Тема. Додавання та віднімання чисел з переходом через розряд.
Мета: ознайомити учнів із загальним випадком додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток; формувати вміння розв'язувати задачі; виховувати інтерес до математики.
– Дiти, налаштуйтесь вci на робочий лад, сьогоднi працюємо пiд девізом:
Видумуй. Пробуй, твори!
Розум, фантазiю прояви!
Активним i уважним будь
І про кмiтливicть не забудь!
Нас чекає урок – мандрівка в країну Математики
- Щойно я отримала листа
Шановні друзі-ДРУГОКЛАСНИКИ !
Мене викрав злий чародій і замкнув у великому кам’яному замку.
Благаю, допоможіть мені вибратись із пастки. Надсилаю карту, за якою ви зможете мене знайти.
Буду щиро вдячна. Королева Математика.
- Діти, щоб визволити Королеву Математики , ми будемо виконувати різні завдання, і тільки так ми зможемо визволити її. Ім’я Королеви Математики виникло дуже давно і означає «навчання чи знання, які отримані через роздуми» .
- Допоможе нам карта
-
- Через які перешкоди нам доведеться пройти?
- Цифрова стежинка
- Струмочок нерозв’язаних прикладів
- Галявина відпочинку
- Високі гори Задач
- Майданчик порівнянь
- Місточок дружби
- Починаємо нашу математичну мандрівку з Цифрової стежинки
- Починаємо нашу математичну мандрівку з Цифрової стежинки
-
- Викладіть на парті по порядку (згори до низу) відповіді за допомогою цеглинок!
- II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
- В нашому класі два Івана,
- Дві Тетяни, два Степана,
- Три Катрусі, три Поліни,
- Вісім Львів, чотири Ніни,
- П’ять Ірин і дві Наталі,
- І всього один Віталій.
- Скільки усіх ви налічили?
- Карта вказує на те, що далі нам слід рухатись до Струмочка нерозв’язаних прикладів
-
1) На скільки потрібно збільшити число 32, щоб дістати 75?
2) Запишіть число, в якому 4 десятки і 8 одиниць. Зменшіть його на 2 десятки.
3) Зменшуване — 2 десятки, від’ємник — 7 одиниць. Знайдіть різницю.
4) Перший доданок 23, другий — 34. Знайдіть суму.
5) Знайдіть різницю чисел 57 і 35.
6) Збільшить 17 на 3.
7) Сума двох доданків дорівнює 90. Перший доданок — 40. Чому дорівнює другий доданок?
8) Яке число менше 15 на 7?
9) Яке число потрібно додати до 38, щоб отримати суму чисел 10 і 30?
— Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені.
2 4 6 8 ...
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.
— Сьогодні на уроці ви ознайомитеся з прийомами додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
Робота за підручником (с. 66).
Завдання 1. Колективне опрацювання матеріалу.
— За записами поясніть, як знайшли різницю 65 – 7.
Від 65 потрібно відняти 7. Щоб знайти значення цього виразу, потрібно від 65 відняти 5 одиниць і від отриманого числа — інші 2 одиниці.
Або:
Учні розглядають два способи знаходження різниці і суми.
Правило
1. Одноцифрове число розклади на зручні доданки.
2. Від двоцифрового числа одноцифрове віднімай частинами.
Завдання 2. Письмове виконання.
Фізкультхвилинка.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ.
1. Складання й обчислення виразів.
1) 74 зменшіть на суму чисел 8 і 4;
2) 30 збільшіть на суму чисел 9 і 8;
3) суму чисел 7 і 9 збільш на 52;
4) суму чисел 51 і 11 збільш на 7.
- Струмочок нашепотів мені, що ви чудово спрвились із його завданнями, тому нам відкривається наступна зупинка
-
- Галявина відпочинку
- 2. Офтальмологічна пауза.
- Отже, ви перепочили і карта вказує на те, що нас чекають високі гори задач
-
На озері плавало 17 качок, качурів — на 8 менше, ніж качок, а каченят — на 5 більше, ніж качурів. Скільки каченят плавало на озері?
Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та самостійно розв’язують.
4. Розв'язування логічних задач.
1) У дівчинки стільки сестер, скільки братів. А її брат сказав, що у нього 3 сестри. Скільки дітей в сім’ї? (2 брати і 3 сестер. Усього 5 дітей.)
2) Рік тому Саші було 6 років. Скільки років йому буде через 3 роки? (10 років.)
- З високих гір задач, як показує карта, ми спускаємось до майданчика порівнянь
-
- Тільки дружба допоможе нам звільнити Королеву Математики
- Отже, запрошую вас на місточок Дружби.
-
-
- Робота в парі .
- Обчисліть. Взаємоперевірка
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ.
- Запрошую вас об’єднатись в три групи
-
- Наші казкові герої, які теж бажають звільнення Королеви математики бажають перевірити як ви швидко обчислюєте.
Використовуючи цеглинки ЛЕГО пограємо в гру
1 група Гра «Так – ні».
55 + 7 = 61 48 + 2 = 50
73 + 6 = 80 38 + 3 = 40
99 + 1 = 100 22 + 8 = 20
2 група. Обчисліть кругові приклади
3 група. Математична задача з цеглинками.
— З якими прийомами додавання ознайомилися на уроці? Як оцінюєте свою роботу?
- Малята, попереду палац, саме тут чаклун заховав Королеву Математики.
- Але ми успішно подолали всі перешкоди і чари злого чаклуна більше не мають сили.
- Королева вільна!!!
-
- За вашу допомогу, Королева дарує вам ось ці розмальовки.
- Підсумкова вправа «Рюкзачок»
-
- На вашу думку: чи досягли ми з вами мети уроку?
-
- Рефлексія. Створимо пірамідку нашого настрою.
-