Інтегрований курс «Мистецтво» 1 клас
Тема: Балет-казка. Оркестр.
Сприймання музичного мистецтва: Б.Павловський. Балет-казка «Білосніжка і семеро гномів» (фрагмент).
Художньо-творча діяльність: веселий гном (олівці, фломастери).
Мета: формувати знання про жанр балету як музично-театральний твір, що спілкується з глядачами мовою класичного танцю, ознайомити учнів з поняттям оркестру; пригадати, що таке казка, розвивати творчу уяву, фантазію учнів.
Розвивати в учнів уміння сприймати музику та визначати засоби її виразності; розвивати вокально-хорові виконавські навички; уміння оцінювати свою роботу та однокласників.
Виховувати любов та зацікавленість до музичного та образотворчого мистецтва; виховувати музичну культуру та ціннісне відношення до жанру балет. Заохочувати до музикування; удосконалювати вокально-хорові навички, виконавську майстерність.
Виховувати спостережливість, акуратність, увагу; збуджувати в учнів інтерес до творчої діяльності в умовах практичної роботи. Виховувати почуття дружби, вміння радіти успіхам інших.
Освітня галузь |
Очікувані результати |
Мистецька |
Навчається розуміти прекрасне, слухати музику, сприймати аудіо та відеоматеріали, співає дитячі пісні. відтворює прості форми предметів і об’єктів довкілля олівцями, фломастерами; використовує у роботі основні, похідні, теплі й холодні кольори.
|
Мовно-літературна |
Після прослуховування відповідає на питання, висловлює свою думку. Знає поняття казки як жанру літератури. Уміє переказувати сюжет.
|
Здоров’я-збережувальна |
Розуміє цінність здоров’я, навчається берегти його; дотримується правил техніки безпеки; Знає, що позитивне ставлення до навколишнього світу і людей є складовою здоров’я та успіху. |
Фізкультурна |
Виконують вправи фізкультхвилинок, виконують здоров’я збережувальні вправи. |
Соціальна |
Знає правила поведінки у соціумі. Толерантно спілкується зі старшими, рідними, однолітками, однокласниками. Дотримується правил гігієни. |
Методи: бесіда, пояснення, разом з методом передбачення, практична робота, пошукова робота, творча робота над малюнком
інтерактивний метод: «Відкритий мікрофон»,
дидактична вправа «Ребуси», «Впіймай мелодію»;
ігрові методи: «Всезнайко», «Домісолька і Барвик», «Пальчики».
«Чарівна майстерня», «Казки» «Наші таланти»
Прийоми:
Психологічний настрій на урок «Хмаринки - травинки»
Практична робота.
Мозковий штурм (розгадування ребуса, загадки)
Зв’язок з життям (Як себе поводити в театрі)
Аналіз (настрою музики балета).
Синтез (утворення гриму),
Порівняння (рухів гномів і Білосніжки у балеті)
Творчі вправи (оздоблення свого малюнка).
Ігрові прийоми навчання.
Прийом самооцінювання, рефлексія, ситуація успіху: «Кольорові цеглинки»
Тема. Балет-казка. Оркестр
І. Налаштування на урок. Вправа «Хмаринка- травинка»
- Вітаю, любі першокласники, на уроці мистецтва. Сподіваюся, що у кожного із вас гарний настрій, адже на дворі сонечко несе тепло. Скоро – весна.
- Перш, ніж почнемо урок, налаштуймося: сядемо рівненько, слідкуємо за своєю поставою, торкнулися хмаринки, торкнулися – травинки, широко всміхнемся і до роботи візьмемся.
ІІ. Оголошення теми і завдань уроку.
- Сьогодні ми знову разом із нашими друзями Лясолькою і Барвиком відправляємося до театру, тільки незвичайного. Театру, де виконавці «говорять» з нами мовою музики і танцю.
- І для того, щоб дізнатися тему уроку прошу розгадати ребус.
,,
1 2 Т
- Молодці, дійсно – це балет! (слайд)
- Балет – це вистава, в якій всі персонажі танцюють. Зміст якої розкривається за допомогою танцювальних рухів під музику. Ви бачите перед собою на екрані.
- Що важливо у танці?
- Артисти балету передають суть вистави за допомогою танцю. Щоб навчитись класичному танцю, потрібно мати силу волі, велике бажання і витривалість. У артистів балету є спеціальні костюми. Як вони називаються? Пуанти. Що таке декорації? Для чого вони призначені?
- Перш, ніж поринути у світ мистецтва, пригадаємо правила поведінки у театрі. Неважливо, який це театр, правила однакові.(слайди)
-
ІІІ. Робота з музичним матеріалом.
1. Перше сприймання вальсу «Сніжинок».
- Танець має свою особливу мову – рухів і жестів. Наприклад, вальс виконують за допомогою граційних рухів.
- Подивіться танок сніжинок, уважно послухайте музику, переглянь відео і скажіть, який же танець виконували сніжинки – ніжний, загадковий чи урочистий, енергійний? Опишіть рухи танцівниць – балерин.
o Відео
2. Знайомство з поняттям оркестру.
- А ви знаєте, хто супроводжує рухи танцівників балету?
- Так, саме оркестр. А оркестр, як ви бачите, це великий колектив музикантів, які грають на різних музичних інструментах. Він додає чарівності персонажам, завдяки неповторному звучанню різних музичних інструментів. Серед них ви бачите дуже багато різних інструментів, це і струнні – скрипочки, віолончелі, контрабаси, це і духові і ударні, і навіть, фортепіано.
Отже, ми щойно торкнулися чарівного світу балету.
- Слухали уважно, непорушно. Балет – це танець, ми, звичайно з вами не балерини, але ж і ми давайте затанцюємо і порухаємося.
Музична руханка
- Кожний балет має свій настрій. Ми познайомимося ще з одним балетом, а назву цього балету ви дізнаєтеся, розгадавши загадку.
Жила у гномів ласкава та ніжна,
І пташок слухала спів дивовижний.
Мов кров мої губи, волосся, мов нічка,
А личко, мов сніг… я звусь …Білосніжка.
- Мова піде про Білосніжку і семеро гномів. Це казка. Ми любимо казки. Знаємо їх багато.
- Що таке казка?
Я сподіваюсь ви знаєте цю казочку.
- Хто нагадає коротенько зміст? А після уроку можете переглянути мультфільм або перечитати казку.
2) Перегляд фрагменту балету-казки.
- За мотивами цієї казки було створено яскраву, видовищну і надзвичайно добру балет-казку «Білосніжка і семеро гномів», музику до якої написав польський композитор Богдан Павловський.
- І саме зараз, я пропоную переглянути фрагмент з цього балету.
- Зверніть увагу на рухи гномів, на музику, що супроводжує їхній виступ. Порівняємо із музикою і рухами Білосніжки.
Відео
Отже, Балет – це неймовірна краса і невтомна праця акторів, щоб все виглядало так злагоджено і красиво.
3)Лясолька дуже любить, коли діти слухають музику, а ще більше, коли діти співаюсь і танцюють. То ж Лясолька попросила, щоб ви для неї заспівали нашу пісеньку про казки.
Пісня «Захопливі казки»
- Сподіваюся, що ця пісня вам сподобалася, адже пісень багато не буває.
ІІІ. Робота з художнім матеріалом.
- Диво театру створюється не тільки грою акторів, музикою, танцем, а й красивими костюмами та гримом. Завдяки гриму ми можемо побачити перевтілення актора на казкового персонажа.
- Ми з вами сьогодні теж спробуємо створити грим для ...
- Відгадайте загадку
- Маленький, бородатий, у ковпаку і з лопатою. Хто він? (Гном).
- У нього є червоний ніс, червоні чобітки. Він майже як Дід Мороз, тільки зростом не доріс. Хто це? (Гном)
- Звичайно – це гном.
- Розгляньте грим акторів балету-казки.
- Чи нагадують танцівники-гноми маленьких казкових дідусів?
2. Інструктаж до виконання.
- Барвик хоче, нам пояснити, що у малюванні теж є свої правила. Щоб зобразити відповідний настрій вистави чи вік акторів використовують відповідні інструменти.
Для наших героїв ми використаємо фломастери, а можливо для обличчя – олівці. Правильно чергуємо кольори. Тримаємо контур.
Пальчикова гімнастика (музична)
-Тепер відправляємося до Чарівної майстерні. Зробимо кожен свій грим актору-гному. Розгляньте зразок.
- Чергуйте яскраві та ніжні, теплі та холодні кольори.
Релакс музичний (із мультф. «Білосніжка»)
Молодці! + оплески!!!
ІV. Підсумок уроку.
- Сподіваюся на уроці ви дізналися багато нового та корисного. Перевіримо. Проведемо тест-гру «Всезнайко»
- Слухаєте питання і вибираєте правильний варіант відповіді – сигналізуєте цеглинкою лего відповідного кольору.
Театр, де актори опера
«говорять» балет
мовою музики і танцю цирк
Познайомилися «Снігова королева»»
із балетом-казкою «Білосніжка і сім гномів»
«Попелюшка»
Супроводжує ансамбль
рухи танцівників балету хор
оркестр
2. Вербальна самооцінка роботи учнів.
- Оціни свої досягнення на уроці за допомогою цеглинки лего.
3. Вправа «Настрій»
- А який настрій подарував вам сьогодні урок?
- Знаємо від Розумниці, що гарний настрій – це половина здоров’я.
- Отже, урок нам приніс ще й здоров’я. То ж будьте здорові. Дякую за роботу!