Тема: Мішані числа. Додавання і віднімання мішаних чисел
Мета:
Тип уроку: урок закріплення знань, умінь та навичок.
Хід уроку
І.Організаційний етап
Повідомлення теми, мети уроку.
Прийом «Асоціативний ряд». ДРІБ – ПРАВИЛЬНИЙ – ДРІБ – ЦІЛЕ – ЧАСТИНА – ЧАСТИНА І ЦІЛЕ – ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ.
(учні самостійно формулюють тему і мету уроку)
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Перевірка домашнього завдання
https://naurok.com.ua/test/ekspres-kontrol-51-dodavannya-mishanih-chisel-variant-1-1207132.html
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Прийом «Я беру тебе з собою».
Вчитель називає слова ДРОБИ, ПРАВИЛЬНІ ДРОБИ, МІШАНЕ ЧИСЛО. учні намагаються назвати дії, які будуть виконувати з цими поняттями на уроці.(додавати і віднімати дроби з однаковими знаменниками і мішані числа)
Прийом «Снігова куля»
Учень називає одне слово з означення поняття, і кожен наступний учень додає по одному слову.
ЗВИЧАЙНІ – ДРОБИ записують – ЗА ДОПОМОГОЮ ДРОБОВОЇ РИСКИ - ЧИСЕЛ – НАД РИСКОЮ – І ПІД РИСКОЮ.
ЧИСЛО НАД РИСКОЮ – називається – ЧИСЕЛЬНИК ДРОБУ.
ЧИСЛО ПІД РИСКОЮ – ЗНАМЕННИК ДРОБУ.
ДРІБ – називається –ПРАВИЛЬНИМ – якщо – ЙОГО ЧИСЕЛЬНИК МЕНШИЙ ЗА ЗНАМЕННИК.
ДРІБ – називається – НЕПРАВИЛЬНИМ – якщо - ЙОГО ЧИСЕЛЬНИК БІЛЬШИЙ – або - ДОРІВНЮЄ – ЗНАМЕННИКУ.
МІШАНИМ – ЧИСЛОМ – називається – СУМА – ЩО СКЛАДАЄТЬСЯ - З ЦІЛОГО ЧИСЛА – І ПРАВИЛЬОГО ДРОБУ.
ЩОБ ЗНАЙТИ – СУМУ – ДВОХ – МІШАНИХ ЧИСЕЛ – ТРЕБА - …
ЩОБ ЗНАЙТИ – РІЗНИЦЮ – ДВОХ – МІШАНИХ ЧИСЕЛ – ТРЕБА - …
ІV. Удосконалення знань та вмінь
Прийом «Створи паспорт»
Систематизація, узагальнення отриманих знань. Створення короткої характеристики досліджуваного об’єкта.
Учні розділені на групи (по 5 учнів). Кожна група отримує завдання різного рівня складності. Учні середнього рівня отримують завдання за посиланням на сайті «На Урок», і отримують оцінку після завершення тесту. Усі інші, працюють за отриманими завданнями. У групу V зібрано учнів з високим рівнем знань. В інших групах учні з достатнім і середнім рівнем знань.
І група.
1. Виконати дії:
2. Розв’яжіть рівняння:
ІІ група.
1. Розв’яжіть задачу: В одному ящику кг слив, а в другому – на кг більше. Скільки кілограмів слив у двох ящиках?
2. Обчислити: .
ІІІ група.
1. Розв’язати рівняння:
2. Обчислити: .
ІV група
1. Обчислити: .
2. Розв’язати рівняння: .
V група
1. Розв’язати задачу: На тиждень родина закупила на ринку кг овочів – цибулі, морв і буряків. Цибулі і моркви разом закупили кг, а моркви і буряків - кг. Скільки кілограмів кожного виду овочів купили на ринку?
2. Виконати дії: .
(Якщо завдань для виконання забагато, можна виконати по 1 завданню з картки)
Після презентації одного з завдань групи, і виступу усіх груп. Кожна група зачитує правила, якими вона користувалася при розв’язуванні завдань. Паспорт складається в групі, поки один з її представників представляє завдання біля дошки. Паспорт містить 1 – 2 правила.
V. Підсумки уроку
Прийом «Рюкзак»
Рюкзак переміщується від одного учня до іншого. Кожен учень починає фразою «Я навчився….», «Я розібрався…» та ін. За потреби можна сказати: «Я пропускаю хід»
VІ. Домашнє завдання
Скласти по три приклади на додавання і віднімання мішаних чисел і розв’язати їх.