Урок "Мішані числа. Додавання і віднімання мішаних чисел

Про матеріал
Розробка уроку для 5 класу. Може бути використана для узагальнення знань з даної теми.
Перегляд файлу

Тема: Мішані числа. Додавання і віднімання мішаних чисел

Мета:

  • навчальна: удосконалити вміння виконувати додавання та віднімання мішаних чисел;
  • розвивальна: розвивати вміння логічно аргументувати та розвивати тему, формулювати висновок, чітко будувати свою відповідь;
  • виховна: виховувати сумлінність, здатність до переборення труднощів, працелюбність.

Тип уроку: урок закріплення знань, умінь та навичок.

Хід уроку

І.Організаційний етап

Повідомлення теми, мети уроку.

Прийом «Асоціативний ряд». ДРІБ – ПРАВИЛЬНИЙ – ДРІБ – ЦІЛЕ – ЧАСТИНА – ЧАСТИНА І ЦІЛЕ – ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ.

(учні самостійно формулюють тему і мету уроку)

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Перевірка домашнього завдання

https://naurok.com.ua/test/ekspres-kontrol-51-dodavannya-mishanih-chisel-variant-1-1207132.html

https://naurok.com.ua/test/ekspres-kontrol-50-vidnimannya-drobu-vid-naturalnogo-chisla-variant-2-1206485.html

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Прийом «Я беру тебе з собою».

Вчитель називає слова ДРОБИ, ПРАВИЛЬНІ ДРОБИ, МІШАНЕ ЧИСЛО. учні намагаються назвати дії, які будуть виконувати з цими поняттями на уроці.(додавати і віднімати дроби з однаковими знаменниками і мішані числа)

Прийом «Снігова куля»

Учень називає одне слово з означення поняття, і кожен наступний учень додає по одному слову.

ЗВИЧАЙНІ – ДРОБИ записують – ЗА ДОПОМОГОЮ ДРОБОВОЇ РИСКИ -  ЧИСЕЛ – НАД РИСКОЮ – І ПІД РИСКОЮ.

ЧИСЛО НАД РИСКОЮ – називається – ЧИСЕЛЬНИК ДРОБУ.

ЧИСЛО ПІД РИСКОЮ – ЗНАМЕННИК ДРОБУ.

ДРІБ – називається –ПРАВИЛЬНИМ – якщо – ЙОГО ЧИСЕЛЬНИК МЕНШИЙ ЗА ЗНАМЕННИК.

ДРІБ – називається – НЕПРАВИЛЬНИМ – якщо  - ЙОГО ЧИСЕЛЬНИК БІЛЬШИЙ – або - ДОРІВНЮЄ – ЗНАМЕННИКУ.

МІШАНИМ – ЧИСЛОМ – називається – СУМА – ЩО СКЛАДАЄТЬСЯ - З ЦІЛОГО ЧИСЛА – І ПРАВИЛЬОГО ДРОБУ.

ЩОБ ЗНАЙТИ – СУМУ – ДВОХ – МІШАНИХ ЧИСЕЛ – ТРЕБА - …

ЩОБ ЗНАЙТИ – РІЗНИЦЮ – ДВОХ – МІШАНИХ ЧИСЕЛ – ТРЕБА - …

ІV. Удосконалення знань та вмінь

Прийом «Створи паспорт»

Систематизація, узагальнення отриманих знань. Створення короткої характеристики досліджуваного об’єкта.

Учні розділені на групи (по 5 учнів). Кожна група отримує завдання різного рівня складності. Учні середнього рівня отримують завдання за посиланням на сайті «На Урок», і отримують оцінку після завершення тесту. Усі інші, працюють за отриманими завданнями. У групу V зібрано учнів з високим рівнем знань. В інших групах учні з достатнім і середнім рівнем знань.

І група.

1. Виконати дії:

2. Розв’яжіть рівняння:

ІІ група.

1. Розв’яжіть задачу: В одному ящику кг слив, а в другому – на кг більше. Скільки кілограмів слив у двох ящиках?

2. Обчислити: .

ІІІ група.

1. Розв’язати рівняння:

2. Обчислити: .

ІV група

1. Обчислити: .

2. Розв’язати рівняння: .

V група

1. Розв’язати задачу: На тиждень родина закупила на ринку кг овочів – цибулі, морв і буряків. Цибулі і моркви разом закупили кг, а моркви і буряків - кг. Скільки кілограмів кожного виду овочів купили на ринку?

2. Виконати дії: .

(Якщо завдань для виконання забагато, можна виконати по 1 завданню з картки)

Після презентації одного з завдань групи, і виступу усіх груп. Кожна група зачитує правила, якими вона користувалася при розв’язуванні завдань. Паспорт складається в групі, поки один з її представників представляє завдання біля дошки. Паспорт містить 1 – 2 правила.

V. Підсумки уроку

Прийом «Рюкзак»

Рюкзак переміщується від одного учня до іншого. Кожен учень починає фразою «Я навчився….», «Я розібрався…» та ін. За потреби можна сказати: «Я пропускаю хід»

VІ. Домашнє завдання

Скласти по три приклади на додавання і віднімання мішаних чисел і розв’язати їх.

docx
Додано
18 січня 2022
Переглядів
1239
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку