Конспект уроку з природознавства для 1 класу "Місце¸де я живу.Дослідницький практикум.Чим славиться моє село."

Про матеріал

Формувати уявлення про рідне село, його назву, головну вулицю, визначні місця. Розвивати інтерес до історії рідного краю, викликати патріотичні почуття. Вихову­вати бажання берегти історичні пам'ятки свого краю, а не руйнувати їх.

Перегляд файлу

Тема.  Місце¸де я живу.Дослідницький практикум.Чим славиться моє село.

Мета:   Ключові компетентності: вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; загальнокультурної -  дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту, формувати духовно – моральні основи життя; соціальної – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі  та команді, компететності з ІКТ - вміння добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел,  користуватися різноманітною довідковою літературою; громадянської – розвивати здатність екологічно мислити, бережливо ставитися до природи, до людей, до самого себе.

Предметні компетентності:  формувати уявлення про рідне село, його назву, головну вулицю, визначні місця. Розвивати інтерес до історії рідного краю, викликати патріотичні почуття. Вихову­вати бажання берегти історичні пам'ятки свого краю, а не руйнувати їх.

Обладнання: фотографії, малюнки з краєвидами села,  відеофільм  про село.

Тип уроку: комбінований.

 

  Хід уроку.                                                                                                                                                             

I. Організаційний момент.                                                                                            Вправа «Синоптик»                                                                                                           

II. Актуалізація опорних знань учнів

1. Проблемний вступ до уроку.

 

Сьогодні ми будемо мандрувати, але перш, ніж ви­рушати в мандри, треба знати, куди йти, а щоб знати, куди йти, нам потрібно подивитися відеофільм. 

  • Здогадались куди ми помандруємо?

 

III.Формування нових знань, прийомів і засобів діяльності

1.Повідомлення теми та завдань уроку:

Ми сьогодні «пройдемось» вулицями нашого села, побуваємо в храмі, і біля лісу, і в лісі, на річці, і побуваємо біля меморіалу загиблих воїнів, в музеї, де зібрали пам'ятки нашого давнього минулого, навіть кожен з вас побуває вдома.

2.Розповідь вчителя.

Найкраще місце на землі те, де ви народилися і живете. Тут ваші рідні і близькі вам люди, друзі. У нас є: і березовий гай, і сосновий бір, і квітучі, запашні трави на луках, і безмежні ниви, на яких колоситься то, пшениця, і сади, і річка, і ставки. Біля кожної оселі — квіти, сад.

Жити на рідній землі — велике щастя. Кожен з нас повинен цінувати це.

Село в якому ми живемо, це є маленька частинка нашої рідної України, це наша рідна земля, рідний край, на домівка, рідна Батьківщина.

3.Гра «Павутинка» до слова

Батьківщина

 

Рухлива фізкультхвилинка

 

Раз, два дерева!

Три, чотири вийшли звірі!

П'ять, шість пада лист!

Сім, вісім птахи в лісі.

Дев'ять, десять он сунички

Підвели червоні личка!

5.Творча вправа. « Розкажи про своє село»

  •     Як називається наше село?
  •      Чи подобається воно вам? Чим?
  •      Що ви зробили, щоб село було кращим?
  •      Чим особливе наше село?
  •     Як називається річка, яка протікає біля нашого села?
  •      Який росте біля села гай? Ліс?
  •      Які рослини ростуть у лісі?
  •      Які пташки в'ють гнізда біля твого дому? Зараз ми «підемо» головною вулицею нашого села.
  •      Як називається ця вулиця?
  •      Хто з вас на ній живе?
  •      Чим вона відрізняється від других вулиць села?
  •       Що знаходиться на території села?

Допомагають дітям у цьому фотографи з альбому «Моє рідне село».

Вчитель коментує зображене на фотографіях

 

 

Хвилинка відпочинку

8.Вправа «Гостре око».                                                                                                                           -А тепер розплющте очі. Як красиво!

- Зараз ми помандруємо в село Мельники. Його знають далеко за межами.

- Відомо воно...

