Урок " Множення чисел 0 і 1. Множення на 0 і 1. Розв’язування задач."

Про матеріал
Мета. Ознайомити учнів з випадками множення, коли одним з множників є число 0 або 1; вправляти учнів в обчисленні значень виразів, які містять множення з числами 0 і 1; розвивати вміння аналізувати, узагальнювати інформацію, вміння розв’язувати задачі; розвивати пам’ять, логічне мислення, увагу; виховувати відповідальне ставлення до навчання, дружнє ставлення до товаришів.
Перегляд файлу

Урок математики. 3 клас.

Тема.   Множення чисел 0 і 1. Множення на 0 і 1. Розв’язування задач.

Мета.  Ознайомити учнів з випадками множення, коли одним з множників є число 0 або 1; вправляти учнів в обчисленні значень виразів, які містять множення з числами 0 і 1; розвивати вміння аналізувати, узагальнювати інформацію, вміння розв’язувати задачі; розвивати пам’ять, логічне мислення, увагу; виховувати відповідальне ставлення до навчання, дружнє ставлення до товаришів.

Обладнання. Комп’ютер, картки з завданнями, таблиці, дзеркало та капелюх.

Хід уроку.

І. Організація класу.  Слайд 2.

1. Привітання.

2. Вправи на концентрацію уваги.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. - Послухайте уважно:

„ Доданок, доданок, сума; зменшуване, від’ємник, різниця; ділене, дільник, частка. ”

- Назви компонентів якої дії ви не почули? ( дії множення )

- Назвіть компоненти дії множення.( 1 множник, 2 множник, добуток )

- Що означає 1 множник? ( Яке число треба додати або називає рівні доданки. )

- Що означає 2 множник?( Скільки разів треба додати або кількість доданків.)

- Продовжить речення: „ Дія множення – це…” ( додавання  рівних доданків.)

2.  (Слайд 3.)

- Роздивіться записи. Поміркуйте, яке завдання треба виконати? (Замінити суму добутком)

12+12+12+12 = 12 ∙ 4

30+30+30 = 30 ∙ 3

а+а+а+а+а = а ∙ 5

- Який вираз одержали? ( У першому виразі 4 доданки, кожен з яких дорівнює 12, тому одержали 12 ∙ 4. Аналогічно, 30 ∙ 3, а ∙ 5.)

3. (Слайд 4.)

- Тепер виконайте обернену операцію: замініть множення додаванням:

99 ∙ 2 = 99+99

18 ∙ 4 = 18+18+18+18

х ∙ 3 = х+х+х

4.( Слайд 5.)

- Замініть множення додаванням і знайдіть значення виразів:

15 ∙ 3 =…                              34 ∙ 1 =…

25 ∙ 2 =…                              50 ∙ 0 =…

( При перевірці відповідей другого стовпчика виникає проблемна ситуація)

ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку.  (Слайд 6.)

- Сьогодні на уроці пропоную вам дослідити випадки множення, в яких одним з множників є 1 чи 0. Також повправлятись у розв’язанні задач. Сподіваюсь, що працювати будете плідно та дружно. А допомагати мені будуть ваші хороші знайомі – казкові герої з „ Лісової школи ” Всеволода Нестайка.

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. - Замініть множення додаванням та обчисліть:

1 ∙ 5 =…

1 ∙ 3 =…

1 ∙ 4 =…

- Що цікавого помітили?(При множенні одиниці на будь-яке число одержимо те саме число.) 1 ∙ а = а

- Чи можна замінити наступні вирази сумою?

5 ∙ 1 =…

3 ∙ 1 =…

4 ∙ 1 =…

а ∙ 1 =…

- Що робити? (Пропозиції дітей. Скористатися переставною властивістю дії множення.) Обчисліть вирази, не порушуючи переставну властивість.

- Який висновок можна зробити? (При множенні будь-якого числа на 1, одержимо те саме число.) а ∙ 1 = а

- Порівняйте вирази 1 ∙ а = а  і  а ∙ 1 = а. Зробіть висновок.(1 ∙ а  = а ∙ 1 = а)

2.- Виконайте дії.

0 ∙ 3 =…

0 ∙ 6 =…

0 ∙ 4 =…

- Зробіть висновок.( При множенні 0 на будь-яке число, одержимо 0.) 0 ∙ а = 0

- Знайдіть значення виразів, використовуючи переставну властивість дії множення:

3 ∙ 0 =…

6 ∙ 0 =…

4 ∙ 0 =…

а ∙ 0 =…

- Зробіть висновок. ( При множенні будь-якого-числа на 0, одержимо 0.)

 а ∙ 0 = 0 ­ Порівняйте вирази. Зробіть висновок. (0 ∙ а = а ∙0 = 0)

3. Первинне закріплення.

а)  Коментоване письмо.  ( Слайди 7,8.)

5∙0 =...       09 =...        50∙0 =...         0356 =...

7∙1 =...       1∙8 =...        341 =...         1706 =...

б)  Робота в парах. Закріплення правила множення чисел 0 і 1.  (Слайд 9.)

- Вова Вовченко вихвалявся, що самий перший в класі обчислив вирази. Давайте перевіримо, чи правильно він їх обчислив.

52∙( 48-47)=1(52)             28:4∙0=7(0)

1∙8∙3=3(24)                       9∙0∙8=72(0)

- Чи добре поспішати? А вихвалятися?

- Чому Вова Вовченко припустився помилок? (Не вивчив правило, погано запам’ятав.)

- Давайте йому допоможемо. Уявіть, що одиниця – це дзеркало. Що побачить будь-яке число, коли загляне в таке дзеркало? ( Себе.) Отже,…

- А нуль – це великий чарівний капелюх. Якщо ним накрити будь-яке число, то бачить ми будемо тільки… капелюх. Отже,…

- Сподіваюсь, що ви і вовчику допомогли і самі краще запам’ятали правила множення. А вони вам знадобляться, коли ви будете виконувати домашнє завдання ( с.113, №756.)

V. Фізкультхвилинка.  (Слайд 10.)

- Прийшов час відпочити. Пригадайте, хто врятував звірят з полону Дурандаса? ( Грайлик Трататоля - Сміюнець). Уявіть, що ваші носики перетворилися на чарівні пензлики. Вмокніть їх у фарбу і будемо малювати.

Провів лінію - тулуб.

Ще дві лінії - ручки,

Ще дві - ніжки.

Кружальце  -  голова.

Два маленьких сонечка з промінцями – очі.

Кирпочка  -  ніс.

Дужка - усміхнений рот - від вуха до вуха.

Кілька волосин на голові у кумедний чубчик закручуються.

VI. Розвиток математичних знань.

1.  Робота над задачами. Бліц – турнір „ Пригоди в Павутинії  ”. (Слайди 11 – 14.)

а) Хрюша марудилась і плакала та зменшилась у 80 разів. Яким був її зріст спочатку, якщо зараз вона заввишки 1 см?

б) У славетному хорі хропунів лежать та видають жахливі звуки 56 носатих хропунів, а губатих-у 7 разів менше. Скільки всього хропунів „співають”  у хорі?

в) На уроці фізкультури Зіна Бебешко зробила на скакалці 9 стрибків підряд, а рятуючись від Дурандаса -  у 5 разів більше. На скільки більше стрибків зробила Зіна, коли рятувалась?            

Перевірка. Слайд 15.

- Чи довелося застосувати нові знання під час розв’язування задач?

2. Диференційоване завдання.( Слайд 16.)

- Хрюшу попросили поділити цукерки. Обчисливши вирази, ви дізнаєтесь скільки цукерок одержали Кося, Раїска і сама Хрюша.

Кося.              34 ∙ 19 ∙ 2 ∙ 816 ∙ 0 ∙ 5 ∙ 64

Раїска.

                  ∙ 0                   + 15                 - 9                   ∙ 1                 : 3

 

Хрюша.           199 ∙ 0 + 1 ∙ 16 – 0 ∙ 47

- Чи гарно вчинила Хрюша? Як треба поділити цукерки?

- Чи використовували нові знання під час обчислення виразів?

VII. Підсумок уроку.   (Слайди 17,18.)

„ Незакінчені речення ”

- Сьогодні я дізнався(лась)…

- На сьогоднішньому уроці мені було легко…

- На уроці у мене виникли труднощі …

 

Домашнє завдання.

Вивчити правила, с. 113, №754, №756;

для бажаючих – скласти кілька виразів   на множення 0 і 1.

 

 

 

 

doc
Додано
20 січня 2020
Переглядів
1007
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку