Урок Математики в 1 класі за НПП "Інтелект України" - "Число і цифра 9. Таблиці додавання й віднімання числа 9. Задачі на знаходження суми."

Про матеріал
Урок математики в 1 класі за Науково-педагогічним проектом “Інтелект України ”
Перегляд файлу

Науково-педагогічний проект “Інтелект України ”

Урок математики в 1- В класі

 

Тема: Число і цифра 9. Таблиці додавання й віднімання числа 9. Задачі на знаходження суми.

 

Мета: - формувати уявлення про склад числа 9, вчити писати цифру 9,  вдосконалювати обчислювальні навички, вчити розв’язувати задачі на знаходження суми та вчити оформлювати запис умови, розв’язання та відповіді задачі, вправляти у розпізнаванні геометричних фігур ;

- розвивати пам’ять учнів , мислення, уважність, математичне мовлення;

- виховувати старанність, акуратність, вміння співпрацювати, бути активним учасником колективного процесу пізнання;

- формувати математичну компетентність.

 

Обладнання: таблиці, схеми, аудіо та відео супровід,підручник.

 

Хід уроку

I. Організаційний момент

- Добрий день! У добрий час!

Рада, діти, бачить вас!

Ви почули всі дзвінок?

Він покликав на урок.

Встаньте, діти, всі рівненько

Посміхніться всі гарненько.

Привітайтесь: «Добрий день!»

II. Активізація пізнавальної діяльності

- У нашому світі не можна обійтися без математики. Тому ми знову завітаємо до королеви наук - Математики. Але, перш ніж запросити нас до себе у володіння, Математика хоче перевірити вашу готовність: уважність, спостережливість, пам’ять.

1. «Асоціативний кущ»

- Які асоціації викликає у вас слово «математика»? (числа, геометричні фігури, дії)

- Якими словами можна об’єднати трикутник, квадрат, коло….?

-  Що таке трикутник, лінія ?

- Як назвати науку про геометричні фігури?

- Як назвати науку про числа?

- Отже, математика має два розділи………… (продовж речення)

- Цариця-Математика задоволена відповідями та дарує вам пісеньку. Давайте всі разом її заспіваємо (пісня про математику)

2.Пісня про математику

- Разом з нами вивчають математику і наші герої – Коротульки. Мешканці Квіткової країни: Незнайко, Знайка, Кнопочка,Хвалько,Поспішайко. Як же їх багато сьогодні зібралось у нас на уроці! Скільки їх тут?

- Чи можемо ми їх полічити ? За допомогою чого ми можемо порахувати?(чисел)

- Як в королівстві Математики називають такі числа? (натуральні)

 

3. Робота в робочому зошиті

Завдання 1(усний рахунок)

 - Нам потрібно знову попрацювати у нашому будиночку чисел. Заповніть порожні клітинки.

 - Скажіть, будь ласка, що ви написали в порожніх клітинках? (Цифри 3, 5,6,8)

          -  Які геометричні фігури «мешкають»  у будиночку чисел?

 - Скільки ви домалювали п’ятикутників?  (1 п’ятикутник,

9 п’ятикутників )- ( тестове завдання – В)

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Завдання підручника 2

 - Наша Мудра Сова хоче, щоб ви прочитали правило і запам’ятали його і відтворили з пам’яті.

Завдання підручника 3(усний рахунок)

 - Виконайте завдання, яке вам підготував Знайко. Він дуже розумний і йому все дуже легко вдається, тому, якщо ви теж хочете бути розумниками і розумницями, вам потрібно уважно виконувати всі його завдання. Полічіть всі цифри, які позначають на письмі число 9, одночасно закреслюючи їх.

(1 дитина працює біля дошки, решта у своїх посібниках).

 -  Скільки ви налічили таких цифр? (4)

 - Результат лічби запишіть у порожню клітинку.

Завдання підручника 4(каліграфічна хвилинка)

 -Наш Хвалько постійно себе вихваляє, що він все вміє, але сьогодні йому потрібна ваша допомога - допоможіть йому красиво написати цифри. Але для початку пригадайте алгоритм написання цифри 9  (перегляд презентації)

( відеозапис алгоритму)

Завдання підручника 5

Фізкультхвилинка

Завдання підручника 6 (склад числа)

-Допоможіть Незнайкові  долетіти до однієї з планет Сонячної системи – Нептуна. Заповніть порожні клітинки так, щоб у рядочках були записані варіанти складу числа 9 ( запитую  2-3 учнів)

Завдання підручника 7(розв’язання прикладів)

-Разом з нами працює Кнопочка. Вона підготувала приклади на додавання та віднімання. Розв’яжіть  ці приклади(працюють 2учнів біля дошки)

Завдання підручника 8

-Виконайте завдання Знайка. Подивіться фрагмент таблиць додавання й віднімання числа 9 (перегляд презентації).

- Хто з учнів запам’ятав фрагмент таблиці? (запитую 1-2 учнів)

Завдання підручника 9

- Діти, ви вже знаєте, що наші числа залюбки їздять на карнавал. Давайте ми допоможемо числу здійснити свою мрію. Яке число сховалося під маскою х, якщо 9= 10-Х ?

- Погляньте уважно на дошку. Це приклад на додавання чи віднімання?(віднімання)

- Як ми називаємо числа при відніманні?

- Що нам невідомо? ( від’ємник )

-То яке число під маскою Х? (1)

(виповнити тестове завдання - відповідь В)

Завдання підручника10

Порелаксуй під музику.

ІІІ. Узагальнення вивченого матеріалу

Завдання підручника 11

 А тепер рубрика «Досліджую математичні явища». Прочитаємо та згадаємо правило розв’язання задач на знаходження суми (правило за підручником).

Завдання підручника 12(1)

-Наші герої приготували нам задачу. Прочитаємо умову задачі. Складемо коротку умову до задачі й запишемо  розв’язання (запис та розв’язання задачі за зразком)

Запишемо коротку умову задачі.

З.-5 шт.

Кн.- 3 шт.      ? шт.

(Розв’язання задачі,запис умови, рішення, відповідь.)

Завдання підручника 13

Пальчикова гімнастика

Завдання підручника 14(робота з геометричним матеріалом)

Завдання від Мудрої Сови :

- Прочитайте , підстав пропущені слова.

- З’єднайте  назви геометричних фігур з зображенням геометричних фігур.

 (2 учнів працює біля дошки).

(Резерв) Завдання підручника 15

Позначте , скільки сторін має трикутник?( відповідь – Б )

(Резерв) Завдання підручника 16

Логічна задача ( відповідь – А )

 

ІV. Підсумок уроку

 

  •                  Яку цифру ми сьогодні вивчили? (9)
  •                  Як називаються числа при відніманні? (зменшуване, від’ємник, різниця)
  •                  Яке запитання має містити задача на знаходження суми? (Скільки всього?)

Підсумок уроку – « Пісенька про математику».

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 грудня 2021
Переглядів
1887
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку