Відкритий урок у 5 класі на тему "Види кутів"

Про матеріал

Навчити дітей розрізняти кути і дати означення кутів, сформулювати їх властивості, виробити навики побудови даних кутів, навчити учнів застосовувати вивчене при розв'язуванні вправ; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати ситуацію; виховувати самостійність.

Перегляд файлу

Тема: Види кутів.

Мета: навчити дітей розрізняти кути і дати означення кутів, сформулювати їх властивості, виробити навики побудови даних кутів, навчити учнів застосовувати вивчене при розв’язуванні вправ; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати ситуацію; виховувати самостійність.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: демонстраційний транспортир, кольорові олівці, прості олівці, лінійки, транспортири.

Хід уроку

  1.                 Перевірка домашнього завдання.

Ігровий момент

Любі діти. Сьогодні я знайшла не підписаний зошит з виконаним домашнім завданням, яке було задано на попередньому уроці. Допоможіть мені, будь ласка, перевірити це домашнє завдання і знайти та пояснити, де допущені помилки. Далі демонструю заздалегідь записане розв'язання вправ домашнього завдання на дошці разом із рисунками, причому в кожному з номерів допущено помилки. Учні (шукають помилку) перевіряють і сигналізують учителеві про знайдену помилку, пояснюють, як треба було зробити і чому.

  1.             Актуалізація опорних знань, вмінь і навичок учнів.

Повторення матеріалу про кути.

  1.               Покажіть серед предметів, які вас оточують кути.
  2.               Накресліть кут, позначте його і назвіть його елементи.
  3.               Як можна позначити кут?
  1.               Дайте означення кута.
  2.               Як називається промінь який ділить кут на два рівні кути?
  1.          Повідомлення теми і мети уроку, очікуваних результатів.

Ви вже знаєте, що кути вимірюють за допомогою (транспортира). Одиницею вимірювання кутів є (градус). Нам відомо, що для кутів, як для геометричних фігур, можна з'ясувати, чи рівні вони. Тому закономірно виникають запитання: «А які види кутів існують?». На них ми сьогодні знайдемо відповіді, провівши подорож до країни кутів.

  1.           Здобуття й усвідомлення нового матеріалу

1 .Вчитель креслить розгорнутий кут.

Діти встановлюють, що він дорівнює 180° і пробують дати означення. Кут, сторони якого утворюють пряму називається розгорнутим.

  1.               Формування означення прямого, гострого і тупого кутів.

Кут який має 90° називається прямим.

Учні знаходять в предметах, які їх оточують, прямі кути (наприклад кути зошита, книжки, вікна, картинки,).

Кут, який має менше за 90° називається гострим.

Кут, який має більше за 90° називається тупим.

Робота з підручником: учні знаходять означення видів кутів і спів ставляють.

Вчитель малює на дошці, а учні в зошитах прямий, гострий і тупий кути.

  1.               Самостійна робота.

Вчитель індивідуально кожному учневі задає градусну міру кута. Учень повинен визначити вид кута і намалювати кут, позначивши його трьома буквами.

  1.              Засвоєння нових знань, вмінь і навичок учнів .

1 .Математичний диктант (усно).

1.  Кут, градусна міра якого (180°) називають розгорнутим.

  1.               Кути вимірюють в (градусах).
  2.               Кут, що дорівнює 90°, називається (прямим).
  3.               Кут, менший за 90° називають (гострим).
  4.               Кут, більший за 90° називають (тупим).

VI. Фізкультхвилинка (відпочинок для очей).

Очима намалюйте перед собою гострий, прямий, тупий та розгорнутий кути, як з ліва на право, так із права на ліво.

VII. Усні вправи.

Який кут утворюють стрілки годинника, якщо вони показують:

  •                   3 години (прямий);
  •                   5 годин (тупий  150°);
  •                   6 годин (розгорнутий);
  •                   2 години 45 хвилин (тупий 150°);
  •                   10 годин 10 хвилин (тупий  120°).

VIII. Робота в парах.

І рівень. Побудуйте кути та їх бісектриси

ІІ рівень. Поділіть кути на 3 частини

IX. Учням пропонується:

1. За допомогою сірників скласти кути різних видів.

2. «Чи правильне твердження?»

а) Кут, 35° тупий? (ні).

б) Кут, більший за 90°, називають гострим? (ні).

в) Кут називають прямим, якщо він має 90°? (так).

г)  Кути вимірюють транспортиром? (так).

3. Оцінювання учнів.

X. Домашнє завдання.

doc
Додано
28 січня 2018
Переглядів
3234
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку