Урок "Мистецтво дизайну. Види дизайну"

Про матеріал

Матеріал допоможе підготуватися до уроку образотворчого мистецтва у 7 класі під час вивчення теми "Мистецтво дизайну. Види дизайну"

Перегляд файлу

Мистецтво дизайну. Види дизайну

Мета: Дати поняття про мистецтво дизайну як одну із форм організації побуту людини; формувати уявлення про необхідність конструювання виробів, уявлення про професію художника – дизайнера; розширювати кругозір учнів про дизайн як мистецтво створення краси навколо людини; навчити усвідомлювати критерії, за якими предмет можна віднести до дизайнерських розроблень; поглибити знання про образність мови, компактність композиції; розвивати навички та вміння в графічних техніках; виховувати інтерес та прагнення до особистої творчості.

Тип уроку: комбінований.

Оснащення матеріали та інструменти: Презентація «Мистецтво дизайну. Види дизайну». ТЗН.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. МОТИВАЦІЯ

Сучасна людина створюючи різні предмети, речі, хоче полегшити своє

неспокійне життя, зробити його зручнішим. Навколишнє середовище, будівлі, вулиці, машини, речі впливають на наше життя, формують наш смак, створюють настрій.

Хто ж створює зовнішній вигляд речей?

ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

IV. ВИКЛАДЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Слайд 1,2.

Слово «дизайн» буквально перекладається як «творчий задум», «намір», «план», «проект», «креслення», «конструкція». Відтак дизайнер – людина, яка вміє планувати, конструювати, креслити. Це слово стало міжнародним терміном і позначає художньо-конструкторську, проектно-творчу діяльність та її результати.

На відміну від образотворчого мистецтва, спрямованого на формування внутрішнього світу людини, її духовних цінностей, дизайн зорієнтований на організацію та перетворення людиною навколишнього середовища, відповідно до своїх естетичних потреб та уявлень.

Коли почалася історія дизайну? Кого вважати першими дизайнерами? Можливо, це були ще первісні люди — невідомі творці шедеврів наскального живопису? Адже саме в той час поява знарядь праці спонукала зробити їх більш зручними, красивими і функціональними. Ще в античні часи у філософських дискусіях порушується питання взаємозв’язку між корисним і красивим.

Слайд 3.

Дизайн як окремий вид мистецтва сформувався в епоху розквіту «машинного» виробництва речей (кінець XIX — початок XX ст.). Основною сферою дизайнерської діяльності є створення речей серійного, масового виробництва, що виготовляються промисловим способом (на відміну від декоративно-прикладного мистецтва, де речі виготовляються й прикрашаються вручну).

На відміну від твору мистецтва, кожен предмет має якесь важливе призначення, він є функціональним, тобто, дієвим. В кожної людини є потреба в тому, щоб оточувати себе гарними предметами. Тому цінність

будь-якої речі визначають користь і краса.

Слайд 4.

Дизайн — художнє конструювання предметів побуту, формування гармонійного предметного середовища, створеного засобами промислового виробництва, для забезпечення найкращих умов праці побуту та відпочинку людей.

Слайд 5.

Дизайн поділяється на три основні види: промисловий, графічний, дизайн середовища. Окремо виділяють таке явище, як арт-дизайн.

Слайд 6.

Промисловий дизайн — художньо-проектна діяльність, спрямована на розробку промислових виробів з високими споживчими якостями. Ця діяльність охоплює проектування найрізноманітніших предметів та їхніх комплексів для подальшого виготовлення промисловим способом.

Слайд 7.

Графічний дизайн — художньо-проектна діяльність, основним засобом якої є графіка.

Слайд 8.

Дизайн середовища — проектування об’єктів предметно-просторового та соціокультурного оточення з метою створення гармонійної взаємодії людини з природою.

Слайд 9.

Арт-дизайн — найбільш витончений вияв розвитку сучасного дизайну. Для нього притаманні дизайнерські рішення, в яких головне — художня складова, заснована на принципах високого мистецтва, що передбачає створення нестандартних за формою, несподіваних за кольором і світлом композицій, інколи екзотичних образів, в яких зазвичай змішуються різні художні манери.

Слайд 10.

Дизайн, як творчий процес, поділяють на:

— художній дизайн — створення речового світу суто з погляду естетики сприйняття (зовнішні прояви форми);

— технічну естетику — науку про дизайн, яка враховує всі аспекти, перш за все, конструктивність, функціональність, комфортність експлуатації виробу тощо.

Розгляньте світлини телефонів. Як із часом змінилася форма телефону?

Слайд 11.

Порівняйте форму зображених і сучасних автомобілів.

Фізкультхвилинка.

Слайд 12.

Вимоги, яких потрібно дотримуватись під час розробки виробів:

  • гарний зовнішній вигляд;
  • простота та зручність у користуванні;
  • взаємозв’язок форми, кольору;
  • чіткість подання;
  • новизна (не повинна надто ускладнювати процес виготовлення та собівартість виробу).

V. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

Слайд 13-15.

  • Яке із зображень не належить до промислового дизайну?
  • Яке із зображень не належить до графічного дизайну?
  • Яке із зображень не належить до дизайн середовища?

Оберіть правильну відповідь.

1. Художнє конструювання предметів побуту, формування гармонійного предметного середовища, створеного засобами промислового виробництва, для забезпечення найкращих умов праці, побуту та відпочинку людей:

А) ужиткове мистецтво; Б) графіка; В) дизайн.

2. Вид дизайну, в основі якого лежить художньо-проектна діяльність, головним засобом якої є графіка:

А) промисловий дизайн; Б) графічний дизайн; В) дизайн середовища.

3. Вид дизайну, в основі якого лежить художньо-проектна діяльність, спрямована на розробку промислових виробів з високими споживчими якостями:

А) промисловий дизайн; Б) графічний дизайн; В) дизайн середовища.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

  1. Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?
  2.  Що найбільше сподобалося?
  3.  Що не вдалося?

Використані джерела:

Образотворче мистецтво: підруч. Для 7 класу загально-освіт. Навч. Закл./ Л.В.Папіш, М.М.Шутка.-К.: Грамота, 2005.-128 с.: іл..

https://uk.wikipedia.org/wiki/

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Сурма Илья
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Висоцька Сніжана Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Коритченко Любов Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 квітня 2018
Переглядів
28282
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку