Урок-змаганя "Мовою математики про казку"

Про матеріал
Урок - змагання для учнів 5-6 класів "Мовою матматики про казку" "- Діти вітаємо вас на уроці – грі від наших героїв нашої казки . Вони розкажуть вам багато історій , що сталося з ними . Тому прошу вас дуже уважно стежити за всім . що буде відбуватись і які запитання будуть задаватись . Ви побачите казку . але казку математичну , в якій дуже багато заплутаних пригод , різних загадок . але багато і помилок. Ви маєте все перевірити і виправити помилки. За правильні відповіді ви одержите жетони. - Перша казка про одного персонажа. Гарна царівна. Яка одержала стрілу як нагороду...
Перегляд файлу

 

 

 

Урок змагання для учнів  5-6 класів

 

 

Ведучим може бути учень старшокласник

Дійові особи: Царівна-Жаба,Котигорошко,Івасик-Телесик,Червона Шапочка, Вовк,Попелюшка, Пан-Коцький,Лисичка-сестричка.

Гра відбувається  індивідуально . Хто збере найбільше жетонів той стає переможцем .

  • Діти вітаємо вас на уроці – грі від наших героїв нашої казки . Вони розкажуть вам багато історій , що сталося з ними . Тому прошу вас дуже уважно стежити за всім . що буде відбуватись і які запитання будуть задаватись . Ви побачите казку . але казку математичну , в якій дуже багато заплутаних  пригод , різних загадок . але багато і помилок. Ви маєте все перевірити і виправити помилки. За правильні відповіді ви одержите жетони.
  •  Перша казка про одного персонажа. Гарна царівна. Яка одержала стрілу як  нагороду.

Ось її слова : Я була гарною дівчиною . але змій мене зачарував,  бо я не хотіла вийти за нього заміж. Мені тоді було х років. Скільки це, ви зможете довідатися, коли роз­в'яжете рівняння:

45 – 3х = 0.

 Тримав він мене у темниці у років, який ви знай­дете з рівняння:

 

  • 48у - 144 = 0.
  • Зараз мені к років. Скільки це? Але ось а днів тому 100 : а = 10 до мене на болото впала стріла. Я взяла цю стрілу і шукаю царевича. Ну, здогадалися, яка я царівна?

    

  • Гарна розповідь . А ви  все підрахували ? Знаєте , скільки їй років ? Молодці !
  • А ось і новий персонаж ! 
  • Вивішую знову малюнок  . Хто це діти ?  Так правильно Івасик – Телесик  рибу ловить
  • Ось його розповідь :

Телесик. Я встав сьогодні о 4 кілометри ранку. Поснідав, випив 1 гектар молока та пішов на озеро. А воно не близько — 5 градусів від мого дому. Зранку було холодно, температура всього 10 годин тепла. Тому я йшов дуже швидко — 6 літрів за 1 тонну. Прийшов, закинув вудочку. Не минуло й 20 сантиметрів, як спіймав першу рибку. Велику — завдовжки 50 хвилин і вагою 3 кілометри. От буде славна юшка!

Котигорошко. Щось я не доберу! Що ти говориш? Все в тебе навпаки. Діти, ви щось зрозуміли?

  • Царівна-жаба. Виправте помилки у розповіді Телесика. А ну, хто швидше?

-А ось наша Червона Шапочка

 Вовк. Куди ти йдеш, дівчинко?

Червона Шапоч­ка. До бабусі.

Вовк. Що несеш у кошику?

Червона Шапоч­ка.  Пиріжки з м'я­сом   і   яблуками. Смачні.

   Вовк. Скільки їх?  Багато? Покажи?

  Червона Шапочка. Ні, не покажу. Якщо знайдеш зна­чення букв у виразі, то знатимеш, скіль­ки яких пиріжків у мене є.

 

    Вовк. Ну, кажи свій вираз. А ви, діти, мені допо­можіть полічити пиріжки.

Червона Шапочка, а — пиріжки з м'ясом, Ь — пи­ріжки з яблуками.

 А вираз такий: 5а + = 53.

 Вовк.  Діти, швидко полічіть, бо я дуже люблю пиріжки з м'ясом.

Котигорошко. А я з яблуками. Хто вже полічив? Підкажіть нам із Вовком.       «...

Царівна-жаба. Діти, не підказуйте. Хто хоче їсти пиріжки, хай сам роз­в'яже. Котигорошко. Ось до нас іще гос­тя. Попелюшко, добрий день 

                                                                             

 

Попелюшка. Добрий день! Друзі, ви мене знаєте? Правильно, я По­пелюшка. Я дуже поспішала до вас \ на свято, але мачуха висипала на| підлогу зерна кукурудзи, маку і горо­ху та наказала позбирати все окремо . Не змогла б я виконати всю роботу без помічників. Голуби допомогли мені зібрати кукурудзу. Але як вони втомилися, бідні! Полічіть, скільки разів мусив прилетіти кожен голуб, якщо їх було ЗО, а зерен кукурудзи 4500? Горох визбирали мишенята, яких було 8, а горошин 1200. Скільки разів кожне мишеня бігло з горошиною до миски? А мак я зібрала сама і прийшла до вас.

Рахуємо !  І хто ж першим порахував ?

     А ось поважний Пан – Коцький який задасть вам одну загадку

 

 Пан Коцький. Прийшли до Оленки 4 подруги. Дала мама Оленці на тарілці 5 пампушок. Роздала Оленка всім по одній і собі взяла. Та одна пампушка на тарілці залишилася. Як це так?

Котигорошко. Оце так загадка! І що? Не відгадали ці злі душі?

Пан Коцький.   Баба-яга не відгадала, а Лисичка хитра — додумалася. А ви, друзі, знаєте, як це вий­шло? Подумайте!

Вовк: Подумайте, подумайте.

Лисичка-сестричка: Я теж знаю загадку. Можна мені сказати?

Котигорошко. Дозволимо їй сказати, чи ні?

Попелюшка : Хай говорить.

Лисичка:. Одного разу на дорозі зустріла я косарів. Це були два батьки, два сини, дід і внук. Скільки було косарів?

Червона Шапочка: Не дозволяйте їй говорити. Вона знову щось лихе придумає.

Лисичка. Ні. Я буду тепер чемною.

 Царівна-жаба. Пожаліймо її. Нехай ска­же вона.

Лисичка. Для звірів у лісі на зиму заго­тували 600 кг сіна. Сьогодні привезли ще 50 ц, та я вчора на возі привезла ще 2 т. Тепер у нас є 600 + 50 + 2 = 652 всього сіна.

Попелюшка. Лисичко, так неправильно додавати!

Котигорошко. Друзі, де помилилася Лисичка? Чи можна так додавати?

Червона Шапочка. Так скільки сіна заготували в лісі на зиму?

Телесик. Ну ось і Лисичка почала вчи­ти математику.

Котигорошко. Пора нам закінчувати нашу мате­матичну казку.

Підведемо підсумки !

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 5 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
4 січня 2022
Переглядів
290
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку