Урок -подорож "Додавання та віднімання десяткових дробів"

Про матеріал

Розробка нестандартного уроку узагальнення і систематизації знань з математики 5 клас містить цікаву інформацію про сім чудес світу, що тісно повязана із змістом уроку.

Перегляд файлу

Тема уроку: Додавання та віднімання десяткових дробів . 

Мета уроку:

  • формувати вміння і навички учнів виконувати додавання та віднімання десяткових дробів;
  •  розвивати індивідуальні здібності учнів , логічне мислення , спостережливість, пам’ять , увагу,  творчу активність, обчислювальні навички;
  • формувати компетентності продуктивної творчої діяльності, саморозвитку і самоосвіти, інформаційні та комунікативні;
  • виховувати допитливість, уважність, самостійність, інтерес до математики.

Тип уроку:  урок-подорож узагальнення і систематизація вмінь та навичок учнів.

Обладнання : підручник , ПК , презентація, картки із розшифровками,картки для роботи в парах,  тести,назви чудес.

Хід  уроку:

1. Організаційний момент.      (формув. інформаційних компетентностей)      Слайд 1.

 Вчитель . Доброго дня ! Сьогодні нас очікує незвичайний урок – подорож .  Під час подорожі поруч з вами будуть смайлики, за допомогою яких ви можете виразити свій настрій . Підніміть вгору той смайлик, який показує ваш настрій на початку уроку.

(діти показують свій настрій смайликами)

 - А куди саме буде тривати наша подорож ми дізнаємось після того, як перевіримо вашу готовність до уроку, тобто виконання домашнього завдання. Відкрийте зошити та уважно слідкуйте .

(учні звіряють відповіді за зразком, по одному учню виходять до дошки, вибирають картки із числами та отримують вираз «Сім чудес світу»)

   1199.  на 59,7 тис.кв.км

 

  1207.     а)  20.2                                    б)  124,7

 

№ 1215.  а)   25,2                           б) 2,56                        в) 4,02                     г) 1,17

 

2. Мотивація навчальної діяльності.(формув. інформаційних компетентностей)

Вчитель. Наша мандрівка до семи чудес світу – це не лише в далекі країни, але й в далеке минуле.Як пишуть різні енциклопедії , «сім чудес світу – це творіння людського генія, які своєю технічною чи художньою довершеністю викликали подив античного світу.»

Повідомлення теми, мети уроку. (формув. інформаційних компетентностей) Слайд 2.

(Учні записують в зошиті число, класна робота)

 

3. Актуалізації опорних знань.(формув. комунікативних компетентностей)

Вчитель. Для того, щоб придбати путівки в екскурс-бюро, необхідно відповісти на кілька питань. Увага на екран (усна робота з класом).

Слайд 3.

  1. Назви найбільший десятковий дріб : 2,3000;   2,300;   2,30  чи  2,3  ?

Слайд 4.

  1. Як порівняти два десяткові дроби?

Слайд 5.

  1. Як додати десяткові дроби?

Слайд 6.

  1. Як називається закон додавання:    a+b = b+a  ?

Слайд 7.

  1. Як називається закон додавання:     a + (b+c) = (a+b) + c ?

Слайд 8.

  1. Як знайти невідомий доданок ?

Слайд 9.

  1. Як віднімаються десяткові дроби ?

Слайд 10.

  1. Як знайти невідоме зменшуване ?

Вчитель.  Правильні відповіді на питання дали нам можливість вирушити в подорож. З нами подорожують учні - екскурсоводи. Перша зупинка наша – в Єгипті.

 

4. Розв’язування вправ. (формув компетентностей саморозвитку і самоосвіти)

Слайд 11.

Перед нами перше і найдавніше чудо світу, єдине ,яке збереглося до наших часів – єгипетські піраміди . І наш екскурсовод Ліневич Аліна вже чекає на вашу увагу :

(учениця-екскурсовод розповідає про це чудо світу).

В Африці посеред Лівійської пустелі, височать піраміди від Каїра до Фаюма. До наших часів збереглося близько 70 пірамід. Колись їх було більше, але деякі зруйнував всевладний час, інші засипав пісок, що насунувся з пустелі. Найвідоміші піраміди: Хеопса (Хуфу), Хефрена (Хафра) і Мікеріна. Найбільша з них піраміда Хеопса, збудована в 26 столітті до н.е. Висота її 137м, площа основи – близько 55000 м2. Згідно з легендами піраміда служила фараонам тією драбиною, якою вони сходили на небо.

Вчитель.  Навіть у наш час вчені знаходять все нові і нові таємні ходи , усипальниці . Мільйони туристів з усього світу їдуть подивитися на це рукотворне диво. Щоб нам з вами побачити піраміду, потрібно розв’язати рівняння    (4 учні розв’язують рівняння на дошці, а всі інші – у зошитах):     Слайд 12.                    x + 2,34  = 6;                     40,18 – х = 6,291;

x – 5,257 = 19,743;                      2x – 3,25 = 4,75.

Слайд 13.                                           

Вчитель. Наступна зупинка – у Греції. Слайд 14.    На олімпійській землі знаходиться друге чудо світу – статуя Зевса і тут нас чекає Мальований Дмитро (розповідь учня-екскурсовода):

У самому серці Греції, на священній олімпійській землі, стояло друге чудо світу. Єдине, творцем якого була одна людина. Архітектор Лібон у 5 столітті до н.е. побудував храм, у якому знаходилося диво – прекрасна статуя владики Олімпу – Зевса. Статую побудував скульптор Фідій. Скульптура Зевса олімпійського вражала своєю величністю та оздобленням. Одяг Зевса та його волосся були із золота, неприкриті частини тіла – зі слонової кістки, трон – із кедрового дерева,інкрустованого чорним деревом і самоцвітами. І кожного, хто бачив цю статую, над усе вражала майстерність,з якою Фідій вирізьбив обличчя й фігуру Зевса. Здавалося, що Зевс ось-ось підніметься з трону.

Вчитель. На жаль, прекрасна статуя владики Олімпу не збереглася до наших часів – вона згоріла під час пожежі. Але щоб побачити зображення статуї Зевса, слід виконати завдання, яке буде перепусткою до храму.

Слайд 15.         Обчислити :

1)     3,084 + 16,352 + 19,71;

2)     543,15 + 14,085 + 12,7;

3)      16,47 + 53,924 + 37.

(три учні з кожного ряду виконують завдання біля дошки, інші – в зошитах. )

Вчитель. Перевіримо правильність відповідей з допомогою комп’ютера.

Слайд 16.         Відповіді :

1) 39,146;             2)  569,935;                     3)  107,394.

Вчитель. Тепер ми можемо відвідати Храм Зевса.

      Слайд 17.         Перегляд зображення статуї Зевса.

Вчитель. Третя зупинка – у чарівному місті, до якого ми наближаємось. Назва міста зашифрована. Якщо ми правильно виконаємо завдання, то зможемо його розшифрувати.(по черзі 4 учні виконують завдання біля дошки)

Слайд 18.

 

1) Вирази у гривнях 75 коп.

2) Знайди суму: 35ц + 1,25т

3) Запиши у метрах 750см.

4) Яке число потрібно додати до 0,3, щоб отримати 1 ?

Вчитель. В порядку виконаних дій читаємо назву міста – ЕФЕС. І тут нас чекає екскурсовод Заболотна Аліна. (Розповідь учениці-екскурсовода про храм Артеміди в Ефесі.)Слайд 19.

Ми припливли до давньогрецького міста Ефес (Vст. до н.е.). Відвідаємо храм Артеміди, побудований із чистого мармуру. У головному залі стоїть статуя Артеміди висотою 15м, оздоблена золотом і дорогоцінним камінням.Артеміда – покровителька міста, дочка бога Зевса і сестра бога Аполлона. Артеміда – богиня родючості, покровителька тварин і мисливства, богиня Місяця.

 Вчитель. Храм будували майже 100 років , його підпалювали, потім відновили . Але через жадібність людей до наших часів він не зберігся. Але Артеміда для вас залишила  завдання. На отриманих листках вітер здув коми. Тому ви , працюючи в парах маєте розставити у числах коми так, щоб утворилися правильні рівності :

 1) 74 – 36 = 704                          2) 891 – 6 = 291                 3) 31 + 2576 = 5676                   4) 345 + 256 = 2905        5) 856 – 556 = 3        6) 4 + 215 = 615        7) 63 + 19 = 253

Вчитель. Перевіримо правильність відповідей з допомогою комп’ютера.

Слайд 20.

Відповіді :

1) 74 – 3,6 = 70,4                2) 8,91 – 6 = 2,91                 3) 31 + 25,76 = 56,76                   4) 3,45 + 25,6 = 29,05                           5) 8,56 – 5,56 = 3    

   6) 4 + 2,15 = 6,15        7) 6,3 + 19 = 25,3

Вчитель. Наступна подорож – до стародавньої Карійської держави, де знаходиться незвичайний мавзолей. Про це чудо нам розповість Юр’’ва Валя (Розповідь учениці-екскурсовода про мавзолей у Галікарнасі.)Слайд 21.

Галікарнас – столиця стародавньої Карійської держави, де в IV ст. до н.е. царицею Артемісією, дружиною і сестрою царя Мавсола, було побудовано одне із семи чудес світу – мавзолей, що дав назву всім іншим мавзолеям світу.

Мавзолей поєднував у собі піраміду, башту і грецький храм. Сучасників дивували його розміри, витрачені на нього кошти і, головне, неперевершена досконалість художнього оздоблення. Підвалиною споруди служив велетенський мармуровий пєдестал. На ньому стояв храм, оточений 36 іонійськими колонами, на яких тримався дах у формі 24-ступінчатої піраміди. Простір між колонами було пишно оздоблено скульптурами. Вершину піраміди було увінчато скульптурною композицією, яка зображала Мавсола і Артемісію в колісниці, запряженій четвіркою коней.

5. Фізкультхвилинка. (формув здорового способу життя)

Вчитель. Щоб піднятися на верхню частину споруди, слід бути сильними . Тому зробимо математичну фізкультхвилинку .

Вчитель показує приклади , а учні перевіряють їх правильність :

якщо правильно розв’язаний – піднімають дві руки вгору,

якщо неправильно розв’язаний – присідають,

якщо незнають відповіді – руки на пояс.

3,42 =3, 4200                      79,2039 <79,2

2,156 >2,856                        3,75 – 2 = 3,73

13,4214<13,4224                   0,9 + 0,1 = 1

283,121>283,1201                   0,99 + 0,1 = 1

24,3800>24,389                         7 – 0,6 = 6,4

Вчитель. - Молодці !  Покажіть свій настрій смайликами.

А тепер знову в дорогу , де нас чекає екскурсовод Бабюк Женя : (Розповідь учня-екскурсовода.)Слайд 22

У східній частині Середземного моря знаходиться острів Родос. У центрі, на торговельній площі, між морем і міськими воротами стояла найбільша у світі статуя юнака заввишки 36метрів, що зображала бога Геліоса. Не кожна людина могла охопити великий палець статуї. Скульптор Харес витратив на виготовлення цього бога із міді і заліза 12 років.

6. Розв’язування задач. (формув компетентностей саморозвитку і самоосвіти)

Вчитель. Що сталося з Колосом Родоським, після того, як виконаєте завдання  № ………….. з підручника на сторінці

Слайд 23.

Задача №

 

 (Відповідь:          . Задача розв’язується методом коментованого письма.)

Вчитель. Статуя простояла більше 50 років. Але в 224р. до н.е. Колос впав під час сильного землетрусу. А ми вирушаємо далі.

Тепер ми наближаємось до Александрії, де нас зачекалася екскурсовод Судерман Яна :Слайд 24.     (Розповідь учениці-екскурсовода.)

Александрія – столиця держави перших Птолемеїв (ІІІст. до н.е.). Тут, на острові Фарос, було побудовано маяк, який від землі до вершини мав близько 180м. Відкрите вогнище з дров, що запалювали вночі на найвищій терасі маяка, було видно на відстані 50-60 км. Простояв маяк 1500років.

Вчитель. Що було на вершині будівлі, ви дізнаєтесь після того, як виконаєте завдання. Слайд 25. (по рядах в групах учні записують цифри, потім один учень пише на дошці)

Поставте замість зірочок потрібні цифри :

 

 

 

Вчитель. Перевіримо з допомогою комп’ютера.Слайд 26.

Відповіді :

 

 

 

Вчитель. Найвищу круглу терасу маяка, відкриту з усіх боків, де вночі запалювали велике вогнище, оточувала колонада, на якій була пірамідальна вежа, увінчана бронзовою статуєю покровителя морів- бога Посейдона, заввишки 8м.

Останнє із семи чудес, яке ми сьогодні відвідаємо – “висячі сади” Семіраміди, де нам допоможе екскурсовод Брушневська Маріна (Розповідь учениці-екскурсовода)

Далі вирушаємо до столиці Месопотамії – країни між двома річками – Тигром і Євфратом. Це Вавилон – найбільше місто стародавнього світу.

З усіх вавилонських чудес за найвизначніше вважали висячі сади Семіраміди. Сади стояли на склепіннях, опертих на стовпи з камяних брил, покладених одна на одну. На них лежали щільно припасовані пальмові балки, на які було насипано товстий шар землі, де росли різноманітні дерева і квіти.

 

7.Самостійна робота. ( формув. компетентності продуктивної творчої діяльності)

Вчитель. Побачити як виглядають ці сади ви зможете після того, як виконаєте тестові завдання. На листачках запишіть свої прізвища та обведіть одну правильну відповідь до завдання.

(учні виконують тестові завдання, потім взаємоперевіркою рахують правильні відповіді та записують на листку сусіда, листки здають вчителю)


Варіант І

1. Вказати правильний запис додавання десяткових дробів у стовпчик : 

15,13 + 4,6  

2. Вказати правильний запис віднімання десяткових дробів у стовпчик : 

24,523 – 1,6

3. Обчислити :        2,1 + 3,7

4. Знайти різницю :     4,7 – 2,3

5. Обчислити зручним способом :     

1,3 + 8,19 + 0,7

6.  Обчислити :          1 – 0,7

 

 

Варіант ІІ

1. Вказати правильний запис додавання десяткових дробів у стовпчик : 

27,013 + 0,9

2. Вказати правильний запис віднімання десяткових дробів у стовпчик : 

45,16 – 1,3

3. Обчислити :        4,5 + 1,2

4. Знайти різницю :     5,8 – 4,6

5. Обчислити зручним способом :  

   2,4 + 10,1 + 3,6

6.  Обчислити :          1 – 0,6


Вчитель. Відповіді : І варіант – В В А А Б Б

                                       ІІ варіант – А В В А Б А

Слайд 27. зображення висячих садів Семіраміди

Вчитель.  Це були 14 однакових приміщень , засаджених рослинністю . Але,  на жаль, від цієї споруди не залишилося жодних слідів.

8.Завдання додому:( формув. компетентності продуктивної творчої діяльності)

Слайд 28.  Дом.завдання :

повт. пар.

9. Підсумок уроку .(формув. комунікативних компетентностей)

Вчитель. Покажіть свій настрій на цей момент уроку смайликами.  Що ж зробило ваш настрій гарним, про що ви дізналися на уроці ? …

Які числа і дії допомагали нам у подорожі ? …

 Так, сьогодні на уроці ми здійснили подорож до семи чудес світу, побачили творіння людського генія. Можливо і після нас залишаться гарні справи та нові чудеса світу.

Активно працювали на уроці всі учні . Тому ви одержуєте наступні оцінки … (враховуються результати тесту) На цьому наш урок завершено ! Слайд 29

doc
Додано
26 липня 2018
Переглядів
997
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку