Нестандартний урок з математики
закріпити на практиці вивчений матеріал, навчити учнів працювати у команді, виховувати інтерес до предмету
Урок № Дата Клас 5
Математична гра «Еники - беники»
Нестандартний урок з математики
Мета: закріпити на практиці вивчений матеріал, навчити учнів працювати у команді, виховувати інтерес до предмету
Ведучий
Є гра весела українська,
Люблять її дорослі й діти,
На міжнародній грі вона
Аж перший приз собі взяла.
Приз непростий –
Кришталева ваза.
Хто знає?
Грі цій яка назва?
Діти Еники-беники
Ведучий
Цю традиційну гру сьогодні
Ми проведемо в нашім класі
І візьмуть участь у цій грі
Всі діти класу …
Діти Беники-Геники
Ведучий
Оскільки гра математична
То й назва трошечки незвична,
Тож 1 група буде Нулик,
А друга вже Одиничка.
От, Нулики і Одинички –
Дві дружні цифри невеличкі –
Вам познайомитися треба
І розказати все про себе.
Ведучий.
Навколо себе подивіться
І до предметів придивіться,
Які з них до вас подібні,
Назвіть нам, будьте добрі, діти.
Що дуже схоже із Нулем,
Що ж має форму Одиниці?
4.Обручка. 4.Цвях.
5. Бублик тощо. 5. Журавлиний ключ тощо.
Ведучий.
На календарі; циферблаті,
В кіно, у школі і у хаті —
На кожному в нас кроці числа...;
Якби була це Одиничка!
Якби,.. Та Нуль межі не знає,
Коли вже він все пам'ятає?
Аж до мільйонів вже дійшов!
Який великий цей мільйон?
Вам слово - прошу.
- щоб зібрати 100 г Меду, бджола повинна облітати 1000000 квіток.
Ведучий.
Зараз розминка невеличка,
Тож хто художник в Одиничок?
А в Нуликів малює хто?
Діти Що малювати?
Ведучий. Людину!
Діти. Людину?
Ведучий. Скажете, дрібниця? Вам — всю із Нуликів, Вам— з Одиничок!
Ведучий.
Розминка це лише була
Й знайомство з друзями, з гостями.
Тепер вас жде серйозна гра—
Щоб була дружна і без зла.
Щоб змагання було чесним,
Нам вибрати журі почесне
Потрібно разом з вами друзі
Хто буде в цім почеснім крузі?
Отож, журі місця займайте І нас по правді розсудіть.
Ведучий.
Гра «Швидкий рахунок».
Розбіглись числа по таблиці.
Втекли всі від Одиниці,
Сховались у свої комірки.
Один учасник хай виходить
І числа всі нам познаходить.
Ось кожному указка в руки—
І по команді «Починай!»
Знайди, вкажи і прочитай.
Їх 24 —пам'ятай
А ви, журі, прошу, слідкуйте.
Ведучий.
Живе собі дідусь Матвій
Він є Всезнай, Всеумій
Зробив він скриньку пречудову,
Збирав в ній загадки; казки,
Задачі різні й приказки —
Усе що цінне чув в народу.
Він нам сьогодні став в пригоді.
На нашу гру він завітав:
Чарівну скриньку відчиняв...
Що в ній для нас? —
Задачі й приказки чудові,
Кожній команді особово.
Дід хоче знати, хто із вас
Більше приказок передасть
Уважно слухайте, будь ласка,
Нулі —спочатку вам приказки. -
Рахуйте ви; журі, будь ласка. ,
Наприклад. 1) До біди 7 верст.
2) Будь воно тричі неладне;
3) Ні в п'яті, ні в десяті.
Для Одиничок.
1) До біди ще 3-дні;
2) Сім п'ятниць на тиждень
3)Семеро одного не чекають.
А ось задачі непрості,
Дід перевірить, чи кмітливі ви усі.
Оцю загадку для Нулів,
Цю Одиницям дід велів.
Летіли горобці і сіли на стовпці.
Як сіли по одному, один горобець зайвий.
Як сіли по два, один стовпець зайвий.
Скільки було горобців і стовпців?
Ведучий.
Чи спостережливі ви діти,
Богданов-Бельський перевірить.
Який картину змалював
«Усний рахунок» її назвав,
Уважно гляньте на картинку —
Працюють діти без зупинку
З учителем своїм.
Рахують всі цікавий приклад...
Завдання ваше непросте
Картинку ви зобразите
Важливі пози відтворіть.
А ви, журі, прошу вас, оцініть.
А зараз всі ми будем знати,
Чи вмієте ви жартувати.
Отож хтось жарт розпочинає,
А ваш суперник хай кінчає.
Ведучий.
А ось лото математичне.
Завдання тут просте, практичне.
Одні з вас відповідь шукають,
А інші тільки накладають
На приклад, що йому відповідає
Ану, хто швидше з вас впіймає
Кота чи зайця — я не знаю
Журі нехай перевіряє
Ведучий
Щоб гості не сумували,
Ми просимо фокусників в залу.
Ведучий.
У слові «алгебра» аж сім
Літер веселих, відомих всім.
На кожну літеру вам треба
Вписать математичний термін.
Хто більше, швидко попрацюйте,
А ви, журі, прошу, рахуйте.
Наприклад:
А —абсциса
Л— ламана
Г — графік
Е —еліпс
Б — бісектриса
Р —рівняння
А —аргумент
Ведучий.
А зараз я опишу термін,
А ви назвете словом певним ;
Всі терміни Нулів на букву «пе»,
А в Одиниць на букву «ка».
Тож знов почнемо із Нуля.
1. Чотирикутник, у якого всі сторони рівні — квадрат.
2. Паралелепіпед, у якого всі сторони рівні— куб.
3. Фігура, утворена, двома променями, які виходять з однієї точки — кут.
4. Числовий множник у буквеному виразі — коефіцієнт
Ведучий
Чимало термінів згадали.
Та щоб ви, діти; пам'ятали,
Щоб були вчені українці,
Які над ними працювали, :
Ретельно терміни збирали,
На, рідну мову переклали,
Та ще словник нам видавали.
Були відомі в цілім світі.
Лиш ми не чули – ніде правди діти,
Тож-все відставте, дуже - просим, діти,
Гарячим словом свічку пам'яті засвітим,
Згадаєм тих, які томились в Сибіру,
У роки сталінських безладь.
Ведучий.
Тепер, журі, за вами слово,
Хоч грали ми усі чудово,
Та щоби сумніви пропали,
Хто кмітливий, ви сказали?
Скінчилась гра, скінчилась казка.
За це вам нулів аж в'язка.
Вам — одиничок на кінець,
А слухав хто, той молодець!
Рефлексія уроку