До розіграшу
залишилось:
17 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Урок математики у 5 класі на тему"Розвязування вправ"

Про матеріал

Дана розробка містить різні форми роботи завдання підібрані для учнів з різним рівнем навчальних досягнень цей урок є третім з даної теми тому різновиди рівнянь і задач не повинні викликати труднощі у дітей

Перегляд файлу

Несватківська філія  ”Олександрівське НВО№2“

 

 

 

 

 

 

 

Урок математики у 5 класі на тему:

 Розв'язування вправ

(Рівняння,   розв’язування задач з допомогою рівнянь)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель математики Коломієць В. О.

 

 

 

 

 

 

 

2018р

 

 

Мета: удосконалити вміння учнів розв’язувати рівняння та  задачі за допомогою рівнянь, ефективно використовувати знання; розвивати творче мислення, обчислювальні  навички, кмітливість, здатність аналізувати; виховувати  старанність, пізнавальну активність, культуру математичних записів, вміння працювати в парах

Тип уроку: удосконалення знань,умінь та навичок.

Обладнання : конспект, підручник( математика 5 клас Мерзляк-2018р), роздатковий матеріал (картки для індивідуальних завдань та для роботи у парах) таблиці із розв'язками.

Епіграф:«Рівняння – це золотий ключ, що відкриває усі математичні

сезами»                                                   

  С. Коваль

Хід уроку

І. Організаційний етап

Перевірка готовності учнів до уроку, перевірка настрою із яким починаємо урок

ІІ.Перевірка домашнього завдання.

Учні обмінюються зошитами і перевіряють роботу згідно правильних розв’язків на дошці

ІІІ.Формулювання теми мети і завдань уроку.  Мотивація навчальної діяльності

Для чого ж нам рівняння в житті? Які труднощі вони допомагають долати? (діти)

  Рівняння – це чудовий інструмент, який допоможе складну життєву ситуацію або задачу, сформульовану українською мовою, перетворити на красиве, струнке математичне речення. Розв'язування багатьох практич­них задач зводиться до складання й розв'язування рів­нянь. Причому багато задач, різноманітних за змістом і з різних галузей діяльності людини, зводяться до рів­няння Метод рівнянь — один з математичних методів пізнання реаль­ної дійсності. Сьогодні ми продовжимо розв’язувати найрізноманітніші рівняння та найпростіші задачі, що розв’язуються за допомогою рівнянь

V. Актуалізація опорних знань

      Гра Світлофор  (правильне твердження – зелена картка     неправильне - червона  )                                  

1 Розв'язати  рівняння означає знайти всі його корені або показати , що  коренів немає

2. Рівняння - це рівність, що містить невідоме число.

3.Щоб знайти невідомий доданок потрібно до суми додати відомий

доданок.

4.Результат множення називається часткою.

5.Щоб знайти невідомий множник потрібно добуток поділити на

відомий множник.

6.Щоб знайти невідоме зменшуване,потрібно від різниці відняти від’ємник.

7.Розвязати рівняння означає – знайти його корінь.

8.Щоб знайти невідоме ділене,треба різницю помножити на дільник.

9. Результат віднімання називається сумою.

VІ. Розв’язування вправ та задач

1)Колективне розв’язування завдань з підручника

№ 274   11)

987-(х+364)=519

х+364=987-519

х+364=468

х=468-364

х=104

№501  2)

966 : (х+17)=23

х+17=966 : 23

х+17=42

х=42-17

х=25

№568  2)

9 ·(213-2х)=927

213-2х= 927: 9

213-2х=103

2х=213-103

2х=110

х=110:2

х=55

2) Робота з картками у парах

а)  (43+х)-38=24

43+х=38+24

43+х=62

х=62-43

х=19

(43+19)-38=24

24=24

б) 54-(у-61)=28

у-61=54-28

у-61=26

у=26+61

у=87

54-(87-61)=28

28=28

в) Задача

Позначимо задумане число х

516-(132-х)=458

132-х=516-458

132-х=58

х=132-58

х=74

516-(132-74)=458

458=458

Відповідь: Михайлик задумав число 74

 

 

Фізкультхвилинка

Треба трішки відпочити

 Щоб нового ще навчитись.

Швидко встали, посміхнулись

Вище – вище потягнулись,

Вправо в ліво оберніться

Рук колінами торкніться.

Сіли, встали. Сіли. Встали.

І на місці потоптались.

Вийшла пауза мала –

До роботи вже пора

 

3) індивідуально для учнів із середнім рівнем навчальних досягнень

Розвяжіть   рівняння:

  1. х+256=905
  2. у-68=401
  3. х·21=504
  4. 625:у=25
  5. х: 28=15

 

  1. х=649
  2. у=469
  3. х=24
  4. у=25
  5. х=420

для учнів з достатнім та високим  рівнем навчальних досягнень

а)  17 · (3х + 14) = 238

3х + 14=238:17

3х + 14=14

3х=14-14

3х=0

х=0

б) 18 · (16 - 7х) = 288.

16 - 7х =288:18

16 – 7х=16

7х=16-16

7х=0

х=0

в) Яке число треба підставити у рівняння замість а,  щоб коренем рівняння

 41-(а-х)=16  було число 17?

Підставимо корінь рівняння 17  у рівняння  41-(а-17)=16

Отримали рівняння відносно змінної а

а-17=41-16

а-17=25

а=17+25

а=42

41-(42-17)=16

VІІ. Підсумки уроку. Оцінювання учнів     Продовжити речення

Сьогодні на уроці я...

  • дізнався...
  • зрозумів...
  • навчався...
  • найбільший мій успіх – це...
  • найбільші труднощі я відчув...
  • я не вмів, а тепер умію...
  • на наступному уроці я хочу...

Перевірка настрою (смайлики)

 VІІІ.Домашнє завдання

Повторити правила ст.66; 111. № 500; №*279

Творче завдання:  Написати казку або скласти кросворд використовуючи слова із даної теми

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
6 грудня
Переглядів
24
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку