Урок математики у 5 класі з елементами STEM. Узагальнення знань із теми «Множення і ділення натуральних чисел»

Про матеріал
Урок узагальнення та систематизації знань та уміння учнів направлений на формування компетентностей: Предметна компетентність: узагальнити і систематизувати знання учнів із теми «Множення і ділення натуральних чисел»; удосконалити вміння розв’язувати задачі з цієї теми. Сприяти розвитку пізнавального інтересу, самостійності, уміння досліджувати на прикладах STEM- задач, навичок самоконтролю. Виховувати культуру спілкування в малих навчальних групах, культуру усного мовлення, працьовитість, вміння швидко і правильно приймати відповідальні рішення, патріотичні почуття до України. Ключові компетентності: - Спілкування державною мовою – розуміти, пояснювати і перетворювати тексти математичних задач (усно і письмово); - Уміння вчитися впродовж життя – визначати мету навчальної діяльності. Відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети; прагнути до вдосконалення результатів своєї діяльності. - Екологічна грамотність і здорове життя – усвідомлювати зв'язок математики і екології на основі статистичних даних Реалізація наскрізних ліній: - Екологічна безпека та сталий розвиток – формувати в учнів соціальну активність, відповідальність та екологічну свідомість.
Перегляд файлу

Математика,      5 клас

Урок  з елементами STEM

     Тема. Узагальнення знань із теми «Множення і ділення натуральних чисел»

     Мета:  Формування компетентностей:

     Предметна компетентність: узагальнити і систематизувати знання учнів із теми «Множення і ділення натуральних чисел»; удосконалити вміння розв’язувати задачі  з цієї теми.  Сприяти розвитку пізнавального інтересу, самостійності, уміння досліджувати на прикладах STEM- задач, навичок самоконтролю. Виховувати культуру спілкування в малих навчальних групах, культуру  усного мовлення, працьовитість, вміння швидко і правильно  приймати відповідальні рішення, патріотичні почуття до України.

Ключові компетентності:

-         Спілкування        державною         мовою        –        розуміти,    пояснювати і перетворювати тексти математичних задач  (усно і письмово);

-         Уміння вчитися впродовж життя – визначати мету навчальної діяльності. Відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності  для досягнення цієї мети; прагнути до вдосконалення результатів своєї діяльності.

-         Екологічна грамотність і здорове життя – усвідомлювати зв'язок математики і екології на основі статистичних даних Реалізація наскрізних ліній:

-         Екологічна безпека та сталий розвиток – формувати в учнів соціальну активність, відповідальність та екологічну свідомість.

     Тип уроку. Урок узагальнення і систематизації знань.

     Форма проведення: Робота в малих навчальних групах

     Обладнання:  проектор, ноутбук,  презентація PowerPoint, сигнальні картки,    картки  досягнень членів груп,   картки із завданнями,         підручник   «Математика  5  клас. А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С.

Якір».                             

Хід уроку

До уроку створюються 3  групи по 4 учня за кольоровою гамою, визначаються консультанти груп, роздаються картки досягнень, дидактичний матеріал.

І. Організаційний момент. ( 2 хв. )

imageПсихологічна вправа «Наш настрій»  Учитель. 

      Вправа «Посмішка по колу».  Погляньте,

яке     у        нас    усміхнене   гарне          сонечко, посміхніться, візьміть       свою посмішку    в долоньки і подаруйте з побажанням товаришу.

Оголошується      формула     уроку,         яку розшифровують: 

image       

Запишіть у зошити дату, «Класна робота». 

                                                            (Учні записують у зошити.)

ІІ.  Мотивація навчальної діяльності. ( 1 хв. ) Учитель.    

Теми вивчили цікаві, вправи всі вже розв’язали, то чим сьогодні будемо займатися? (До контрольної роботи готуватися) Оголошується девіз уроку:

Видумуй, пробуй, твори!

Розум, фантазію прояви!

Активним і уважним будь

І про кмітливість не забудь!

    Нашу співпрацю розпочнемо з роботи  у групах, які створені за кольоровою гамою.  Бали, набрані кожним учнем,  виставляються ним  у картку досягнень в якій  вказана  максимальна кількість балів за кожне завдання. Зверніть увагу. Ми сьогодні будемо фіксувати тільки досягнення, а не недоліки учнів. У нас в довільному порядку обрані командири груп, які відповідають за порядок у групі.  Я пропоную вам обрати консультантів груп, які будуть надавати членам групи допомогу у розв’язанні. ІІІ. Усна розминка. Правильність відповідей сигналізується сигнальними картками.

1). (1б.)

1.

2 ∙ 36 ∙ 5 =

  

7.

25 ∙ 8 = 

 

2.

25 ∙ 2 =

 

8.

200 : 50 = 

 

3.

540 : 9 =

 

9.

400 : 10 = 

 

4.

104 : 2 =

 

10.

4 ∙ 5 ∙ 13 = 

 

5.

40 ∙ 8 =

 

11.

2 ∙ 15 ∙ 5 =

 

6.

100 : 4 =

 

12.

(63·21):9=

 

 

Відповіді:  

1.

2 ∙ 36 ∙ 5 =

360

7.

25 ∙ 8 = 

200

2.

25 ∙ 2 =

50

8.

200 : 50 = 

4

3.

540 : 9 =

60

9.

400 : 10 = 

40

4.

104 : 2 =

52

10.

4 ∙ 5 ∙ 13 = 

260

5.

40 ∙ 8 =

320

11.

2 ∙ 15 ∙ 5 =

150

6.

100 : 4 =

25

12.

(63·21):9=

147

 

2). Яке з наведених рівнянь має корінь 24? (1б.)

1) х – 6 = 30; 2) х : 6 = 30;

3)  х – 6 = 30;

4)  30 – х = 6.

 

3). (2б.)1) З одного міста одночасно в одному напрямку вирушили мотоцикліст і велосипедист. Мотоцикліст рухався зі швидкістю 45 км/год., а велосипедист — 16 км/год. Яка відстань буде між ними через 3 год. після початку руху?

image 

2) Як зміниться відповідь, якщо мотоцикліст і велосипедист рухатимуться в протилежних напрямках?

Розв'язання. 1) (45 – 16) · 3 = 29 · 3 = 87 (км/год.); 2) (45 + 16) · 3 = 61 · 3 = 183 (км/год.).

 

4).  (2б.) Знайдіть значення виразу:

        а) 68 + 25;                  б) 5419 – 103.

 

5). (2б.) а) Знайдіть ділене, якщо дільник дорівнює 14, неповна частка –

4, а остача – 3. (59)

б) Богдан поділив 71 на деяке число і отримав остачу 8,  на яке число ділив Богдан? (на 9).

6). (1б.) Представте  добуток  14·14·14  у вигляді степеня. (143).

IV. Знайди  помилку: (4б.)

1). 

              2  2  4 

×

                   1  6 

image

1  3  4  4 

 

          2  2  4 

image

    3  5  8  4 

  

imageimageimageimage                  6  5  3  7  9  9  3                            2  4  5                        4  7  3           

-                                                                                                                                      ×               ×

            6  5  1                   7  3                       3  0  6                             2  1          

                   2  7  9                               1  4  7  0                         4  7  3           

-                                                                                                                                      +     + 

                   2  7  9                                    7  3  5                  8  4  6                 

image

                             0                             8  8  2  0                    8  8  3  3            

 

                                                                                                                                                                                      

                                                                                                                                                                                                                    

 

V. Фізкультхвилинка

Совенята 

Сплять маленькі совенята.

Раз! — розкрили оченята. Подивилися навколо, 

Потім вгору і додолу. 

Оченята — блим, блим, блим! Відпочити треба їм! Вправо, вліво оченята  Повертали совенята. 

Совенята потягнулись

Встали, вправо, вліво повернулись,

Раз присіли, два присіли

І за парти дружно сіли.

 

 

VІ. Розв’язування вправ (7б.)

1.     Обчисліть у найбільш зручний спосіб:

        а) 4 ∙ 13 ∙ 25;                               б) 125 ∙ 17 ∙ 8;

        в) 405 ∙ 82 + 405 ∙ 18;                  г) 497 ∙ 38 – 487 ∙ 38.

д) (6·597)·8+12·(403·4).

2.     Спростіть вираз і обчисліть його значення:

        а) 5m ∙ 20, якщо m = 178;             б) 22х + 98х, якщо х = 7.

 

VІІ. (4б.)  Розв’язування STEM – задач. 

 Учитель.   Сьогодні ми будемо працювати не просто в групах, а в групах екологів, які за здоровий спосіб життя без поганих звичок. 

 

Задача  1. Для нормального функціонування організму людина щодня має отримувати 500 мг вітаміну С. Паління однієї цигарки руйнує 25 мг вітаміну С. Скільки міліграмів цього вітаміну краде той, хто викурює 12 цигарок на день? Скільки міліграмів вітаміну С надходитиме до його організму, якщо він споживатиме вітамін за нормою? 

Розв’язання. Знайдемо скільки вітаміну С витрачається при курінні 25·12=300(мг) вітаміну С. Тоді 500–300=200(мг) буде надходити до організму курця.

Відповідь: 200мг. 

Задача  2.  За п’ять місяців (з травня по вересень) одна тополя поглинає 44кг вуглекислого газу, а один дуб – 28 кг. На скільки більше кілограмів вуглекислого газу поглинають за цей період 40 тополь, ніж 40 дубів?    

Розв’язання. 

1)  44·40=1760(кг) – вуглекислого газу поглинають тополі;

2)  28·40=1120(кг) – вуглекислого газу поглинають дуби; 3) 1760 –1120=640(кг) – більше поглинають тополі.

Відповідь: 640кг. 

Задача 3. Замість одного дерева в паперовій промисловості можна використати 60 кг макулатури. Скільки дерев урятують учні нашої школи, у якій навчається 160 школярів, якщо кожний із них здасть 9 кг макулатури? 

Розв’язання.

1) 160·9=1440(кг) – здадуть учні школи макулатури; 2) 1440:60=24(дерев) – урятують учні школи.

Відповідь: 24 дерева.

Задача 4. Листяний ліс з 1 га випаровує за сезон 2500 т вологи. Яку кількість вологи випаровує ділянка лісу площею 1000га?

Розв’язання.

2500 ∙1000 = 2500000 (т)

Відповідь: 2 500000 т вологи випаровує ділянка лісу. 

Задача 5. 60 кг макулатури зберігає від вирубки одне доросле дерево, яке росло 50 – 80 років скільки дерев зберегли учні, якщо вони здали 1980 кг макулатури?

Розв’язання.

1980 : 60 = 33 (д)

Відповідь: 33 дерева.

Задача 6. Лісосмуга з 400 молодих тополь на листках за літо затримує 340 кг пилу, а така ж лісосмуга в’язу – у 6 разів більше. Скільки пилу затримує лісосмуга в’язу з 400 дерев? Скільки пилу затримує одне дерево?

         Розв’язання.

1)340 · 6 = 2040 (кг) – пилу затримує лісосмуга в’язу з 400 дерев 2) 340000 : 400 = 850 (г) – затримує пилу одне дерево тополі.

Відповідь: 2040 кг, 850 г.

VІІІ. Підсумок уроку. (3 хв.)  Про дію множення і ділення  все знаєте, з чим я вас і вітаю. Час ви дарма не марнуйте, бали в картках підрахуйте.

 Учитель. Підсумуйте бали в своїх картках досягнень. Максимальна кількість балів - 24. Ділимо на 2 і визначаємо оцінку кожного члена групи. 

Я пропоную вам визначити, ким ви себе відчували на уроці:

Метеликом,бо вам усе було легко; Совою, бо поводилися мудро; чи Незнайком,бо все було незнайоме, важке? Чи можливо ще кимось?

Я бажаю вам у житті бути мудрими метеликами. 

       Потисніть один одному руки і подякуйте за співпрацю! Бажаю всім успіху під час виконання домашнього завдання. ІХ. Домашнє завдання. (1хв.) Повторити п.16-20. 

      Розв'язати №512; 521

      Для мудрих №453*.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка досягнень учня

Прізвище та ім’я учня ______________________________

1.Усна розминка 1)____________

2)____________

3)____________

4)____________

5)____________

6)____________

2.Знайди помилку_________

3.   Розв’язування вправ_____________________________________________

4.   Розв’язування задач_____________________

Всього  балів _______________

Оцінка______________________ 

 

 

pdf
Додано
3 січня 2022
Переглядів
1475
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку