Урок математики у 5 класі " Множення десяткових дробів"

Про матеріал
цей урок допоможе учням ознайомитися з правилами виконання дії множення десяткових дробів в ігровій формі
Перегляд файлу

 

Гірський ліцей

Гірської територіальної громади

Сєвєродонецького району

Луганської області

             

 

 

 

 

 

                        УРОК МАТЕМАТИКИ

« МНОЖЕННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ»

5 КЛАС

 

          D:\СНИМКИ экрана\Фото\17-06-5045658.jpg

 

 

                                                                           Вчитель: Мельничук Вікторія Зіновіївна

 

 

 

Тема: Множення десяткових дробів

Мета: знайомство і засвоєння правила множення десяткових дробів; формування вміння виконувати множення десяткових дробів і множення десяткового дробу на натуральне число;

 розвивати вміння застосовувати знання в нових ситуаціях;

 виховувати свідоме ставлення до навчання, сприяти посиленню почуття патріотизму у учнів

Тип: засвоєння нових знань і вмінь.

Обладнання та наочність: прапор України, різнокольорові круги, моделі парашутів з завданнями, модель дерева знань, підручник.

 

                                                            ХІД УРОКУ

I Організаційний етап.

    1 Привітання учнів

    2 Налаштування на роботу.

      Щойно пролунав дзвінок,

      Запросив нас на урок.

      Все добре будемо робити,

      Щоб знаннями новими могли  оволодіти.

II  Визначення мети і завдань уроку.

     Обговорити з учнями питання про те, що вони вже вміють робити з десятковими дробами. Відповіді учнів оформити у вигляді дерева знань. На кожній гілці учні записують певну дію, яка стосується десяткових дробів. Біля дошки учні виконують вправи на вказані дії.

 

 

  

  1. Порівняти дробі: 3,1 і 3,01              0,345 і 0,34                2,45 і 2,54
  2. Округлити дроби до сотих:     4,563        0,0976                  12, 97654
  3. Виконати дії з дробами:   (45,6 – 12, 238) – 3,0051         

           

 

Вчитель звертає увагу на те, що на дереві залишилися пусті гілочки. Це дає змогу дітям зробити висновок про те, що не все вони вивчили про десяткові дроби. Саме надолуження цього і є головною метою уроку.

 

III  Мотивація навчальної діяльності.

     На дошці висить державний прапор.

    Діти, що ви бачите на дошці?( відповіді дітей)

Так, ви абсолютно праві. Це прапор нашої держави. А чи знаєте ви якого він кольору?

(відповіді дітей).

Мушу вам сказати, що кольори нашого прапору називають неправильно, говорячи, що наш прапор жовто – блакитний. Згідно з наукою геральдикою, яка вивчає прапори і герби, назва кольорів на прапорі починаються з верхнього кольору, тобто наш прапор синьо – жовтого кольору. Під час  державних свят наш прапор майорить скрізь. Багато міст України встановлюють рекорди, розгортаючи прапор дуже великих розмірів.

Допоможіть мені розв’язати задачу. Ширина прапору 89,1 см, а довжина – 146,9 см. Якої  площі треба мати стенд, щоб цей прапор на ньому можна було розмістити?

Звертається увага учнів на те, що дана задача прикладного змісту і її треба перевести на мову математики. Для цього необхідно дати відповіді на наступні питання:

Форму якої геометричної фігури має прапор?

Як обчислити площу даної фігури?

 Чи можемо ми зараз це зробити?

 Чому? (відповіді дітей про те, що потрібно виконати дію множення, але вони не знають як ця дія виконується з десятковими дробами)

Отже завданням нашого уроку є засвоєння правил множення десяткових дробів і навчитися виконувати множення десяткових дробів. Запишіть, будь ласка, тему нашого сьогоднішнього уроку: « Множення десяткових дробів»

 

IVАктуалізація опорних знань

                           Фронтальне опитування

1 Як називають компоненти множення?

2 Що означає знайти добуток чисел?

3 Поясніть на прикладах як виконують множення натуральних чисел у стовпчик:

2567 * 34.

4 Чи рівні  дроби:     3, 04 і 3, 40        7,8 і 7,80         10,002 і 10,2           13, 005 і 13,500?

 

    V  Засвоєння знань

         1 Правила множення десяткових дробів

         Поруч з записаними прикладами множення натуральних чисел навести аналогічний приклад на множення десяткових дробів, щоб учні самі змогли зробити висновок про відміни у цих двох прикладах.

                                  2567                                                                25,67

                                          34                                                                    3,4

                                    10268                                                               10268

7701                                                             7701                                                                              87278                                                          87,278

 Кількість знаків після коми у добутку не може бути більша за кількість знаків після коми в обох множниках разом. Розібрати декілька усних прикладів   для закріплення правила вставлення коми.

  Разом з учнями проговорити  правила множення десяткових дробів.

   VI  Фізкультхвилинка

        Діти, ми з вами працюємо певний час і вже треба нам з вами розім’ятися.

                                                         Яка рука в нас працювала?

                                                          А яка допомагала?

Головою покрутили,

Ніжками потупотіли.

На сусіда подивились,

Посміхнулись, повернулись.

Всі рівненько тепер сіли

Працювати маємо сили.

 

VII  Формування вмінь

       1 Виконання усних вправ

       А)скільки знаків треба відокремити праворуч комою в добутку чисел:

                        3,54 * 2,9

                        12,54 * 1,12

                        0,75 * 94, 178

        Б)  про які з наведених прикладів можна сказати, що вони виконані неправильно, не виконуючи обчислень:

             7,8 * 5,06 = 394, 68

             8,56 * 0,9 = 9,704

             0,8 * 0,2 = 1,6

             5,7 * 3,8 = 2,166

         В)  робота з підручником : стор. 283 № 1301 – усно

     2 Виконання письмових вправ: стор. 284 № 1305, № 1307, № 1309.

     3   Вправа « Числовий десант»

        На дошці розміщені парашутики, з прикладами. Завдання учнів полягає в тому, щоби , розв’язати приклади і посадити парашути на прямокутник з правильною відповіддю. Серед прямокутників з відповідями обов1язково повинен бути з неправильною відповіддю.

                                

 

VIII  Підсумок уроку

      Діти, нам треба закінчити розв’язання задачі, з якою ми зіткнулися на початку уроку. Чи зможемо ми тепер знайти площу нашого прапору? (Відповіді дітей)

 Обчисліть її самостійно

                      146,9 * 89,1 = 13078, 79 см2

 

     Давайте ще раз повторимо правила, з якими ми познайомились на уроці. Проговорити правила з учнями, які припускалися помилок у процесі уроку.

 

IX  Домашнє завдання

       Опрацювати п. 48 підручника

       Виконати № 1306, 1310, 1303 на стор. 284.

        Провести інструктаж щодо виконання домашнього завдання

X  Рефлексія

     Діти, у вас на партах  лежать кола трьох кольорів: зелений, жовтий та червоний.

     Покладіть у кошик знань коло того кольору, який відповідає рівню ваших знань:

      зелений колір – все зрозуміло,

      жовтий колір  - є питання,

      червоний колір – не зрозумів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 березня 2023
Переглядів
411
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку