Тема: Додавання виду 26+4. Творча робота над задачею.
Мета: Виробляти в учнів навички і вміння застосовувати загальний прийом додавання двоцифрових чисел до випадку 26+4; працювати над розв’язанням задач на дві дії.
Розвивати обчислювальні навички, мислення.
Виховувати патріотичні почуття.
Хід уроку.
Організація класу
Кожен з вас підготувався, на перерві постарався?
Зараз сядуть всі дівчатка, а за ними і хлоп’ятка.
Усмішки посилаємо,
Працювати починаємо.
Щоб урок нам розпочати,
Треба вголос проказати,
Я уважний і серйозний,
Впевнений, кмітливий я,
Прагну знати все на світі я.
Повідомлення теми уроку.
До нас на урок завітала…
А хто ви дізнаєтесь, коли розмістите числа в порядку зростання.
у |
к |
р |
а |
ї |
н |
о |
ч |
к |
а |
7 |
34 |
43 |
54 |
60 |
71 |
80 |
84 |
90 |
99 |
Вірно. До нас завітала дівчинка-україночка.
Що ви бачите на голові у дівчинки?
Вірно. Віночок. Але віночок, це не тільки сплетені у коло квіти. Для завершення його прикращання використовували стрічки. Їх вимірювали по довжині коси, розрізали нижче коси, щоб її сховати. Кожна дівчинка знала послідовність вплітання стрічок у віночок. Сьогодні на уроці ми будемо вчитися додавати приклади виду 26+4; розв’язувати задачі на дві дії і разом з дівчинкою вплітати стрічки у віночок.
Хвилинка каліграфії.
Дівчаткам до віночка вплітали 7 стрічок. Число сім вважають священним, магічним і щасливим. У тижні 7 днів, 7 кольорів веселки, число 7 зустрічається дуже часто в різних відомих висловах, прислів'ях і приказках, що підтверджує його незвичайні властивості..
Найпершою по центру вплітаємо світло-коричневу стрічечку - символ землі-годувальниці. І пишемо каліграфічно дві цифри 7 , а далі пишемо всі двоцифрові числа в яких є цифра 7.
Усні обчислення.
По обидва боки від коричневої стрічечки пов’язували жовті стрічечки – символ сонечка, що дає світло і тепло. Вплітаємо ці стрічечки у віночок та виконуємо усні обчислення.
1) Задача
б) Українську світлицю в Кучинівській школі відвідало 6 першокласників, а учнів другого класу на 3 більше. Скільки всього учнів відвідало світлицю.
в) У числі 53 закреслили цифру 5. як змінилося число?
г) У сім’ї сім братів, у кожного по одній сестрі. Скільки усього дітей у цій сім’ї? (7 хлопчиків і одна дівчинка, всього 8 дітей.)
2) Гра «Спіймай м’яч».
- 15 зменшити на 9;
- 18 збільшити на 20;
- на скільки 25 більше від 5;
- сума чисел 17 і 3;
- різниця чисел 73 і3;
- назвіть сусідів числа 56; 60; 59.
3) № 350 (визначення часу за годинником)
Додавання виду 26+4.
Вплітаємо світло-зелену і темно-зелену стрічечки,символ живої природи, краси, юності і вчимося додавати приклади виду 26+4.
а). Актуалізація опорних знань
— Що спільного у прикладах кожного стовпчика?
б) Повторення складу числа 10 (с. 59, № 345).
в)Пояснення.
Учні розглядають запис, пояснюють хід розв’язування.
26+4=
6+4=10
20+10=30
Хід міркування: у другому доданку немає десятків. Додаємо одиниці другого доданка до одиниць першого доданка. Одержимо 6+4=10. Після цього до десятків першого доданка додаємо отримане число.
Коротко пояснюємо: 6 і 4 -10, 20 і 10 – 30.
б)Розв’язування прикладів №347.
Вправа «Мікрофон».
в)Дівчинка-україночка передала вам картки з прикладами. Якщо ви вірно поєднаєте приклади і відповіді до них , то у вас з’явиться малюнок віночка.
Розв’язування прикладів на картах.
Розумнички. Ви дуже гарно попрацювали. А зараз ми з вами трішечки
відпочинемо.
Фізхвилинка
Вплітаємо синю і блакитну стрічечки – символ неба і води, які додають людям сили і здоров’я та вчимося розв’язувати задачі.
Задача №348
Задача № 349
Робота в парах.
Підсумок.
Ось ми і вплели всі стрічечки до нашого віночка.
Яке завдання для вас було цікавим, найбільше сподобалось?
На згадку про себе дівчинка- українка дарує вам ось таких маленьких україночок.. Якщо урок вам сподобався намалюйте їм посмішку