Урок. математики "Вправи на засвоєння таблиць додавання й віднімання числа 3"

Про матеріал
Відкритий урок. Він завжди лякав і учнів, та і вчителів. Як часто ми кажемо дітям:«Діти, не звертайте уваги на наших сьогоднішніх гостей. Уявіть собі, що в класі все, як завжди, тобто ви і я» І цими словами, мабуть робимо ще гірше. Діти замикаються, та і сам починаєш відчувати себе, як не в своїй тарілці. На прикладі цього уроку хочу показати, як інколи на уроках я залучаю гостей – в активний навчальний процес. І тоді діти бачать, що прихід гостей - не щось таке надзвичайне, а є цілком природними речами. Хоча з іншого боку, всі розуміють, що відкритий урок – це свято, і тому потребує певної підготовки. Урок, який наведено нижче, був проведений у минулому навчальному році 19 грудня, на свято Святого Миколая.
Перегляд файлу

1

 

 

        Відкритий урок. Він завжди лякав і учнів, та і  вчителів. Як часто ми кажемо дітям:«Діти, не звертайте уваги на наших сьогоднішніх гостей. Уявіть собі, що в класі все, як завжди, тобто ви і я» І цими  словами, мабуть робимо ще гірше. Діти  замикаються,   та і сам починаєш відчувати себе, як   не  в своїй тарілці.

         На прикладі цього уроку хочу показати, як  інколи на уроках я залучаю  гостей – в активний навчальний  процес. І тоді діти бачать, що прихід гостей - не щось таке надзвичайне, а є цілком природними речами. Хоча з іншого боку, всі розуміють, що відкритий урок – це свято, і тому потребує  певної підготовки. Урок, який наведено нижче, був проведений у минулому навчальному році 19 грудня, на свято Святого Миколая.

 

 

МАТЕМАТИКА     

1 клас

Тема.        Вправи    на засвоєння таблиць додавання й віднімання числа           

                      3; приклади на додавання в дві дії

Мета:      закріпити навички табличного додавання й віднімання числа З,

 почати знайомство з задачами на збільшення й зменшення числа на кілька одиниць, вимірювання та побудову відрізків; розвивати логічне мислення, спостережливість, пізнавальний інтерес, виховувати повагу до народних традицій.

Обладнання:  підручники, предметні картинки, плакат «Ялинка», картки та схеми

                         з завданнями на засвоєння таблиці на З

Тип уроку.      Урок контролю, корекції та закріплення знань

                       ХІД  УРОКУ

 

І. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ   ЗНАНЬ

1. Вітання. Перевірка готовності до уроку.

- Ручки ?   - Є!

-Лінійки ?   -Є!

-Ну, а зошит маєм?  -Маєм!

-Молодці! Тоді урок, три-чотири... -Починаєм!

2. Фронтальна перевірка математичних термінів: додати, відняти, зменшити на  декілька одиниць, збільшити на декілька одиниць, число, цифра, порівняння чисел, математичні знаки.

Вчитель: Ми сьогодні продовжимо чарівну подорож країною чисел і цифр. Але усім відомо, що космічним ракетам перед стартом треба прогріти двигуни, а членам екіпажів пригадати все те, що буде необхідно під час подорожі.

  • До речі, Математика - країна чисел і цифр. Скільки цифр? (цифр - 10)
    А чисел ? (безліч).
  • Математика - наука знаків, бо писати всі математичні терміни словами - забирає дуже багато часу.   Ми знаємо з вами математичні дії. Які? (додавання і віднімання) Давайте пригадаємо математичні знаки, пов'язані з ними(додавання«плюс», віднімання «мінус»)
  • А  які  ще ви  знаєте знаки? (більше, менше, дорівнює) А  коли ми їх використовуємо? (коли треба порівняти числа) Давайте порівняємо ці числа (на дошці)

                           1<10                           3<4

                            4>3                            3=3

 

      Під час знайомства з задачами декілька уроків тому у нас з’явилися нові    

         математичні вислови. Скажіть, що означає вислів «збільшити на З»,

             «зменшити на З»? (збільшити на 3 – додати 3, зменшити на 3 – 

          відняти 3)

II. МОТИВАЦІЯ УЧБОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

    ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ   І МЕТИ УРОКУ

Учитель: Перед тим, як встановити напрямок на сьогоднішню подорож, давайте пригадаємо нашу попередню зупинку. Чим ми займалися з вами на останньому уроці? (складали таблицю додавання і віднімання числа 3)

Сьогодні ми з вами продовжимо говорити про додавання і віднімання числа 3. Ми повинні на цьому уроці виконати якомога більше різних вправ, щоб добре закріпити цю таблицю, бо вона відкриває шлях, до наступної. Але давайте спочатку її пригадаємо.

        Робота з підручником (таблиця додавання і віднімання числа 3) ІІІ.РОЗВИТОК І ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Математичні змагання між командами.

Учитель: Ну, а тепер вже, мабуть, час вирушати у дорогу. Сьогодні наша подорож пройде у вигляді змагання між І і ІІ екіпажами. І, я думаю, весь політ буде успішним. Але не будемо забувати, що сьогодні день незвичайний, і можуть трапитися усілякі несподіванки. До речі, що ж це за день такий сьогодні? (19 грудня, День Святого Миколая) Екіпажам зайняти свої місця. А наші шановні гості хай будуть не тільки спостерігачами, а й суддями

 

 

 

 

 

 

 

1 конкурс   Робота з лічилкою «Штурман». (Проставити стрілочки до правильних відповідей)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2   конкурс Гра «Доміно»  (Доставити потрібну кількість крапок)

                 5                                                 7                                              9

 

Стукіт в двері. Заходить Святий Миколай

Св.Миколай. Діти, а чи чекали ви мене? (Чекали) 

Динамічна пауза (фізкультхвилинка)

             (діти виходять стають навколо Св. Миколая, співають)

Запросили Миколая у наш дім, у наш дім.

       Він приносить подарунки дітям всім, дітям всім

                 Ласки   просимо у нього кожен раз, кожен раз.

               Бо у нас такий чудовий перший клас, перший клас.

 

Св.Миколай (співає): А якщо хто неслухняний, чи не знає урок, 

                                      То завжди для нього в мене є багато різок

(діти розбігаються, присідають)

 Св.Миколай :  Та не бійтеся, діти, я пожартував.

(діти підходять, продовжують співати)

Але ці різки, Миколо, не для нас, не для нас.

Бо у нас такий чудовий перший клас, перший клас  

Св.Миколай   Бачу, що у вашій хаті всі веселі і завзяті. Я, діти, перший вісник Новорічних свят. Ходжу я по землі, та перевіряю, чи підготува­лися діти до зустрічі Нового року та Різдва Христового. А чи ви Новий рік чекали? Що для нього готували?

(Святому Миколою показують неприкрашену ялинку)

Це дуже добре, але ви ще не встигли її прикрасити. Та це не біда. Ще є час. Тим паче, я і прикраси для неї взяв з собою. Але вони незвичайні, бо зможуть тільки тоді ялиночку прикрасити, коли ви їх розчаруєте. А розчарувати вам їх допоможе не чарівна паличка, не казкове заклинання, а велика наука математика.

Вчитель: Ну давайте, Святий Миколою, ми спробуємо. Спробуємо, діти? А ти, Святий Миколою, будь ласка залишайся, сідай та відпочинь. Шановні судді, пробачте, але ми змушені перервати наші змагання - старість треба поважати.

(Прикраси, які приніс Святий Миколай не звичайні – вони у вигляді геометричних фігур. А на кожній символ , який натякає на завдання)

2. Види робот по закріпленню таблиці на 3.

1 прикраса - прямокутник з малюнком руки з ручкою (робота   в зошиті)

Каліграфічна хвилинка

Вчитель: Давайте спочатку повторимо написання цифри 3 (осанка, правило тримання ручки, зошита)

Повторення компонентів дії додавання (доданок, доданок, сума).Після каліграфічної хвилинки на ялинку вішається прикраса.

Вчитель: Чи може у прикладі на додавання бути більше доданків чим два? Складання, розв'язання  та запис прикладів на дві дії за предметними малюнками

на дошці і в зошиті.

1)

 

 

                                                  3+2+1=6

2)

 

 

                                             2+3+2=7

3)

 

 

 

                                     3+3+3=9

Після каліграфічної хвилинки на ялинку вішається прикраса.

(Робота над 2-ю і3-ю   прикрасами проходять паралельно, групова робота)

2   прикраса  - коло, на якому зображений знак питання

Вчитель: Що завжди нам ставить запитання? (задача)

Повторення складових задачі (умова, питання)

Складання та розв'язання задач на збільшення та зменшення на кілька одиниць

 

(задачі на збільшення та зменшення на кілька одиниць – тема наступного уроку, тому картки з задачами даються тільки сильним учням)



                 6 свічок                                 на  3  більше 

3 прикраса – квадрат з лінійкою

Самостійна робота з залученням контролерів. Робота з картками. Вимірювання відрізків

 Слухання складених задач. Аналіз рішення.

 Звіт контролерів про вимірювання відрізків.

На ялинку вішаються прикраси.

Св.Миколай. Пане вчителю, діти так гарно працюють. А чи не час їм трохи відпочити. У мене й запис їх улюбленої пісні є

                                               Фізкультхвилинка  (під музику)

(4 прикраса – овал з ноткою, після закінчення вішається на ялинку)

 

5 прикраса – трикутник з «+» та «-». Фронтальна робота (на дошці)

 

 

 

 

 

 

 

 

На ялинку вішається прикраса.

6 прикраса – 2 трикутника, які утворюють чотирикутник, наче верхівка для ялинки. 

                                    (робота з геометричним матеріалом)

- Які геометричні фігури нагадали вам ялинкові прикраси?

  • А  яка сама елементарна,  без якої не буде існувати жодної фігури? (точка)

 Вчитель: Молодці! Можна увінчати святкову ялинку верхівкою. З яких фігур вона складена? (з трикутників) Скільки у ній кутів? (4)

IV. ПІДСУМОК УРОКУ

Вчитель: Чим ми сьогодні, діти, займалися на уроці? (Закріплювали таблицю додавання і віднімання числа 3)  Повторимо таблицю додавання й віднімання числа З. У цьому нам допоможуть чарівні ялиночки.


                                +3                                            -3

 1                                                4

                               2                                                5

                              3                                               6

                            4                                               7

                          5                                               8

                        6                                               9

                       7                                             10

 

Св.Миколай: Бачу, що ви можете не тільки гратись, а ще й добре і навчатись. Не дарма я з собою різок не брав, бо нікому таку сумну науку дарувати. Для таких старанних учнів в мене є ще чарівна скринька. (роздає солодощі) А для тих, хто хоче вдома, або на групі подовженого дня знову зустрітися з математикою, у мене є завдання, але воно тільки по бажанню (проходить знову зі скринькою, роздає бажаючим!!!), зверніть увагу, що завдання різного кольору – біленькі сніжинки - це легке завдання, а блакитні – складніше. До побачення, діти. Чекайте у гості мого братчика, Діда Мороза

Вчитель:   Надаємо   слово   нашим   суддям-спостерігачам.   І   хоча   наші   змагання прийшлося перервати, я думаю їм є що сказати.

Слово суддів.

 

 

  

doc
Додано
6 листопада 2020
Переглядів
542
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку