Тема. Компоненти дії віднімання. Віднімання на числовому промені.
Мета. Ознайомити учнів з назвами чисел при відніманні; вчити складати,читати й розв’язувати рівності на віднімання за малюнками і числовим променем; вдосконалювати навички усної лічби; розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість; уміння робити висновки. Показати красу життя під водою. Виховувати бережливе відношення до природи(підводного світу морів
Обладнання: мультимедійна презентація, числові промені, малюнки
Хід уроку
І Організація класу
Пролунав уже дзвінок – починаємо урок.
Працюватимем старанно, щоб почути у кінці,
Що у нашім 1 класі – діти просто молодці!
(діти стають в коло)
На нашому уроці ми будемо:
Не прото слухати, - а чути.
Не прото дивитися, - а бачити.
Не прото – відповідати, - а міркувати.
Дружно й плідно працювати.
У нас немає – ти, у нас немає я,ми єдиний клас, ми одна сімя.
ІІ Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.
А чи любите ви подорожувати? І я люблю. Подорожувати ми будемо за картою(слайд )
Діти, сьогодні ми вирушаємо у дуже незвичну подорож. (чути шум моря).
_Як ви думаєте, що це за звуки? Правильно це звуки моря. Чи були ви колись на морі? Яке воно?
Зараз ми з вами, спустимося на дно морське і поспостерігаємо, за підводними мешканцями.
Давайте попрацюємо в парі і швидко складемо рибку.
А тепер уявіть, що ми рибки. (Слайд7)
Море все – качається,
Хвильки лащаться малі…
Що зі мною? Я – на дні?!
Ось ми з вами опинилися в підводному царстві.
– Морських жителів.
– Чим більше ми виконаємо математичних завдань, тим з більшою кількістю морських жителів познайомимося! (слайд 9)
IV Повторення і закріплення вивченого матеріалу
Завдання 1. Розгадайте слово, користуючись цифрами від одного до семи.
6 3 1 4 2 5 7
А Л К Ь А М Р
Вчитель: Кальмари – чемпіони з плавання. Швидше них плавають хіба що дельфіни. Кальмар прозорий, майже невидимий у воді. Він схожий на шматочок льоду, а коли роздратований, то стає червоним. Видають кальмара тільки великі очі. Є спеціальний мішечок з чорною рідиною. Коли його підстерігає небезпека, то він випускає цю рідину струменем на ворога, а сам в цей час зникає.
Завдання 2. А ось вам і завдання від цієї тварини:
Пливемо далі і кого ми бачимо на дні моря?
Ти зі мною незнайомий.
Я живу на дні морському.
Голова і 8 ніг,
Ось і весь я …(восьминіг) (слайд 14,15)
Вероніко, що ти знаєш про цю тварину?
Довжина тіла восьминога разом зі щупальцями – від кількох сантиметрів до шести метрів. Восьминіг має не одне, а ТРИ серця. А кров у нього – блакитна! Восьминіг має добре розвинений мозок та хорошу пам’ять.
Завдання 4
-Продемонструємо восьминогу свою пам’ять і згадаємо віршик про цифру 8.
– Кожна людина починає день із чистої водички. І ми почнемо із джерельця чистоти- хвилинки каліграфії. Восьминіг пропонує каліграфічну хвилинку. Гарно і акуратно записати цифру 8. Визначити «королеву» і «попелюшку». (слайд 16)
Завдання 5
Загадка: Ось вона яка –
Розбійниця морська.
Усіх би проковтнула
Зажерлива… (Акула). (слайд 17)
У акули немає кісток, її тіло складається з хрящів. Зуби у акули розміщені в 2 ряди. Коли випадають передні, їх місце займають задні.
Руханка
– Ця хижа риба проковтнула навіть цифри у прикладах. Щоб подорожувати далі морським дном нам треба швидко відновити приклади (Слайд 18)
Робота в групах
6+3=9 2+4=6 7+2=9
2+3=5 1+7=8 5+2=7
Яку дію ми виконували у прикладах? (Додавання)
Як називаються числа при додаванні?
Y Вивчення нового матеріалу
Сьогодні ми повинні вивчити назви чисел при відніманні. Нам це допоможе зробити…
Для себе на дні морському
Він клешнями будує дім.
Круглий панцир – 10 лап
Здогадались? Так – це краб.
(слайд )
У крабика сьогодні день народження. На свій день народження він запросив кита, дельфіна,восьминога.
Приготував він 8 тістечок. 3 віддав гостям.скільки тістечок залишилося у краба?Який вираз можна скласти?
8-3=5
Коли між двома числами стає знак « мінус»,то число,яке стоїть зліва від мінуса починає зменшуватися і тому воно має назву – зменшуване. А зменшувалося воно рівно на стільки,скільки одиниць мало число,що стоїть справа від мінуса. Воно ніби віднімає силу у зменшуваного, тому має назву від’ємник. Від числа залишається тільки різниця між ними. Отже,числа при відніманні називаються зменшуване , від’ємник, різниця.
2)Віднімання на числовому промені
Наш наступний гість – дельфін. Про нього нам розкаже Богдана.
Дельфіни –це не риби, а звірі. Вони годують своїх малят молоком, як кішка кошенят. У дельфінів відсутні жабра. Дихають повітрям,постійно піднімаючись на поверхню. А ще дельфіни вважаються одними із самих розумних тварин на Землі. За своїм розумом вони дуже близькі до людини.
3)Вправа «Допоможи дельфіну знайти свій м’ячик»
8-2=6 3-3=0 6-2=4
3-1=2 9-4=5 6-5=1
Хто до нас пливе?
І на суші й на воді
Носить хатку на собі.
Мандрує без страху
Морська… (черепаха) ( Слайд 26)
– Каріна, що ти знаєш про морських черепах?
Морські черепахи бувають більші від людини. Мами-черепахи відкладають на піску яйця і з них вилуплються маленькі черепашки, розміром з долоню. Живляться морські черепахи водоростями і морськими рибками.
Екологічна акція «Врятуємо морських черепашок» (слайд27, 28)
V Підсумок уроку
Наша подорож закінчилася.
Хто ж тепер нас так швидко поверне додому? Адже ми так глибоко знаходимося. На самому дні. Хто ж з морських тварин може дуже глибоко пірнати? Звичайно це – кит! (Слайд 30)