Урок математики у 3 класі "Письмове віднімання трицифрових чисел виду 354-138. Розв'язування рівнянь і задач."

Про матеріал
Конспект уроку з математики у 3 класі, за підручником Н. П. Листопад "Письмове віднімання трицифрових чисел виду 354-138. Розв'язування рівнянь і задач."
Перегляд файлу

Тема уроку:  Письмове віднімання трицифрових чисел виду 354-138. Розв'язування рівнянь і задач.               

Мета :  формувати вміння працювати з рівняннями; навчити віднімати трицифрові числа виду 354 - 138; удосконалювати вміння працювати над задачею; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій; виховувати доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до математики; створити мотивацію до подальшого вивчення предмета.

Формування ключових компетентностей:

 уміння вчитися організовувати своє робоче місце, планувати свої дії,  доводити роботу до кінця;

загальнокультурної дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту;

соціальної – проєктувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, продуктивно співпрацювати з різними партнерами у групі.

Обладнання: ілюстративний та роздавальний матеріал, кольорові цеглинки, кольорові олівці.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

Організаційний момент

Ось знову дзвенить дзвінок,                                                                                                                    запрошує нас на урок.                                                                                                                                          Будемо дружно працювати,                                                                                                                                    додавати, віднімати.                     

 

Очікування. Вправа «Мікрофон».

  • Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
  • Яким ви хочете бачити наш урок? У цьому вам допоможуть букви-підказки. Отже, наш урок буде:

Ц – цікавим                 П – продуктивним            Н – навчальним

К – корисним              З – змістовним

  • Якими ви повинні бути на уроці?

 

Елементи кінезіології для настрою на уроці та підвищення розумової діяльності – вправа «Кулак – ребро – долоня».

 

Актуалізація опорних знань 

  1. Перевірка домашнього завдання (с. 40, № 211, 212)

Фронтальне опитування та взаємоперевірка.

— Яка відстань від Чернівців до Сум через Житомир?

— Які відповіді ви отримали, розв'язуючи рівняння? Які невідомі компоненти знаходили?

2. Усна лічба з цеглинками LEGO.

790 – 700 =                           

800 – 400 =

350 + 450 =                           

180 + 20 =                          

950 – 450 =

760 – 420 =                           

 (90, 400, 800, 200, 500, 340)

3. Гра «Число загубилося».

977 = 900 + 70 +____   

870 = 800 +____   

702 =  ____  + 2

177 = 100 + ____  + _____

4. Хвилинка каліграфії.

– Запишіть каліграфічно числа 14, 44, 144, 444, 744.

Зменшіть кожне із цих чисел на 6 і результат каліграфічно запишіть.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Повідомлення теми уроку

– Сьогодні на уроці ми навчимося письмово віднімати трицифрові числа з переходом через розряд, а також будемо розв’язувати задачі

Робота за темою уроку

  1. Робота з підручником: с. 41 № 2.14
  2. – Розгляньте запис і поясніть, як виконали віднімання.C:\Users\ПК\Downloads\OpeNoTVMYzBjt9_akUlJb3hAiRWG5wL2.png — Записуємо зменшуване 354. Від'ємник 138 записуємо під зменшуваним: сотні під сотнями, десятки під десятками, одиниці під одиницями. Починаємо віднімати з одиниць.

Від 4 одиниць не можна відняти 8 одиниць. Від 5 десятків беремо один десяток. Один десяток — це десять одиниць. Додаю усно 10 одиниць до 4, дістаю 14. Від 14 віднімаємо 8, отримаємо 6. Цифру 6 записуємо під одиницями.

Віднімаємо десятки. Десятків стало 4. Від 4 відняти 3, буде 1. Цифру 1 записуємо під десятками.

Віднімаємо сотні: 3 - 1. Отримуємо 2. Записуємо цифру 2 під сотнями.

Отже, отримали 216.

Первинне закріплення вивченого матеріалу

  1. Виконання з коментарем завдання 215 (с. 41).

2) Виконання завдання № 216 (с. 42). Робота з кольоровими цеглинками.

Шифр

Оранжевий

Жовтий

Червоний

Блакитний

542

220

615

218

C:\Users\ПК\Downloads\Vft73KXIy0neQ48x2LrcGOBWaAUNkHYj.png

Формування обчислювальних навичок

  1. Письмове додавання з перевіркою (с. 41, № 217).

Обчислимо вирази.

— Як можна перевірити дію додавання? (Дією віднімання.)

— А що потрібно зробити? (Від суми відняти один із доданків. Якщо дістанемо другий доданок, то дія виконана правильно.)

C:\Users\ПК\Downloads\8X0a2QW5CdLOfKswbPirkhyelVMUI3q1.png

C:\Users\ПК\Downloads\ENfygaWVubGYzQcdje7wJrZ2sXt43iLl.png

2) Додавання трьох доданків (с. 41, № 218).

— Додайте три послідовні числа: 197, 198, 199.

Фізхвилинка з цеглинками LEGO

– Настав час відпочити.

Фізкультхвилинки з LEGO "Шість цеглинок" для 1 класу

Робота в групах.

Удосконалення вмінь розв'язувати рівняння (с. 41, № 219). Вправа «Математична розмальовка».

— Вітер зіпсував фарбу на гелікоптері. Розв'яжіть рівняння і розфарбуйте цей повітряний транспорт.

https://nuschool.com.ua/lessons/mathematics/3klas/3klas.files/image104.jpg

Синій

Жовтий

Чорний

138 + х = 295

х - 442 = 366

413 - х = 208

 

 Розвиток умінь розв'язувати задачу (с. 41, № 220)

Прочитайте умову задачі.

— Куди їхав автомобіль? (З міста в село.) Яку відстань він подолав? Як автомобіль поїхав назад? (Іншою дорогою.) Що відомо про цю дорогу? (Вона коротша на 45 км.) Що запитується в задачі? Чи можемо ми відповісти на основне запитання? Чому? (Невідома відстань другої дороги.) Якою дією дамо відповідь на це запитання? (Відніманням.) Дайте відповідь на основне запитання задачі.

 

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

Рефлексія

Перед вами лежать смайлики. Покажіть, будь ласка, враження від уроку за їх допомогою.

 

Підсумок уроку

  • Що нового дізналися на уроці?
  • Що сподобалось?
  • Що було цікавого?
  • Який вид роботи викликав утруднення?
  • Пропоную вам заповнити індивідуальну картку оцінювання.

 

Уміння, навички

Дуже добре

Не все зрозумів / зрозуміла

Багато чого не зрозумів / не зрозуміла

Я навчився / навчилася добре обчислювати нові приклади

 

 

 

Я зрозумів / зрозуміла, як розв’язали задачу

 

 

 

Я сам розв’язував / сама розв’язувала рівняння

 

 

 

Урок був цікавим

 

 

 

 

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Пояснення домашнього завдання (с. 42, № 221, 222)

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
7 квітня 2023
Переглядів
1262
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку