Урок "Метематика 5 клас. Множення натуральних чисел"

Про матеріал
Урок з використанням місцевого матеріалу історичного, природничого та екологічного напряму. Множення натуральних чисел закріплюється за допомогою усних вправ та розрахункових задач.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Подорож екологічною стежиною»

Номер слайду 2

Урок математики у 5 класі Тема. Множення натуральних чисел

Номер слайду 3

«Природа – це казка, яку треба читати серцем!»

Номер слайду 4

Обчисліть зручним способом 5 • 23 • 2     2• 11 • 5           250 • 3 • 4             25+25+25+25

Номер слайду 5

25•87•4     50•76•2        7+7+7+7+7+7+7+7+7

Номер слайду 6

Усні вправи 5∙64∙20 76 ∙25∙4

Номер слайду 7

4∙56∙25 125∙85∙8 67•458+542•67

Номер слайду 8

89•527- 427•89 654•95 - 654•94

Номер слайду 9

25∙16∙11 56∙125∙9 75∙12

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Сад має форму фігури, зображеної на малюнку. Обчислити площу саду.

Номер слайду 14

Номер слайду 15

В саду росте 180 яблунь. Цього року половина з них в середньому вродила по пудові яблук. Скільки кг яблук зібрано в саду?

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Задача. В нашому селі 478 сімей. Припустимо, що кожна сім’я в Чернятці за рік використовує 85 пляшок (вода, соки, пиво,оцет, олія, ін..). Скільки пляшок викидають жителі нашого села за рік?

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Вибравши найзручніший порядок дій, обчисліть усно найбільший добуток: А 8•243•125 Б 243•110•10 В 25•8•24•5 Г 2•5•5•243•20

Номер слайду 22

Яка з наведених нерівностей неправильна: А 5•127•20 < 4•126•25 Б 50•102 > 2•101•5•5 В 4•6•9•5•5 > 54•50 Г 2•2•5•47•5 > 5•46•20

Номер слайду 23

Номер слайду 24

У садку зеленому Яблук нарвемо. В кошики великі Ми їх складемо. Повернися вправо, вліво, Щоб нічого не боліло. Один, два, три, чотири — Набираємося сили. Нахилились, повернулись, До товариша всміхнулись.

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

У нашому селі брати викопали криничку, глибина якої 4 аршини. Яка глибина кринички? 1 аршин – 75 см

Номер слайду 29

1 миля – 7 км 500 м

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Задача. За 300 днів роботи кожен автомобіль викидає в повітря 3880 кг викидів. Скільки викидів потрапляє в повітря від 100 автомобілів?

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Номер слайду 34

Номер слайду 35

Відомо, що 1 га лісу очищає за рік 18 млн куб. м повітря. Скільки повітря очищає наша «Стінка», якщо її площа 25 га?

Номер слайду 36

Номер слайду 37

Довжина колоди 6 аршинів. За хвилину від цієї колоди відпилюють по 1 аршину. За який час розпиляють колоду?

Номер слайду 38

Номер слайду 39

Номер слайду 40

Наша ГЕС

Номер слайду 41

Якщо кран погано закритий і з нього за 1 секунду витікає 1 краплина води, то скільки води витече з крана за добу, якщо за 300 секунд витікає вода масою 22г?

Номер слайду 42

24 • 60 • 60 = 86400с 86400:300 = 288 288 • 22 = 6336 г – за добу А за рік?

Номер слайду 43

Номер слайду 44

«Бережи воду, козаче, і вона тобі віддячить!» Народна мудрість

Номер слайду 45

Номер слайду 46

Підсумок уроку Завдання додому. Розв’язати задачу. Підрахувати, скільки кг сміття викидають за рік жителі нашого села, якщо 1 сім’я за тиждень викидає 2 відра сміття. У відрі 10 кг, у році – 52 тижні. Скільки потрібно тракторів, щоб вивезти це сміття, якщо на трактор можна навантажити 5т сміття?

Номер слайду 47

«Берегти природу – наш святий обов’язок!»

Перегляд файлу

 

Урок математики

у 5 класі

«Подорож

екологічною

стежиною»

Тема: «Множення натуральних чисел»

 

 

 

 

 

Підготувала                                                      вчитель математики                                                             Чернятської ЗОШ                                                                         І - ІІІ ступенів 

                                                                 Танасійчук  

                                                               Меланія Пилипівна

                               2019

 

Мета. Закріпити вміння множити натуральні числа. Повторити усні прийоми множення натуральних чисел. Закріпити вміння і навички учнів розв’язувати задачі та вправи на множення, додавання і віднімання натуральних чисел. Розвивати логічне мислення. Розвивати інтерес до проблем охорони навколишнього середовища. Виховувати бачення краси природи, розуміння потреби бути бережливим.

 

Обладнання. Компютерна презентація, записи на картках, плакат «Природа – це казка, яку треба читати серцем!».

 

Хід уроку.

І. Привітання,

Ось пролунав дзвінок,

Починається урок.

Працювати слід старанно,

Щоб почути у кінці,

Що в п’ятому класі

Діти – просто молодці.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. На сьогоднішньому уроці ми не тільки повторимо правила множення натуральних чисел, але й спробуємо розібратися в проблемах екології – науки про довкілля. Для цього ми помандруємо нашою екологічною стежиною «Природа – це казка, яку треба читати серцем!»

       Чи всі готові подорожувати? Ми це зараз перевіримо.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. Подивимось, як ви справились із  домашнім завданням.

Чи є у когось запитання до домашнього завдання?   Пояснити № 478 та № 494.

2) Ви повинні відповісти, яка властивість множення записана  на картці.

ав=ва       а(вс)=(ав)с       (а+в)с = ас+вс

3) Усний рахунок.

Обчисліть зручним способом

5•23 •2        2• 11• 5           250• 3•4                                 25+25+25+25

25 •87 •4       50 •76 •2        7+7+7+7+7+7+7+7+7

Усні вправи

5∙64∙20;                    76 ∙25∙4,           4∙56∙25;          125∙85∙8;     

 

4) Обчислити письмово

67∙458+  542 ∙67;                 89∙527-427∙89;           654∙95-654∙94  

25∙16∙11;               56∙125∙9;                  75∙12                                 

ІV. Розвязування вправ

  1. Отже, вирушаємо в дорогу. Ми оберемо найбільш екологічний вид транспорту – підемо пішки.   Ви готові?

Виходимо з школи і за 100 метрів нас чекає перша зупинка екологічної стежини «Шкільний іменний сад».  Щоб крокувати далі, нам потрібно розв’язати задачі.

 А) Сад має форму фігури, зображеної на малюнку. Обчислити площу саду.

 

                                                                                    15 м

 

 10 м

                                                                                                                       50 м

 

 

 

  1. 60 ·50 =3000 м2
  2. 1510 = 150 м2
  3. 3000 – 150 = 2850 м2
  1.  

 

Б) В саду росте 180 яблунь. Цього року половина з них в середньому вродила по пудові яблук. Скільки яблук зібрано в саду?

  1. 180:2=90 яблунь дали врожай.
  2. 9016 = 1440 (кг) зібрано яблук.

 

  1. Задачі ми розвязали, вирушаємо далі.

Ми рухаємось до екологічної зупинки «Зелений клас», яка знаходиться на Майковій горі. Хтось може знає, чому ця гора так називається?

На крутому березі ставка, який називають у Чернятці Дем’яновим, жив у давнину чоловік, якого називали Майка. Не стало чоловіка, а те  місце й досі зветься Майковою горою.  Це - один із кращих куточків природи в нашому селі. На березі ставка ростуть старі верби, біля яких є улюблені місця рибалок.

Залишилось небагато пройти, але ось на березі ставка ми бачимо стихійне звалище. Чого там тільки немає! Але найбільше  – РЕТ пляшок, які лежать у землі дуже багато років, а при згорянні виділяють шкідливі для людини речовини. Як бути? Чи можемо ми зменшити кількість викинутих пляшок?

Задача. Припустимо, що кожна сімя в Чернятці за рік використовує 85 пляшок (вода, соки, пиво,оцет, олія, ін..). в нашому селі 478 сімей. Скільки пляшок викидають жителі нашого села за рік?

85*478=40 630 пляшок

Який висновок ми зробимо? (Використовувати менше пляшок)

 

  1. Ідемо далі. Ось і «Зелений клас». Тут ми зробимо зупинку і займемось математикою.

        1)Вибравши найзручніший порядок дій, обчисліть усно найбільший добуток:

       А. 8243125

       Б. 24311010

       В.  2582435

       Г. 25524320

      2) Скориставшись переставним і сполучним законами множення, не  

          виконуючи письмових обчислень, визначте, яка з наведених нерівностей

        неправильна:

512720   <    412625

50102       >   210155

46955     >      5450

225475   >   54620

Молодці, гарно потрудились, напевно стомились?

Фізкультхвилинка.

У садку зеленому

Яблук нарвемо.

В кошики великі

Ми їх складемо.

Повернися вправо, вліво,

Щоб нічого не боліло.

Один,  два, три,  чотири —

Набираємося сили.

Нахилились, повернулись,

До товариша всміхнулись.

 

  1. Наступна зупинка «Вода для нащадків»

                                                            Криничка із джерельною водою,

                                                              У неї попросім ковток води,                              

                                                              бо там нема брудного мулу- глею,

                                                              де б’є цілющий струмінь молодий,

                                                              де з товщі років і віків нестримно

                                                              прапрадідів легенди і пісні

                                                              відшукують до правнуків стежини

                                                              і зігрівають душі молоді  

       Село Чернятка розкинулось на мальовничому березі річки Південний Буг, по обидва боки маленької безіменної річечки. На цій річечці створено декілька великих і малих ставків. Створювались вони в різні часи. Одними з них є два малих ставки, які залишили для нащадків два брати – Григір та Михтодь. А ще вони залишили  великий скарб- криничку з джерельною водою. Вода тут холодна і смачна. Криничка обкладена камінням.

       Вода для людей завжди потрібна. По воду ходили, долаючи великі відстані. Згадайте казочку «Про правду і кривду». В ній розповідається, що люди носили воду за 30 верст, бо чорт висушив джерело. За скільки метрів знаходилось джерело? 

1 верста – 1 км 70 см

1 км 70 см 30 =30 км 2100 см = 30 км 21 м.

 

   У нашому селі брати викопали криничку, глибина якої 4 аршини. Яка глибина кринички?    1 аршин – 75 см.

75см4= 300 см = 3м.

 

  1.               Вирушаємо далі. До наступної зупинки нам треба пройти півмилі. Скільки метрів до наступної зупинки?

1 миля7 км 500 м

7 км 500м :2 = 3 км 750м.

 

Ми переходимо через центральну вулицю, по якій рухаються великі і малі автомобілі. Повітря тут дуже забруднене, адже кожен автомобіль викидає в повітря шкідливі речовини

Задача. За 300 днів роботи кожен автомобіль викидає в повітря 3880  кг викидів. Скільки викидів потрапляє в повітря від 100 автомобілів?

3880100 = 388000кг = 388т

Щоб зменшити викиди, на автомобілях встановлюють спеціальні вловлювачі шкідливих сполук.

  1.               Наступна наша зупинка – лісок «Стінка».

 Існує місцева народна легенда, яка свідчить, що на тому місці, де зараз розташоване село, колись стіною стояв дрімучий ліс, залишки якого збереглися і досі в південно - західній частині села. Це – урочище «Стінка». Чому в лісі нам зразу ж стає легше дихати? Ліс називають легенями планети, і це не дивно, бо ліси постачають понад половину загальної кількості кисню, який виділяють зелені рослини.

Ще ліс – це деревина для будівництва, палива, сировина для виробництва паперу, спирту, штучних тканин. А ще ліс є лікарем, бо багато видів лісових рослин виділяють фітонциди, які вбивають хвороботворні мікроорганізми.

Цікаві дані.  Один гектар саду або скверу поглинає за годину вуглекислого газу стільки, скільки виділяють його за цей період 200 чоловік при подиху.

 

Задача. Відомо, що 1 га лісу очищає за рік 18 млн. м3 повітря. Скільки повітря очищає наша «Стінка», якщо її площа  25 га.

2518= 450 млн. м3

 

Мандруємо далі. Ось дорогу нам перегородила суха колода. Довжина колоди 6 аршинів. За хвилину від цієї колоди відпилюють по 1 аршину. За який час розпиляють колоду?   (за 5 хвилин)

 

  1.               Наступна наша зупинка – «Річка Південний Буг».

На території України протікають великі повноводні річки, є запаси підземних вод, але, все ж, наша держава відноситься до регіонів, недостатньо забезпечених водою. Хоча добова потреба організму людини 2 л води, в середньому кожна людина споживає 170 л за добу. Як зберегти воду?

Економісти підрахували, що, якщо з крана тече цівка води товщиною з сірник, то лише за добу це дає втрати 70 відер води.

Задача.  Якщо кран погано закритий і з нього за 1 секунду витікає 1 краплина води, то скільки води витече з крана за добу, якщо за 300 секунд витікає вода масою 22г?

246060=86400с

86400:300=288

28822=6336 г – за добу     А за рік?

Бережімо воду! Це – головна складова частина всіх живих організмів і найважливіший природний ресурс споживання людства. Без води життя просто неможливе!

Народне прислівя говорить :  «Бережи воду, козаче, і вона тобі віддячить!»

V. Рефлексія

    Я повторив…

     Я дізнався…

      Я буду…

V. Підсумок  уроку.  Ось і закінчилась наша подорож екологічною стежиною.

Ми дізнались з вами багато нового і цікавого, а найголовніше – ще раз зрозуміли: «Берегти природу – наш святий обовязок!»

Дякую всім учням, які взяли активну участь в роботі на уроці, всім, хто відповідав. (Виставлення оцінок)

 

VІ. Завдання додому.

Розв’язати  задачу.

Підрахувати, скільки  кг сміття викидають за рік жителі нашого села,

якщо 1 сім’я за тиждень викидає 2 відра  сміття.  У відрі 10 кг, у році – 52 тижні. Скільки потрібно тракторів, щоб вивезти це сміття, якщо на трактор можна навантажити  5т сміття?

 

 

1

 

zip
Додано
17 березня 2019
Переглядів
1145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку