Урок «Ми боїмося тільки того, що для нас незрозуміле. Д. Амфт «Як полюбити павученят?» (скорочено). Читання в особах. Зображення карти подорожі павучинки Леле».

Про матеріал
Конспект уроку складений за підручником М.С.Вашеленко «Українська мова та читання» частина 2, відповідно Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом О.Я.Савченко, затвердженої Міністерством освіти і науки України. На даному уроці відбувається формування предметних компетентностей: - формувати навички правильного, свідомого, виразного читання; - удосконалюва¬ти навички читання за особами, вміння встановлювати послідовність подій; - розвивати вміння робити висновки, аналізувати, узагальнювати; - виховувати вміння цінувати свою думку та думку своїх близьких.
Перегляд файлу

За Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти

під керівництвом Савченко О.Я

4  клас

Читання, за підручником О. Вашуленко

Тема. Ми боїмося тільки того, що для нас незрозуміле. Д. Амфт «Як полюбити павученят?» (скорочено). Читання в особах. Зображення карти подорожі павучинки Леле.

Мета.

 Формування предметних компетентностей:

  •                   формувати навички правильного, свідомого, виразного читання;
  •                   удосконалюва­ти  навички читання за особами, вміння  встановлювати послідовність подій;
  •                   розвивати вміння робити висновки, аналізувати, узагальнювати;
  •                   виховувати вміння цінувати свою думку та думку  своїх близьких.

Формування ключових компетентностей:

  •                   вільне володіння державною мовою: формувати уміння усно висловлювати свої думки;
  •                   комунікативної: розвивати  усне зв’язне мовлення;
  •                   інформаційно – комунікаційної: вдосконалювати навички використання засобів ІКТ у навчанні та інших життєвих ситуаціях;
  •                   навчання впродовж життя: удосконалювати опановування умінь і навичок, необхідних для подальшого життя, навчання працювати самостійно ;
  •                   загальнокультурна грамотність: формувати вміння  дотримуватися норм української літературної мови, використовувати досвід взаємодії з творами мистецтва у життєвих ситуаціях.

Тип уроку: комбінований.

Міжпредметні зв’язки : українська мова, Я досліджую світ, інформатика

Обладнання:  підручники, Мультимедыйний комплекс (відеозапис віршів, фізкультхвилинки, дошка Jamboard), картки для гри поєднай, маркери, ляльки  «пальчикового театру».

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

Продзвенів другий дзвінок,

Розпочався наш урок.

Тому марно час не гаємо,

До роботи приступаємо.

ІІ. МОВНА РОЗМИНКА

1.Слухання віршиків про павучка (відеозапис)

https://www.youtube.com/watch?v=HvSaBVSAkz4&feature=emb_rel_end

2.Робота над одним з прослуханих віршиків. Вправа «Дощик»

Малий чорний павучок,

Купив собі піджачок,

Та новий свій піджачок

Він повісив на гачок.

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

Вправа «Закінчи речення»

  •   На минулому уроці ми читали авторську …. (казку)
  •   Казку написала німецька письменниця … (Діана Амфт)
  •   На минулому уроці ми читали казку …. («Як полюбити павученя?»)
  •   Головним персонажем казки «Як полюбити павученя?» була … (павучинка Леле)
  •              Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати над казкою Діани Амфт «Як полюбити павученя?» і зможемо дізнатися ще багато цікавого про павуків.

ІУ. РОБОТА НАД ТЕКСТОМ.

1.Вибіркове читання. Вправа «Продовж речення»

  • Ой Леле! Гидота …
  • Але якщо допитлива павучинка …
  • Бо не можуть зрозуміти …
  • Але варто мені уявити …
  • Чхачок саме розширював …
  • Перервавши гімнастичні вправи …
  • Люди вважають його витонченим витвором …

2.Вправа – гра «Поєднай» (на перевірку уважності під час читання)

Маленька павучинка

Ерна

Дядечко

Леле

Двоюрідний брат

Белла

Тітонька

Довгоніг

Друг

Мірро

Двоюрідна сестра

Чкачок

Художник

Ігітто

Бабуся

Пунька

 

3. Вправа «Пошуковці».

- Що робила павучинка протягом всієї подорожі?

- Вона подорожувала від одного павучка до іншого, вона ходила. Тому зараз ми побудемо пошуковцями і відшукаємо у казці синоніми до слова ходити.

Завдання: виписати з тексту синоніми до слова «ходити».

Ходити – попростувала, пішла, вирушила, почимчикувала.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Імітація рухів павучка під пісню «Павучок»

https://www.youtube.com/watch?v=6RqQ6_3DBbg

4. Робота у групах.

- Підготувати та прочитати уривок казки (за вибором учнів) в особах.

(Діти готуються, а потім читають обрані уривки казки в особах)

У. ПОГЛИБЛЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ

1. Вправа «Інформаційний вісник»

(Діти представляють підготовлені вдома короткі розповіді про павуків)

Наприклад:

1.Павуки – одна з груп безхребетних, за якими найпростіше спостерігати, і вони чарівні істоти.

2.Павуки – це не комахи, це павукоподібні. Вони відрізняються від комах тим, що у них всього дві частини тіла, вісім ніг, а не шість, шість або вісім очей (бо у комах два ока), і прядильники на черевці, які виробляють шовк.

       3.Сьогодні науці відомо понад 30 тисяч видів павуків і вчені вважають, що стільки ж видів ймовірно залишається недослідженими.

4.Багато людей панічно бояться павуків, але на відміну від комарів або кліщів, павуки не харчуються людською кров'ю і тому в них не має жодних підстав вас вкусити. Павук кусає людину лише коли відчує себе в небезпеці.

       5.Павуки дуже добре адаптуються до навколишнього середовища і здатні виживати навіть у дуже складних умовах. Їх можна зустріти на всіх континентах, окрім Антарктиди.

     6.Павуки не мають зубів і не можуть жувати їжу. Натомість вони вводять свої травні соки в жертву та перетравлюють з середини, після чого просто висмоктують її. Павуки з'їдають більше комах ніж птахи та кажани разом узяті.

    7.Павуки мають блакитну кров. В організмі людини, кисень зв'язується з гемоглобіном, у молекулі, яка містить залізо і здає крові його червоний колір. У павуків молекула якого містить мідь, а не залізо. Саме мідь в надає їх крові синій колір.

8.М'язи павука можуть скорочувати їх кінцівки лише до середини, тобто вони не можуть їх випрямляти. Для випрямлення в кінцівки перекачується водяниста рідина, яка під невеликим тиском виштовхує їх. Саме тому якщо павук гине його кінцівки с кручуються, оскільки його тіло висихає і в них немає рідини.

       9. Найбільший павук у світі Терафоза Блонда. В дорослому віці він виростає до тридцяти сантиметрів і може полювати на мишей, жаб та ящірок.

10.Найменшим є павуки Пату . Десяток дорослих особин цього виду можуть поміститись на кінчику олівця.

11.Більшість павуків живуть близько року. Та є деякі види павуків, наприклад тарантули, можуть жити понад 15 років.

2.Робота з дошкою Jamboard.

C:\Users\User\Pictures\павуки.pngВправа «Що тут про павука» (пересунути  стікери з правдивою інформацією про павучків на картинку з павуком)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УІ. РЕФЛЕКСІЯ

Робота з дошкою Jamboard.

Вправа «Світлофор». (Обери колір кружечка та перетягни на синій квадратик та розповідають чим сподобався урок, що нового навчився):

  • цікаво, дізнався щось нове, сподобалося (зелений)
  • не цікаво, нічого не дізнався, не сподобалося (червоний)
  • не знаю що сказати (жовтий)

C:\Users\User\Pictures\т.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Створити карту подорожі павучинки Леле та підготувати коротку розповідь про її подорож.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 лютого 2022
Переглядів
2067
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку