УРОК "Міжнародний туризм"

Про матеріал
Урок засвоєння нових знань.З'ясувати значення міжнародного туризму та важливість міжнародного співробітництва у сфері туризму; виховувати повагу до народної культури, історії кожної держави, сприяти розвитку відносин між народами різних країн.
Перегляд файлу

УРОК №33.    ГРУПА ____________  ДАТА ________________

ТЕМА. Значення міжнародного туризму

Мета: оволодіння учнями новими навичками, матеріалом та новими способами діяльності; з’ясувати значення міжнародного туризму та важливість міжнародного співробітництва у сфері туризму; виховувати повагу до народної культури, історії кожної держави, сприяти розвитку відносин між народами різних країн.

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань

Ключові компетентності:

Змістові лінії:

Основні поняття й ключові терміни:

Обладнання й матеріали:

Структура уроку:

І.Організаційний момент.

ІІ.Підготовка до сприйняття матеріалу або актуалізація опорних знань, умінь, уявлень.

ІІІ.Мотивація навчальної діяльності.

ІV.Оголошення теми,мети,завдань уроку.

V.Вивчення нового матеріалу(первинне засвоєння).

VІ.Осмислення нових знань,умінь.

VІІ.Закріплення ,систематизація та узагальнення.

VІІІ.Контрольно-коригувальний етап.

ІX.Підбиття підсумків уроку.

X.Інструктаж щодо виконання домашнього завдання.

ХІД УРОКУ

І.Організаційний момент.

Добрий день, мої любі учні! Я дуже рада вітати вас на уроці географії туризму.  Але, спочатку, мені дуже цікаво дізнатися, з яким настроєм ви прийшли сьогодні на урок. Намалюйте, будь ласка, на папірцях, що у вас на парті, обличчя-смайл,  яке покаже як ви себе відчуваєте. (На дошці зразок: три обличчя-смайли, які відображають радість, страх, сум.)

http://4.bp.blogspot.com/--gMGK_Vd5_k/UQUamynoNcI/AAAAAAAAAAk/-74XVpIGfI4/s1600/0_495a0_385db982_orig-300x300.jpg

http://3.bp.blogspot.com/-zFrqvKh65cM/UQUaNufY0WI/AAAAAAAAAAU/YE1k1R3UYYI/s1600/smile-guestion.png

http://3.bp.blogspot.com/-gTGJAz4giKk/UQUZzbisN8I/AAAAAAAAAAM/V-yDPHz13pk/s1600/Smiley.svg.png

https://wbo.ophir.dev/boards/FmClbyi1Waq0OuBCLecPju4tDIZM-H4-LmFa8c-syDI-

ІІ.Підготовка до сприйняття матеріалу або актуалізація опорних знань, умінь, уявлень.

1.Розгадайте кросворди

ТУРИЗМ

C:\Users\Наталия\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\2.png

ВІДПОЧИНОК

C:\Users\Наталия\Desktop\3.png

ЗДОРОВ’Я

ПІЗНАННЯ

ЛІКУВАННЯ

 

  •          Що спільного є між цими словами?
  •          Складіть визначення туризму, використовуючи розгадані слова

2. Складіть твір-мініатюру за картинкою

27 вересня – Всесвітній день туризму та День туризму в Україні — ЧДТУ

ІІІ.Мотивація навчальної діяльності.

Вправа «Асоціативний кущ» 9 клас - Міжнародний туризм. Туризм в Україні | Тест на 25 запитань.  Географія

Прийом «Дивуй»

Туризм втім, як і багато інших галузей сучасного життя має в своїй історії масу вельми пізнавальних і цікавих фактів.

1. Найдорожчий тур за всю історію туризму коштував рівно двадцять мільйонів доларів. Саме цю суму довелося заплатити Тіто Деннісу, для того щоб стати першим космічним туристом.

2. Як відомо буквально сто років тому відправитися в подорож могли тільки найбагатші люди, а ось перший тур для не дуже заможних громадян було організовано на початку 1840 року, це дало початок розвитку масового туризму в світі і поштовх для розвитку нового бізнесу - туроператор.

3. Сьогодні йде активне створення максимально комфортного туризму, але ось той факт, що саме Адольф Гітлер є ініціалізатор даної ідеї, не знає практично ніхто. Однак великий фюрер завжди твердив про те, що люди, які максимально комфортно провели свою відпустку, в подальшому мають більшу працездатністю і стресостійкість.

Безумовно, це далеко не повний перелік найцікавіших і пізнавальних фактів про туризм, однак саме ці факти виділяють в якості найцікавіших і пізнавальних.

 

ІV.Оголошення теми,мети,завдань уроку.

На минулих уроках ми вивчили особливості туризму в Україні, сьогодні я запрошую вас в подорож просторами світу під час вивчення теми «Міжнародний туризм».

Дивлячись на записану тему, визначимо основні завдання нашого уроку.

Ви дізнаєтесь:

  •      Про Міжнародний туризм - важливий напрямок у міжнародному співробітництві.
  •      Про категорії міжнародного туризму.
  •      Про чинники міжнародного туризму.
  •      Про Міжнародний туризм в контексті з економічними відносинами країн.
  •      Про Всесвітню організацію туризму (ВОТ).
  •      Про сучасний стан Міжнародного туризму.

V.Вивчення нового матеріалу(первинне засвоєння).

Матеріал уроку

Міжнародний туризм - важливий напрямок у міжнародному співробітництві, побудований на повазі до народної культури, історії та головних інтересах кожної держави, сприяє розвитку відносин між народами різних країн. Міжнародний туризм — це подорож особи за межі постійного місця проживання, що включає перетин кордону та здійснюється на термін від однієї доби до року з пізнавальною, відпочинковою, оздоровчою чи іншою метою, без здійснення оплачуваної діяльності в місці тимчасового перебування.

Сьогодні туризм став справді інтернаціональною сферою суспільної діяльності. Це галузь світової економіки, що характеризується високими темпами розвитку. Для багатьох країн міжнародний туризм є найприбутковішою галуззю економіки, а доходи від нього - важливою складовою національних бюджетів. З розвитком масового організованого туризму і переходом його на нову основу, яка опирається на розвиток туристичної індустрії та сучасні транспортні засоби, відбулися деякі зміни у формах організації міжнародного туризму.

По-перше, суттєво збільшилась кількість роздрібних фірм, які пропонують туристичні послуги турагентів і не мають інколи юридичної та господарської незалежності.

По-друге, змінився характер діяльності туристичних оптових фірм, які перетворилися в туроператорів, що пропонують повний комплекс послуг у вигляді інклюзив-турів.

По-третє, з'явились крупні корпорації, засновані на капіталі транспортних, торгівельних, страхових компаній і банків, які здійснюють операції надання туристичних послуг клієнтам.

Сьогодні в основі розвитку міжнародного туризму лежать такі чинники:

1. Економічне зростання і соціальний прогрес привели до розширення обсягу ділових поїздок та подорожей з пізнавальними цілями.

2. Удосконалення всіх видів транспортних засобів зробило дешевшими поїздки.

3. Збільшення кількості найманих працівників і службовців у розвинутих країнах та підвищення їхнього матеріального й культурного рівня.

4. Інтенсифікація праці й отримання працюючими більш довгих відпусток.

5. Розвиток міждержавних зв'язків і культурних обмінів між країнами привів до розширення міжособистісних зв'язків між регіонами.

6. Розвиток сфери послуг стимулював розвиток сфери перевезень і технологічний прогрес у галузі телекомунікації.

7. Послаблення обмежень на вивіз валюти у багатьох країнах і спрощення прикордонних формальностей.

Основними чинниками, що зумовили швидке зростання туристичного руху та його все більший вплив на різні сфери життя сучасного суспільства, є міжнародна інтеграція та поглиблення міжнародного поділу праці, відкриття кордонів, що забезпечило більш легкий доступ до інших країн, розвиток транспорту та зв’язку, підвищення рівня життя населення.

Значення туризму постійно зростає, що пов'язано з впливом цієї галузі на економіку окремої країни та світу в цілому. У цьому контексті міжнародний туризм виконує ряд важливих функцій:

- слугує джерелом валютних надходжень для країни і засіб для забезпечення зайнятості;

- розширює внески в платіжний баланс і ВНП країни;

- сприяє диверсифікації економіки, створюючи галузі, обслуговуючі сфери туризму;

- стимулює зростання доходів населення (за рахунок збільшення кількості зайнятих у туріндустрії) та підвищення рівня добробуту нації.

Розвиток міжнародного туризму сприяє розвитку інфраструктури країни і мирних процесів.

Сьогодні міжнародний туризм виступає об’єктом дослідження для багатьох науковців та практиків, адже туристична галузь є найрозвинутішою у всьому світі. Міжнародний туризм не просто суттєво впливає на економіку країн світу, для багатьох країн він є основним джерелом прибутку і від нього безпосередньо залежить розвиток економіки країни в цілому. Саме міжнародний туризм більш за все стимулює розвиток інвестиційних проектів з розбудови транспортної та готельно-туристичної інфраструктури що підвищує і якість життя корінного населення, і обслуговування туристів.

Метою більшості туристичних підприємств є розвиток та отримання прибутку від діяльності. Кожного керівника цікавить кінцевий результат діяльності фірми,тобто комерційний успіх підприємства. Жодна туристична фірма не може користуватися тільки наявними в її асортименті маршрутами. Постійно змінюються поняття населення про найкращі види відпочинку, мода на престижні місця відпочинку, з’являються нові курортні райони. Отже, необхідно розробляти такий товар або послугу, який задовільняв би потреби потенційних покупців і тим самим забезпечував збільшення прибутку. Планування розробки туристичного туру - це важливий компонент у розвитку діяльності туристичних підприємств.

При вивченні сутності туризму та міжнародного туризму виявлена відсутність єдиного підходу до визначення даних термінів. У зв’язку з різноманіттям тлумачень терміну «туризм», найбільш доцільно під туризмом розуміти соціально-економічне явище, тісно взаємозалежне з елементами туристичного комплексу. Дослідження підходів до класифікацій видів міжнародного туризму дозволило стверджувати, що в Україні існують різні його класифікації й до теперішнього часу відсутній єдиний підхід. У зв’язку з цим слід  дотримуватись рекомендацій Всесвітньої туристичної організації (ВТО) і виділяти дві категорії міжнародного туризму:

  1. в’їзний туризм, тобто подорожі по певній країні осіб, що не є її жителями;
  2. виїзний туризм, тобто подорожі жителів певної країни в іншу країну.

Сектор туризму продемонстрував свою чудову здатність пристосовуватися до мінливих ринкових умов, сприяючи економічному зростанню і створенню робочих місць у всьому світі. Фактично, туризм належить до числа тих небагатьох секторів, які приносять хороші результати для багатьох економік. Міжнародний туризм у світі розвивається досить нерівномірно, що пояснюється в першу чергу різними рівнями соціально-економічного розвитку окремих країн і регіонів. Найбільшого розвитку міжнародний туризм набув у західноєвропейських країнах. Частка цього регіону складає більш як 70% світового туристичного ринку і близько 60% валютних надходжень. Приблизно 20% припадає на Америку і менше 10% - на Азію, Африку і Австралію, разом взятих.

Всесвітня організація туризму (ВОТ) у своїй класифікації виділяє країни, які переважно є постачальниками туристів (США, Бельгія, Данія, Німеччина, Нідерланди, Нова Зеландія, Швеція, Канада, Англія), і країни, які в основному приймають туристів (Австралія, Греція, Кіпр, Італія, Іспанія, Мексика, Туреччина, Португалія, Франція, Австрія, Швейцарія).

За статистичною методикою ВТО, держави-члени ВТО поділені відповідно до географічних ознак на шість регіонів: Азіатсько-Тихоокеанський, Північна і Південна Америка, Африка, Ближній Схід, Південна Азія та Європа.

Існуючий поділ відображає як економічні особливості світового господарства, так і історію виникнення розвитку туризму. Спочатку він з'явився у Європі, трохи пізніше - в Північній Америці. У країнах цих регіонів ще до початку першої світової війни існував інтенсивний туристичний обмін, була розвинута туристична індустрія. У період між двома світовими війнами міжнародний туризм отримав подальший розвиток. Розширювалась туристична реклама. Наприклад, у 1931 р. тридцять три країни активно вели закордонну рекламу, утримували туристичні представництва в США. Після другої світової війни виник ринок міжнародного туризму. Туризм набув важливого економічного і політичного значення. Окрім поділу за географічними регіонами, ВТО застосовує їхні підрозділи на менш крупні субрегіони. Це обумовлено нерівномірним розвитком туризму в межах регіонів. Наприклад, Європа поділяється на Північну, Південну, Західну і Центральну. Найбільш розвинутими в туристичному відношенні були Західна і Південна Європа, але, за останніми даними, очікується інтенсивний туризм і в Північній Європі.

VІ.Осмислення нових знань,умінь.

З кожним роком світом подорожує все більше людей, а попит на відомі туристичні місця шалено зростає, що приносить чималі суми в бюджет країн завдяки податкам. У 2023 році найпопулярнішою для мандрівників стала Франція.

Відомо, що раніше в Італії, а саме у Венеції, було настільки багато туристів, що країна запровадила особливий податок на туризм, щоб зменшити наплив людей. Однак, держава все ще перебуває в полі зору пріоритетних місць відпочинку, тому тримає своє місце у топ-10 найбільш відвідуваних.

Франція посіла перше місце в рейтингу. Не дивно, адже минулого року соцмережі були "завалені" фотографіями навпроти Ейфелевої вежі в Парижі з різних її ракурсів. Усього до країни було 100 млн прибуттів, а заробила вона 68,6 млн доларів (278 млн грн) на туристичних послугах.

За Францією другу сходинку займає центр шопінгу та сієсти – Іспанія. У 2023 році вона прийняла 85,2 млн відвідувачів та заробила на них 92 млн доларів (373 млн грн), що перевищує надходження конкурента, що зайняв перше місце з кількості мандрівників.

Топ-3 закривають Сполучені Штати Америки, куди попрямувало через океани аж 66,5 млн людей з усього світу. А ось прибуток країна отримала шалений – 175,9 млн доларів (7,13 млрд грн), що зробило Штати лідером в рейтингу тих, які найбільше заробили грошей на туристах.

Повний список найбільш відвідуваних країн:

  1. Франція 100 млн прибуттів;
  2. Іспанія 85,2 млн прибуттів;
  3. США 66,5 млн прибуттів;
  4. Італія 57,2 млн прибуттів;
  5. Туреччина 55,2 млн прибуттів;
  6. Мексика 42,2 млн прибуттів;
  7. Велика Британія 37,2 млн прибуттів;
  8. Німеччина 34,8 млн прибуттів;
  9. Греція 32,7 млн прибуттів;
  10.                    Австрія 30,9 млн прибуттів.

 

Топ-10 країн, які у 2023 році заробили найбільше коштів на туристах:

  1.                         США 175,9 млн доларів;
  2.                         Іспанія 92 млн доларів;
  3.                         Велика Британія 73,9 млн доларів;
  4.                         Франція 68,6 млн доларів;
  5.                         Італія 55,9 млн доларів;
  6.                         Об'єднані Арабські Емірати 51,9 млн доларів;
  7.                         Туреччина 49,5 млн доларів;
  8.                         Австралія 46,6 млн доларів;
  9.                         Канада 39,2 млн доларів;
  10.                    Японія 38,6 млн доларів.

 

VІІ.Закріплення ,систематизація та узагальнення.

Знайдіть 10 слів, пов’язані із темою уроку. Із двома з них складіть речення.

C:\Users\Наталия\Desktop\оьт.pngC:\Users\Наталия\Desktop\Знайди слова.png

Відповідь:

C:\Users\Наталия\Desktop\маи.png

VІІІ.Контрольно-коригувальний етап.

  1. Корегувальна вправа

Міжнародний туризм — це подорож особи за межі постійного місця проживання, що включає перетин кордону та здійснюється на термін від однієї доби до року з пізнавальною, відпочивальною, оздоровчою чи іншою метою, без здійснення оплачуваної діяльності в місці тимчасового перебування.

Міжнародний туризм — це межі подорож  місця особи за постійного кордону проживання, що включає перетин та здійснюється на термін від року до однієї доби з пізнавальною, відпочивальною, оздоровчою чи іншою метою, без здійснення тимчасового перебування оплачуваної діяльності в місці.

ІX.Підбиття підсумків уроку.

Рефлексія «Доповніть речення» https://wbo.ophir.dev/boards/FmClbyi1Waq0OuBCLecPju4tDIZM-H4-LmFa8c-syDI-

  •      На сьогоднішньому занятті я зрозумів(-ла)/дізнався(-лась)/розібрався(-лась)...
  •      Я хочу похвалити себе за те, що на сьогоднішньому занятті ...
  •      На занятті мені особливо сподобалося ...
  •      Знання із сьогоднішнього заняття мені знадобляться ...
  •      На сьогоднішньому уроці мене здивувало ..

X. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання.

  1. Опрацювати тему уроку.
  2. Знати визначення, категорії, чинники міжнародного туризму.
docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
26 вересня
Переглядів
136
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку