Урок математики в 1 класі. Тема уроку " Компоненти дії віднімання. Віднімання на числовому промені."

Про матеріал
Ознайомити учнів з назвами чисел при відніманні; вчити складати,читати й розв’язувати рівності на віднімання за малюнками і числовим променем; вдосконалювати навички усної лічби; розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість; уміння робити висновки. Показати красу життя під водою. Виховувати бережливе відношення до природи(підводного світу морів
Перегляд файлу

Тема. Компоненти дії віднімання. Віднімання на числовому промені.

Мета. Ознайомити учнів з назвами чисел при відніманні; вчити складати,читати й розв’язувати рівності на віднімання за малюнками і числовим променем; вдосконалювати навички усної лічби; розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість; уміння робити висновки. Показати красу життя під водою. Виховувати бережливе відношення до природи(підводного світу морів

Обладнання: мультимедійна презентація, числові промені, малюнки

Хід уроку

 

І Організація класу

Пролунав уже дзвінок – починаємо урок.

Працюватимем старанно, щоб почути у кінці,  

Що у нашім 1 класі – діти просто молодці!

(діти стають в коло)

На нашому уроці ми будемо:

Не прото слухати, - а чути.

Не прото дивитися, - а бачити.

Не прото – відповідати, - а міркувати.

Дружно й плідно працювати.

У нас немає – ти, у нас немає я,ми єдиний клас, ми одна сімя.

ІІ Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.

А чи любите ви подорожувати? І я люблю. Подорожувати ми будемо за картою(слайд   )

Діти, сьогодні ми вирушаємо у дуже незвичну подорож. (чути шум моря).

_Як ви думаєте, що це за звуки? Правильно це звуки моря. Чи були ви колись на морі? Яке воно?

Зараз ми з вами, спустимося на дно морське і поспостерігаємо, за підводними мешканцями.

  • Але чи довго ми зможемо знаходитися під водою? Давайте перетворимося на рибок. А для цього у вас на партах лежать фігури.
  • Як назвати їх одним словом?

Давайте попрацюємо в парі і швидко складемо рибку.

 

 

А тепер уявіть, що ми рибки. (Слайд7)

Море все – качається,

Хвильки лащаться малі…

Що зі мною? Я – на дні?!

Ось ми з вами опинилися в підводному царстві. 

  • Перед вами зображення морської глибини. Але когось тут не вистачає?

– Морських жителів.

– Чим більше ми виконаємо математичних завдань, тим з більшою кількістю морських жителів познайомимося! (слайд 9)

IV Повторення і закріплення вивченого матеріалу

  • Уявили, що ми рибки і пливемо по дну моря. І ось перша зустріч. Але з ким? Здогадайтесь! (Слайд 10)

Завдання 1. Розгадайте слово, користуючись цифрами від одного до семи.

6   3   1   4   2   5   7

А  Л  К   Ь  А  М  Р

Вчитель: Кальмари – чемпіони з плавання. Швидше них плавають хіба що дельфіни. Кальмар прозорий, майже невидимий у воді. Він схожий на шматочок льоду, а коли роздратований, то стає  червоним. Видають кальмара тільки великі очі. Є спеціальний мішечок з чорною рідиною. Коли його підстерігає небезпека, то він випускає цю рідину струменем на ворога, а сам в цей час зникає.

Завдання 2. А ось вам і завдання від цієї тварини:

  • Назвіть числа в порядку зростання;
  • Назвіть найбільше число, найменше число;
  • Назвіть парні числа, непарні числа;
  • Сусіди числа 7;2, попереднє до числа1. Наступне до числа3.
  • Яких чисел не вистачає у числовому ряді?
  • Як назвемо число 10? А всі інші числа? Чому?

Пливемо далі і кого ми бачимо на дні моря?
Ти зі мною незнайомий.
Я живу на дні морському.
Голова і 8 ніг,
Ось і весь я …(восьминіг) (слайд 14,15)

Вероніко, що ти знаєш про цю тварину?

Довжина тіла восьминога разом зі щупальцями – від кількох сантиметрів до шести метрів.  Восьминіг має не одне, а ТРИ серця. А кров у нього – блакитна! Восьминіг має добре розвинений мозок та хорошу пам’ять.

Завдання 4

-Продемонструємо восьминогу свою пам’ять і згадаємо віршик про цифру  8.

– Кожна людина починає день  із чистої водички. І ми почнемо із джерельця чистоти- хвилинки каліграфії. Восьминіг пропонує каліграфічну хвилинку. Гарно і акуратно записати цифру 8. Визначити «королеву» і «попелюшку». (слайд 16)

Завдання 5

Загадка: Ось вона яка –
Розбійниця морська.
Усіх би проковтнула

Зажерлива… (Акула). (слайд 17)

  • Гліб нам розповість, що він знає  про цю хижу зажерливу рибу.

У акули немає кісток, її тіло складається з хрящів. Зуби у акули розміщені в 2 ряди. Коли випадають передні, їх місце займають задні.

Руханка

– Ця хижа риба проковтнула навіть цифри у прикладах. Щоб подорожувати далі морським дном нам треба швидко відновити приклади (Слайд 18)

Робота в групах

6+3=9                          2+4=6                              7+2=9

2+3=5                           1+7=8                            5+2=7

Яку дію ми виконували у прикладах? (Додавання)

Як називаються числа при додаванні?

Y Вивчення нового матеріалу

  1. Назви чисел при відніманні

Сьогодні ми повинні вивчити назви чисел при відніманні. Нам це допоможе зробити…

Для себе на дні морському

Він клешнями будує дім.

Круглий панцир – 10 лап

Здогадались? Так – це краб.

(слайд )

 

 

У крабика сьогодні день народження. На свій день народження він запросив кита, дельфіна,восьминога.

Приготував він 8 тістечок. 3 віддав гостям.скільки тістечок залишилося у крабакий вираз можна скласти?

8-3=5

Коли між двома числами стає знак « мінус»,то число,яке стоїть зліва від мінуса починає зменшуватися і тому воно має назву – зменшуване. А зменшувалося воно рівно на стільки,скільки одиниць мало число,що стоїть справа від мінуса. Воно ніби віднімає силу у зменшуваного, тому має назву від’ємник. Від числа залишається тільки різниця між ними. Отже,числа при відніманні називаються зменшуване , від’ємник, різниця.
2)Віднімання на числовому промені

Наш наступний гість – дельфін. Про нього нам розкаже Богдана.

Дельфіни –це не риби, а звірі. Вони годують своїх малят молоком, як кішка кошенят. У дельфінів відсутні жабра. Дихають повітрям,постійно піднімаючись на поверхню. А ще дельфіни вважаються одними із самих розумних тварин на Землі. За своїм розумом вони дуже близькі до людини.

3)Вправа «Допоможи дельфіну знайти свій м’ячик»

8-2=6                   3-3=0                     6-2=4

3-1=2                  9-4=5                        6-5=1

Хто до нас пливе?
І на суші й на воді
Носить хатку на собі.
Мандрує без страху

Морська… (черепаха) ( Слайд 26)
Каріна, що ти знаєш про морських черепах?
Морські черепахи бувають більші від людини. Мами-черепахи відкладають на піску яйця  і з них вилуплються маленькі черепашки, розміром з долоню. Живляться морські черепахи водоростями і морськими рибками.

Екологічна акція «Врятуємо морських черепашок» (слайд27, 28)

 V Підсумок уроку

Наша подорож закінчилася.

Хто ж тепер нас так  швидко поверне додому? Адже ми так глибоко знаходимося. На самому дні. Хто ж з морських тварин може дуже глибоко пірнати? Звичайно це – кит!  (Слайд 30)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. С Л
    Супер.!Дуже цікаво!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Сіренко Марія
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 січня 2020
Переглядів
1317
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку