Урок математики в 1 класі «У світі музики та казки»

Про матеріал

Урок математики в 1 класі «У світі музики та казки»

Тема уроку: Нумерація чисел в межах 20. Вимірювання та порівняннядовжин відрізків. Розв'язування задач та обчислення виразів.

Перегляд файлу

                                                                   Урок  математики в 1 класі

                                                                   «  У світі музики та казки»

Тема : Нумерація чисел в межах 20.

             Вимірювання та порівняння  довжин відрізків.

             Розвязування задач та обчислення виразів.

   Компетентності:

Математична  грамотність: розвивати математичні  вміння   та навички, вміння застосовувати математичні  методи для вирішення прикладних завдань  у різних сферах діяльності; здатність розуміти і використовувати  прості математичні моделі, уміти будувати такі моделі для вирішення проблем. Сприяти розвитку логічного мислення, інтелектуальних здібностей, активноі розумової діяльності .

Уміння навчатися впродовж життя: здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, вміння визначати  навчальні цілі та способи їх досягнення, оцінювати власні результати навчання, навчатися впродовж життя.

Соціальні і громадянські компетентності: уміння попереджати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісів; сприяти формуванню особистісних якостей характеру, налаштовувати дітей на позитив. Виховувати кращі моральні якості учнів.

 

Обладнання: демонстраційний матеріал,  дитячі пісні та мультфільми.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.               Організаційний момент. Привітання.

Привітайте один одного усмішкою.

Сподіваюся, що на уроці у нас буде веселий настрій, як у цього сонечка.( Малюнок на дошці)

Девіз нашого уроку:

Сидимо - рівно.

Пишемо – гарно.

Слухаємо – уважно.

Відповідаємо – точно.

 

Діти :

Вправно ми рахуємо,

Швидко ми міркуємо,

Акуратно пишем всі,

Нам знання потрібні всім!

  1.               Вправа на  уважність та розширення  кута зору

Рахунок від 1 до 20 за таблицею Шульте.

  1.               Повідомлення теми та завдань уроку

Сьогодні у нас незвичний урок «У світі музики та казки».

Як і на всіх інших уроках математики, ми продовжимо вчитися рахувати в межах 20, розв’яжемо задачі, повторимо назви геометричних фігур, вправлятимемося у вимірюванні відрізків та порівнянні їх довжин. А головне – ми потрапимо в казку, головним героєм якої є один з пасажирів чарівного потяга. ( Мультфільм – пісня  « Поїзд у казку»)

Підказку – отримаєте, обчисливши кругові  приклади

5 – О, 2 – К, 4 – Л, 8 – Б,

1+1=2                  К

2+3=5                  О

5-1=4                   Л

4+1=5                  О

5+3=8                  Б

8-3=5                   О

5-3=2                   К

Яким по порядку сідав у потяг Колобок?

Якщо ви знаєте цю казку, то порахуйте, скільки персонажів у ній. ( 7 )

  1.               Каліграфічна хвилинка

За поданим зразком напишіть цифру 7 – 7 разів.

  1.               Математичний диктант

Запишіть числа:

12, 14, 11, 18, 15, 20, 17.

  1.               Закріплення раніше засвоєних знань.

Вчитель

Ну що ж, розпочинаємо казку.

Жили сові Дід та Баба…

( Музична казка « Колобок »- 1 частина)

Нам Бабуся також дала рецепт для випікання Колобка. Ось він.

Ой лишенько! Миша вигризла числа.

Скільки ж борошна треба? ( 17 )

Яке тут було число? ( 18 )

Скільки ложок олії? ( 12 )

Скільки яєць?             ( 5 )

Скільки хвилин випікати? ( 15 )

 

Р Е Ц Е П Т

******************* 1

******************* 2

******************* 3

******************* 4

Яєць                                  _

******************* 6

******************* 7

******************* 8

******************* 9

******************* 10

******************* 11

Олії                                    _

******************* 13

******************* 14

Випікати                           _

******************* 16

******************* 17

Борошна                           _

*******************  _

******************* 20

 

Доки ми відновлювали рецепт, наш Колобок приготував нам завдання.

А)Задачі

  1.               У вазі лежать червоне і жовте яблуко. Яке з них залишилося у вазі? (Жовте)
  2.               5 берізок, 2 вербички

Зеленіють над потічком.

Біля них 1 калина.

Скільки всіх дерев, скажи-но ? ( 7. Калина – не дерево, а кущ.)

 

              Б)Робота в парах.

Пограємо в гру « Чий хвостик?» ( Кожен учень отримує картку із зображенням тварини чи її хвоста. Знайшовши « свій» хвіст, утворюють пару.

 

Завдання – з підручника

В) Гра « Правильні та хибні твердження»

( При відповіді « так» діти плещуть в долоні)

  •                   Сьогодні середа?
  •                   Надворі літо?
  •                   Зараз урок математики?
  •                   Чотири менше від одного?
  •                   Тиждень складається з семи днів?
  •                   Лід гарячий?
  •                   Цукор солодкий?
  •                   Після ранку настає ніч?
  •                   У трикутнику чотири кути?
  •                   Поїзд довший за автобус?
  •                   2+3=6 ?
  •                   Ви розумненькі дітки?

 

Фізкультхвилинка

( Частина 2 музичної казки)

Всі повторюємо пісню і рухи.

