Навчити дітей розрізняти кути і дати означення кутів, сформулювати їх властивості, виробити навики побудови даних кутів, навчити учнів застосовувати вивчене при розв'язуванні вправ; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати ситуацію; виховувати самостійність.
Тема: Види кутів.
Мета: навчити дітей розрізняти кути і дати означення кутів, сформулювати їх властивості, виробити навики побудови даних кутів, навчити учнів застосовувати вивчене при розв’язуванні вправ; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати ситуацію; виховувати самостійність.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: демонстраційний транспортир, кольорові олівці, прості олівці, лінійки, транспортири.
Ігровий момент
Любі діти. Сьогодні я знайшла не підписаний зошит з виконаним домашнім завданням, яке було задано на попередньому уроці. Допоможіть мені, будь ласка, перевірити це домашнє завдання і знайти та пояснити, де допущені помилки. Далі демонструю заздалегідь записане розв'язання вправ домашнього завдання на дошці разом із рисунками, причому в кожному з номерів допущено помилки. Учні (шукають помилку) перевіряють і сигналізують учителеві про знайдену помилку, пояснюють, як треба було зробити і чому.
Повторення матеріалу про кути.
Ви вже знаєте, що кути вимірюють за допомогою (транспортира). Одиницею вимірювання кутів є (градус). Нам відомо, що для кутів, як для геометричних фігур, можна з'ясувати, чи рівні вони. Тому закономірно виникають запитання: «А які види кутів існують?». На них ми сьогодні знайдемо відповіді, провівши подорож до країни кутів.
1 .Вчитель креслить розгорнутий кут.
Діти встановлюють, що він дорівнює 180° і пробують дати означення. Кут, сторони якого утворюють пряму називається розгорнутим.
Кут який має 90° називається прямим.
Учні знаходять в предметах, які їх оточують, прямі кути (наприклад кути зошита, книжки, вікна, картинки,).
Кут, який має менше за 90° називається гострим.
Кут, який має більше за 90° називається тупим.
Робота з підручником: учні знаходять означення видів кутів і спів ставляють.
Вчитель малює на дошці, а учні в зошитах прямий, гострий і тупий кути.
Вчитель індивідуально кожному учневі задає градусну міру кута. Учень повинен визначити вид кута і намалювати кут, позначивши його трьома буквами.
1 .Математичний диктант (усно).
1. Кут, градусна міра якого (180°) називають розгорнутим.
VI. Фізкультхвилинка (відпочинок для очей).
Очима намалюйте перед собою гострий, прямий, тупий та розгорнутий кути, як з ліва на право, так із права на ліво.
VII. Усні вправи.
Який кут утворюють стрілки годинника, якщо вони показують:
VIII. Робота в парах.
І рівень. Побудуйте кути та їх бісектриси
ІІ рівень. Поділіть кути на 3 частини
IX. Учням пропонується:
1. За допомогою сірників скласти кути різних видів.
2. «Чи правильне твердження?»
а) Кут, 35° тупий? (ні).
б) Кут, більший за 90°, називають гострим? (ні).
в) Кут називають прямим, якщо він має 90°? (так).
г) Кути вимірюють транспортиром? (так).
3. Оцінювання учнів.
X. Домашнє завдання.