Урок "Метали як прості речовини"

Про матеріал
Конспект уроку "Метали як прості речовини" може використовуватися викладачем-предметником під час проведення уроків з хімії.
Перегляд файлу

Тема. Метали як прості речовини. Металічний зв’язок, металічні кристалічні гратки.

Мета: на основі знань про періодичну систему елементів і будову атома дати загальну характеристику металічних елементів за їх положенням у періодичній системі й будовою атомів; поглибити знання учнів про метали як прості речовини, розглянути природу металічного зв’язку, будову металічної кристалічної ґратки; розвивати пам’ять; любов до предмету.

Обладнання:

Тип уроку: комбінований

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

На дошці записані основні поняття теми, які учні мають згадати й дати їм пояснення.

– Металічні елементи.

– Положення металічних елементів у ПС.

– Особливості будови атомів металів (електрони на зовнішньому рівні, радіус атомів).

– Зміна металічних властивостей у періодах.

– Зміна металічних властивостей у групах.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Наше життя неможливе без застосування металів для різних потреб. Але, щоб уміти застосовувати метали, треба знати їх будову та властивості.

Сьогодні на уроці ми поглибимо знання про металічні елементи, будову їх атомів та особливості будови на прикладі нового типу зв’язку — металічного, характерного тільки для металів

ІV. Повідомлення теми і мети уроку

 

V. Вивчення нового матеріалу

1.  «Мозкового штурму».

Підкреслити, що:

• прості речовини поділяються на метали й неметали;

• метали розташовані в лівій нижній частині періодичної системи, переважно в І—ІІІ групах та побічних підгрупах інших груп під діагоналлю В — At;

• у металів на зовнішній оболонці невелика кількість електронів (від одного до трьох) та більші радіуси атомів порівняно з неметалами, тому що вони розташовані на початку періодів;

• у періодах зі збільшенням протонних чисел металічні властивості зліва направо зменшуються, у групах зі збільшенням протонних чисел зверху вниз металічні властивості збільшуються;

• родини лантаноїдів та актиноїдів також належать до металів.

2. Переходимо до вивчення нового типу зв’язку — металічного — та металічної кристалічної ґратки. Використовуємо таблицю «Види хімічних зв’язків» і «Типи кристалічних ґраток». (Демонструємо моделі кристалічних ґраток металів.)

3. Порівнюємо металічний зв’язок з ковалентним і іонним зв’язками, вказуємо на подібність і відмінність.

4. Наголошуємо, що саме металічний зв’язок зумовлює будову металічної кристалічної ґратки, а звідси фізичні та хімічні властивості металів.

 

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

Прийом «Вірю — не вірю»

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
21 жовтня 2022
Переглядів
197
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку