Урок математики "Усне додавання і віднімання трицифрових чисел. Задача на зведення до одиниці"

Про матеріал
Урок математики у 3 класі НУШ "Усне додавання і віднімання трицифрових чисел. Задача на зведення до одиниці". (урок з урахуванням потреб дитини з ООП).
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Урок математики

у 3 класі

Тема: Усне додавання та віднімання трицифрових чисел. Задача на зведення до одиниці .

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель початкових класів

Королюк Наталія Сергіівна.

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Усне додавання ті віднімання трицифрових чисел. Задача на зведення до одиниці.

Мета:

Формування предметних компетентностей :

  • продовжити знайомство учнів з додаванням і відніманням трицифрових чисел;
  • формувати вміння розв'язувати задачі на зведення до одиниці;
  • розвивати  критичне мислення, вміння виділяти головне.

Формування ключових компетентностей:

  • уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та роботу однокласників, розвивати пізнавальний інтерес та навички самоконтролю,
  • комунікативні: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів,
  • соціальні: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власні зусилля для досягнення результату,
  • інформаційні: розширити знання учнів про життя бджіл та користь меду.

Тип уроку: комбінований.

Міжпредметні зв’язки : Читання, Я досліджую світ.

Обладнання: малюнок бджілки, іграшка (бджілка), малюнки вуликів, бджілок, картки , мультимедійне обладнання.

І.  Організація класу.

Вчитель: Як квіти тягнуться до променів сонця, так і людина тягнеться до знань. Тому і девізом нашого уроку будуть такі слова:

Світ освітлюється сонцем, а людина знанням.

Вона хоче знати багато цікавого, нового.

II. Мотивація  навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

 

1.Бесіда .(питання до інклюзії)

- Яка пора року?

 - Який сьогодні день?

- Відкрийте зошити і запишіть : ( 23 листопада  Класна робота )

- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

Нас чекає велика праця. Впоратися вам допоможуть увага, працелюбність, старанність та знання.

За нашою роботою буде спостерігати маленька істота, яка є однією з найпрацелюбніших у всьому світі.

Загадка: Швидкокрила, невеличка,

               ця невтомна трудівничка.

                Цілий день вона літає,

                із квіток нектар збирає.

Здогадались?  (питання до інклюзії)

Так, це бджілка.

- Ця комаха - символ мудрості, порядку, працьовитості. Сьогодні вона буде супроводжувати нас на уроці. Бджілки зберігають багато таємниць про себе. Людина до цього часу не змогла їх розгадати. А ми спробуємо заглянути в їхній загадковий світ. Але для цього треба виконати ряд завдань. Тож у дорогу за бджілкою.

2. Усний рахунок

Мозкова атака "Розумова розминка"

Дорога бджілки починається від вулика. На пасіці, звичайно, знаходиться багато вуликів. Якщо заглянути до одного з них, то можна побачити безлад. Але це не так. Кожна бджілка займається своєю справою. На нашій пасіці вулики незвичайні - із завданням. Вирушаємо до першого вулика, проведемо розумову розминку.

- Назвіть найменше трицифрове число.

- Назвіть найбільше трицифрове число.

- Назвіть попереднє і наступне числа до чисел 724, 367, 540.

- Скільки всього сотень, десятків, одиниць у числах 506, 745, 900, 624?

- Як називаються числа при додаванні, відніманні, множенні, діленні?

 

- Запишіть числа у порядку зростання (1-в) 496, 245, 521, 254, 800, 701, 209, 496

- Запишіть ці числа у порядку спадання (2-в)

- Що потрібно знати і вміти, щоб працювати з трицифровими числами? (Розряди).

- Розкладіть число 853 на розряди.

 

 

 

 

 

                60                                                                                          130

 

 

 

 

Засели бджілок у вулики.

Я повідомлю вам першу таємницю бджіл.

Невипадково вулики опинилися саме таких кольорів. Саме ці кольори розрізняють бджоли. А ще вони бачать ультрафіолетові промені, яких не бачимо ми.

( інклюзія – розв’язують з допомогою асистента, записують у зошит)

3. Математичний диктант

Недарма бджіл називають працьовитими.

Попрацюємо і ми з вами. Виконавши математичний диктант, ми дізнаємося ще одну таємницю бджіл.

- Запишіть тільки відповідь.

70 + 20 = 90                                              18 : 3 = 6

160 - 20 = 140                                           5 * 4 + 20 = 40

3 * 7 = 21                                                  700 - 1 = 699

 (інклюзія – Картка 1

                                   Спишіть числа, знайдіть найменше, найбільше: 750, 384, 213, 899, 464, 999)

4. Перевірка математичного диктанту

Друга таємниця бджіл.

Бджола може вилетіти з вулика на 8 км і безпомилково знайти дорогу назад.

 

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

      1.Читання казки В. Сухомлинського «Бджолина сім’я»

- Прочитайте казку у парі.

( інклюзія – читають з учителем)

      2. Повідомлення теми і мети уроку

3. Робота над прикладами

Ми зараз опинимося на квітковій галявині і допоможемо бджілці назбирати нектару.

Приклади

350 - 20 + 400 = 730                                 670 - 330 + 250 = 590

(160 + 40) : 10 = 20                                   830 + 140 - 250 = 720

520 + 70 - 420 = 170                                 530 + 260 - 450 = 340

70 + 70 - 80 = 60                                       970 - 430 + 320 = 860

(Один учень працює коло дошки, інші записують у зошит).

Бджола за один виліт приносить маленьку краплинку меду. А щоб зібрати 1 кг меду їй потрібно облетіти 10 млн. квіток. Це ще одна таємниця бджіл.

 

(інклюзія – Картка 2

                             Розв’яжіть приклади  35+10, 100+30

                                                                     14+20, 200-100)

                              

3. Фізкультхвилинка

4. Робота над задачами (№396)

    Три сім'ї бджіл зібрали 21 кг меду.

     Скільки кг меду зберуть 8 сімей?

1) 21 : 3 = 7 (кг) зібрала 1 сім'я

2) 7 * 8 = 56 (кг) збере 8 сімей

Відповідь: 56 кг

(інклюзія – задачу читають за допомогою учителя, записують розв’язок з дошки).

Кожен вулик вміщує до 40000 комашок. Одні приносять пилок, другі годують діток нектаром, треті будують стільники. Всі шанують королеву, яка нагороджує нових працьовитих мешканців своєї країни.

(Це ще одна таємниця бджіл)

5. Самостійна робота

Кожна бджілка працює самостійно. Тож і ми з вами попрацюємо самостійно.(№ 397)

490 - 80 = 410                                           10 - 2 - 2 * 8 = 82

15 + 25 : 5 = 20                                         970 - (390 - 230) = 720

(інклюзія – обчислює вирази за допомогою таблиць множення і ділення, віднімання і додавання виконує письмово)

 

6. Перевірка самостійної роботи

У 2009 році у місті Тернопіль на бульварі Шевченка встановлено пам'ятник бджілки із бронзи. Його висота 2,5 метри і він має вигляд медових стільників, на яких сидить бджола. Напис: "Бджілці-трудівниці".

7.Робота у групах.

- Попрацюємо у малих групах, об’єднайтеся в четвірки. Бджілки дуже добре орієнтуються у часі. Для цього їм не потрібен ні годинник, ні сонце. Обчисліть, скільки бджілок повернулося  до вашого вулика.

1 група – № 398  (1)                4 група -№ 398  (4)

2 група -№ 398    (2)               5 група - №398    (5)

3 група –№ 398   (3)

 

(інклюзія – працюють у групах з учнями класу)

ІІІ.  Підсумок уроку.

     1.Рефлексія (інклюзія – слухає та відповідає)

Технологія "Мікрофон"

- Кому ми допомагали на уроці ?

- Яка таємниця бджілок сподобалася вам найбільше?

- Що повторили?

- Я бажаю, щоб ви були такими працьовитими і корисними, як бджілки.

Мед, який виробляють бджоли є найдивовижнішим продуктом у світі. Справжнім порятунком для людини майже від усіх хвороб.

(Заходить учениця у костюмі бджілки. Пригощає усіх печивом з медом)

2. Домашнє завдання

На цьому наш урок закінчено.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

 

вулик.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

бджола1.jpgбджола1.jpg

 

 

бджола2.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

60 + 60

 

бджола3.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

880-820

 

бджола2.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 * 6

 

бджола3.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 * 6

 

бджола2.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

45 + 15

 

бджола3.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

330-200

 

бджола2.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

90 + 40

 

бджола3.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

680-450

 

бджола2.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

125 + 5

 

бджола3.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

150 - 20

 

бджола2.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

300-240

 

бджола3.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

120+10

 

Василь Сухомлинський

 « Казка про бджілок»

 

 

C:\Users\user\Desktop\img26.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
31 січня 2023
Переглядів
457
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку