Урок математики у 2 класі (з використанням ППЗ «Математика», 2 клас) «Таблиці додавання і віднімання числа 2. Креслення відрізків. Складання і розв’язування простих задач»

Про матеріал
Відбувається знайомство дітей з казковими героями Сонечком і Равликом, які будуть мандрувати країною Математика протягом навчання у 2 класі разом із учнями.
Перегляд файлу

                                              Урок математики у 2 класі

(з використанням ППЗ «Математика», 2 клас)

Тема. Таблиці додавання і віднімання числа 2. Креслення відрізків. Складання і розв’язування простих задач.

Мета: вчити прийому додавання і віднімання числа 2 частинами з переходом через десяток; вправляти у розв’язуванні прикладів на дві дії та у складанні та розв’язуванні простих задач, у каліграфічному написанні цифр; формувати навички креслення відрізків; розвивати математичне мовлення, кмітливість і логічне мислення, виховувати культуру письма.

                                                     Хід уроку

1. Організаційний момент. Створення емоційного настрою

- Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

2. Актуалізація опорних знань учнів

Усний рахунок

--Покажіть, яке число складається з 1 дес. 3 од.; 1 дес. 7 од.; з 3 дес.?

-Яке число слідує за числом 15?

-Яке число передує числу 10?

-Яке число стоїть між числами 14 і 16?

-На скільки 9 більше від 4?

-На скільки 5 менше від 8?

(На дошці відповіді: 13, 17, 30,16,  9, 15,  5, 23)

- Яке з отриманих чисел найбільше? Яке найменше?

- На скільки 20 більше, ніж 2?

- Поміркуйте, скільки потрібно взяти по 2, щоб отримати 20?

- Що спільного в написанні цих двох чисел? (Цифра 2)

 Каліграфічна хвилинка. Робота в зошиті

Каліграфічний запис цифри 2( Додаток ППЗ)

Розумова розминка

- Вам потрібно знайти правильну відповід до задач на чарівній квітковій галявині.

На екрані галявина , на квітах якої числа - відповіді: 5, 4, 6, 11.

(Можна також порожні пелюстки або з іншими числами)

-Я задумала число. Якщо до нього додати 3 то отримаємо 8.Яке число задумано?

-Раз до діток на урок прилетіло 7 сорок.

Та з них лише 3 сороки вивчили всі уроки.

Скільки ледарів - сорок прилетіло на урок?

-На дереві сиділо 7 горобців. Другий горобець полетів. Скільки горобців залишилося?

-Петрик прочитав 9 сторінок книги, а Павло – на 2 сторінки більше. Скільки сторінок прочитав Павло?

- Чи всім зрозуміло як отримали результат?

(Учні висловлюють свої припущення, вчитель вислуховує і спільно приймають рішення)

3. Повідомлення теми і мети уроку

Відбувається знайомство дітей з казковими героями Сонечком і Равликом, які будуть мандрувати країною Математика протягом навчання у 2 класі разом із учнями. Відбувається створення проблемної ситуації, яка виводить казкових героїв до оголошення теми і мети уроку.

4. Вивчення нового матеріалу

 Вивчення прийому додавання числа 2 частинами з переходом через десяток.

 В ході ігрової ситуації, яка відбувається на осінній лісовій галявині, учні разом із героями збирають осінній букет із листочків, на яких розташовані приклади. Учням потрібно не просто зібрати листочки, а прочитати правильно вирази й обчислити їх.  Перевіряю коментування дітей, корегую їхні відповіді. (В певні моменти  використовую „стоп”, щоб вислухати відповіді та думки учнів.)

 Далі виникає проблемна ситуація: Равлик знаходить ще один листок, на якому приклад на додавання з переходом через десяток.

Робота в групах

-Спробуйте самі знайти правильний спосіб обчислення.

- А тепер послухаємо відповідь Сонечка.

 Вивчення прийому віднімання числа 2 з переходом через десяток.

 Навчання відбувається в ігровій ситуації. Діти обчислюють приклади на віднімання, які з’явилися на хмаринці. Проблемна ситуація в тім, що хмари зникнуть і сонце засяє лише в тому випадку, якщо діти пояснять спосіб обчислення виразу на віднімання з переходом через десяток.

5. Застосування набутих знань

Вправляння учнів у розв’язуванні прикладів на дві дії; застосовуванні набутих знань.

 Вирази записані на екрані. Учні обчислюють їх із коментуванням, вчитель корегує відповіді.

6. Фізкультхвилинка «Весела зарядка»  (діти виконують вправи разом з анімованими героями,яких бачать на моніторі)

7. Складання і розв’язування простих задач

Короткий запис задачі на екрані.  Учні пропонують варіанти умов задач. Під керівництвом учителя діти працюють над розв’язуванням задачі, записують її у зошит.

8.Геометричний матеріал

 Формування навички креслення відрізків

 За допомогою бесіди між героями учні повторюють правила креслення відрізків. Звертаю увагу на зразок охайного креслення відрізків, які з’являються на екрані. Взаємоперевірку робіт учнів виконую з використанням „стоп”, визначаємо кращі роботи. Діти вчаться знаходити довжину нового відрізка.

9. Робота з підручником.

Самостійна робота за одним із завдань підручника на вибір учнів.

Взаємоперевірка

10. Підсумок уроку

Підвести підсумок уроку допомагають казкові герої. Учні висловлюють враження від  проведеного уроку, висловлюють  побажання до наступного

docx
Додано
5 грудня 2019
Переглядів
1409
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку