План-конспект уроку
на тему:
Узагальнення знань з теми:
«Основні класи неорганічних сполук»
Тема уроку:Узагальнення знань з теми: «Основні класи неорганічних сполук»
Навчальна мета: повторити і узагальнити знання про основні класи неорганічних сполук, їх склад, назви, класифікацію, властивості;
Розвивальна мета: розвивати пам’ять, логічне мислення, уміння нестандартно мислити;
Виховна мета: виховувати творчий підхід до навчання, культуру колективної праці.
Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва
Базові поняття і терміни: оксиди, кислоти, основи, солі.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Структура уроку
І.Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Мотивація навчання
ІV. Узагальнення і систематизація учнів
V. Підбиття підсумків уроку
VІ. Домашнє завдання
Хід уроку
І.Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
(На домашнє завдання вам було підготувати коротеньке повідомлення про використання:кислот, основ, солей, оксидів).
ІІІ. Мотивація навчання
Шановні друзі, вам вже відомо багато хімічних таємниць. Та чи зумієте ви використати свої знання у незвичайних ситуаціях, подолати хімічні перешкоди і допомогти своїй команді? Повідомлення теми, мети уроку…
Ми проводимо урок-змагання
ІV. Узагальнення і систематизація учнів
Кожній команді задаються по 3 питання. Правильна відповідь 1 бал.
Команда1
Команда2
1. Дайте визначення солям?
2. Є складна речовина, що містить Оксиген вона, з двох елементів складається і як вона називається.(Оксид).
3. Дайте визначення кислотам.
З наведених формул речовин випишіть окремо формули оксидів, кислот, основ і солей: NaOH, HCl, MgCO3, H2SO4, Ca(OH)2, CuO, H3PO4, H2S, ZnО, Fe(OH)3, Fe(OH)2, Na2SO4, CaCl2, CO2, Al(OH)3, AlCl3, P2O5, Na2CO3, H2SiO3, K2O.
За кожну правильну відповідь (формула+назва) 2б.
У кожному рядку викресліть формулу речовини, яка належить не до того класу, до якого належать решта. Учні працюють за принципом естафети. За кожну правильну відповідь -1б.
Команда1
BaS |
CO2 |
CaO |
HNO3 |
H2O |
HCl |
Na2SO4, |
HCl |
AlCl3 |
Cа(OH)2 |
NaOH |
AgNO3 |
P2O5, |
KCl |
SO2 |
Команда2
H3PO4 |
HNO3 |
CO2 |
SO2 |
NaCl |
CO |
Al(OH)3 |
KOH |
H2O |
MgO |
H2SO4 |
BaO |
H2SO4 |
AgCl |
AgNO3 |
Рекламна пауза Сценка «Чорний ящик»
Учень 1: У цьому ящику є речовина, яку вважають милістю Господньою, символом добробуту й миру у східних народів.
Учень 2: Ні це не милість Господня, а кара Божа. Скільки всього живого згубила ця речовина! Через неї навіть море стало мертвим.
Учень 3: Чому так сумно? Може колись було і було так, як ти говориш, а я особисто схиляюсь перед цією речовиною. Без неї не можуть жити люди, не може обійтися металургія, її використовують під час виготовлення кераміки, без неї не було б шкірних чобітків. Вона використовується у сільському господарстві, медицині, побуті. Від неї залежить склад крові. Так, що ж знаходиться у цьому ящику?
Складіть формули 10 кислот, комбінуючи наведені нижче складові частини кислот по горизонталі, за умови, що частини кислот поряд.
За кожну правильну форммулу-1б.
H
H2 Cl H
H SO4 H2 H NO3
H2 CO3 H2 S H3 PO4 H2
H Br H2 SO2 H I H4 SiO3 H2
Команда1
Команда2
Оксиген –один з найпоширеніших елементів. Визначте, в якій з наведених сполук масова частка Оксисену більша. До якого класу неорганічних сполук належить ця сполука?
Команда1
Варіант завдань
Na2O, NaOH, Na2CO3
Команда2
K2O, KOH, H2SO4
V. Підбиття підсумків уроку
VІ. Домашнє завдання
Підготуватись до контрольної роботи