- Підкажіть чим?

 

 

село МЕЛЬНИКИ

Село Мельники центр сільської ради, розташоване на лівобережному Подніпров'ї, у середній його частині, на древніх лугових заплавних землях.

Площа населеного пункту - 575 га.

Чисельність населення 1208 осіб.

Назва села походить від інтенсивного заняття перших поселенців: водяний млин на річці Кропив'янці, а згодом понад сотня вітряків давали достатній приробіток їх гос­подарям. Перші поселенці па колись незай­маних землях дніпрової долини з'явилися наприкінці XVI ст. внаслідок стихійної втечі з Правобережжя віл нешадного польського гніту. Спочатку це були хутори, з часом вони розросталися в села. Найімовірніше, Мель­ники як село заявило про себе року 1610.

Знаковим є той факт, шо багато мешканців Мельників вважалися реєстровими козаками. У бойових операціях українського козацтва в період національно-визвольної боротьби 1648-1654 рр. мельниківські козаки воювали в складі Іркліївської сотні. Кропив'янського та Переяславського полків піл керівництвом Фелона Джалалія (Джеджслик). Уродженцем Мельників є славетний Йосип Гладкий - останній кошовий Задунайської Січі, згодом - генерал-майор Азовського війська. З видат­них земляків варто виділити Залозну Ганну Андріївну. Героя Соціалістичної Праці, ака­деміка Василя Черінька, заслуженого медика України, професора Володимира Киктя, фізи­ка. професора Володимира Калюжного, про­фесора Лілію Федорівську, письменницю Ладу Федоровську. заслуженого агронома Миколу Дзюбу. заслуженого юриста Володи­мира Чупруна, заслуженого юриста   Миколу Михна, заслуженого вчителя Тамару Уманець. заслуженого діяча мистецтв Украї­ни Володимира Артеменка, заслуженого пра­цівника сфери послуг Ніну Ємець.

Після звільнення віл німецької навали у вересні 1943 р. село відбудовувалося тричі: спочатку - землянки, надалі - скромні хати і нині сучасні котеджі з усіма зручностями: у 2005 р. Мельники отримали природний газ. Відновлюється робота сільського Будинку культури, активізується концертна діяльність колективів художньої самодіяльності. 

У 2016 році Сільський ревізор завітав до нашого села.

 

 

III. Формування вмінь та навичок

1.Читання оповідання «Максимова криниця»

Добра вода в Максимовій криниці. Чиста, дзеркальна. Вертаються селяни з поля то обов'язково зайдуть на­питися. Женуть пастухи череду теж наберуть води.

Чула Галинка, як перехожі люди хвалили:

  •              Оце водичка!.. Спасибі тому чоловікові, що кри­ницю викопав.

Знає дівчинка кому дякувати Максимові. Він ви­копав. Передати б йому, що перехожі говорили.

Приємно таке послухати. Тільки ж де живе Максим? У думці перебрала всіх жителів села. Є Петрів сім, є Іва­нів аж десять! Максима жодного.

Старенька бабуся сказала, що він давно-давно помер.

  •            А чого ж його так часто згадують? здивувалась Галинка.
  •              Хто робить людям добро, того завжди пам'ята­ють, відповіла бабуся.

(О. Саєнко)

  •     Кого пам'ятають люди?

 2.Гра «Хвости».

  •     Я живу в селі ...
  •     Моя адреса ...
  •     Біля села є березовий ...
  •     За селом протікає річка ...
  •     Вона впадає в ...
  •     Центральна вулиця села ...

3.Робота у зошиті з друкованою основою .

Напишіть на конверті свою поштову адресу. Намалюйте дім, в якому ви живете?

IV. Підсумок уроку                                                                                                                        Рефлексія

 

Гра «Продовж речення»

На  уроці  я  навчився…  .
Мені  сподобалося…  .
Хотів  би  ще  навчитися…  .
Найскладніше  було…  .
Найлегше  було…  .

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. колодій світлана
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
doc
Додано
27 березня 2018
Переглядів
5581
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку