Науково-педагогічний проект “Інтелект України ”
Урок математики в 1- В класі
Тема: Число і цифра 9. Таблиці додавання й віднімання числа 9. Задачі на знаходження суми.
Мета: - формувати уявлення про склад числа 9, вчити писати цифру 9, вдосконалювати обчислювальні навички, вчити розв’язувати задачі на знаходження суми та вчити оформлювати запис умови, розв’язання та відповіді задачі, вправляти у розпізнаванні геометричних фігур ;
- розвивати пам’ять учнів , мислення, уважність, математичне мовлення;
- виховувати старанність, акуратність, вміння співпрацювати, бути активним учасником колективного процесу пізнання;
- формувати математичну компетентність.
Обладнання: таблиці, схеми, аудіо та відео супровід,підручник.
Хід уроку
I. Організаційний момент
- Добрий день! У добрий час!
Рада, діти, бачить вас!
Ви почули всі дзвінок?
Він покликав на урок.
Встаньте, діти, всі рівненько
Посміхніться всі гарненько.
Привітайтесь: «Добрий день!»
II. Активізація пізнавальної діяльності
- У нашому світі не можна обійтися без математики. Тому ми знову завітаємо до королеви наук - Математики. Але, перш ніж запросити нас до себе у володіння, Математика хоче перевірити вашу готовність: уважність, спостережливість, пам’ять.
1. «Асоціативний кущ»
- Які асоціації викликає у вас слово «математика»? (числа, геометричні фігури, дії)
- Якими словами можна об’єднати трикутник, квадрат, коло….?
- Що таке трикутник, лінія ?
- Як назвати науку про геометричні фігури?
- Як назвати науку про числа?
- Отже, математика має два розділи………… (продовж речення)
- Цариця-Математика задоволена відповідями та дарує вам пісеньку. Давайте всі разом її заспіваємо (пісня про математику)
2.Пісня про математику
- Разом з нами вивчають математику і наші герої – Коротульки. Мешканці Квіткової країни: Незнайко, Знайка, Кнопочка,Хвалько,Поспішайко. Як же їх багато сьогодні зібралось у нас на уроці! Скільки їх тут?
- Чи можемо ми їх полічити ? За допомогою чого ми можемо порахувати?(чисел)
- Як в королівстві Математики називають такі числа? (натуральні)
3. Робота в робочому зошиті
Завдання 1(усний рахунок)
- Нам потрібно знову попрацювати у нашому будиночку чисел. Заповніть порожні клітинки.
- Скажіть, будь ласка, що ви написали в порожніх клітинках? (Цифри 3, 5,6,8)
- Які геометричні фігури «мешкають» у будиночку чисел?
- Скільки ви домалювали п’ятикутників? (1 п’ятикутник,
9 п’ятикутників )- ( тестове завдання – В)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Завдання підручника 2
- Наша Мудра Сова хоче, щоб ви прочитали правило і запам’ятали його і відтворили з пам’яті.
Завдання підручника 3(усний рахунок)
- Виконайте завдання, яке вам підготував Знайко. Він дуже розумний і йому все дуже легко вдається, тому, якщо ви теж хочете бути розумниками і розумницями, вам потрібно уважно виконувати всі його завдання. Полічіть всі цифри, які позначають на письмі число 9, одночасно закреслюючи їх.
(1 дитина працює біля дошки, решта у своїх посібниках).
- Скільки ви налічили таких цифр? (4)
- Результат лічби запишіть у порожню клітинку.
Завдання підручника 4(каліграфічна хвилинка)
-Наш Хвалько постійно себе вихваляє, що він все вміє, але сьогодні йому потрібна ваша допомога - допоможіть йому красиво написати цифри. Але для початку пригадайте алгоритм написання цифри 9 (перегляд презентації)
( відеозапис алгоритму)
Завдання підручника 5
Фізкультхвилинка
Завдання підручника 6 (склад числа)
-Допоможіть Незнайкові долетіти до однієї з планет Сонячної системи – Нептуна. Заповніть порожні клітинки так, щоб у рядочках були записані варіанти складу числа 9 ( запитую 2-3 учнів)
Завдання підручника 7(розв’язання прикладів)
-Разом з нами працює Кнопочка. Вона підготувала приклади на додавання та віднімання. Розв’яжіть ці приклади(працюють 2учнів біля дошки)
Завдання підручника 8
-Виконайте завдання Знайка. Подивіться фрагмент таблиць додавання й віднімання числа 9 (перегляд презентації).
- Хто з учнів запам’ятав фрагмент таблиці? (запитую 1-2 учнів)
Завдання підручника 9
- Діти, ви вже знаєте, що наші числа залюбки їздять на карнавал. Давайте ми допоможемо числу здійснити свою мрію. Яке число сховалося під маскою х, якщо 9= 10-Х ?
- Погляньте уважно на дошку. Це приклад на додавання чи віднімання?(віднімання)
- Як ми називаємо числа при відніманні?
- Що нам невідомо? ( від’ємник )
-То яке число під маскою Х? (1)
(виповнити тестове завдання - відповідь В)
Завдання підручника10
Порелаксуй під музику.
ІІІ. Узагальнення вивченого матеріалу
Завдання підручника 11
А тепер рубрика «Досліджую математичні явища». Прочитаємо та згадаємо правило розв’язання задач на знаходження суми (правило за підручником).
Завдання підручника 12(1)
-Наші герої приготували нам задачу. Прочитаємо умову задачі. Складемо коротку умову до задачі й запишемо розв’язання (запис та розв’язання задачі за зразком)
Запишемо коротку умову задачі.
З.-5 шт.
Кн.- 3 шт. ? шт.
(Розв’язання задачі,запис умови, рішення, відповідь.)
Завдання підручника 13
Пальчикова гімнастика
Завдання підручника 14(робота з геометричним матеріалом)
Завдання від Мудрої Сови :
- Прочитайте , підстав пропущені слова.
- З’єднайте назви геометричних фігур з зображенням геометричних фігур.
(2 учнів працює біля дошки).
(Резерв) Завдання підручника 15
Позначте , скільки сторін має трикутник?( відповідь – Б )
(Резерв) Завдання підручника 16
Логічна задача ( відповідь – А )
ІV. Підсумок уроку
Підсумок уроку – « Пісенька про математику».