Урок математики у 2 класі "Застосування загального правила додавання двоцифрових чисел"

Про матеріал
Розробка уроку з математики для дітей з особливими освітніми потребами прийде на допомогу вчителям початкових класів.
Перегляд файлу

 

Застосування загального правила додавання двоцифрових чисел.

Розв’язування задач.

Урок математики у 2-му класі

 

Мета уроку:

закріплювати навички лічби в межах 100 без переходу через розряд, формувати обчислювальні навички, вправлятися в рішенні простих задач, в знаходженні периметра геометричних фігур;

розвивати активність, увагу учнів, їх інтерес до математики;

виховувати доброту, почуття взаємодопомоги.

Обладнання:

ілюстрації до казки, картки із завданнями для роботи в групах і в парах, відеоролик фізкультхвилинки.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Сьогодні у нас незвичайний урок

У логіку зробимо ще один крок.

А з казкою ми зустрічались не раз.

І знову вона завітає до нас.

В казках є завжди перешкоди, та знаю,

Що їх для кмітливих дітей не буває!

Отже, слухайте уважно.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку

 Жили-були на світі Знайко і Умійко, друзі не розлий вода. Ніхто їх поодинці не бачив. Де Знайко, там і Умійко. Де Умійко, там і Знайко. Що замислить Знайко, те Умійко і зробить. Ось так у великій дружбі і зростали ці два хлопчики.

 Одного чудового дня грали хлопці у футбол. Коли раптово піднявся сильний вітер, де не взявся вихор, завертів Умійка в повітрі і поніс його з собою. Упав Знайко на землю, залився гіркими сльозами. А берізка над ним шелестить: «Не плач, Знайку, знайдеш ти свого товариша у злого чаклуна у незвіданій країні. Але знай, все там підкоряється законам математики».

 Ще дужче засмутився Знайко, адже все за нього робив Умійко. Чи справиться він сам із завданнями?

 А допоможемо йому, діти?

 Тоді вирушаймо у дорогу. А дорога у нас важка і небезпечна, тому ми всі повинні бути дружніми, дисциплінованими, уважними, допомагати своїм товаришам.

 Ото ж відправився Знайко у далеку дорогу. Чи довго йшов, чи ні, а на шляху зустрілася йому річка без мосту, тільки мотузок з одного берега на другий протягнутий. А на мотузці завдання. Справиться Знайко із завданнями – втримається на мотузці і переправиться через річку.

ІІІ. Математичний диктант

  1. Запишіть число, яке слідує за числом 20.
  2. Запишіть число, яке є попереднім до числа 100.
  3. Збільшити 20 на 30.
  4. Від 85 відняти 5.
  5. Знайти суму двох чисел: 30 і 6.
  6. Записати число, яке має 4 десятки і 3 одиниці.

(учні виконують взаємоперевірку в парах)

 З вашою допомогою Знайко переправився на інший берег річки, а за нею зустрів його чарівний ліс. Зашуміли дерева: «Знайти лісову стежку зможеш лише тоді, коли даси відповіді на запитання!»

ІV. Гра «Так, чи ні?»

  1. Числа при додаванні називаються: зменшуване, від’ємник, різниця.
  2. Числа можна додавати частинами.
  3. У виразах з дужками першою виконується дія за дужками.
  4. 1 дециметр має 10 сантиметрів, а 1 метр має 99 сантиметрів.
  5. Додаючи двоцифрові числа, потрібно до десятків додати одиниці, а до одиниць – десятки.

Молодці, діти! Розступився ліс, вказуючи Знайкові на стежину. Лісова стежка привела Знайку до хатинки на курячих ніжках, яка ніяк не хотіла повертатися до Знайка передом. Стара Ворона, яка сиділа на крислатому дубі, прокаркала, що хатинка повернеться лише тоді, коли виконати завдання:

  1. Виконай арифметичні дії, застосовуючи загальне правило додавання двоцифрових чисел

25 + 13 =   23 + 32 =   44 + 15 =

57 + 30 =   50 + 20 =   77 + 21 =

Повернулася хатинка передом. Зайшов Знайко у хатинку, бачить – сидить на лаві баба Яга з математикою у руках, та й каже до нього: «Знаю, знаю, чого прийшов. Але спочатку допоможи мені, а тоді я тобі допоможу».

  1. Знайди зайве в кожній групі:

52 7 29 13 92

40 30 19 20 60

12 16 34 13 15

66 19 33 55 88

2. Добери цифру:

 5* < 51   68 < 6*

 26 > *7   29 > *0

V. Робота над задачею

 - От тепер, каже баба Яга, я дам тобі чарівний клубочок, який покаже дорогу до замку злого чаклуна.

 - Ні, відповів Знайко, мені потрібно швидше. Дайте мені, будь ласка, ступу, на якій ви літаєте.

 - Якщо ж знайдеш її, не сходячи з місця, - каже баба Яга, - бери!

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

(Знайко «шукає» ступу, виконуючи різні фізичні вправи, не сходячи з місця)

 - Що ж, бери ступу, каже баба Яга. Та тільки знай, вона працює на паливі із поганок і мухоморів. Скільки їх потрібно, я не можу розрахувати. Справишся – полетиш!

 Мухоморів – 20 штук.

 Поганок – на 15 штук більше.

 Всього - ?

 Молодець, Знайку, сказала баба Яга, відкрию тобі ще дві таємниці. Сьогодні злого чаклуна вдома немає, полетів до Кощія в гості, а твого товариша він тримає під замком, який закодований.

 Подякував Знайко, сів у ступу і через хвилину приземлився біля замку злого чаклуна. А на дверях замку кодовий замок

VІ. Знайди закономірність і встав потрібні числа:

 

 

 

 

 

 

 

 

 Двері замку відкрилися, зайшов Знайко в замок, знайшов кімнату, де сидів його товариш. А там табличка висить, на якій написано:

VІІ. Знайди периметр прямокутника

 Довжина – 21 метр

 Ширина – 13 метрів

 Периметр - ?

 

 

 

 

 

 

 

І з цим завданням ми справилися. Відкрилися двері перед Знайком. І знову друзі були разом. Сіли вони у ступу і вже через хвилину були вдома. З тих пір ніхто більше не розлучав їх. Ось і закінчилася наша казка.

Друзі дуже вдячні вам, діти, за вашу допомогу. Добре всі попрацювали, молодці.

А чи сподобалося вам визволяти Умійка?

З якими труднощами ви зустрілися на нашому уроці?

З якими завданнями ви справилися легко?

А які завдання виявилися важкими?

VІІІ. Домашнє завдання

№373, стор.69

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
28 вересня 2021
Переглядів
573
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку