урок математики в 5 класі

Про матеріал

нетрадиційний урок математикиТема: Кут та його елементи

Мета:

навчальна:розширити відомості про геометричні фігури; ввести поняття кута і сформулювати його означення; ознайомити учнів із видами кут ів;

розвиваюча:розвивати увагу, пам'ять, спостережливість;

виховна: через застосування на уроці ігрових моментів активізувати мислення викликати інтерес до вивчення предмета.

Тип уроку:урок вивчення нового матеріалу.

Перегляд файлу

Нестандартний урок з математики у 5 класі

Розробила  вчитель  математики  Пташнік Світлана Олександрівна

 

 

       ОСІННІЙ БАЛ                    

 

 

 

Тема: Кут та його елементи

Мета:

навчальна:розширити відомості про геометричні фігури; ввести поняття кута і сформулювати його означення; ознайомити учнів із видами кут ів;

розвиваюча:розвивати увагу, пам’ять, спостережливість;

виховна: через застосування на уроці ігрових моментів активізувати мислення викликати інтерес до вивчення предмета.

Тип уроку:урок вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І.Організаційна частина

Клас прикрашено осіннім кленовим листям,у кожного учня на парті лежать кленові листки, а також набори моделей гострого, прямого і тупого кутів.

ІІ.Актуалізація опорних знань.

  1. Вступне слово вчителя: Усі ми любимо математику і в майбутньому будете деякою мірою користуватися знаннями з цієї науки. Чи правда, що математики надзвичайно сухі, нудні і нецікаві люди? Звичайно, це не правда.

      Усі ми любимо співати, танцювати, слухати музику. А ще ми вміємо фантазувати. Людській фантазії не має меж. Дякуючи їй, наприклад у мультиплікаційних фільмах оживають предмети, іграшки, розмовляють птахи, квіти, тварини.

      Сьогодні ми також трохи пофантазуємо: уявімо що ожили відомі нам геометричні фігури, і ми їх запросили на наш «Осінній бал».

Саме осінній, тому що надворі осінь, яка і наш клас прикрасила різнобарв’ям своїх фарб. Отже, бал розпочинається.

  1. Представлення фігур. Учні представляють відомі їм фігури: пряму, точку, промінь, відрізок, ламану, кути (розгорнутий, прямий, тупий, гострий).

    Представляючи фігури учні виходять на середину класу із закріпленими до грудей аркушами, на яких зображено певні фігури.

Вони дають характеристику зображених фігур.(Звучить вальс Є. Дош з художнього фільму «Мій лагідний і ніжний звір». Діти танцюють вальс «дружби».) Учитель оголошує тему і мету уроку.

 

ІІІ.Вивчення нового матеріалу.

  1. Означення кута. За малюнком, виконаним на дошці, учні самостійно встановлюють, з яких фігур складається кут, дають його означення, називають елементи, звертають увагу на способи позначення кутів.
  2.  Практична робота.

Завдання 1. Накресліть на аркуші паперу пряму АВ. Позначте на ній точку О. Дістали два промені зі спільним початком, які утворюють розгорнутий кут.

Учитель формулює означення розгорнутого кута.

Завдання 2. Перегніть аркуші паперу так, щоб лінія перетину пройшла      через точку О – вершину розгорнутого кута. Через лінію перетину проведіть промінь ОD. Утворилися два кути, кожен з яких дорівнює половині розгорнутого.

Учитель формулює означення прямого кута.

Завдання 3. Серед моделей кутів знайдіть рівні, виміряйте їх градусні міри.

Завдання 4. Накладіть модель гострого кута на модель прямого кут, а модель тупого – на модель прямого. Порівняйте ці кути. Зробіть відповідні висновки.

Учитель формулює означення гострого і тупого кутів.

  1. Запитання до учнів.
  • Яка фігура називається кутом?
  • З яких елементів складається кут?
  • Які є види кутів? Сформулюйте їх означення.
  • Що можна сказати про тупий та гострий кути, порівнюючи їх з тупим кутом?

ІV.Закріплення знань.

  1. Накрехліть три різні кути, позначте їх вершини і сторони. Запишіть назву кожного з кутів двома способами.
  2. Серед накреслених на дошці кутів назвіть прямі, гострі, й тупі. Зробіть відповідні записи.
  3. Якщо відповідь позитивна, то учні піднімають руку з кленовими листками.

Чи правильні твердження?

  • Кутом називається фігура, яка складається з двох променів.
  • Кут – це фігура, яку утворюють два промені зі спільним початком.
  • Розгорнутим кутом називається кут, утворений двома променями, що лежать на одній прямій.
  • Розгорнутим кутом називається кут, у якого сторони – доповняльні промені.
  • Тупим кутом називається кут, який більший від прямого.
  • Тупим кутом називається кут, який більший від прямого, але менший від розгорнутого.

V.Розв’язування вправ.

  1. Запишіть усі кути, зображені на малюнку. Чи є серед них гострі, тупі, прямі кути?

                                                     A

 

 

                                      O                                                 B

                                                                     C

 

 

                                     D

  1. (Усно) Визначте на око вид кутів, зображених на малюнку.

                                                                                              C

                                                               B

                     A

 

                         D                                 E                               F

  1. З допомогою якого інструмента можна швидко і правильно накреслити прямий кут?
  2. Накресліть гострий кут MONі тупий кут MOD. Побудуйте промінь ОК так, щоб кут МОК був прямим.
  3. Додаткові вправи:
  1. Розв’яжіть рівняння
  • 347+(х-29) = 561
  • 240-(х-35) = 72

 

  1. Назвіть кути зображенні на малюнку.

                                                 О

 

 

                                                                                                          C

                       P                                                        D

                              M                              K

 

VІ.Підсумок уроку.

 

VІІ.Завдання до дому

        Вивчити §

Виконати вправи  № _____, №_____, №______.

       Підручник : «Математика» 5 клас

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 січня 2018
Переглядів
946
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку