Урок математики
у 3 класі
Тема: Усне додавання та віднімання трицифрових чисел. Задача на зведення до одиниці .
Вчитель початкових класів
Королюк Наталія Сергіівна.
Тема: Усне додавання ті віднімання трицифрових чисел. Задача на зведення до одиниці.
Мета:
Формування предметних компетентностей :
Формування ключових компетентностей:
Тип уроку: комбінований.
Міжпредметні зв’язки : Читання, Я досліджую світ.
Обладнання: малюнок бджілки, іграшка (бджілка), малюнки вуликів, бджілок, картки , мультимедійне обладнання.
І. Організація класу.
Вчитель: Як квіти тягнуться до променів сонця, так і людина тягнеться до знань. Тому і девізом нашого уроку будуть такі слова:
Світ освітлюється сонцем, а людина знанням.
Вона хоче знати багато цікавого, нового.
II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.
1.Бесіда .(питання до інклюзії)
- Яка пора року?
- Який сьогодні день?
- Відкрийте зошити і запишіть : ( 23 листопада Класна робота )
- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
Нас чекає велика праця. Впоратися вам допоможуть увага, працелюбність, старанність та знання.
За нашою роботою буде спостерігати маленька істота, яка є однією з найпрацелюбніших у всьому світі.
Загадка: Швидкокрила, невеличка,
ця невтомна трудівничка.
Цілий день вона літає,
із квіток нектар збирає.
Здогадались? (питання до інклюзії)
Так, це бджілка.
- Ця комаха - символ мудрості, порядку, працьовитості. Сьогодні вона буде супроводжувати нас на уроці. Бджілки зберігають багато таємниць про себе. Людина до цього часу не змогла їх розгадати. А ми спробуємо заглянути в їхній загадковий світ. Але для цього треба виконати ряд завдань. Тож у дорогу за бджілкою.
2. Усний рахунок
Мозкова атака "Розумова розминка"
Дорога бджілки починається від вулика. На пасіці, звичайно, знаходиться багато вуликів. Якщо заглянути до одного з них, то можна побачити безлад. Але це не так. Кожна бджілка займається своєю справою. На нашій пасіці вулики незвичайні - із завданням. Вирушаємо до першого вулика, проведемо розумову розминку.
- Назвіть найменше трицифрове число.
- Назвіть найбільше трицифрове число.
- Назвіть попереднє і наступне числа до чисел 724, 367, 540.
- Скільки всього сотень, десятків, одиниць у числах 506, 745, 900, 624?
- Як називаються числа при додаванні, відніманні, множенні, діленні?
- Запишіть числа у порядку зростання (1-в) 496, 245, 521, 254, 800, 701, 209, 496
- Запишіть ці числа у порядку спадання (2-в)
- Що потрібно знати і вміти, щоб працювати з трицифровими числами? (Розряди).
- Розкладіть число 853 на розряди.
60 130
Засели бджілок у вулики.
Я повідомлю вам першу таємницю бджіл.
Невипадково вулики опинилися саме таких кольорів. Саме ці кольори розрізняють бджоли. А ще вони бачать ультрафіолетові промені, яких не бачимо ми.
( інклюзія – розв’язують з допомогою асистента, записують у зошит)
3. Математичний диктант
Недарма бджіл називають працьовитими.
Попрацюємо і ми з вами. Виконавши математичний диктант, ми дізнаємося ще одну таємницю бджіл.
- Запишіть тільки відповідь.
70 + 20 = 90 18 : 3 = 6
160 - 20 = 140 5 * 4 + 20 = 40
3 * 7 = 21 700 - 1 = 699
(інклюзія – Картка 1
Спишіть числа, знайдіть найменше, найбільше: 750, 384, 213, 899, 464, 999)
4. Перевірка математичного диктанту
Друга таємниця бджіл.
Бджола може вилетіти з вулика на 8 км і безпомилково знайти дорогу назад.
ІІ. Вивчення нового матеріалу.
1.Читання казки В. Сухомлинського «Бджолина сім’я»
- Прочитайте казку у парі.
( інклюзія – читають з учителем)
2. Повідомлення теми і мети уроку
3. Робота над прикладами
Ми зараз опинимося на квітковій галявині і допоможемо бджілці назбирати нектару.
Приклади
350 - 20 + 400 = 730 670 - 330 + 250 = 590
(160 + 40) : 10 = 20 830 + 140 - 250 = 720
520 + 70 - 420 = 170 530 + 260 - 450 = 340
70 + 70 - 80 = 60 970 - 430 + 320 = 860
(Один учень працює коло дошки, інші записують у зошит).
Бджола за один виліт приносить маленьку краплинку меду. А щоб зібрати 1 кг меду їй потрібно облетіти 10 млн. квіток. Це ще одна таємниця бджіл.
(інклюзія – Картка 2
Розв’яжіть приклади 35+10, 100+30
14+20, 200-100)
3. Фізкультхвилинка
4. Робота над задачами (№396)
Три сім'ї бджіл зібрали 21 кг меду.
Скільки кг меду зберуть 8 сімей?
1) 21 : 3 = 7 (кг) зібрала 1 сім'я
2) 7 * 8 = 56 (кг) збере 8 сімей
Відповідь: 56 кг
(інклюзія – задачу читають за допомогою учителя, записують розв’язок з дошки).
Кожен вулик вміщує до 40000 комашок. Одні приносять пилок, другі годують діток нектаром, треті будують стільники. Всі шанують королеву, яка нагороджує нових працьовитих мешканців своєї країни.
(Це ще одна таємниця бджіл)
5. Самостійна робота
Кожна бджілка працює самостійно. Тож і ми з вами попрацюємо самостійно.(№ 397)
490 - 80 = 410 10 - 2 - 2 * 8 = 82
15 + 25 : 5 = 20 970 - (390 - 230) = 720
(інклюзія – обчислює вирази за допомогою таблиць множення і ділення, віднімання і додавання виконує письмово)
6. Перевірка самостійної роботи
У 2009 році у місті Тернопіль на бульварі Шевченка встановлено пам'ятник бджілки із бронзи. Його висота 2,5 метри і він має вигляд медових стільників, на яких сидить бджола. Напис: "Бджілці-трудівниці".
7.Робота у групах.
- Попрацюємо у малих групах, об’єднайтеся в четвірки. Бджілки дуже добре орієнтуються у часі. Для цього їм не потрібен ні годинник, ні сонце. Обчисліть, скільки бджілок повернулося до вашого вулика.
1 група – № 398 (1) 4 група -№ 398 (4)
2 група -№ 398 (2) 5 група - №398 (5)
3 група –№ 398 (3)
(інклюзія – працюють у групах з учнями класу)
ІІІ. Підсумок уроку.
1.Рефлексія (інклюзія – слухає та відповідає)
Технологія "Мікрофон"
- Кому ми допомагали на уроці ?
- Яка таємниця бджілок сподобалася вам найбільше?
- Що повторили?
- Я бажаю, щоб ви були такими працьовитими і корисними, як бджілки.
Мед, який виробляють бджоли є найдивовижнішим продуктом у світі. Справжнім порятунком для людини майже від усіх хвороб.
(Заходить учениця у костюмі бджілки. Пригощає усіх печивом з медом)
2. Домашнє завдання
На цьому наш урок закінчено.
Додаток
60 + 60 |
880-820 |
1 * 6 |
10 * 6 |
45 + 15 |
330-200 |
90 + 40 |
680-450 |
125 + 5 |
150 - 20 |
300-240 |
120+10 |
Василь Сухомлинський
« Казка про бджілок»