Інтегрований урок математика і я досліджую світ 2 клас
Тема. Повторення таблиці множення і ділення на 3. Вживання води і напоїв.
Завдання. Вдосконалюємо обчислювальні навички, вміння розв’язувати задачі та працювати з діаграмами, знайомимо із значенням води для людського організму, створюємо графік вживання напоїв.
Матеріали. Силуетні картки із умовою задачі для роботи в групах, смужки з числами, плакат «Графік споживання напоїв», картки для читання, стікери для самооцінки, плакат для оцінювання
І Налаштування.
Дихальні вправи. Набираємо багато повітря і повільно видихаємо (тричі), набираємо повітря і швидким видихом задуваємо свічки на торті.
ІІ Усний рахунок
1. Математичне вітання
По черзі у колі повертаємося до сусіда, називаючи ім’я, пропонуємо число із таблиці множення на 3. Учень/учениця у відповідь називає, з яких множників складається цей добуток. Наприклад;
- Дашо, 18.
- 3 • 6 = 18. Артеме, 24.
- 3 • 8 = 24. Давиде, 9. І т.д.
2. Викресли зайве. На полуничках записані числа, викреслити ті, що не стосуються добутку з таблиці множення на 3.
3. Віршовані задачі
В гаю три зайчики сиділи, з апетитом моркву їли.
Всі по вісім, як один. Скільки з'їли всіх морквин? (8 х 3)
У походи ми мандруєм, самі їжу ми готуєм.
Втрьох за декілька хвилин, по дев'ять чистим картоплин.
Зваримо ми суп із них, скільки буде в супі їх? (3 х 9)
Вісім яблук у корзині принесла мати дитині
І сказала: «На, мій сину, з'їж із них ти половину».
Хто тепер з вас відповість, скільки яблук хлопчик з'їсть? (8 : 2)
ІІІ Повторення
1. Обчисли і прочитай слова
О |
Н |
В |
А |
Д |
Ї |
П |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
12 |
21 |
21 : 3 =
15 : 3 =
27 : 3 =
24 : 3 =
ВОДА НАПОЇ
- Вода дуже важлива для людини. Ми споживаємо очищену воду з прісних водойм. Її можна пити упродовж всього дня. Частину води ми отримуємо з їжею, але більшу частину з напоями.
Знайдіть в таблиці назви корисних напоїв і прочитайте.
т |
у |
м |
в |
р |
в |
а |
и |
к |
ф |
к |
ч |
п |
й |
с |
о |
б |
ю |
у |
і |
и |
в |
с |
ж |
е |
д |
х |
м |
і |
ц |
м |
і |
н |
е |
р |
а |
л |
ь |
н |
а |
к |
х |
є |
с |
м |
у |
р |
ф |
о |
б |
ь |
й |
м |
о |
л |
о |
к |
о |
г |
ч |
ш |
х |
п |
ч |
с |
е |
ї |
и |
ї |
а |
а |
к |
о |
м |
п |
о |
т |
і |
ю |
й |
щ |
о |
д |
я |
т |
і |
а |
а |
с |
м |
з |
а |
ф |
ж |
б |
к |
а |
к |
а |
о |
2. Робота з діаграмою
- Сік вичавлюється зі свіжих фруктів та овочів. Він багатий вітамінами. Уважно розгляньте дані діаграми і скажіть, скільки і які продукти взяли для приготування соку?
- На скільки менше взяли бананів, ніж яблук?
- У скільки разів більше полуниць ніж бананів?
- У скільки разів менше грейпфрутів, ніж яблук?
- Скільки разом фруктів взяли, щоб приготувати сік?
- Сік – дуже корисний і вітамінізований напій. Як ви думаєте, коли його краще вживати зранку чи ввечері? (Упродовж дня)
3. Розв’язування задач
- Також корисними є узвар та компот. Компоти варять із свіжих фруктів, а узвар – це відвар із сухофруктів. Узвари і компоти добре пити після обіду. Компот також можна заготувати на зиму.
Задача 1 (І група)
Бабуся зварила компот і закрила на зиму 6 трилітрових банок і 1 дволітрову банку компоту. Скільки літрів компоту зварила бабуся?
- Молоко корисно пити дітям і людям похилого віку. Воно багате на мінерали. Молоко краще вживати ввечері, а також пити ряжанку чи йогурт.
Задача 2 (ІІ група)
Першого дня надоїли 12 літрів молока. Розлили у пляшки по 2 літри. Другого дня отримали з надоїв 8 пляшок молока. Скільки всього пляшок молока отримали за два дні?
- Якщо додати молока, можна приготувати поживний та смачний напій – какао. Воно смачне та додає енергії. Вживати його можна як зранку, так і ввечері.
Задача 3 (ІІІ група)
В їдальні для приготування какао взяли 9 літрів води, а молока у 3 рази менше. Чи можна зварити какао у каструлі місткістю 10 літрів? Чому? (Ні, так як загальна маса рідини становитиме 9:3 + 9 = 12 л )
ІV Рефлексія
1. Створення графіку вживання напоїв
Зранку |
ЧАЙ, КАКАО
|
Вдень |
КОМПОТ, УЗВАР,
|
Ввечері |
КАКАО, ЙОГУРТ, КЕФІР, МОЛОКО, РЯЖАНКА
|
Протягом дня |
ВОДА, СІК, ТРАВ’ЯНИЙ ЧАЙ
|
2. Гра з лего «Корисно-шкідливо»
Учитель називає напій, учні символізують червоним кольором, якщо вживати напій шкідливо для здоров’я, голубим – корисно для здоров’я.
Слова для гри: молоко, кока-кола, квас, ряжанка, кава, какао, йогурт, сік, компот, газовані фруктові напої, живчик із яблучним соком, чай, вода з лимоном, вода газована, вода с крана, мінеральна вода, узвар.
3. Оцінювання