Урок "Ми - одна сім'я"

Про матеріал
Конспект першого уроку для учнів третього класу з використанням медіа матеріалу.
Перегляд файлу

Конспект першого уроку у 2021-2022 н.р.                                       

                                    Ми- одна сім’я

                                                                                                       Учитель

                                                                                               початкових      класів

                                                                                              Брилівського закладу

                                                                               повної  загальної  середньої освіти

                                                                               Порубльова Світлана Миколаївна

Мета:

  • поглибити знання учнів про Україну;
  • розкрити суть поняття –патріот, -патріотизм;
  • формувати і розвивати патріотичні почуття учнів, відчуття приналежності до України, стійкої громадянської позиції;
  • розвивати пізнавальний інтерес до минулого і сьогодення рідного краю, мовлення, мислення, кругозір; уміння організовувати та оцінювати власну роботу, співпрацювати в групі;
  • виховувати почуття патріотизму та національної свідомості, любові до Батьківщини.

Обладнання: телевізор, ноутбук, ручки, кольорові олівці, набір стікерів,
двосторонній скотч, набір для аплікації, карта України, цеглинки LEGO.

Музичне та відео оформлення: звукозапис пісні «Де така ще є земля», Гімн
України, відеоролики «Україна в серці кожного» , «Як у нас на Україні…».                                                          Перебіг заходу
І. Вступна частина
Психологічна настанова на урок
Учитель. Доброго дня, діти. Рада вас вітати. Будь ласка, привітно усміхніться один
одному й побажайте гарного дня.
(Діти вітаються один з одним, бажаючи гарного дня).
Як ви думаєте, від чого так повіяло теплом? Від чого на краплинку сонця, на краплинку  щастя збільшилось у світі?
(Відповіді учнів).
Так, навіть від одного доброго слова, вашої щирої усмішки стає краще й тепліше на
душі.
II. Оголошення теми уроку .

Учитель.
На Землі великій є одна країна:
гарна, неповторна, красна, як калина.
І живуть тут добрі люди, працьовиті.
І скажу, до речі, ще й талановиті.
Землю засівають і пісень співають.
                               (Звучить пісня «Де така ще є земля»)
Учитель. Україна... Наша рідна країна, земля наших батьків, на якій нам судилося
народитися і жити, яка стала для всіх нас Батьківщиною.
Сьогодні на уроці ми поговоримо про Україну – край, де ми народилися й живемо, про одну велику та дружню нашу сім’ю.
3. Використання прийому «Асоціативний кущ».

Вправа «Піктограма»
Учитель. Що для вас Україна? Уявіть. На аркушах намалюйте це слово-асоціацію.
(Діти беруть стікери, малюють слово-асоціацію, по черзі виходять до дошки та
кріплять піктограми на карту кордонів України.)

Учитель. Ми живемо в найкращій країні у світі – Україні. Це вільна і єдина країна. Це  усмішка мами, це сонце на небі, це борщ і галушки, це гордий Тарас. Це воля й правда, хліба  золотисті, дівчата-тополі в червонім намисті й моря глибокого синь, – все це є в нас в Україні!

                                            ((Показ відео «Краса української землі» до 4 хв)

III. Робота за темою уроку .

  1. Бесіда-розповідь.

Учитель. 24 серпня наша держава відзначає 30-ту річницю своєї Незалежності. За цей час Україна стала сильнішою і могутнішою. Як і будь яку іншу державу її відрізняють від інших країн світу: Гімн, Прапор і Герб.
З Гімном пов’язані віковічні прагнення нашого народу до незалежності, які в наш час стали реальністю. Прошу всіх встати.
                               (Учителі та учні виконують Гімн України – 2 хв)
Учитель. Символом суверенітету нашої держави є і синьо-жовтий Прапор, день
народження якого ми щорічно відзначаємо 23 серпня, починаючи з 2004 року. Що цікавого ви знаєте про наш прапор?     

  (Відповіді дітей)

      Учитель. Який вигляд має Герб України і що він символізує?

       (Відповіді дітей)

  1. Робота в макрогрупах

Вправа « Так чи не так...»

(Зачитую питання,по черзі для кожної групи, учні відповідають, використовуючи цеглинки LEGO: червона- ні, зелена – так).

-Столиця України-місто Київ? (Так)

-Головна вулиця Києва має назву Брилівка? (Ні)

-Місто Київ розташоване на річці Дунай? (Ні)

-Найбільша річка України –Дніпро? (Так)

-Прапор України має чотири кольори? (Ні)

-Прапор України синьо-жовтий? (Так)

-День народження нашого прапора 23 серпня, починаючи з 2004року? (Так)

-Незалежній Україні 30 років? (Так)

  Вправа «Народна мудрість»

Учитель. Перевіримо, як ви знаєте прислів’я та приказки .

1. Чув дзвін, та… (не знає, звідки він)

    Не штука — наука, а штука… (розум)

2. Навчай інших і… (сам навчишся!)

     Хто людей питає, той і… (розум має)

 3. Добре діло — утіха, як ділові… (не поміха)

     Дивиться рідко, та густо… (бачить)

4. Кожна пташка своє… (гніздо хвалить)

     Наука, як кажуть, в ліс не веде, а… (з лісу виводить)

 

                   ДИНАМІЧНА ПАУЗА (виконують рухи під веселу мелодію)

 

Учитель. Україна… Це не просто слово. Це не назва на географічній карті. Це наша  домівка, де мама і тато, де тепло й затишно. Це славна земля з довгою історією, яку творив  волелюбний народ. Ось уже 30 років ми прагнемо довести своє право на існування на політичній мапі світу. Перші кроки незалежності стали випробуванням – тестуванням на зрілість, на терпіння, на толерантність, нарешті – на здоровий глузд. Нині уже ніхто не сумнівається в тому, що український народ у змозі поліпшити життя у своєму домі.

Давайте подумаємо, як називаємо тих людей, які люблять свою Батьківщину, йдуть на подвиг за неї, які віддані своєму народові.

Так, це патріоти.

Вправа-роздум  «Хто такий патріот?»

Запишіть до кожної букви слова патріот, що саме і як слід робити людям-патріотам, щоб рідна земля була квітучою і щасливою.

(приклад)

П – поважати традиції та звичаї своєї Батьківщини

А -  активно діяти

Т – трудитися на благо своєї країни

Р – розвиватися самому

І – ініціативу проявляти

О – обережним бути

Т – творити добро

                              (Звітування груп)

Учитель. Для того щоб бути справжнім патріотом, потрібно вивчати рідний край, знати його історію, любити свою землю, природу, людей та все те, що ви щойно сказали.

Тому, будьте старанними , активними і наполегливими. А знання , які ви отримаєте допоможуть вам гідно нести звання українець, залишать в серці хоча б малесеньку краплину любові до нашої Батьківщини.

3.Аплікація «Ми одна сім’я».

 Робота в парах.

Учитель. Україна – це не тільки моря та ріки, степи та ліси, це і ми- українці. Нас багато,ми різні, але нас об’єднує наша країна. І зараз я пропоную виконати аплікацію «Ми одна сім’я»…

(Діти виготовляють різнокольорові квітки, якими уквітчаємо карту України)

I\/. Підсумок уроку.

1.Заключне слово вчителя

Ось і добігає кінця наш перший урок.

Сьогодні ви розвивались, ставали кращими, творили самих себе і разом з тим творили  незалежну Україну.

Дякую за активність і наполегливість у виконанні завдань.
Бажаю вам бути такими ж цілеспрямованими у досягненні власної мети. Сподіваюсь, що вона буде так чи інакше пов’язана з нашою країною: з місцем, де ви народились, з людьми, які поруч, з тими захопленнями і уподобаннями, які приносять вам задоволення.
Я бажаю всім, щоб ваші серця наповнювалися гордістю за нашу незалежну державу, прагненням до єдності та порозуміння, а плідна праця була надійною запорукою щасливого майбутнього!

2.Відео «Україна в серці кожного»

Я дуже хочу, щоб ваші маленькі сердечка завжди пам’ятали про свою країну-Україну.  Дякую всім за роботу!

 

 

docx
Пов’язані теми
Класному керівникові, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
8 вересня 2021
Переглядів
357
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку