Урок математики в 1 класі «У світі музики та казки»
Тема уроку: Нумерація чисел в межах 20. Вимірювання та порівняннядовжин відрізків. Розв'язування задач та обчислення виразів.
Урок математики в 1 класі
« У світі музики та казки»
Тема : Нумерація чисел в межах 20.
Вимірювання та порівняння довжин відрізків.
Розв’язування задач та обчислення виразів.
Компетентності:
Математична грамотність: розвивати математичні вміння та навички, вміння застосовувати математичні методи для вирішення прикладних завдань у різних сферах діяльності; здатність розуміти і використовувати прості математичні моделі, уміти будувати такі моделі для вирішення проблем. Сприяти розвитку логічного мислення, інтелектуальних здібностей, активноі розумової діяльності .
Уміння навчатися впродовж життя: здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, оцінювати власні результати навчання, навчатися впродовж життя.
Соціальні і громадянські компетентності: уміння попереджати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісів; сприяти формуванню особистісних якостей характеру, налаштовувати дітей на позитив. Виховувати кращі моральні якості учнів.
Обладнання: демонстраційний матеріал, дитячі пісні та мультфільми.
Привітайте один одного усмішкою.
Сподіваюся, що на уроці у нас буде веселий настрій, як у цього сонечка.( Малюнок на дошці)
Девіз нашого уроку:
Сидимо - рівно.
Пишемо – гарно.
Слухаємо – уважно.
Відповідаємо – точно.
Діти :
Вправно ми рахуємо,
Швидко ми міркуємо,
Акуратно пишем всі,
Нам знання потрібні всім!
Рахунок від 1 до 20 за таблицею Шульте.
Сьогодні у нас незвичний урок «У світі музики та казки».
Як і на всіх інших уроках математики, ми продовжимо вчитися рахувати в межах 20, розв’яжемо задачі, повторимо назви геометричних фігур, вправлятимемося у вимірюванні відрізків та порівнянні їх довжин. А головне – ми потрапимо в казку, головним героєм якої є один з пасажирів чарівного потяга. ( Мультфільм – пісня « Поїзд у казку»)
Підказку – отримаєте, обчисливши кругові приклади
5 – О, 2 – К, 4 – Л, 8 – Б,
1+1=2 К
2+3=5 О
5-1=4 Л
4+1=5 О
5+3=8 Б
8-3=5 О
5-3=2 К
Яким по порядку сідав у потяг Колобок?
Якщо ви знаєте цю казку, то порахуйте, скільки персонажів у ній. ( 7 )
За поданим зразком напишіть цифру 7 – 7 разів.
Запишіть числа:
12, 14, 11, 18, 15, 20, 17.
Вчитель
Ну що ж, розпочинаємо казку.
Жили сові Дід та Баба…
( Музична казка « Колобок »- 1 частина)
Нам Бабуся також дала рецепт для випікання Колобка. Ось він.
Ой лишенько! Миша вигризла числа.
Скільки ж борошна треба? ( 17 )
Яке тут було число? ( 18 )
Скільки ложок олії? ( 12 )
Скільки яєць? ( 5 )
Скільки хвилин випікати? ( 15 )
Р Е Ц Е П Т
******************* 1
******************* 2
******************* 3
******************* 4
Яєць _
******************* 6
******************* 7
******************* 8
******************* 9
******************* 10
******************* 11
Олії _
******************* 13
******************* 14
Випікати _
******************* 16
******************* 17
Борошна _
******************* _
******************* 20
Доки ми відновлювали рецепт, наш Колобок приготував нам завдання.
А)Задачі
Зеленіють над потічком.
Біля них 1 калина.
Скільки всіх дерев, скажи-но ? ( 7. Калина – не дерево, а кущ.)
Б)Робота в парах.
Пограємо в гру « Чий хвостик?» ( Кожен учень отримує картку із зображенням тварини чи її хвоста. Знайшовши « свій» хвіст, утворюють пару.
Завдання – з підручника
В) Гра « Правильні та хибні твердження»
( При відповіді « так» діти плещуть в долоні)
Фізкультхвилинка
( Частина 2 музичної казки)
Всі повторюємо пісню і рухи.
Продовжимо подорожувати казкою. Хто першим зустрів Колобка?( Зайчик)
Що він хотів зробити? ( З’їсти Колобка)
А щоб Зайчик відпустив Колобка, ми маємо зробити ще й масаж ручок.
Масаж рук
Що ти чував? Що ти чував?
Я куштував, я куштував!
Хрум! Хрум! Хрум!
Після Зайчика Колобка зустрів Вовк. Він пропонує нам такі задачі.
Задачі з логічним навантаженням
Назустріч семеро дівчат.
І кожна має сім торбин.
В торбині кожній сім хлібин.
Гризуть той хліб сім мишенят.
І кожен має двоє вух.
На кожнім вусі десять мух.
І кожна має два крила.
То скільки всіх іде з села? (1)
Назустріч їм ще 5.
Скільки всього хлопчиків ішли до школи? (3)
Молодці. Я думаю, що Вовчик буде задоволений вашими знаннями.
Та на цьому пригоди Колобка не скінчилися.
Що ж трапилося далі? Аж послухайте.
Робить вулики Ведмідь.
Він зробив їх тільки сім.
На два менше, ніж хотів.
Скільки вуликів хотів зробити Ведмідь?(7+2=9)
Скажіть мені, чи вдалося Колобкові втекти від Ведмедя? ( Вдалося)
Та недовго гулялося Колобкові. Назустріч йому… ( Лисичка)
Частина 3 музичної казки.
Всі знають, що Лисичка полюбляє курятинку.
Бачу, ти поправивсь дуже.»
Півень згодився: « Угу!»
І подибав на вагу.
Став Петько двома ногами
І затяг два кілограми.
-Ого-го!- гукнув.- Ану,
Стану тільки на одну.
Ну так хто із діток скаже,
Скільки Півень зараз важить,
Як стоїть він на вазі
На одній лише нозі? ( 2 кг)
А, можливо, їй до вподоби гусочки?
Фізкультхвилинка музична
« Гусі - потягусі»
А Лисичка прийшла не сама. Там із-за паркану видно 8 ніг. Скільки лисичок прийшло? (2)
Діти, а чи хочете ви, щоб Лисичка схопила Колобка?
Що ми можемо йому порадити? (Повернутися додому)
А щоб він не заблукав, нагадаємо йому, яка його домівка.
Назвіть геометричні фігури.
Скільки кутів у трикутнику?
У прямокутнику?
У квадрата?
Яка фігура не має кутів?
І ще одне важливе завдання для нас – визначити довжину стежинки до будиночка Колобка.
Як виміряти довжину відрізка?
Виміряйте й запишіть. У кого найкоротший відрізок?
У кого найдовший?
Доберіть до схем назви казок
Вовк і семеро козенят
Білосніжка і сім гномів
Вовк і троє поросят
Три ведмеді
Півник і двоє мишенят
Лисичка –сестричка і Вовк-панібрат
Сьогодні на уроці
Як завжди ми трудились,
Писать і рахувать ( 2 )
І мислити учились.
Ой українська казка,
Настала вже розв’язка.
А хто її дививсь, ( 2)
Тому бубликів в’язка.
А хто її дивився,
Той з нами теж учився.
Нехай же вам щастить, ( 2)
Ніхто щоб не журився.
За те, що ми допомогли у скрутну хвилину Колобкові, він подарував нам 10 бубликів. Вони знаходяться ось у цьому кошику. Учнів теж 10. Ці бублики треба поділити всім, але один бублик має залишитися в кошику. ( Одному учневі дати з кошиком)
Залежно від складності завдань та навантаження на уроці можна включити хвилинку релаксації.
Покладіть рука на парту, голівку на руки правим вушком. Розслабтесь. Закрийте очки. Зробіть глибокий вдих і видих. Ще раз глибоко вдихніть і видихніть. І третій раз.
Уявіть, що в ваших грудях сяє таке сонечко, яке завітало до нас на початку уроку : ніжне, ласкаве, тепле, веселе. Його промінці зігрівають вас.
Сонечко своїм теплом зігріває весь світ. Вам усміхаються всі герої нашої сьогоднішньої казки. Вас люблять батьки і всі люди на Землі. Пошліть і ви у відповідь любов усім, хто знаходиться зараз у цьому класі.
Підніміться. Посміхніться один до одного. Що ви відчули, коли лежали із закритими очками? Тепло і затишок. Нехай це відчуття не залишає вас ніколи.
Використані джерела: