математична гра "еники-беники"

Про матеріал

Нестандартний урок з математики

закріпити на практиці вивчений матеріал, навчити учнів працювати у команді, виховувати інтерес до предмету

Перегляд файлу

Урок №                      Дата                                         Клас 5

Математична гра «Еники - беники»

Нестандартний урок з математики

Мета: закріпити  на практиці вивчений матеріал, навчити учнів працювати у команді, виховувати інтерес до предмету

  • Математика - наука молодих. Інакше бути не може. Заняття математикою – це така гімнастика розуму, для якої потрібна вся гнучкість і вся витривалість молодості.   (Р. Віккер)

 

  • Хто з дитинства займається математикою, той розвиває увагу, тренує мозок, волю, виховує в собі наполегливість і завзятість у досягненні мети.              (А. Марушкевич)

Ведучий

Є гра весела українська,

Люблять її дорослі й діти,

На міжнародній грі вона

Аж перший приз собі взяла.

Приз непростий –

Кришталева ваза.

Хто знає?

Грі цій яка назва?

Діти Еники-беники

Ведучий

Цю традиційну гру сьогодні

Ми проведемо в нашім класі

І візьмуть участь у цій грі

Всі діти класу …

Діти Беники-Геники

Ведучий

Оскільки гра математична

То й назва трошечки незвична,

Тож 1 група буде Нулик,

А друга вже Одиничка.

От, Нулики і Одинички –

Дві дружні цифри невеличкі –

Вам познайомитися треба
І розказати все про себе. 

  •    (Члени команд знайомляться, розказуючи про 0 чи 1).

 Ведучий.

Навколо себе подивіться
І до предметів придивіться,
Які з них до вас подібні,
Назвіть нам, будьте добрі, діти.  

   Що дуже схоже із Нулем,
  Що ж має форму Одиниці?      

  • (Кожна команда, називає предмети, що мають форму нуля, оди­ниці)
    1. Буква 0.                          1. Літера І.
    2.Обруч..                             2. Ціп. ...
    3. Колесо.                            3.  Палиця.

4.Обручка.                     4.Цвях.

   5. Бублик тощо.                     5. Журавлиний ключ тощо.

Ведучий.

На календарі; циферблаті,

В кіно, у школі і у хаті — 

На кожному в нас кроці числа...;  

Якби була це Одиничка!

Якби,.. Та Нуль межі не знає,

Коли вже він все пам'ятає?
Аж до мільйонів вже дійшов!
Який великий цей мільйон?

Вам слово - прошу.

  • (Команди розказують про цікаві факти)   Наприклад:
    - муха, збільшена в мільйон разів, могла б покрити своїм тілом місто шириною 7 км;
    -  книга в мільйон сторінок мала б товщину 50 м; 
    -  мільйон днів - 27 століть; від початку нашої ери ще. не пройш­ло 1000000 дні

- щоб зібрати 100 г Меду, бджола повинна облітати 1000000 квіток.

Ведучий.

Зараз розминка невеличка,   

Тож хто художник в Одиничок?

А в Нуликів малює хто?  

Діти Що малювати?
Ведучий.  Людину!
Діти.  Людину? 

Ведучий. Скажете, дрібниця? Вам — всю із Нуликів,  Вам— з Одиничок! 

  • кожної команди виходить художник і малює людину з нулів одиниць). 

Ведучий.

Розминка це лише була
Й знайомство з друзями, з гостями.

Тепер вас жде серйозна гра—  
Щоб була дружна і без зла. 

Щоб змагання було чесним,
Нам вибрати журі почесне
Потрібно разом з вами друзі 

Хто буде в цім почеснім крузі?

  • [Вибирають журі].

Отож, журі місця займайте І нас по правді розсудіть.  

Ведучий.

Гра «Швидкий рахунок».

Розбіглись числа по таблиці. 

Втекли всі від Одиниці, 
Сховались у свої комірки.
Один учасник хай виходить

І числа всі нам познаходить.  

 Ось кожному указка в руки—

І по команді «Починай!»

Знайди, вкажи і прочитай.

Їх 24 —пам'ятай

 А ви, журі, прошу, слідкуйте. 

  • (Вивішуються дві однакові таблиці, на-яких-зашифровані числа від 1 до 24. З кожної команди виходить по одному учаснику: Хто швидше відшукає всі числа).

Ведучий.

Живе собі дідусь Матвій

Він є Всезнай, Всеумій     

Зробив він скриньку пречудову,

Збирав в ній загадки; казки,
Задачі різні й приказки —

Усе що цінне чув в народу.

Він нам сьогодні став в пригоді.

На нашу гру він завітав:

Чарівну скриньку відчиняв...

Що в ній для нас? —

Задачі й приказки чудові,

Кожній команді особово.

Дід хоче знати, хто із вас 

 Більше приказок передасть

Уважно слухайте, будь ласка,

Нулі —спочатку вам приказки.   -     

Рахуйте ви; журі, будь ласка. ,

  • (із скриньки виймаються записані на окремих аркушах приказ­ки, що містять числа, по 8—10 для кожної команди. Хто більше за­пам'ятає з прочитаного)

 

 Наприклад. 1) До біди 7 верст.  

 2) Будь воно тричі неладне;

 3) Ні в п'яті, ні в десяті.

Для Одиничок.

1)  До біди ще 3-дні;

2) Сім п'ятниць на тиждень

3)Семеро одного не чекають.

А ось задачі непрості,
Дід перевірить, чи кмітливі ви усі.

Оцю загадку для Нулів,

Цю Одиницям дід велів.

  • (Зачитується по дві загадки (народні)  кожній команді. Діти відга­дують, розв'язують. Наприклад:

Летіли горобці і сіли на стовпці.

Як сіли по одному, один горобець зайвий.

Як сіли по два, один стовпець зайвий.

 Скільки було горобців і стовпців?

Ведучий.

Чи спостережливі ви діти,

Богданов-Бельський перевірить.

Який картину змалював    

 «Усний рахунок» її назвав,  

Уважно гляньте на картинку —

 Працюють діти без зупинку

З учителем своїм.  

Рахують всі цікавий приклад...

  Завдання ваше непросте

 Картинку ви зобразите

 Важливі пози відтворіть.

 А ви, журі, прошу вас, оцініть.

  • (Діти малюють пози дітей, які змальовані на картині, яка коман­да правильніше)
    Ведучий.

А зараз всі ми будем знати,

Чи вмієте ви жартувати.

Отож хтось жарт розпочинає,

  А ваш суперник хай кінчає.

  • (Суперники пропонують один одному математичні жарти з догадками, що може бути далі. Наприклад: одне яйце варять 4 хвилини. Скільки хвилин треба варити 5 яєць?).

Ведучий.

 А ось лото математичне.
Завдання тут просте, практичне.

Одні з вас відповідь шукають,
А інші тільки накладають 

 На приклад, що йому відповідає
Ану, хто швидше з вас впіймає

Кота чи зайця — я не знаю

Журі нехай перевіряє

  • (Один аркуш паперу поділений на квадратики, в яких записані приклади, а другий розрізано на квадрати – яких записана правильна відповідь (для кожної команди окремо). Учасники гри накладають квадратики з відповідями на відповідні квадрати з прикладами на аркуші. В результаті повинен вийти малюнок  кота чи зайця].             

Ведучий

Щоб гості не сумували,   

Ми просимо фокусників в залу.

  • (Математичні фокуси. Наприклад, відгадування дня народження).

Ведучий.

У слові «алгебра» аж сім

Літер веселих, відомих всім.

На кожну літеру вам треба

Вписать математичний термін.

Хто більше, швидко попрацюйте,

А ви, журі, прошу, рахуйте.    

  • (Кожній команді видається аркуш, на якому написано, слово ал­гебра, а діти пишуть математичний термін).

Наприклад:

А —абсциса
Л— ламана 

Г — графік  

Е —еліпс 

Б — бісектриса

Р —рівняння   

А —аргумент  

Ведучий.

А зараз я опишу термін, 

А ви назвете словом певним ;

Всі терміни Нулів на букву «пе»,   

А в Одиниць на букву «ка».

 Тож знов почнемо із Нуля.

  • Кожній команді зачитується значення, певного терміну (по 8—10 для кожної команди), а учасники називають одним словом: Для першої команди на букву «пе», для другої— на «ка». Наприклад.
  1.    Сота частина числа— процент. 
  2.    Графік функції у = х —парабола.  
  3.    Сума довжин всіх сторін чотирикутника — периметр?
  4.    Знак для позначення дії додавання—плюс.

 1. Чотирикутник, у якого всі сторони рівні — квадрат.
2. Паралелепіпед, у якого всі сторони рівні— куб.

3. Фігура, утворена, двома променями, які виходять з однієї точки — кут.

4. Числовий множник у буквеному виразі — коефіцієнт

Ведучий

Чимало термінів згадали. 

Та щоб ви, діти; пам'ятали,

Щоб були вчені українці,
Які над ними працювали, :

Ретельно терміни збирали,

На, рідну мову переклали,

Та ще словник нам видавали.

Були відомі в цілім світі.

Лиш ми не чули – ніде правди діти,

Тож-все відставте, дуже - просим, діти,

Гарячим словом свічку пам'яті засвітим,

Згадаєм тих, які томились в Сибіру,

У роки сталінських безладь.

  • (Розповідь про забутих математиків українців, які склали «Українські математичні словники» (М.Кравчук, М.Чайковський, ВЛевицький).

Ведучий.

Тепер, журі, за вами слово,

Хоч грали ми усі чудово,

 Та щоби сумніви пропали,    

 Хто кмітливий, ви сказали?

Скінчилась гра, скінчилась казка.

За це вам нулів аж в'язка.

Вам — одиничок на кінець,

 А слухав хто, той молодець!

 

  • (Нагородження призами учасників гри).

Рефлексія уроку

 

 

docx
Додано
9 грудня 2018
Переглядів
670
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку