Урок "Метан. Електронна та структурна формули метану. Гомологи метану. Молекулярні і структурні формули. Назви. Фізичні і хімічні властивості"

Про матеріал

. Тема: Метан. Електронна та структурна формули метану, поширення у природі. Гомологи метану. Молекулярні і структурні формули. Назви. Фізичні і хімічні властивості.

Мета: повторити молекулярну, електронну і структурну формули метану, з'ясувати знаходження у природі; вивчити гомологічний ряд метану, познайомитися з поняттями „ гомологічний ряд", „ гомолог", „ гомологічна різниця"; навчитися складати електронні і структурні формули гомологів метану, вивчити їх назви, загальну формулу ряду, фізичні властивості; розвивати вміння складати електронні і структурні фор мули , самостійно здобувати знання.

Обладнання: Таблиця „ Будова метану, етилену і ацетилену", кулестержневі

моделі.

Тип уроку: ВНМ(О)

Форми проведення: бліцопитування, бесіда, розповідь вчителя, робота з підручником, міні – практикум.

Хід уроку:

І. Організація класу.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

ІІІ. АОЗ.

На дошці записані основні поняття теми:

• Насичені вуглеводні

• Гомолог

• Гомологічний ряд

• Гомологічна різниця

• Загальна формула насичених

• Суфікс в назвах

Бліцопитування по питанням:

1. Яка відмінність в складі і валентності у неорганічних і органічних сполук?

2. Яка відмінність у типах зв'язку і типах кристалічних граток у неорганічних і органічних сполук?

3. Які відмінності у властивостях неорганічних і органічних сполук?

4. Запишіть молекулярну , складіть електронну і структурну формули метану. Вкажіть тип зв'язку.

IV. Мотивація навчальної діяльності.

Електронну і структурну формули метану ми вже навчилися складати, з'ясували, що Карбон в органічних сполуках завжди чотирьохвалентний. На це вказують чотири рисочки, які ми ставимо біля нього ,замінюючи спільні електронні пари. А як скласти електронні і структурні формули речовин подібних до метану? Сьогодні на уроці ми про це і дізнаємось.

V. ВНМ.

1. Даємо визначення насиченим вуглеводням. Знайомимо учнів з гомологічним рядом метану. Записуємо молекулярні формули, даємо їм назви. Звертаємо увагу на суфікс- ан. Виводимо загальну формулу насичених вуглеводнів – Сn H2n + 2 ( пропонуємо це спочатку зробити учням).

2. Вчимо учнів складати електронні і структурні формули гомологів метану.

Наприклад, для етану С2Н6

H H H H

. . . . ׀ ׀

H : С : С : H H ─ C─ C ─ H

. . . . ׀ ׀

H H H H

електронна формула структурна формула

Пояснюємо , що таке скорочена структурна формула Н3С – СН3

Пояснюємо просторову будову метану ( спрощено)

3. Даємо визначення поняттям „ гомологічний ряд", „ гомолог", „ гомологічна різниця".

VI. Усвідомлення і закріплення знань.

1). Міні – практикум .

Складаємо електронні і структурні формули інших гомологів метану:

пропану, бутану, пентану. Для цього користуємось прикладом в зошиті і підручником. З повних структурних формул виводимо скорочені. Ще раз звертаємо увагу учнів на поняття „ гомологічний ряд", „ гомолог", „гомологічна різниця".

2). Робота з підручником. Учні самостійно виписують поширення у природі і фізичні властивості метану і його гомологів.

VII. Підведення підсумків уроку. Чомучка.

1). Чому гомологи подібні за будовою?

2). Чому загальна формула насичених Сn H2n +2 ?

VIII. Домашнє завдання.

Перегляд файлу

Урок 35. Тема: Метан. Електронна та структурна формули метану, поширення у природі. Гомологи метану. Молекулярні і структурні формули. Назви. Фізичні і хімічні властивості.

Мета: повторити молекулярну, електронну і структурну формули метану, з’ясувати знаходження у природі; вивчити гомологічний ряд метану, познайомитися з поняттями „ гомологічний ряд”, „ гомолог”, „ гомологічна різниця”; навчитися складати електронні і структурні формули          гомологів метану, вивчити їх назви, загальну формулу ряду, фізичні   властивості; розвивати вміння складати електронні і структурні фор мули , самостійно здобувати знання.

Обладнання: Таблиця „ Будова метану, етилену і ацетилену”, кулестержневі

          моделі. 

Тип уроку: ВНМ(О)

Форми проведення: бліцопитування, бесіда, розповідь вчителя, робота з підручником, міні – практикум.

Хід уроку:

І. Організація класу.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

ІІІ. АОЗ.

На дошці записані основні поняття теми:

  • Насичені вуглеводні
  • Гомолог
  • Гомологічний ряд
  • Гомологічна різниця
  • Загальна формула насичених
  • Суфікс в назвах

Бліцопитування по питанням:

  1. Яка відмінність в  складі і  валентності у неорганічних і органічних сполук?
  2. Яка відмінність у типах зв’язку  і типах кристалічних граток у неорганічних і органічних сполук?
  3. Які відмінності у властивостях   неорганічних і органічних   сполук?          
  4. Запишіть молекулярну , складіть електронну  і структурну формули метану. Вкажіть тип зв’язку.

IV. Мотивація навчальної діяльності.

Електронну і структурну формули метану ми вже навчилися складати, з’ясували, що Карбон   в органічних сполуках завжди чотирьохвалентний. На це вказують чотири рисочки, які ми ставимо біля нього ,замінюючи спільні електронні пари. А як скласти електронні і структурні формули речовин подібних  до метану? Сьогодні на уроці ми про це і дізнаємось.

V. ВНМ.

1. Даємо визначення насиченим вуглеводням. Знайомимо учнів з гомологічним рядом метану. Записуємо молекулярні формули, даємо  їм назви. Звертаємо увагу на суфікс- ан. Виводимо загальну формулу насичених вуглеводнів – Сn H2n + 2  ( пропонуємо це спочатку зробити учням).

2. Вчимо учнів складати електронні і структурні формули гомологів метану.

Электронные формулы

Наприклад,  для  етану С2Н6

      H   H                                              H     H

      . .   . .                                               ׀      ׀

H : С : С : H                                 H ─ C─ C ─ H

      . .   . .                                               ׀      ׀

                H   H                                              H     H

                 електронна формула                             структурна формула 

Пояснюємо , що таке скорочена структурна формула Н3С – СН3

Пояснюємо просторову будову метану ( спрощено)

Тетрадрическое строение метана                       

          3. Даємо визначення  поняттям „ гомологічний ряд”, „ гомолог”, „ гомологічна   різниця”.

VI. Усвідомлення і закріплення знань.

1). Міні – практикум .

Складаємо електронні і структурні формули інших гомологів метану:

пропану, бутану, пентану. Для цього користуємось прикладом в зошиті і підручником. З повних структурних формул виводимо скорочені. Ще раз звертаємо увагу учнів на поняття „ гомологічний ряд”, „ гомолог”, „гомологічна   різниця”.

2). Робота з підручником. Учні самостійно виписують поширення у природі і фізичні властивості метану і його гомологів.

VII. Підведення підсумків уроку. Чомучка.

1). Чому гомологи  подібні за будовою?

2). Чому загальна формула насичених Сn H2n +2 ?

VIII. Домашнє завдання.

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
8 жовтня 2023
Переглядів
195
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку