За Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти
під керівництвом Савченко О.Я
4 клас
Читання, за підручником О. Вашуленко
Тема. Ми боїмося тільки того, що для нас незрозуміле. Д. Амфт «Як полюбити павученят?» (скорочено). Читання в особах. Зображення карти подорожі павучинки Леле.
Мета.
Формування предметних компетентностей:
Формування ключових компетентностей:
Тип уроку: комбінований.
Міжпредметні зв’язки : українська мова, Я досліджую світ, інформатика
Обладнання: підручники, Мультимедыйний комплекс (відеозапис віршів, фізкультхвилинки, дошка Jamboard), картки для гри поєднай, маркери, ляльки «пальчикового театру».
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
Продзвенів другий дзвінок,
Розпочався наш урок.
Тому марно час не гаємо,
До роботи приступаємо.
ІІ. МОВНА РОЗМИНКА
1.Слухання віршиків про павучка (відеозапис)
https://www.youtube.com/watch?v=HvSaBVSAkz4&feature=emb_rel_end
2.Робота над одним з прослуханих віршиків. Вправа «Дощик»
Малий чорний павучок,
Купив собі піджачок,
Та новий свій піджачок
Він повісив на гачок.
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
Вправа «Закінчи речення»
ІУ. РОБОТА НАД ТЕКСТОМ.
1.Вибіркове читання. Вправа «Продовж речення»
2.Вправа – гра «Поєднай» (на перевірку уважності під час читання)
Маленька павучинка |
Ерна |
Дядечко |
Леле |
Двоюрідний брат |
Белла |
Тітонька |
Довгоніг |
Друг |
Мірро |
Двоюрідна сестра |
Чкачок |
Художник |
Ігітто |
Бабуся |
Пунька |
3. Вправа «Пошуковці».
- Що робила павучинка протягом всієї подорожі?
- Вона подорожувала від одного павучка до іншого, вона ходила. Тому зараз ми побудемо пошуковцями і відшукаємо у казці синоніми до слова ходити.
Завдання: виписати з тексту синоніми до слова «ходити».
Ходити – попростувала, пішла, вирушила, почимчикувала.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Імітація рухів павучка під пісню «Павучок»
https://www.youtube.com/watch?v=6RqQ6_3DBbg
4. Робота у групах.
- Підготувати та прочитати уривок казки (за вибором учнів) в особах.
(Діти готуються, а потім читають обрані уривки казки в особах)
У. ПОГЛИБЛЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ
1. Вправа «Інформаційний вісник»
(Діти представляють підготовлені вдома короткі розповіді про павуків)
Наприклад:
1.Павуки – одна з груп безхребетних, за якими найпростіше спостерігати, і вони чарівні істоти.
2.Павуки – це не комахи, це павукоподібні. Вони відрізняються від комах тим, що у них всього дві частини тіла, вісім ніг, а не шість, шість або вісім очей (бо у комах два ока), і прядильники на черевці, які виробляють шовк.
3.Сьогодні науці відомо понад 30 тисяч видів павуків і вчені вважають, що стільки ж видів ймовірно залишається недослідженими.
4.Багато людей панічно бояться павуків, але на відміну від комарів або кліщів, павуки не харчуються людською кров'ю і тому в них не має жодних підстав вас вкусити. Павук кусає людину лише коли відчує себе в небезпеці.
5.Павуки дуже добре адаптуються до навколишнього середовища і здатні виживати навіть у дуже складних умовах. Їх можна зустріти на всіх континентах, окрім Антарктиди.
6.Павуки не мають зубів і не можуть жувати їжу. Натомість вони вводять свої травні соки в жертву та перетравлюють з середини, після чого просто висмоктують її. Павуки з'їдають більше комах ніж птахи та кажани разом узяті.
7.Павуки мають блакитну кров. В організмі людини, кисень зв'язується з гемоглобіном, у молекулі, яка містить залізо і здає крові його червоний колір. У павуків молекула якого містить мідь, а не залізо. Саме мідь в надає їх крові синій колір.
8.М'язи павука можуть скорочувати їх кінцівки лише до середини, тобто вони не можуть їх випрямляти. Для випрямлення в кінцівки перекачується водяниста рідина, яка під невеликим тиском виштовхує їх. Саме тому якщо павук гине його кінцівки с кручуються, оскільки його тіло висихає і в них немає рідини.
9. Найбільший павук у світі Терафоза Блонда. В дорослому віці він виростає до тридцяти сантиметрів і може полювати на мишей, жаб та ящірок.
10.Найменшим є павуки Пату . Десяток дорослих особин цього виду можуть поміститись на кінчику олівця.
11.Більшість павуків живуть близько року. Та є деякі види павуків, наприклад тарантули, можуть жити понад 15 років.
2.Робота з дошкою Jamboard.
Вправа «Що тут про павука» (пересунути стікери з правдивою інформацією про павучків на картинку з павуком)
УІ. РЕФЛЕКСІЯ
Робота з дошкою Jamboard.
Вправа «Світлофор». (Обери колір кружечка та перетягни на синій квадратик та розповідають чим сподобався урок, що нового навчився):
УІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Створити карту подорожі павучинки Леле та підготувати коротку розповідь про її подорож.