Дану роботу можна використати на уроках математики , щоб навчати учнів розв'язувати задачі за допомогою виразу; формувати вміння порівнювати вирази, знаходити периметр прямокутника.
ХЕРСОНСЬКА ГІМНАЗІЯ №1
ХЕРСОНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Конспект уроку на тему:
«Обчислення значень виразів. Порівняння виразів. Розв’язування задач за допомогою виразу.»
Вчителя початкових класів
Шуліки О.В.
Тема: обчислення значень виразів. Порівняння виразів. Розв’язування задач за допомогою виразу.
Мета: навчати учнів розв’язувати задачі за допомогою виразу; формувати вміння порівнювати вирази, знаходити периметр прямокутника; розвивати кмітливість; виховувати інтерес до математики та бажання надавати допомогу в складній ситуації.
Хід уроку
1, 2,3,4,5 – прошу всіх
Рівненько встать
Продзвенів уже дзвінок – починається урок.
- Діти, у нас сьогодні незвичайний урок математики. Давайте відправимося у пішохідну подорож. Ось маршрут нашої мандрівки. Розпочнемо з бульвару «Домашнього завдання», пройдемо по вулиці «Рахунковій», потрапимо в провулок «Зошитковий», попрямуємо на проспект «Виразів», потрапимо на площу «Задачну», перепочинемо у сквері «Відпочинковому», звернемо у вулицю «Геометричну», перейдемо перехрестя «Парне» і знову попрямуємо додому.
II. Актуалізація опорних знань
- Рухаємось по маршруту далі. Зупинка - вулиця «Рахункова».
- Тож, давайте, розпочнемо спільну роботу з розв'язання задач-віршів. Для цього вам треба уважно прослухати всю задачу до кінця і швидко сказати відповідь. Задачі нам підготували учні.
• На узліссі 7 дубочків,
Поряд з ними – 5 кленочків.
Поміркуйте і скажіть:
Всі дерева полічіть. (12)
• Чотирнадцять груш у брата,
У сестрички – десять груш.
Треба нам порахувати,
На скільки більше в брата груш. (14 – 10 = 4)
- Наша подорож триває, але вже у зошиті. Провулок «Зошитковий».
- Відкрийте зошити, відступіть від попередньої роботи чотири клітинки вниз запишіть 9 листопада, класна робота.
Урок продовжимо без зупинки з каліграфічної хвилинки
— Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені. Звернули увагу на те, що пишемо в правій частині клітинки.
1; 10; 2; 20; 3; ...
5. Математичний диктант.
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми будемо обчислювати значення виразів, розв’язувати задачі, знаходити периметр прямокутника.
IV. Робота над темою уроку.
- Мандруємо далі. Проспект «Виразів»
1. Робота за підручником (с. 50 – 51)
Завдання 275(1,3)Один учень біля дошки виконує і пояснює.
Завдання 277. 1,2 – біля дошки, 3- самостійно.
- Перепочинемо у сквері «Відпочинковому»
1,2,3,4,5 – математики нас вчать.
Додавати, віднімати, рахувати.
Коло й кулю розрізняти
І задачу розв’язати .
Полічи «1,2,3,4,5!»
1,2,3,4,5 – математики нас вчать.
Я рахую: «6,7,8,9,10 !»
10 тигрів, 5 тигрят
10 зайців, 5 зайчат.
Полічи «1,2,3,4,5!»
1,2,3,4,5 – математики нас вчать.
10,9,8,7,6,5,4!
Потім йдуть 3,2,1 – 1 м’яч і кульок 7
Полічи «1,2,3, 3,2,1»
Мандруємо далі – площа «Задачна»
Задача 278
Після колективного ознайомлення зі змістом задачі учні розв’язують задачу за коротким записом за допомогою виразу.
3. - Рухаємось далі – вулиця «Геометрична»
Задача 279
4. Геометричний матеріал
— Які фігури ви бачите? Чому, доведи?
— Скільки кутів у кожного чотирикутника?
— Знайдіть прямокутники.
Гра «Відгадайте фігуру» (під прямокутником приховане домашнє завдання).
С. 51, завдання 282; 283.
Задача 279
VІ. Узагальнення й систематизація знань
- Зараз перейдемо перехрестя «Парне»
- Напишіть очима слово «Подорож»
2 . Гра «Обчисли й обери» (в парах)
— Обчисліть. Підкресліть вирази зі значенням 25; 77; 99.
VІІ. Підбиття підсумків. Рефлексія (Використання сигнальної лінійки)