Урок мистецтва інтегрований курс 1 клас Балет-казка

Про матеріал
Презентація і конспект до уроку мистецтва, інтегрований курс 1 клас. тема: Балет-казка.Оркестр. Б.Павловський. Балет-казка "Білосніжка і семеро гномів". Веселий гном (фломастери, олівці).
Перегляд файлу

Інтегрований курс «Мистецтво» 1 клас

Тема: Балет-казка. Оркестр.

Сприймання музичного мистецтва: Б.Павловський. Балет-казка «Білосніжка і семеро гномів» (фрагмент).

Художньо-творча діяльність: веселий гном (олівці, фломастери).

Мета: формувати знання про жанр балету як музично-театральний твір, що спілкується з глядачами мовою класичного танцю, ознайомити учнів з поняттям оркестру; пригадати, що таке казка, розвивати творчу уяву, фантазію учнів.

Розвивати в учнів уміння сприймати музику та визначати засоби її виразності; розвивати вокально-хорові виконавські навички; уміння оцінювати свою роботу та однокласників.

Виховувати любов та зацікавленість до музичного та образотворчого мистецтва; виховувати музичну культуру та ціннісне відношення до  жанру балет. Заохочувати до музикування; удосконалювати вокально-хорові навички,    виконавську майстерність.

 Виховувати спостережливість, акуратність, увагу; збуджувати в учнів інтерес до творчої діяльності в умовах практичної роботи. Виховувати почуття дружби, вміння радіти успіхам інших.

 

Освітня галузь

Очікувані результати

Мистецька

Навчається розуміти прекрасне, слухати музику, сприймати аудіо та відеоматеріали, співає дитячі пісні.

відтворює прості форми предметів і об’єктів довкілля олівцями, фломастерами;

використовує у роботі основні, похідні, теплі й холодні кольори.

 

Мовно-літературна

Після прослуховування відповідає на питання, висловлює свою думку.

Знає поняття казки як жанру літератури.

Уміє переказувати сюжет.

 

Здоров’я-збережувальна

Розуміє цінність здоров’я, навчається берегти його;  дотримується правил техніки безпеки;

Знає, що позитивне ставлення до навколишнього світу і людей є складовою здоров’я та успіху.

Фізкультурна

Виконують вправи фізкультхвилинок, виконують здоров’я збережувальні вправи.

Соціальна

Знає правила поведінки у соціумі. Толерантно спілкується зі старшими, рідними, однолітками, однокласниками. Дотримується правил гігієни.

 

 

Методи: бесіда, пояснення, разом з методом передбачення, практична робота, пошукова робота, творча робота над малюнком

інтерактивний метод: «Відкритий мікрофон»,

дидактична вправа «Ребуси», «Впіймай мелодію»;

ігрові методи: «Всезнайко», «Домісолька і Барвик», «Пальчики».

«Чарівна майстерня», «Казки» «Наші таланти»

Прийоми:

 

 

Психологічний настрій на урок «Хмаринки - травинки»

Практична робота.

Мозковий штурм (розгадування ребуса, загадки)

Зв’язок з життям (Як себе поводити в театрі)

Аналіз (настрою музики балета).

Синтез (утворення гриму),

Порівняння (рухів  гномів і Білосніжки у балеті)

Творчі вправи (оздоблення свого малюнка).

Ігрові прийоми навчання.

Прийом самооцінювання, рефлексія, ситуація успіху: «Кольорові цеглинки»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Балет-казка. Оркестр

І. Налаштування на урок. Вправа «Хмаринка- травинка»

- Вітаю, любі першокласники, на уроці мистецтва. Сподіваюся, що у кожного із вас гарний настрій, адже на дворі сонечко несе тепло. Скоро – весна.

- Перш, ніж почнемо урок, налаштуймося: сядемо рівненько, слідкуємо за своєю поставою, торкнулися хмаринки, торкнулися – травинки, широко всміхнемся і до роботи візьмемся.

 

ІІ. Оголошення теми і завдань уроку.

-        Сьогодні ми знову разом із нашими друзями Лясолькою і Барвиком відправляємося до театру, тільки незвичайного. Театру, де виконавці «говорять» з нами мовою музики і танцю.

-        І для того, щоб дізнатися тему уроку прошу розгадати ребус.

 

   ,,

     1 2  Т

-                    Молодці, дійсно – це балет!  (слайд)

-                    Балет – це вистава, в якій всі персонажі танцюють. Зміст якої розкривається за допомогою танцювальних рухів під музику. Ви бачите перед собою на екрані.

-                    Що важливо у танці?

-                    Артисти балету передають суть вистави за допомогою танцю. Щоб навчитись класичному танцю, потрібно мати силу волі, велике бажання і витривалість. У артистів балету є спеціальні костюми. Як вони називаються? Пуанти. Що таке декорації? Для чого вони призначені?

-                    Перш, ніж поринути у світ мистецтва, пригадаємо правила поведінки у театрі. Неважливо, який це театр, правила однакові.(слайди)

-                     

 

ІІІ. Робота з музичним матеріалом.

1. Перше сприймання вальсу «Сніжинок».

-                    Танець має свою особливу мову – рухів і жестів. Наприклад, вальс виконують за допомогою граційних рухів.

-                    Подивіться танок сніжинок, уважно послухайте музику, переглянь відео і скажіть, який же танець виконували сніжинки – ніжний, загадковий чи урочистий, енергійний? Опишіть рухи танцівниць – балерин.      

o     Відео

2. Знайомство з поняттям оркестру.

- А ви знаєте, хто супроводжує рухи танцівників балету?

- Так, саме оркестр. А оркестр, як ви бачите, це великий колектив музикантів, які грають на різних музичних інструментах. Він додає чарівності персонажам, завдяки неповторному звучанню різних музичних інструментів. Серед них ви бачите дуже багато різних інструментів, це і струнні – скрипочки, віолончелі, контрабаси, це і духові і ударні, і навіть, фортепіано.

Отже, ми щойно торкнулися чарівного світу балету.

-                    Слухали уважно, непорушно. Балет – це танець, ми, звичайно з вами не балерини, але ж і ми давайте затанцюємо і порухаємося.

Музична руханка

  1.        Сприймання музичного мистецтва. Б.Павловський. Балет-казка «Білосніжка і сім гномів».
  1.   Загадка + сюжет казки.

-        Кожний балет має свій настрій. Ми познайомимося ще з одним балетом, а назву цього балету ви дізнаєтеся, розгадавши загадку.

Жила у гномів ласкава та ніжна,

І пташок слухала спів дивовижний.

Мов кров мої губи, волосся, мов нічка,

А личко, мов сніг… я звусь …Білосніжка.

- Мова піде про Білосніжку і семеро гномів. Це казка. Ми любимо казки. Знаємо їх багато.

- Що таке казка?

Я сподіваюсь ви знаєте цю казочку.

- Хто нагадає коротенько зміст? А після уроку можете переглянути мультфільм або перечитати казку.

2) Перегляд фрагменту балету-казки.

- За мотивами цієї казки було створено яскраву, видовищну і надзвичайно добру балет-казку «Білосніжка і семеро гномів», музику до якої написав польський композитор Богдан Павловський.

- І саме зараз, я пропоную переглянути фрагмент з цього балету.

- Зверніть увагу на рухи гномів, на музику, що супроводжує їхній виступ. Порівняємо із музикою і рухами Білосніжки.

 

Відео

Отже, Балет – це неймовірна краса і невтомна праця акторів, щоб все виглядало так злагоджено і красиво.

 

3)Лясолька дуже любить, коли діти слухають музику, а ще більше, коли діти співаюсь і танцюють. То ж Лясолька попросила, щоб ви для неї заспівали нашу пісеньку про казки.

Пісня «Захопливі казки»

-        Сподіваюся, що ця пісня вам сподобалася, адже пісень багато не буває.

 

ІІІ. Робота з художнім матеріалом.

  1. Зображення костюмів і гриму у художньому мистецтві.

-               Диво театру створюється не тільки грою акторів, музикою, танцем, а й красивими костюмами та гримом. Завдяки гриму ми можемо побачити перевтілення актора на казкового персонажа.

-               Ми з вами сьогодні теж спробуємо створити грим для ...

-              Відгадайте загадку

-               Маленький, бородатий, у ковпаку і з лопатою. Хто він? (Гном).

-               У нього є червоний ніс, червоні чобітки. Він майже як Дід Мороз, тільки зростом не доріс. Хто це? (Гном)

- Звичайно – це гном.

- Розгляньте грим акторів балету-казки.

- Чи нагадують танцівники-гноми маленьких казкових дідусів?

2. Інструктаж до виконання.

- Барвик хоче, нам пояснити, що у малюванні теж є свої правила. Щоб зобразити відповідний настрій вистави чи вік акторів використовують відповідні інструменти.

Для наших героїв ми використаємо фломастери, а можливо для обличчя – олівці. Правильно чергуємо кольори. Тримаємо контур.

  1.       Правила безпеки під час практичної роботи. (слайд)
  •           Роботу розпочинати лише з дозволу вчителя.
  •           Використовувати інструмент тільки за призначенням.
  •           Користуватися прийомами роботи з інструментами, як показав учитель.
  •           Тримати своє робоче місце у належному порядку.

Пальчикова гімнастика (музична)

  1. Робота в Чарівній майстерні.
  1.  Зразок учителя.

-Тепер відправляємося до Чарівної майстерні. Зробимо кожен свій грим актору-гному. Розгляньте зразок.

-        Чергуйте яскраві та ніжні, теплі та холодні кольори.

  1. Практична робота

Релакс  музичний (із мультф. «Білосніжка»)

  1.                Виставка і аналіз робіт.

Молодці! + оплески!!!

ІV. Підсумок уроку.

  1. Дидактична  «Всезнайко»

-                    Сподіваюся на уроці ви дізналися багато нового та корисного. Перевіримо. Проведемо тест-гру «Всезнайко»

-                    Слухаєте питання і вибираєте правильний варіант відповіді – сигналізуєте цеглинкою лего відповідного кольору.

   Театр, де актори      опера

         «говорять»        балет

мовою музики і танцю       цирк

 

   Познайомилися     «Снігова королева»»

із балетом-казкою     «Білосніжка і сім гномів»

         «Попелюшка»

   Супроводжує      ансамбль

рухи танцівників балету   хор

        оркестр

 

2. Вербальна самооцінка роботи учнів.

-                    Оціни свої досягнення на уроці за допомогою цеглинки лего.

3. Вправа «Настрій»

-                   А який настрій подарував вам сьогодні урок?

-                   Знаємо від Розумниці, що гарний настрій – це половина здоров’я.

-                   Отже, урок нам приніс ще й здоров’я. То ж будьте здорові. Дякую за роботу!

 

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, 1 клас, Презентації
НУШ
Додано
20 лютого
Переглядів
361
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку