Урок математики "Вирази, що включають дію множення"

Про матеріал
Інтегрований урок "Математичне кафе "Ягідка"" на тему: "Вирази, що включають дію множення"
Перегляд файлу

image

Тема. Вирази, що включають дію множення. Порівняння виразу і числа. Розв’язування задач.

Мета:   формувати ключові  компетентності:  компетентність уміння вчитися:

                   виконувати розумові операції й практичні дії; загальнокультурна компетентність: – культура міжособистісних відносин; інформаційно-комунікативну компетентність: – уміння здобувати нові знання на основі наявних;

                   уміння формувати власну точку зору й доводити власну позицію; здоров’язбережувальна компетентність: – уміння правильно харчуватися;  формувати предметні компетентності:

-   розв’язування виразів і задач, які  включають   дії різного ступеня;  - закріпити знання учнів із теми «Множення  числа 2». 

-   вдосконалювати обчислювальні навички; 

-   розвивати математичне мовлення, увагу, логічне мислення, вміння працювати в групах, самостійно; 

-   створювати умови для розвитку пізнавального інтересу; 

-   міжпредметні зв'язки;

-   виховувати у дітей почуття взаємодопомоги, працелюбність, дружні стосунки, інтерес до вивчення  математики.

Обладнання:  підручник М. Козак «Математика» 2 клас, мультимедійна презентація, меню, картки  для  групової  роботи, сигнальні картки.  Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок. Інтегрований Форма проведення: урок математичне кафе.

Епіграф уроку: «Щоб перетравити знання,  потрібно поглинати їх з апетитом» Хід уроку І. Організація класу до уроку.

1. Створення сприятливого психологічного комфорту.

-Доброго здоров’я, любі діти, шановні гості! Я рада вітати вас у нашому затишному «Математичному кафе «Ягідка»».

-         Діти, у нас на уроці присутні гості. Привітайтеся з ними  Наш дружний клас вітає вас!  А тепер, подивилися на мене, Усміхнулися усі:

Хто готовий до роботи?

Хто бадьорий? Молодці!

Хай плещуть долоньки,

Тупають ніжки, Працюють голівки

Та сяють усмішки.

       Займіть, будь ласка, свої місця.

Діти, сьогодні урок буде незвичайний. Ми проведемо його в математичному кафе.

-         Я впевнена, що кожен з вас хоча б раз був у кафе.

-         З якою метою ви відвідували цей заклад? (відпочивали, святкували День народження, отримували задоволення).

-         Діти, напередодні кожен із вас отримав запрошення в кафе, тож і зайняли ви місця, об’єднавшись у групи «Малинка», «Полуничка»,  «Вишенька» і «Смородинка».

image          

-         Сьогодні ми будемо працювати, куштуючи математичні страви.

-         Що ви очікуєте від уроку?   

             Відповіді учнів: (Я очікую...).

Тільки у цьому кафе ми матимемо змогу відчути неповторний смак виразів, що включають дію множення,  скуштувати апетитні задачі, поласувати екзотичними плодами і звісно ж отримати гостинець.

Я – менеджер кафе, мені допомагатимуть кухарі та офіціанти,  а ви – відвідувачі. -А якими ви бажаєте бути на уроці?

У  - уважними

Р  - розумними

О – організованими

К – комунікабельними,  а  ще   активними,  дисциплінованими.

-         І якщо ви будете саме такими, то ми   разом проведемо  цікавий  урок. А епіграфом до нашого уроку я  взяла слова Анатоля Франса:«Щоб перетравити знання, потрібно поглинати їх з апетитом». 

-         Тож я бажаю вам, любі мої другокласники, гарного  апетиту в навчанні та успіхів у вивченні математики!

На початку нашої зустрічі я побажала вам здоров’я, бо це – найдорожче, що у нас є. Від нього залежить розвиток кожної людини, успішність її навчання, самопочуття. Здоров’я  ж великою мірою залежить від харчування. Тож давайте ознайомимося з правилами харчування, які нам розкажуть мої помічники – кухарі. (Кухарі нагадують правила харчування).

Кухар _______________

-         За стіл сідайте акуратними, із чисто вимитими руками.

-         Їсти слід 4 – 5 разів в один і той самий час. 

-         Обов’язково снідайте.

-         Їжа має бути різноманітною і складатися з різних продуктів.

-         Корисно їсти молочні продукти, м'ясо, рибу, багато овочів і фруктів. 

-         Не захоплюйтеся надмірно солодощами, виробами з борошна, жирною і солоною їжею.

Кухар ________________.

-         Їсти треба повільно, ретельно пережовуючи.

-         Під час споживання їжі не можна відволікатися, займатися іншими справами, бо це знижує апетит і погіршує засвоєння продуктів.

-         Не переїдайте.

Дякую вам, кухарі, за корисну інформацію! Ми постараємося виконувати ваші рекомендації.

Діти, розгорніть зошити. Запишіть дату.

А зараз дізнаємося режим роботи кафе «Ягідка».

Подивіться на годинники і визначте час нашої роботи.

image 

Отже, ми працюємо з  8.50 до 9.30

-         Кожен заклад харчування має меню. Є воно і в нашому кафе.

-         Пропоную меню уроку. (зачитати) 

МЕНЮ

imageЯгідне асорті

Квітковий чай  

Салат із числами

Голубці з виразами на порівняння. 

Млинці з медом.

Десерт з екзотичних плодів

1. Усний рахунок  «Ягідне асорті»

-         Перша страва, яку я пропоную вам скуштувати «Ягідне асорті»  Обчисліть усно кругові вирази, записані  на ягодах.

image 

Хвилинка каліграфії. Гра «Так. Ні.»

-         А зараз, діти, пропоную вам випити теплого квіткового чаю.

Ми зіграємо у гру «Так-ні» і дізнаємося з яких саме квітів чай.

Якщо моє висловлювання істинне, ви записуєте цифру 1, якщо хибне – цифру 2. Зверніть увагу на правильність написання даних цифр.

image 

Будьте уважні

1.     У годині 60 хвилин.                         

2.     Рік триває 13 місяців.                      

3.     Тиждень – це вісім діб.

4.     Одна доба триває 24 годин.

5.     1 центнер це 100 кг.

6.     1 дм = 10 см

7.     Тридцять один менше тринадцяти.     

8.     image99 – найбільше двоцифрове число. - Самоперевірка

Перевірте результати.

1 2 2 1 1 1 2 1

 

-            У кого правильно записано рядок чисел, покажіть зелений смайлик. - Які числа можна утворити з даних цифр? (12, 21) - А яке число є результатом таблиці множення числа 2?

-            Подивіться на екран і скажіть, який же чай ми п’ємо. (Ромашковий)

image 

-            Як ви думаєте, ромашковий чай корисний?

Послухаємо, що про це скаже лікар-дієтолог Даша.

Лікар

Ромашковий чай   використовується для боротьби з простудними інфекціями. Знімає втому і головний біль  Ромашковим чаєм полощуть горло при ангіні.

     Вчитель         Трав’яні та квіткові чаї - смачний і простий спосіб зміцнити імунітет. Разом з чаєм поласуємо і смачним геометричним печивом. Добери пропущені числа так, щоб сума чисел вздовж кожної сторони дорівнювала числу всередині печива.

image

-            Яку форму має печиво? Скільки всього трикутників?  (7) Тепер пропоную вам скуштувати салат.

Вчитель.   Дітям дуже корисно споживати різноманітні салати. Для вас я приготувала овочевий салат із числами.

 «Салат із числами».

Вставте пропущені числа.

image 

-            Чому саме число 4?

-            А що ж про салати нам скаже лікар?

Лікар. Салати найчастіше готують з овочів, а в овочах багато різноманітних вітамінів.

Овочі – комора здоров’я.

Мозковий штурм "Горошинки запитань"

У салат  додамо  зеленого горошку запитань.   

      Що таке множення? (додавання однакових доданків)

      Як називаються компоненти дії множення? (множники, добуток)

      Чи можна множники переставляти місцями? (так. Від перестановки множників добуток не змінюється)

Але цей закон не діє в задачах!

Хто вже з'їв салатик, може почастуватися наступною стравою.

Для того, щоб дізнатися яку  саме страву ми скуштуємо, вам необхідно серед поданих чисел назвати ті, які є добутками таблиці множення числа 2.

image               

-Тож яку ж страву ми зараз будемо куштувати?

Так, поласуємо смачними голубцями. Їх кухарі приготували не з рису і не з грибів чи м'яса, а із свіженьких виразів на порівняння. 

Розгорніть підручник на с 79.

Завдання 5 

Дівчатка виконують верхній рядок, хлопчики – нижній.

Самоперевірка. 

У вас на столах лежать серветки. Поверніть їх на зворотню сторону і перевірте правильність виконання завдання.

Я візьму зошити і подивлюся, як ви уважно перевірили свою роботу. Фізкультхвилинка

-А зараз запрошую усіх відпочити.

Відпочили, тож можна скуштувати тепер млинців.

-         Але виникла проблема. Кухарі розгубилися скільки ж всього їм треба приготувати млинців, при умові,  що кожний з вас скуштує 2 млинця.

-         Скільки млинців потрібно для групи «Малинка»?

-         Як ви дізналися, що саме 10 млинців?

-         А для групи «Полуничка» скільки? 

-         Скільки млинців приготувати кухарям  для групи «Вишенька? 

-         А для групи «Смородинка»?

-         А скільки ж усього потрібно приготувати млинців? 

Млинці приправимо медом із задачі № 4.  (Мед розлили в 4 дволітрові банки. Скільки літрів меду розлили?)

Прочитайте задачу самостійно

-         Про що говориться в задачі.

Прочитаємо задачу повторно, звертаючи увагу на числові дані.

-         Що означає число 4? (кількість банок) 

-         У які банки розлили мед? (дволітрові)

-         imageЯк ви це розумієте? (у кожній банці по 2 літри меду)

-         Яке запитання задачі? (Скільки літрів меду розлили?) -  Чи можемо ми зразу відповісти на запитання задачі?

-         Якою арифметичною дією відповімо на запитання задачі? (дією множення) Запишемо розв’язання задачі та відповідь. 

Коментує _______.

А на десерт ви відчуєте неповторний смак екзотичних плодів «смачних» дерев. 

-         Діти, чи чули ви про «смачні» дерева? А хочете дізнатися?

Гра «Шифрувальник».

-         Тож запрошую пограти у гру «Шифрувальник». Працювати будемо у групах. - Згадаємо, як ми працюємо у групі:

     image 

Після того, як  правильно обчислите вирази, ми зможемо прочитати назву дерева. Кожна група обчислює вирази і  знаходить до результатів відповідні букви.

imageГрупа «Малинка»

2 * 9 – 14 = 4            

2 * 4 + 6 = 14         

2 * 6 + 8 = 20          

2 * 3 + 20 = 26

 

Група «Полуничка» 

2 * 9 – 10 = 8            

2 * 4 + 8 = 16         

2 * 3 + 18 = 24          

2 * 8 + 14 = 30

 

 

 

image

Учитель. 

Тістечкове дерево росте на островах Океанії. На його гілках дозрівають жовтуваті плоди, які за смаком нагадують еклери з кремом.

Серед великої кількості тропічної рослинності  є такі, які можуть замінити хлібозаводи, кондитерські. Про “найсмачніші” дерева світу розкажуть наші офіціанти. Виступи офіціантів.

М’якоть дозрілих плодів  хлібного дерева печуть, варять, сушать, зацукровують, їдять сирою і навіть, розминаючи і розтираючи, роблять з неї тісто для своєрідних «млинчиків».  

 

У говенії їстівні плодоніжки. Вони химерно покручені, завтовшки з олівець, солодкі, трохи кислуваті, мають приємний аромат, а на смак нагадують ізюм у суміші з динею. 

 

Плоди суничного дерева  нагадують плоди суниці — яскраво-червоні з дрібнобугорчастою поверхнею. Плоди суничного дерева їстівні, вони соковиті і солодкі. З них готують варення. 

 

Плоди кеппелу невеликі, за формою схожі на груші і покриті товстою коричневою шкіркою. М’якоть соковита, солодка, зі смаком, що нагадує манго.  

Запам’ятайте, діти, для того щоб збагатити свій організм вітамінами, необхідними для нормального росту і розвитку вашого організму, треба вживати різноманітну їжу. Лікар. Хто дружити з вітамінами буде – Про хвороби враз забуде.

Вирости здоровим зможе, Негаразди переможе.

-         Наш урок добігає кінця.

-         Чи справдилися ваші очікування?

-         Які враження від перебування в кафе

                 Мені сподобалося…    Я дізнався…    Мені було важко… – Яке завдання було найцікавішим?

– Що допомогло нам виконати усі завданнями? Оцініть свою роботу на уроці на колі успіху.

image

Рекомендації до «Книги скарг і пропозицій».

У нашому кафе є                        « Книга скарг та пропозицій». У ній ви можете залишити свої рекомендації. 

image- Чи сподобалося вам в «Математичному кафе»? 

Так – зелений смайлик

Не сподобалося – червоний смайлик.

                         image 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Савка Ольга Василівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
pdf
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
3 червня 2021
Переглядів
1101
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку