Розробки уроків для 1 класу Нової Української Школи (НУШ). Сюди входять ранкові зустрічі, мій настрій, робота в групах. Залучення батьків першокласників.
1 урок
„ Ми учні нової української школи”
Вчитель: Доброго дня, любі мої першокласники і дорогі наші батьки. Я рада Вас вітати на сьогоднішньому нашому 1 уроці, побажати Вам здоров*я, успіхів у навчанні, витримки……… Ви знаєте уже що ми стартуємо по новій програмі. Тому сьогоднішній наш урок ми проведемо за новою програмою і я рада вітати Вас у новій українській школі.
(Діти і батьки стають у коло, батьки роблять зовнішнє, а діти внутрішнє коло. Те коло де стоять батьки не рухається, а внутрішнє коло де – діти то рухається)
( діти можуть у класі поміняти прищепки свого настрою який був на урочистій лінійці, може в когось із дітей став кращий або гірший настрій чи не змінився. І обов’язково висловити свою думку чому так….)
(Об’єднати в одну або дві-три групи батьків, і окремо у групи дітей. Створити на ватмані круг сонця, хмарки, знизу травичку, метелики. А промінці з різнокольорових долоньок наліплять батьки які будуть використовувати у роботі, квіточки наліплять діти)
Правила роботи в групі:
(для прикладу яке має бути сонечко)
У батьків на парті вирізані різнокольорові долоньки. Вчитель просить написати посередині прізвище та ім`я дитини, дату народження, домашню адресу та телефони батьків. На кожному пальчику напишіть особливості вашої дитини (проблеми зі здоров`ям, особливі риси характеру, як ви звертаєтеся до дитини вдома, як звертаються дорослі до дитини. А на іншій стороні долоньки напишіть, яку допомогу ви можете надати вчителеві, щоб дітям було затишно і цікаво в школі.
А дітям роздати квіточки готові кольорові або шаблони щоб розмалювала, і щоб кожна дитина написала своє ім’я, як уміє (писаними чи друкованими буквами)
Дивіться, яка у нас вийшла гарна різнокольорова галявина. Квіточки це ваші дітки, а промінчики це ви. Тому давайте світити своїм діткам у їхньому житті, щоб їм було легше іти, учитися і не боятися якоїсь темряви.
- Дітки, як ви вважаєте, навіщо діти йдуть до школи?
- Чого б ви хотіли навчитися у школі?
- Школа – це місце, де дітей навчають писати ,читати, рахувати, малювати, спілкуватися.
5. Притча «Все в твоїх руках».
Дуже давно в старовинному містечку жив Майстер, який був оточений своїми учнями. Найбільш здібний із них колись задумався: «А чи є таке питання, на яке Майстер не знає відповіді?». Він пішов на квітучий луг, спіймав красивого метелика і заховав його між долонями. Метелик чіплявся лапками за руки учня і лоскотав його. Посміхаючись, учень підійшов до Майстра і запитав: «Скажіть, метелик у моїх руках живий чи мертвий?». Учень міцно тримав метелика в зімкнутих долонях і був готовий у будь-який момент стиснути його заради своєї істини. Не дивлячись на свого учня, Майстер відповів: «Все у твоїх руках».
Отже, успіхи вашої дитини у ваших батьки руках. Роль сім’ї в суспільстві за своєю силою незрівнянна з будь-якими суспільними інститутами. Родина — перший мікросвіт, у якому дитина виховується, формується, розвивається, набуває соціальних умінь. Головні вихователі дитини — ви, її батьки. Як виховувати дитину правильно? Як не помилитися ? Як не втратити духовний зв’язок із дитиною?
Ось для того, щоб допомогти Вам знайти відповіді на ці життєво важливі питання потрібно тримати тісний зв'язок із школою. Сподіваюсь, що школа стане Вашим добрим порадником і помічником у такій важливій справі — справі виховання справжнього громадянина, людини з щедрою душею і палким та люблячим серцем.
6.Рефлексія
- Отже, я надіюся, що ви зрозуміли, що таке НУШ. Ми повинні працювати разом, групами, колективно, допомагати один одному і звичайно висловлювати свою думку. Тому ми одна сім’я де в нас є маленькі квіточки, які потрібно поливати, доглядати їх, дарувати їм своє тепло і любов. Я пропоную вашій увазі відео-пісню „ Мама і тато” і повернутися на декілька хвилин у дитинство.
Перегляд відео (відео у додатку)