
24:4=6
12:3=4
8:4=2
15:3=5
12:4=3
24:3=8
Я бачу, що всі уже виконали це завдання.
Тож перевірте відповіді.
(Слайд 6)
Діанко, а які відповіді вийшли у тебе, будь ласка зачитай їх.
Так, правильно, молодець.
Тож отримуйте ромашку. (Ромашка)
V. Вивчення нового матеріалу.
( Слайд 7)
.
Барвінок символізує щасливе життя. А щоб було у вас щасливе життя ви повинні дуже старанно навчатися. Щоб багато знати, щоб бути розумними, щоб стати успішними і щоб здійснилися ваші мрії. Тож продовжуємо вчитися.
Зараз ви ознайомитеся із новим видом задач. Це задачі на кратне порівняння чисел. Та навчитеся їх розв’язувати.
Діти, уважно дивіться відео.
(ВІДЕО)
- Всі уважно дивилися пояснення, а зараз усі разом прочитаємо правило у підручнику на ст. 120. (-----) Тепер самостійно прочитайте правило.
Хто уже може розказати правило ? (------)
Молодці.
VI. Узагальнення й систематизація знань.
Діти, я бачу, що ви усе зрозуміли. Запишіть, будь ласка, в зошитах №733.
Вам потрібно скласти і записати два вирази на кратне порівняння чисел і знайти їхні значення.
Перше завдання пояснить, як робити _______. Друге завдання ________.
(Відповіді вийшли однакові, тож зверніть увагу, якщо перше число більше за друге в кілька разів, то друге число менше від першого в стільки само разів.)
Молодці. Отримуйте барвінок.
(Барвінок)
(Слайд 9)
Заморились вже сидіти?
Треба трішки відпочити.
(ВІДЕО. Фізкультхвилинка)
(Слайд 9)
Яблуневий цвіт – символ материнської любові.
Щоб отримати квіточку, кожен з вас повинен дібрати найпестливіші та найніжніші слова про маму, або про бабусю бо бабуся то є також мама. Мамина мама. (МІКРОФОН)
Молодці. Ця квіточка ваша. (Яблуневий цвіт)
( Слайд 10)
Ця квітка цікава тим, що вона довго зберігає свій колір у засушеному вигляді, немов жива. Символізує здоров’я, дарує силу і наснагу роду людському, відвар з цієї квітки швидко знімає головний біль.
Щоб отримати квіточку безсмертника, вам потрібно розв'язати задачу 734.
У зошитах пишемо задача 734.
Прочитає нам цю задачу _______ , всі дивимося у підручник і уважно слухаємо.
Про що йдеться у задачі? Ви любите яблука? А чому потрібно їсти яблучка?
Повторимо умову задачі. (------)
Як же дізнатися у скільки разів яблук більше у кошику, ніж на тарілці? (------)
Запишіть розвязання задачі у зошит.
Задачу 735 розв’яжемо усно.
Прочитає задачу _________ . Про кого ця задача? (------) До якого класу тварин відносяться качки та гуси? (-------) А чому (------)
То як же дізнатися у скільки разів гусей менше, ніж качок.
Ви правильно розв’язали ці задачі. Це задачі на кратне порівняння чисел.
Отримуйте квіточку.
(Безсмертник)
( Слайд 11 )
В центрі віночка було гроно калини - символ краси і дівочої вроди. Символ краси нашої України. Калину оспівували в піснях, віршах, вишивали на українських рушниках.
Діти, калина це вже останній елемент, який потрібно прикріпити до нашого віночка. Давайте пригадаємо, що ми вчили на уроці. А допоможе нам усе згадати кубик Блума.
Вийдіть до дошки і станьте в коло. Приготувалися?
(КУБИК БЛУМА)
Придумай - задачу на кратне порівняння чисел про квіти у цій вазі.
Поясни – як дізнатися у скільки разів одне число більше або менше від іншого.
Назви – як називають задачі в яких потрібно дізнатися, у скільки разів одне число більше, або менше за інше.
Поділись – якою дією потрібно розв’язувати задачі на кратне порівняння чисел.
Чому – вираз 8*2 не підходить для розв’язування задачі на кратне порівняння чисел
Запропонуй – вираз який би міг підійти для розв’язування задачі на кратне порівняння чисел.
Молодці. Тримайте калину.
(Калина)
VІІ. Підсумок уроку
Який красивий у нас вийшов віночок. Це тому, що ви всі гарно працювали і старалися.
Тепер ви знаєте, що символізує кожна квітка українського віночка. Ці квіти – обереги людського життя. Ми повинні вшановувати спадщину наших предків та їхніх народних традицій.
Діти, а іще до віночка прикріплюють різнокольорові стрічки.
І зараз ви також прикріпите до нашого віночка по одній стрічці.
Якщо на уроці було цікаво і ви все зрозуміли – зеленого кольору.
Якщо виникали труднощі і іноді помилялися - жовтого кольору.
Якщо було складно на уроці, припускалися помилок – червоного кольору.
Я бачу що вам було цікаво і ви все зрозуміли, тож
тепер я впевнена що всі ваші мрії обовязково здійсняться.
Бо у нашім 2 класі
Діти просто молодці.
Урок закінчено.
Дякую за увагу.