Тема. Вирази, що включають дію множення. Порівняння виразу і числа. Розв’язування задач.
Мета: формувати ключові компетентності: компетентність уміння вчитися:
– виконувати розумові операції й практичні дії; загальнокультурна компетентність: – культура міжособистісних відносин; інформаційно-комунікативну компетентність: – уміння здобувати нові знання на основі наявних;
– уміння формувати власну точку зору й доводити власну позицію; здоров’язбережувальна компетентність: – уміння правильно харчуватися; формувати предметні компетентності:
- розв’язування виразів і задач, які включають дії різного ступеня; - закріпити знання учнів із теми «Множення числа 2».
- вдосконалювати обчислювальні навички;
- розвивати математичне мовлення, увагу, логічне мислення, вміння працювати в групах, самостійно;
- створювати умови для розвитку пізнавального інтересу;
- міжпредметні зв'язки;
- виховувати у дітей почуття взаємодопомоги, працелюбність, дружні стосунки, інтерес до вивчення математики.
Обладнання: підручник М. Козак «Математика» 2 клас, мультимедійна презентація, меню, картки для групової роботи, сигнальні картки. Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок. Інтегрований Форма проведення: урок математичне кафе.
Епіграф уроку: «Щоб перетравити знання, потрібно поглинати їх з апетитом» Хід уроку І. Організація класу до уроку.
1. Створення сприятливого психологічного комфорту.
-Доброго здоров’я, любі діти, шановні гості! Я рада вітати вас у нашому затишному «Математичному кафе «Ягідка»».
- Діти, у нас на уроці присутні гості. Привітайтеся з ними Наш дружний клас вітає вас! А тепер, подивилися на мене, Усміхнулися усі:
Хто готовий до роботи?
Хто бадьорий? Молодці!
Хай плещуть долоньки,
Тупають ніжки, Працюють голівки
Та сяють усмішки.
Займіть, будь ласка, свої місця.
Діти, сьогодні урок буде незвичайний. Ми проведемо його в математичному кафе.
- Я впевнена, що кожен з вас хоча б раз був у кафе.
- З якою метою ви відвідували цей заклад? (відпочивали, святкували День народження, отримували задоволення).
- Діти, напередодні кожен із вас отримав запрошення в кафе, тож і зайняли ви місця, об’єднавшись у групи «Малинка», «Полуничка», «Вишенька» і «Смородинка».
- Сьогодні ми будемо працювати, куштуючи математичні страви.
- Що ви очікуєте від уроку?
Відповіді учнів: (Я очікую...).
Тільки у цьому кафе ми матимемо змогу відчути неповторний смак виразів, що включають дію множення, скуштувати апетитні задачі, поласувати екзотичними плодами і звісно ж отримати гостинець.
Я – менеджер кафе, мені допомагатимуть кухарі та офіціанти, а ви – відвідувачі. -А якими ви бажаєте бути на уроці?
У - уважними
Р - розумними
О – організованими
К – комунікабельними, а ще активними, дисциплінованими.
- І якщо ви будете саме такими, то ми разом проведемо цікавий урок. А епіграфом до нашого уроку я взяла слова Анатоля Франса:«Щоб перетравити знання, потрібно поглинати їх з апетитом».
- Тож я бажаю вам, любі мої другокласники, гарного апетиту в навчанні та успіхів у вивченні математики!
На початку нашої зустрічі я побажала вам здоров’я, бо це – найдорожче, що у нас є. Від нього залежить розвиток кожної людини, успішність її навчання, самопочуття. Здоров’я ж великою мірою залежить від харчування. Тож давайте ознайомимося з правилами харчування, які нам розкажуть мої помічники – кухарі. (Кухарі нагадують правила харчування).
Кухар _______________.
- За стіл сідайте акуратними, із чисто вимитими руками.
- Їсти слід 4 – 5 разів в один і той самий час.
- Обов’язково снідайте.
- Їжа має бути різноманітною і складатися з різних продуктів.
- Корисно їсти молочні продукти, м'ясо, рибу, багато овочів і фруктів.
- Не захоплюйтеся надмірно солодощами, виробами з борошна, жирною і солоною їжею.
Кухар ________________.
- Їсти треба повільно, ретельно пережовуючи.
- Під час споживання їжі не можна відволікатися, займатися іншими справами, бо це знижує апетит і погіршує засвоєння продуктів.
- Не переїдайте.
Дякую вам, кухарі, за корисну інформацію! Ми постараємося виконувати ваші рекомендації.
Діти, розгорніть зошити. Запишіть дату.
А зараз дізнаємося режим роботи кафе «Ягідка».
Подивіться на годинники і визначте час нашої роботи.
Отже, ми працюємо з 8.50 до 9.30
- Кожен заклад харчування має меню. Є воно і в нашому кафе.
- Пропоную меню уроку. (зачитати)
МЕНЮ
Ягідне асорті
Квітковий чай
Салат із числами
Голубці з виразами на порівняння.
Млинці з медом.
Десерт з екзотичних плодів
1. Усний рахунок «Ягідне асорті»
- Перша страва, яку я пропоную вам скуштувати «Ягідне асорті» Обчисліть усно кругові вирази, записані на ягодах.
Хвилинка каліграфії. Гра «Так. Ні.»
- А зараз, діти, пропоную вам випити теплого квіткового чаю.
Ми зіграємо у гру «Так-ні» і дізнаємося з яких саме квітів чай.
Якщо моє висловлювання істинне, ви записуєте цифру 1, якщо хибне – цифру 2. Зверніть увагу на правильність написання даних цифр.
Будьте уважні
1. У годині 60 хвилин.
2. Рік триває 13 місяців.
3. Тиждень – це вісім діб.
4. Одна доба триває 24 годин.
5. 1 центнер це 100 кг.
6. 1 дм = 10 см
7. Тридцять один менше тринадцяти.
8. 99 – найбільше двоцифрове число. - Самоперевірка
Перевірте результати.
1 2 2 1 1 1 2 1
- У кого правильно записано рядок чисел, покажіть зелений смайлик. - Які числа можна утворити з даних цифр? (12, 21) - А яке число є результатом таблиці множення числа 2?
- Подивіться на екран і скажіть, який же чай ми п’ємо. (Ромашковий)
- Як ви думаєте, ромашковий чай корисний?
Послухаємо, що про це скаже лікар-дієтолог Даша.
Лікар
Ромашковий чай використовується для боротьби з простудними інфекціями. Знімає втому і головний біль Ромашковим чаєм полощуть горло при ангіні.
Вчитель Трав’яні та квіткові чаї - смачний і простий спосіб зміцнити імунітет. Разом з чаєм поласуємо і смачним геометричним печивом. Добери пропущені числа так, щоб сума чисел вздовж кожної сторони дорівнювала числу всередині печива.
- Яку форму має печиво? Скільки всього трикутників? (7) Тепер пропоную вам скуштувати салат.
Вчитель. Дітям дуже корисно споживати різноманітні салати. Для вас я приготувала овочевий салат із числами.
«Салат із числами».
Вставте пропущені числа.
- Чому саме число 4?
- А що ж про салати нам скаже лікар?
Лікар. Салати найчастіше готують з овочів, а в овочах багато різноманітних вітамінів.
Овочі – комора здоров’я.
Мозковий штурм "Горошинки запитань"
У салат додамо зеленого горошку запитань.
• Що таке множення? (додавання однакових доданків)
• Як називаються компоненти дії множення? (множники, добуток)
• Чи можна множники переставляти місцями? (так. Від перестановки множників добуток не змінюється)
Але цей закон не діє в задачах!
Хто вже з'їв салатик, може почастуватися наступною стравою.
Для того, щоб дізнатися яку саме страву ми скуштуємо, вам необхідно серед поданих чисел назвати ті, які є добутками таблиці множення числа 2.
-Тож яку ж страву ми зараз будемо куштувати?
Так, поласуємо смачними голубцями. Їх кухарі приготували не з рису і не з грибів чи м'яса, а із свіженьких виразів на порівняння.
Розгорніть підручник на с 79.
Завдання 5
Дівчатка виконують верхній рядок, хлопчики – нижній.
Самоперевірка.
У вас на столах лежать серветки. Поверніть їх на зворотню сторону і перевірте правильність виконання завдання.
Я візьму зошити і подивлюся, як ви уважно перевірили свою роботу. Фізкультхвилинка
-А зараз запрошую усіх відпочити.
Відпочили, тож можна скуштувати тепер млинців.
- Але виникла проблема. Кухарі розгубилися скільки ж всього їм треба приготувати млинців, при умові, що кожний з вас скуштує 2 млинця.
- Скільки млинців потрібно для групи «Малинка»?
- Як ви дізналися, що саме 10 млинців?
- А для групи «Полуничка» скільки?
- Скільки млинців приготувати кухарям для групи «Вишенька?
- А для групи «Смородинка»?
- А скільки ж усього потрібно приготувати млинців?
Млинці приправимо медом із задачі № 4. (Мед розлили в 4 дволітрові банки. Скільки літрів меду розлили?)
Прочитайте задачу самостійно
- Про що говориться в задачі.
Прочитаємо задачу повторно, звертаючи увагу на числові дані.
- Що означає число 4? (кількість банок)
- У які банки розлили мед? (дволітрові)
- Як ви це розумієте? (у кожній банці по 2 літри меду)
- Яке запитання задачі? (Скільки літрів меду розлили?) - Чи можемо ми зразу відповісти на запитання задачі?
- Якою арифметичною дією відповімо на запитання задачі? (дією множення) Запишемо розв’язання задачі та відповідь.
Коментує _______.
А на десерт ви відчуєте неповторний смак екзотичних плодів «смачних» дерев.
- Діти, чи чули ви про «смачні» дерева? А хочете дізнатися?
Гра «Шифрувальник».
- Тож запрошую пограти у гру «Шифрувальник». Працювати будемо у групах. - Згадаємо, як ми працюємо у групі:
Після того, як правильно обчислите вирази, ми зможемо прочитати назву дерева. Кожна група обчислює вирази і знаходить до результатів відповідні букви.
Група «Малинка»
2 * 9 – 14 = 4
2 * 4 + 6 = 14
2 * 6 + 8 = 20
2 * 3 + 20 = 26
Група «Полуничка»
2 * 9 – 10 = 8
2 * 4 + 8 = 16
2 * 3 + 18 = 24
2 * 8 + 14 = 30
Учитель.
Тістечкове дерево росте на островах Океанії. На його гілках дозрівають жовтуваті плоди, які за смаком нагадують еклери з кремом.
Серед великої кількості тропічної рослинності є такі, які можуть замінити хлібозаводи, кондитерські. Про “найсмачніші” дерева світу розкажуть наші офіціанти. Виступи офіціантів.
М’якоть дозрілих плодів хлібного дерева печуть, варять, сушать, зацукровують, їдять сирою і навіть, розминаючи і розтираючи, роблять з неї тісто для своєрідних «млинчиків».
У говенії їстівні плодоніжки. Вони химерно покручені, завтовшки з олівець, солодкі, трохи кислуваті, мають приємний аромат, а на смак нагадують ізюм у суміші з динею.
Плоди суничного дерева нагадують плоди суниці — яскраво-червоні з дрібнобугорчастою поверхнею. Плоди суничного дерева їстівні, вони соковиті і солодкі. З них готують варення.
Плоди кеппелу невеликі, за формою схожі на груші і покриті товстою коричневою шкіркою. М’якоть соковита, солодка, зі смаком, що нагадує манго.
Запам’ятайте, діти, для того щоб збагатити свій організм вітамінами, необхідними для нормального росту і розвитку вашого організму, треба вживати різноманітну їжу. Лікар. Хто дружити з вітамінами буде – Про хвороби враз забуде.
Вирости здоровим зможе, Негаразди переможе.
- Наш урок добігає кінця.
- Чи справдилися ваші очікування?
- Які враження від перебування в кафе
Мені сподобалося… Я дізнався… Мені було важко… – Яке завдання було найцікавішим?
– Що допомогло нам виконати усі завданнями? Оцініть свою роботу на уроці на колі успіху.
Рекомендації до «Книги скарг і пропозицій».
У нашому кафе є « Книга скарг та пропозицій». У ній ви можете залишити свої рекомендації.
- Чи сподобалося вам в «Математичному кафе»?
Так – зелений смайлик
Не сподобалося – червоний смайлик.