Мета: створити атмосферу невимушеної зустрічі, формувати вміння висловлювати власну думку, виконувати завдання самостійно та у групі, колективі; сприяти формуванню добрих відносин між дітьми в класі, створенню дружнього дитячого колективу; розвивати уміння дітей спілкуватися та підтримувати товариські стосунки, співпрацювати, слухати; закріплювати знання учнів про нашу державу – Україну; формувати національну свідомість школярів; виховувати патріотів рідної держави, повагу до її символів, любов до рідного краю.
Обладнання: музичний супровід, відео-гра «Так чи ні», фішки для гри, презентація до уроку «Знову разом!», руханки, долоньки для ранкової зустрічі; пазли «Україна», анаграми, розтяжки, посвідчення другокласника, коровай, плакат, хмаринки для оформлення дошки.
Хід уроку
На моніторі – Слайд 1
Звучить пісня «Ми дружно ідемо до школи» (Додаток 1) – Слайд 3
Сьогодні Ви прийшли до класу, переповнені гарних спогадів і з нетерпінням хочете поділитися своїми враженнями.
1. Ранкова зустріч - Слайд 4
В школу знову повернулись,
У вас канікули пройшли,
Ми зустрілись, посміхнулись
Розкажіть-но, де були?
(Додаток 2)
Вчитель:
Хто в селі, а хто на морі,
Хтось у горах побував,
Відпочили ви доволі,
Кожен щось нове пізнав.
Забавлялись від світанку,
Витворяли часом ви,
Вертячись без перестанку
Поки виглянуть зірки.
Мов грибочки позростали,
Не такі вже й малюки.
В класі ріднім всі зібрались,
І вже в другий клас прийшли!
Діти сідають за парти.
2. Зараз переглянемо презентацію і, можливо, хтось себе впізнає.
Слайди 5-17
Презентацію переглядайте, себе впізнавайте.
Слайд 5
Русяві і біляві, світлі і темні.
Які розумні дітлахи, які приємні!
Слайд 6
І все як слід, і все у нас у нормі.
Ми в школу завжди ходимо у формі.
Слайд 7
Тягнусь до книжки і не смійтесь з мене,
я не просто кіт, я кіт учений
Слайд 8
Мовчіть дівчата і замовкніть хлопці,
Не переношу шуму на уроці!
Слайд 9
На все потрібно веселіш дивитись,
Не плач малий, у школі добре вчитись.
Слайд 10
Образивсь я, про все сьогодні знаю,
Але до дошки щось не викликають.
Слайд 11
Чи зможу я контрольну написати,
Прийдеться по ромашці погадати.
Слайд 12
ЄС Єс Єс Єс – уроку вже кінець,
І вчителька сказала: «Молодець!».
Слайд 13
Команда : Їсти!
Де ти, де ти, де ти?
Які супи у нас у їдальні, і які котлети!
Слайд 14
Ми робимо такі великі кроки,
Коли тікаєм від батьків, щоб не робить уроки!
Слайд 15
Ви не подумайте, я зовсім не ледачий
Та уві сні легше розв’язувать задачі.
Слайд 16
Швидше за парти, продзвенів дзвінок!
І наша вчителька йде на урок.
Слайд 17
Ура! Ура! Вітайте нас,
Бо ми прийшли у другий клас!
3. Гра «Так чи ні?» Слайд 18
- Чи не забули ви за літо правила поведінки у школі? Чи, можливо, знову треба йти у перший клас? Зараз перевіримо. Пропоную зіграти у гру «Так чи ні». (Додаток 4)
4. Руханка Слайд 19
- А зараз знову пропоную стати в коло і виконати невеличку руханку.
В цьому класі друзі всі. ( Тричі плескають у долоні )
Я і ти, і ми, і ви.
Руку дай тому, хто зліва.
Руку дай, тому, хто справа.
Ми – шкільна сім'я.
В цьому класі друзі всі.
Посміхнись тому, хто зліва.
Посміхнись, тому, хто справа.
Ми – одна сім'я.
Слайд 20
У давнину український народ називали чудовим словом «добричі», тому що вони мали добру вдачу, були чуйні, ні з ким не ворогували, не нападали, бо жили з того, що давала їм матінка-земля. І дітей своїх так
виховували: поважати один одного, вміти поступитися, миритися, жити в мирі і злагоді. Багато років промайнуло з тих пір, але цей звичай не забувають у наших сім'ях. У злагоді і мирі ми повинні жити у нашій шкільній учнівській сім'ї, нашій країні.
Слайд 21
Діти сідають за парти
5. Діти з вчителем виконують пісню про дружбу (Додаток 7) Слайд 23
- Давайте всі разом заспіваємо пісеньку про дружбу.
Взаємоповага, чуйність, ввічливість — неодмінні ознаки дружного класу. Неприпустимі в класі образливі прізвиська, непристойні жарти, неповага до дівчат, грубість у взаєминах. Дружбу можна легко зруйнувати грубими, недоречними жартами. Вам ще доведеться крокувати з класу в клас пліч-о-пліч. Перед вами буде виникати безліч проблем, але я хочу сподіватись, що ви пронесете у своїх серцях довіру до людей, добро, уміння дорожити дружбою.
Слайд 24
Якщо дружить увесь клас,
Успіх буде повсякчас.
Все вам легко удається,
Весело усім живеться.
Слайд 25
6. Вправа «Мікрофон» - «Що я знаю про Україну? Слайд 26
- Як багато ви знаєте про країну. Ви справжні українці, патріоти рідної землі.
Слайд 27
- Сьогодні Україна переживає дуже важкі часи. У наш дім прийшла війна, яка принесла смерть, сльози, знищення міст і сіл. Запорукою перемоги над ворогом є наша сміливість, згуртованість та любов до Батьківщини. Тільки справжні патріоти можуть стати на захист рідної землі. І скоро настане час, коли ми всі будемо святкувати нашу Перемогу.
Хвилина мовчання (Додаток 3) – Слайд 28
7. Анаграми (робота в групах) (Додаток 8) Слайд 29
- Україна, як і кожна держава, має свої державні та народні символи. Попрацюйте з анаграмами та розкодуйте слова, які там заховалися.
- І з цим завданням ви з легкістю впорались.
8. Руханка «Перлина – Україна». (Додаток 9) Слайд 30
- Запрошую всіх трішки відпочити і порухатись.
9. Складаємо пазли (Додаток 10) Слайд 31
- Україна – це отча земля, рідний край, де ти народився. Широкі й чарівні простори, прекрасні села й міста. Могутньо котить до Чорного моря сиві хвилі найбільша річка України – Дніпро. Буйною зеленню шумлять по його берегах сади, ліси. Наша Україна – райська земля безмежних степів, неозорих ланів, прадавніх таємничих лісів. Це земля могутніх і славних предків, які залишили нам у спадок священні звичаї та прекрасні поетичні традиції, безцінні дари – слово і пісню. Золотистим морем розливається по безкраїх нивах жито – пшениця, всяка пашниця. Працьовиті й волелюбні люди здавна живуть в Україні. Вони прагнуть миру. Але, якщо Батьківщині загрожує небезпека, так як зараз, стають на її захист.
Українці хочуть, щоб країна була єдиною, неподільною, щоб захід і схід, північ і південь жили у злагоді та мирі.
Слайд 32
Ми не можемо допустити, щоб Україна була розірвана на шматки, як того хоче Росія. Кожен з нас повинен усвідомити, що саме в наших руках доля України. Саме від того, що ми робимо чи не робимо сьогодні, залежить майбутнє нашої держави. Ми всі різні, але мета у нас одна – мир і спокій на нашій землі.
Давайте зараз поєднаємо пазли і складемо найкращу у світі країну - нашу рідну, квітучу Україну (робота в парах або групах)
Слайд 33
Погляньте, яка чудова наша рідна Україна!
Країн багато на великій карті,
Та серед них — вона, твоя єдина.
Її люби і будь завжди на варті,
Бо це твоя земля, це Україна.
Вона така ж реальна і казкова,
Як мамина долоня, тепла й щира,
У неї в серці українська мова,
В її душі любов і світла віра.
Цвітуть в ній мальви, маки і левкої.
Хтось, може, скаже, що таких багато.
Але ти знай, що іншої такої
Не зможеш в цілім світі відшукати.
10. Вправа «Побажаю Україні…» Додаток 11. Слайд 34
- Пропоную виконати вправу «Побажаю Україні…» (робота в парах або групах».
11. Підсумок уроку
- Ось і підходить до кінця наш урок. Ви показали, що стали справжніми другокласниками.
- Тож прошу отримати посвідчення.
Хай вам, любі діти, сонечко сміється,
А погане - хай минеться.
Хай щастить вам, діти, всюди! Хай ростуть з вас добрі люди!
короваєм, адже він теж є народними символом нашої країни. І за народними традиціями жодне свято, обряд не відбувається без короваю. (Учні пригощаються короваєм.)