 

Продовжимо подорожувати казкою. Хто першим зустрів Колобка?( Зайчик)

Що він хотів зробити? ( Зїсти Колобка)

А щоб Зайчик відпустив Колобка, ми маємо  зробити ще  й масаж ручок.

 

Масаж рук

 

  •                   Зайчику, Зайчику, де ти бував?

Що ти чував? Що ти чував?

  •                   В полі капусточку  я куштував.

Я куштував, я куштував!

  •                   Хрум! Хрум! Хрум!

Хрум! Хрум! Хрум!

  •                   Я куштував і до вас пристрибав!

 

Після Зайчика  Колобка зустрів Вовк. Він пропонує нам такі задачі.

 

Задачі з логічним навантаженням

  1.               З села до міста йде мій брат.

Назустріч семеро дівчат.

І кожна має сім торбин.

В торбині кожній сім хлібин.

Гризуть той хліб сім мишенят.

І кожен має двоє вух.

На кожнім вусі десять мух.

І кожна має два крила.

То скільки всіх іде з села?     (1)

  1.               До школи йшли три хлопчики.

Назустріч їм ще 5.

Скільки всього хлопчиків ішли до школи? (3)

 

Молодці. Я думаю, що Вовчик буде задоволений вашими знаннями.

 

Та на цьому пригоди Колобка не скінчилися.

Що ж трапилося далі? Аж послухайте.

  1.               Що це в лісі так гримить?

Робить вулики Ведмідь.

Він зробив їх тільки сім.

На два менше, ніж хотів.

Скільки вуликів хотів зробити Ведмідь?(7+2=9)

 

Скажіть мені, чи вдалося Колобкові втекти від Ведмедя? ( Вдалося)

 

Та недовго гулялося Колобкові. Назустріч йому…                  ( Лисичка)

 

Частина 3 музичної казки.

Всі знають, що Лисичка полюбляє курятинку.

 

  1.               Курка ПІВНЮ КАЖЕ: « Друже,

Бачу, ти поправивсь дуже.»

Півень згодився: « Угу!»

І подибав на вагу.

Став Петько двома ногами

І затяг два кілограми.

-Ого-го!- гукнув.- Ану,

Стану тільки на одну.

Ну так хто із діток скаже,

Скільки Півень зараз важить,

Як стоїть він на вазі

На одній лише нозі? ( 2 кг)

 

А, можливо, їй до вподоби гусочки?

Фізкультхвилинка  музична

« Гусі - потягусі»

  1.               Задача

А Лисичка прийшла не сама. Там із-за паркану видно 8 ніг. Скільки лисичок прийшло? (2)

 

Діти, а чи хочете ви, щоб Лисичка схопила Колобка?

Що ми можемо йому порадити? (Повернутися додому)

А щоб він не заблукав, нагадаємо йому, яка його домівка.

 

  1.               Робота над геометричним матеріалом(Будиночок з геометричних фігур)

Назвіть геометричні фігури.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Скільки кутів у трикутнику?

У прямокутнику?

У квадрата?

Яка фігура не має кутів?

 

І ще одне важливе завдання для нас – визначити довжину стежинки до будиночка Колобка.

 

Як виміряти довжину відрізка?

Виміряйте й запишіть. У кого найкоротший відрізок?

У кого найдовший?

 

  1.               Підсумок уроку
  1.               Робота над схемою.

Доберіть до схем назви казок

 

Вовк і семеро козенят                                

 

Білосніжка і сім гномів       

 

Вовк і троє поросят                                  

 

Три ведмеді                                                

 

Півник і двоє мишенят                               

 

Лисичка –сестричка і Вовк-панібрат       

 

  1.               Пісня ( Мелодія « Ой чорна я си чорна»)

 

Сьогодні на уроці

Як завжди ми трудились,

Писать і рахувать ( 2 )

І мислити учились.

 

Ой українська казка,

Настала вже розвязка.

А хто її дививсь, ( 2)

Тому бубликів вязка.

 

А хто її дивився,

Той з нами теж учився.

Нехай же вам щастить, ( 2)

Ніхто щоб не журився.

  1.               Оцінювання

За те, що ми допомогли у скрутну хвилину Колобкові, він подарував нам 10 бубликів. Вони знаходяться ось у цьому кошику. Учнів теж 10. Ці бублики треба поділити всім, але один бублик має  залишитися в кошику. ( Одному учневі дати з кошиком)

Залежно від складності завдань та навантаження на уроці  можна включити хвилинку релаксації.

Покладіть рука на парту, голівку на руки правим вушком. Розслабтесь. Закрийте очки. Зробіть глибокий вдих і видих. Ще раз глибоко вдихніть і видихніть. І третій раз.

Уявіть, що в ваших грудях сяє таке сонечко, яке завітало до нас на початку уроку : ніжне, ласкаве, тепле, веселе. Його промінці зігрівають вас.

Сонечко своїм теплом зігріває весь світ. Вам усміхаються всі герої нашої сьогоднішньої казки. Вас люблять батьки і всі люди на Землі. Пошліть і ви у відповідь любов усім, хто знаходиться зараз у цьому класі.

Підніміться. Посміхніться один до одного. Що ви відчули, коли лежали із закритими очками? Тепло і затишок. Нехай це відчуття не залишає вас ніколи.

 

 

 

 


Використані джерела:

  1.               Публікації газет « Розкажіть онуку » та « Початкове навчання і виховання»
  2.               Матеріали сайту « З любов’ю до дітей» , інших освітніх сайтів.
docx
Додано
21 листопада 2018
Переглядів
679
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку