Урок узагальнення знань з теми "Основні класи неорганічних сполук"

Про матеріал
цікавий урок, узагальнення знань з теми "Основні класи неорганічних сполук"
Перегляд файлу

 

 

План-конспект уроку

на тему:

Узагальнення знань з теми:
«Основні класи неорганічних сполук»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку:Узагальнення знань з теми: «Основні класи неорганічних сполук»

Навчальна мета: повторити і узагальнити знання про основні класи неорганічних сполук, їх склад, назви, класифікацію, властивості;

Розвивальна мета: розвивати пам’ять, логічне мислення, уміння нестандартно мислити;

Виховна мета: виховувати творчий підхід до навчання, культуру колективної праці.

Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва

Базові поняття і терміни: оксиди, кислоти, основи, солі.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Структура уроку

І.Організаційний етап

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Мотивація навчання

ІV. Узагальнення і систематизація учнів

  • Конкурс 1 « Чи знаєте ви терміни?»
  • Конкурс 2 « Знай і поважай своє місце»
  • Конкурс 3  «Третій зайвий»
  • Конкурс 4  « Хто швидше»
  • Конкурс 5 «Лови помилку»
  • Конкурс 6 «Де більше оксисену»

V. Підбиття підсумків уроку

VІ. Домашнє завдання

Хід уроку

 

І.Організаційний етап

  • Привітання;

ІІ. Перевірка домашнього завдання

(На домашнє завдання вам було підготувати коротеньке повідомлення про використання:кислот, основ, солей, оксидів).

ІІІ. Мотивація навчання

Шановні друзі, вам вже відомо багато хімічних таємниць. Та чи зумієте ви використати свої знання у незвичайних ситуаціях, подолати хімічні перешкоди і допомогти своїй команді? Повідомлення теми, мети уроку…

Ми проводимо урок-змагання

ІV. Узагальнення і систематизація учнів

  • Конкурс 1 « Чи знаєте ви терміни?»

Кожній команді задаються по 3 питання. Правильна відповідь 1 бал.

Команда1

  1. Дайте визначення оксидів?
  2. Кислий смак в природі маю, й фрукти також підкисляю. Слабкою можу бути й сильною, і небезпечною й корисною. Мене водою розбавляють: концентрацію знижають, обов’язково пам’ятай: мене у воду доливай! Не роби це навпаки, щоб уникнути біди! (Кислота).
  3. Що таке луги?

   Команда2

1.  Дайте визначення солям?

2. Є складна речовина, що містить Оксиген вона, з двох елементів складається і як вона називається.(Оксид).

3. Дайте визначення кислотам.

  • Конкурс 2 « Знай і поважай своє місце»

З наведених формул речовин випишіть окремо формули оксидів, кислот, основ і солей: NaOH, HCl, MgCO3, H2SO4, Ca(OH)2, CuO, H3PO4, H2S, ZnО, Fe(OH)3, Fe(OH)2, Na2SO4, CaCl2, CO2, Al(OH)3, AlCl3, P2O5, Na2CO3, H2SiO3, K2O.


За кожну правильну відповідь (формула+назва) 2б.

  • Конкурс 3  «Третій зайвий»

У кожному рядку викресліть формулу речовини, яка належить не до того класу, до якого належать решта. Учні працюють за принципом естафети. За кожну правильну відповідь -1б.

Команда1

 

BaS

CO2

CaO

HNO3

H2O

HCl

Na2SO4,

HCl

AlCl3

Cа(OH)2

NaOH

AgNO3

P2O5,

    KCl

    SO2

   Команда2

 

H3PO4

HNO3

CO2

SO2

NaCl

CO

Al(OH)3

KOH

H2O

MgO

H2SO4

BaO

H2SO4

              AgCl

     AgNO3

Рекламна пауза Сценка «Чорний ящик»

Учень 1: У цьому ящику є речовина, яку вважають милістю Господньою, символом добробуту й миру у східних народів.

Учень 2: Ні це не милість Господня, а кара Божа. Скільки всього живого згубила ця речовина! Через неї навіть море стало мертвим.

Учень 3: Чому так сумно? Може колись було і було так, як ти говориш, а я особисто схиляюсь перед цією речовиною. Без неї не можуть жити люди, не може обійтися металургія, її використовують під час виготовлення кераміки, без неї не було б шкірних чобітків. Вона використовується у сільському господарстві, медицині, побуті. Від неї залежить склад крові. Так, що ж знаходиться  у цьому ящику?

  • Учень 1
  • Якщо не хочете бути кволі
  • Ви вживайте багато солі,
  • Вона вам заспокоїть нерви,
  • Дасть для спорту сили і резерви.
  • Конкурс 4  « Хто швидше»

Складіть формули 10 кислот, комбінуючи наведені нижче складові частини кислот по горизонталі, за умови, що частини кислот поряд.

За кожну правильну форммулу-1б.

                                                            H

                                                   H2     Cl         H

                              H         SO4           H2    H        NO3

                 H2           CO3       H2        S        H3           PO4         H2

         H    Br     H2     SO2     H      I     H4         SiO3        H2

  •    Конкурс 5 «Лови помилку»

Команда1

  1. Ca + H2O=H2CaO2
  2. SO2+NaO2=NaSO4

Команда2

  1. SO3+ H2O=S(OH)6
  2. CuO+ H2SO4=Cu2SO4+H2O
  • Конкурс 6 «Де більше оксисену»

Оксиген –один з найпоширеніших елементів. Визначте, в якій з наведених сполук масова частка Оксисену більша. До якого класу неорганічних сполук належить ця сполука?

Команда1

Варіант завдань

Na2O, NaOH, Na2CO3

Команда2

K2O, KOH, H2SO4

 

   V. Підбиття підсумків уроку

VІ. Домашнє завдання

             Підготуватись до контрольної роботи

docx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
21 жовтня 2022
Переглядів
559
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку