Урок математики "Знаходження значень виразів, які включають ділення на 5. Визначення довжини сторони п'ятикутника зе його периметром.

Про матеріал
Конспект уроку розроблено згідно чинної програми НУШ за підручником "Математика 2кл" (автори Будна Н., Беденко М.) із використанням сучасних методів та засобів навчання, спрямований на розвиток критичного мислення здобувачів освіти.
Перегляд файлу

                                                   Урок математики

Тема: Знаходження значень виразів, які включають ділення на 5. Визначення довжини сторони п’ятикутника за його периметром.

Мета: розвивати та вдосконалювати навички обчислення виразів, що включають табличні випадки ділення та множення, зокрема ділення на 5, розв’язування задач; вчити знаходити довжину сторони п’ятикутника за відомим периметром, розвивати уважність, старанність, критичне мислення, математичне мовлення, виховувати взаємоповагу, культуру спілкування; вдосконалювати навички роботи в групах та парах.

Обладнання: кубик Блума, математичні килимки, цеглинки лего, конверти із завданнями для роботи в групах, індивідуальні картки для роботи самостійно, картки із цікавими задачами.

                                              Хід уроку

І. Налаштування на урок

Дітям пропонується стати в коло і розтерти свої долоньки, поки не відчують тепла. Тоді діти різко розводять долоньки, відчувають уявний енергетичний струм. Із цього струму «ліплять» уявну кулю і кидають другові, з яким хотіли б поділитися гарним настроєм, позитивними емоціями, добром.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Перевірка домашнього завдання.
  2. Робота з кубиком Блума.

На гранях кубика написано запитання:

-         Що означає знайти половину від числа?

-         Що означає знайти чверть від числа?

-         Назви компоненти дії додавання.

-         Назви компоненти дії віднімання.

-         Назви компоненти дії множення.

-         Назви компоненти дії ділення.

Учні по черзі кидають кубик і дають відповідь на запитання, яке їм випало.

  1. Вправа «Мікрофон»

-         Як знайти периметр трикутника?

-         Як знайти периметр прямокутника?

-         Як знайти довжину однієї сторони трикутника, якщо сторони рівні і відомий периметр?

-         Як знайти довжину однієї сторони квадрата, якщо сторони рівні і відомий периметр?

  1. Розв’язування цікавих задач.

Чотири ведмеді на велосипеді,

П’ятий пішки біг.

А ви швидко полічіть

Скільки у них ніг. (4 *5 =20)

                         В магазині хлопчик плаче,

                         Полічить не може здачу.

                         П’ятаків у нього п’ять.

                         Скільки грошей? Як це взнать? (5*5=25)

  1. Усний рахунок з використанням математичного килимка.

На килимку рядами записані числа 1 – 10 десятків. Вчитель читає вирази, діти усно обчислюють і на результати ставлять фішки (маленькі цеглинки конструктора лего).

Знайдіть добуток чисел 2 і 2 (4)

Обчисліть частку чисел 10 і 2 (5)

18 поділити на 3 (6)

2 помножити на 7 (14)

Знайдіть добуток чисел 4 і 6 (24)

5 помножити на 5 (25)

4 помножити на 9 (36)

Знайдіть різницю чисел 50 і 4 (46)

Наступну фішку поставте на число, що складається з 5 дес. і 5 од. (55)

Знайдіть суму чисел 40 і 14 (54)

В результаті на килимку кожної дитини  буде викладено цифру «5».

  1. Хвилинка каліграфії.

Записати числа, що є результатами таблиці множення числа 5.

5, 10, 15, 20, 25, 30, 35, 40, 45, 50.

ІІІ. Розвиток математичних знань.

  1. Робота в групах.

Учні кожної групи отримують конверт з геометричними фігурами, серед них знаходять зайву і обґрунтовують свій вибір.

1 група: трикутник, квадрат, трикутник. (Зайвий квадрат)

Завдання: обчислити довжину сторони квадрата, якщо периметр дорівнює 16 см. (16: 4 = 4см)

2 група: коло, овал, прямокутник. (Зайвий прямокутник)

Завдання: знайти периметр прямокутника, якщо ширина дорівнює 3см, а довжина 5см. ( (3 + 5)*2=16 см)

3 група: трикутник, квадрат, прямокутник. (Зайвий трикутник)

Завдання: знайти довжину сторони трикутника, якщо усі сторони рівні і периметр дорівнює 15 см. (15:3=5 см).

4 група: квадрат, прямокутник, п’ятикутник. (Зайвий п’ятикутник)

Завдання: обчислити довжину однієї сторони п’ятикутника, якщо його сторони рівні, а периметр дорівнює 25 см. (25:5=5см)

Висновок: Отже, щоб знайти довжину сторони п’ятикутника, якщо його сторони рівні і відомий периметр, потрібно периметр поділити на 5.

  1. Робота з підручником.
  1. Розв’язування задачі.

С. 111 з. 739

Учні записують короткий запис задачі.

Страусів – 25

Фазанів - ?, у 5 р. ˂          на ? ˂

-         Чи можемо ми відразу дати відповідь на запитання задачі?

-         Чому?

-         Скільки страусів у зоопарку? (25)

-         Що сказано про фазанів? ( у 5 разів менше)

-         Чи можемо ми за цими даними дізнатися, скільки фазанів?

-         Якою дією?

-         А тепер, коли ми знайдемо кількість фазанів і знаємо, скільки було страусів, ми зможемо дізнатись, на скільки менше фазанів, ніж страусів?

-         На скільки дій задача?

-         Що знайдемо в 1 дії? Якою дією?

-         Що знайдемо в 2 дії? Якою дією?

Діти записують розв’язання у зошити.

1)25:5=5(ф.) – у зоопарку.

2)25 -5=20 (ф.)

Відповідь: на 20 фазанів менше, ніж страусів.

Фізкультхвилинка.

  1. Математика з другом.

С.112 з.741

20:4 – 20:5=1                               (34-4):(10:2)=6

  1. Математика самостійно.

Завдання на аркушах. Після виконання – взаємоперевірка. (Додаток).

  1. Інтегровані завдання. (Завдання на картках для учнів, які швидше впорались із завданням самостійної роботи).

ІV. Підсумок уроку. Рефлексія.

Учням пропонується продовжити речення.

-         На уроці я дізнався…

-         Найбільше мені сподобалось…

-         Тепер я зможу пояснити…

-         Мені було цікаво виконувати…

У кожної дитини на парті зображення сходинок і фішка. Дітям пропонується поставити фішку на ту сходинку, на якій він опинився на кінець уроку (Якщо було зрозуміло все, усі завдання виконано – найвища сходинка і т.д.)

 

 

Додаток

 

  •         +yabloko-1kg-ukraina0+yabloko-1kg-ukraina0= 30
  •         +завантаження (13)= 15
  •         : завантаження (13)= ?

 

docx
Додав(-ла)
Божагора Люба
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
16 березня
Переглядів
261
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку