Формувати уявлення про рідне село, його назву, головну вулицю, визначні місця. Розвивати інтерес до історії рідного краю, викликати патріотичні почуття. Виховувати бажання берегти історичні пам'ятки свого краю, а не руйнувати їх.
Тема. Місце¸де я живу.Дослідницький практикум.Чим славиться моє село.
Мета: Ключові компетентності: вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; загальнокультурної - – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту, формувати духовно – моральні основи життя; соціальної – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та команді, компететності з ІКТ - вміння добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел, користуватися різноманітною довідковою літературою; громадянської – розвивати здатність екологічно мислити, бережливо ставитися до природи, до людей, до самого себе.
Предметні компетентності: формувати уявлення про рідне село, його назву, головну вулицю, визначні місця. Розвивати інтерес до історії рідного краю, викликати патріотичні почуття. Виховувати бажання берегти історичні пам'ятки свого краю, а не руйнувати їх.
Обладнання: фотографії, малюнки з краєвидами села, відеофільм про село.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку.
I. Організаційний момент. Вправа «Синоптик»
II. Актуалізація опорних знань учнів
1. Проблемний вступ до уроку.
Сьогодні ми будемо мандрувати, але перш, ніж вирушати в мандри, треба знати, куди йти, а щоб знати, куди йти, нам потрібно подивитися відеофільм.
III.Формування нових знань, прийомів і засобів діяльності
1.Повідомлення теми та завдань уроку:
Ми сьогодні «пройдемось» вулицями нашого села, побуваємо в храмі, і біля лісу, і в лісі, на річці, і побуваємо біля меморіалу загиблих воїнів, в музеї, де зібрали пам'ятки нашого давнього минулого, навіть кожен з вас побуває вдома.
2.Розповідь вчителя.
Найкраще місце на землі те, де ви народилися і живете. Тут ваші рідні і близькі вам люди, друзі. У нас є: і березовий гай, і сосновий бір, і квітучі, запашні трави на луках, і безмежні ниви, на яких колоситься то, пшениця, і сади, і річка, і ставки. Біля кожної оселі — квіти, сад.
Жити на рідній землі — велике щастя. Кожен з нас повинен цінувати це.
Село в якому ми живемо, це є маленька частинка нашої рідної України, це наша рідна земля, рідний край, на домівка, рідна Батьківщина.
3.Гра «Павутинка» до слова
Батьківщина
Рухлива фізкультхвилинка
Раз, два — дерева!
Три, чотири — вийшли звірі!
П'ять, шість — пада лист!
Сім, вісім — птахи в лісі.
Дев'ять, десять — он сунички
Підвели червоні личка!
5.Творча вправа. « Розкажи про своє село»
Допомагають дітям у цьому фотографи з альбому «Моє рідне село».
Вчитель коментує зображене на фотографіях
Хвилинка відпочинку
8.Вправа «Гостре око». -А тепер розплющте очі. Як красиво!
- Зараз ми помандруємо в село Мельники. Його знають далеко за межами.
- Відомо воно...
- Підкажіть чим?
Село Мельники центр сільської ради, розташоване на лівобережному Подніпров'ї, у середній його частині, на древніх лугових заплавних землях.
Площа населеного пункту - 575 га.
Чисельність населення 1208 осіб.
Назва села походить від інтенсивного заняття перших поселенців: водяний млин на річці Кропив'янці, а згодом понад сотня вітряків давали достатній приробіток їх господарям. Перші поселенці па колись незайманих землях дніпрової долини з'явилися наприкінці XVI ст. внаслідок стихійної втечі з Правобережжя віл нешадного польського гніту. Спочатку це були хутори, з часом вони розросталися в села. Найімовірніше, Мельники як село заявило про себе року 1610.
Знаковим є той факт, шо багато мешканців Мельників вважалися реєстровими козаками. У бойових операціях українського козацтва в період національно-визвольної боротьби 1648-1654 рр. мельниківські козаки воювали в складі Іркліївської сотні. Кропив'янського та Переяславського полків піл керівництвом Фелона Джалалія (Джеджслик). Уродженцем Мельників є славетний Йосип Гладкий - останній кошовий Задунайської Січі, згодом - генерал-майор Азовського війська. З видатних земляків варто виділити Залозну Ганну Андріївну. Героя Соціалістичної Праці, академіка Василя Черінька, заслуженого медика України, професора Володимира Киктя, фізика. професора Володимира Калюжного, професора Лілію Федорівську, письменницю Ладу Федоровську. заслуженого агронома Миколу Дзюбу. заслуженого юриста Володимира Чупруна, заслуженого юриста Миколу Михна, заслуженого вчителя Тамару Уманець. заслуженого діяча мистецтв України Володимира Артеменка, заслуженого працівника сфери послуг Ніну Ємець.
Після звільнення віл німецької навали у вересні 1943 р. село відбудовувалося тричі: спочатку - землянки, надалі - скромні хати і нині сучасні котеджі з усіма зручностями: у 2005 р. Мельники отримали природний газ. Відновлюється робота сільського Будинку культури, активізується концертна діяльність колективів художньої самодіяльності.
У 2016 році Сільський ревізор завітав до нашого села.
III. Формування вмінь та навичок
1.Читання оповідання «Максимова криниця»
Добра вода в Максимовій криниці. Чиста, дзеркальна. Вертаються селяни з поля — то обов'язково зайдуть напитися. Женуть пастухи череду — теж наберуть води.
Чула Галинка, як перехожі люди хвалили:
Знає дівчинка кому дякувати — Максимові. Він викопав. Передати б йому, що перехожі говорили.
Приємно таке послухати. Тільки ж де живе Максим? У думці перебрала всіх жителів села. Є Петрів сім, є Іванів аж десять! Максима — жодного.
Старенька бабуся сказала, що він давно-давно помер.
(О. Саєнко)
2.Гра «Хвости».
3.Робота у зошиті з друкованою основою .
Напишіть на конверті свою поштову адресу. Намалюйте дім, в якому ви живете?
IV. Підсумок уроку Рефлексія
Гра «Продовж речення»
На уроці я навчився… .
Мені сподобалося… .
Хотів би ще навчитися… .
Найскладніше було… .
Найлегше було… .