Математика
Тема. Досліджуємо таблицю множення числа 3.
Мета. Вивести разом з учнями таблицю множення числа 3 шляхом дослідження і застосувати її під час розв'язування задач та прикладів на дії різного ступеня. Формувати в учнів уміння і навички самонавчання, самоконтролю й самооцінювання. Виховувати свідомого громадянина, який шанує традиції українського народу.
Обладнання:
план уроку у вигляді віночка;
демонстраційна таблиця з різнокольоровими многокутниками; індивідуальні картки для виведення таблиць множення числа 3; індивідуальні картки для самостійної роботи; демонстраційна схема до розв'язання задачі; індивідуальні картки "Квітка успіху"; індивідуальні картки; індивідуальні сигнальні блокноти; маркер (для кожного учня).
1. Стимулювання та мотивація навчально-пізнавальної діяльності.
Вчитель .У дитинстві я полюбляла плести віночки. За українськими народними традиціями віночок — це символ краси й молодості. (Учитель відкриває план уроку, який записано у вигляді віночка).
Учитель повертає стрічки, на яких з іншого боку написано етапи уроку, і погоджує план з учнями.
На початку уроку вчитель попереджає, що кожен учень вирощуватиме свою "Квіточку успіху" (така робота проводиться з метою розвитку в молодших школярів умінь і навичок самоконтролю та самооцінювання своєї навчальної діяльності).
Усні обчислення.
Завдання записане на дошці. Його виконання організується на сигнальних індивідуальних блокнотах, де діти маркерами пишуть значення виразів і показують учителеві. Разом із дітьми вчитель виконує завдання на набірному
полотні.
1.2+2 16
2.2*7-5 15
3.2*9 9
4.2*8 8
5.2*5+5 4
6.2+2+2+2 18
6
Яке число залишилось без виразу? (6)
4) Одне яйце вариться 5 хвилин. Скільки хвилин варитимуться 2 яйця? Учитель читає задачу, а діти записують вираз до неї у сигнальному блокноті і показують учителеві. Особливу увагу слід звернути на розв'язання четвертої задачі.
Хвилинка каліграфії.
Пояснення вчителя.
Цифра 3 складається з двох елементів: верхнього меншого й нижнього більшого правих півовалів. Починаємо писати так, як і двійку нижче середини верхньої сторони клітинки; заокруглюємо у правому верхньому куточку клітинки, не водячи трохи до її середини, пишемо більший півовал, доводячи до середини нижньої сторони клітинки, не зачіпаючи правої. Пишемо без відриву ручки від паперу.
Учитель дописує в кінці рядка число 24.
—Ось ми і підійшли до теми нашого у "Складання таблиці множення числа
Учитель повідомляє навчальну мету уроку і звертає увагу учнів на наступні завдання, які допоможуть її досягти.
Один учень читає вголос.
Жили на вишиваночках Фігури кольорові:
Трикутники, квадрати,
Ромби та ще й кола.
Бабуся вишиваночку Онучці вишивала.
Наталочка периметри Уважно обчисляла.
отримують учні.
Робота в парах.
Виміряйте лінійкою довжини сторін многокутників.
Перевірка.
3. Засвоєння та Формування знань, умінь і навичок.
Завдання 1.
Спочатку кожен учень мовчки повторює таблицю множення числа 3, потім один учень вголос читає таблицю, далі читають ланцюжком, сусіди по парті один одному.
Хвилинка здоров’я.
(Проводиться під музику психологічного розвантаження).
Вправи на релаксацію.
Учитель показує дітям певні точки на обличчі, і вони
разом роблять по 3 оберти за і проти годинникової стрілки у вигляді масажу, щоб покращити імунітет під час застуди.
Завдання 2 (на вибір).
Легко
Вставте потрібне число.
...•2=12 ... •3=15 ... •7=21
...•3=12 ... •3=18 ... •3=9
Порівняйте вирази:
З •4...3+4 3 • 7 ... З • 8
3 •5 ... 3 •9 3+3+13...3 •3
Важно
Із записаних виразів складіть чотири інших вирази зі знаком >.
2•2 3•5 3 •7
Виберіть серед записаних задач тільки ті, які можна розв'язати дією множення. Задача 1. На 3 тарілки розклали пиріжки, по 8 на кожну. Скільки всього
пиріжків поклали на тарілки?
Задача 2. З першого дерева зібрали 18 кг слив, а з другого -у 2рази менше. Скільки кілограмів слив зібрали з другого дерева?
Важко
Виберіть серед записаних задач тільки ті, які можна розв'язати дією множення.
Задача 1. На 4 тарілки розклали пиріжки, по 3 на кожну. Скільки всього пиріжків поклали на тарілки?
Задача 2. 8 пиріжків розклали на тарілки, по 2 на кожну. Скільки було тарілок? Дуже важко
Склади і розв'яжи свою задачу на множення числа 3.
Перевірка розв'язання завдань (легко, неважко, важко, дуже важко) здійснюється на планшетах, де учні їх виконували.
Завдання 4. Розв'язання задач.
Задача. Господиня заготовила сік у 5 банках, по 3 л в кожній, та 7л у сулії. Скільки всього літрів соку заготувала господиня?
Учитель (або учень) читає задачу.
Розв'язати задачу виразом.
Учитель дає картку-підказку.
!)□ • □;
2) □ +□
Ці діти підходять до дошки, і вчитель ще раз їм пояснює задачу, а потім вони самостійно записують розв'язання у зошит.
а) □ • □ + □ ;
б) □ • □ - □.
Творча робота над задачею. Вчитель вказує на схему й вираз, які не підходять до розв'язання задачі, і пропонує змінити задачу так, щоб її розв'язанням були саме ці схема або вираз.
Учитель коментує, як раціонально його виконати.
Легко
Вибери у підручнику на с. 119 завдання, яке стосується множення числа 3, та виконай його.
Важко
Вибери у підручнику на с. 119 задачу, подібну до розв'язаної у класі, та розв'яжи її.
-Чи всі таємниці таблиці множення нам відомі?
Завдання 5.
Учитель пропонує учням завдання, яке розраховане на пошук закономірностей таблиці множення числа 3 у прикладах першого, другого і третього стовпчиків. 3•1=3 3•4=12 3•7=21
3•2=6 3•5=15 3•8=24
3•3=9 3•6=18 3•9=27
Учитель дає дітям час, щоб оцінити себе "Квіткою успіху". (У кожного учня, залежно від того, як він працював, буде своя кількість пелюсток).
Дякую вам, діти, Виростили "Квіточку
За ваші старання Успіху" чудову,
І прийміть від мене Будете ви мати Гарні побажання. Міцні знання нові.