Урок "Множення десяткових дробів"

Про матеріал
Узагальнення знань учнів про правила і властивості множення десяткових дробів
Перегляд файлу

Урок  математики у 5 класі

______________________________________________________

Красавіна В.В., учитель математики РГ «Гармонія», м.Рівне

_____________________________________________________________

 

Тема.  Множення десяткових дробів

          

Мета. Узагальнити знання учнів про правила і властивості множення десяткових дробів. Відпрацювати навички виконувати множення, додавання, віднімання десяткових дробів шляхом розв’язування вправ, що передбачають сумісне виконання цих  дій. Формувати в учнів вміння самостійно застосовувати набуті навички при розв’язуванні вправ. Створити атмосферу емоційного піднесення. Виховувати активність, об’єктивність. Сприяти розвитку пізнавальних інтересів.

 

Тип уроку. Перевірка знань, навичок і вмінь.

 

Хід уроку

 


І. Організаційний момент. Актуалізація опорних знань.

 

Учитель. Три попередні уроки ми з вами вчились множити десяткові дроби. Чи було вам складно виконувати домашнє завдання? Чи виникли якісь труднощі? Зараз два учні біля дошки покажуть, як вони розв’язували його, а в цей час ми з вами пригадаємо правила, що використовувались.

Ігровий момент „Ланцюжок”: перше запитання задає вчитель, а далі учень, що відповів, задає наступне запитання учню, якого сам вибирає.

На дошці учні заповнюють проміжки.

 

 

І учень.

Вправа 896

  1. 0,4 ∙ 17 ∙ 2,5 = (…∙…) ∙…=… ∙ …=…;
  2. 0,125 ∙ 4,3 ∙ 80 = (… ∙ …) ∙ …=…∙…=…

Вправа 914

  1. 3,4х + 5,6х =(…+…) ∙ …=…;
  1. 0,19z – 0,12 z + 0,33 z – 1,92 = (…-…+ …) ∙ … - 1,92 =….

ІІ учень

Вправа 898

  1. 0,5а ∙ 20в = (… ∙ …) ∙ ……=…..;
  1. 4т ∙ 0,5п = (… ∙ …) ∙…….=……

Вправа 912

  1. 0,37 ∙ 4,6 – 1,8 ∙ 0,37 + 0,37 ∙ 7,2 = …∙ (… - … + …)=… ∙ …=…;
  2. 6,74 ∙ 0,13 + 0,47 ∙ 6,74 + 0,6 ∙ 1,76 = … ∙ (…+…) + 0,6 ∙ 1,76=… ∙ (… + …)=

=…  ∙ … = …

Учні звіряють домашнє завдання в зошиті, ставлять собі оцінку.

Учитель. На наступному уроці ви будете розв’язувати задачі, в яких використовується множення, додавання, віднімання десяткових дробів. Тому сьогодні на уроцінам потрібно перевірити на скільки ви готові до наступного етапу вивчення теми.

 

ІІ. Відпрацювання навичок.


                 Слайд 2

Учитель. Чи любите ви дивитись на безхмарне зоряне небо? Воно зачаровує та притягує погляди людей. Сьогодні ми з вами будемо в ролі дослідників-астрономів. Ви знаєте, що космос безмежний, і ще не всі зірки відкриті та названі. Наш урок має ім’я…А ось яке воно, ви дізнаєтесь після виконання наступного завдання.

Ми розрахуємо за допомогою множення десяткових дробів на розрядні одиниці маршрут, за яким учені спрямують космічний корабель для дослідження нової зірки.

На деяких партах є картки з прикладами. І це незвичайні картки, кожна картка починається з числа, яке є відповіддю до попередньої картки. Вперед!


Усний рахунок.

                Слайд 3

 

    4,23 ∙ 10       42,3 ∙ 100      4230 ∙ 0,0001      0,423 ∙ 1000       423 ∙ 100      

       42300 ∙ 0,000001       0,0423 ∙ 100

 

17,5 ∙ 0,01       0,175 ∙ 10000       1750 ∙ 0,1       175 ∙ 100       17500 ∙ 0,001

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                     Слайд 3



Учитель. Тепер можемо прочитати ім’я уроку „ВІДКРИЙ ЗІРКУ”. Маршрут прокладено, можна було б запускати корабель. Але ви ж знаєте, що на кораблі дуже багато приладів, які треба перевірити для безпечного польоту. Отже, ви в кріслах борт-інженерів. Перевірте ці прилади, виконуючи математичний тест.

      Слайд 4


Учитель. А зараз самі перевірте, на скільки правильно ви все виконали.

      Слайд 5

Учитель. Ключове слово ЕЛЬ-РІША. Оцініть свою роботу: за №№ 1,2 по                1 балу; за №№ 3-7 по 2 бали. Оцінку внесіть у сертифікат.

 

       Слайд 6


Учитель. Що за дивне слово Ель-Ріша? Це назва головної зірки сузір’я Риб, яке між іншим, як раз зараз в силі. Багато цікавих легенд пов’язані з історією сузір’їв. Але про це ми зможемо поговорити на консультації. Ось ми і відкрили для себе одну зірочку.

      Слайд 7

 


Учитель. Діти, ви чуєте? Це звуковий сигнал SOS. У центр управління польотами прийшло звернення з планети 12057.

      Слайд 8

Учитель. Це ж наші знайомі трубкошлуни. Вони просять нашої допомоги. У них пройшов дощ, і краплі дощу змили деякі коми в десяткових дробах. Давайте допоможемо поставити коми, яких не вистачає, щоб отримати правильні рівності.

(Завдання на зірках розміщені по периметру класу. Вправа із зоровими мітками)

 

    

           78,2 ∙ 156 = 121,992          782 ∙ 0,0156 = 1,21992

 

 

 

 

          0,782 ∙ 1,56 = 121992         7,82 ∙ 0,156 = 121992

      

 

 

Учитель. Перевірка приладів завершена. Кораблі готові до запуску. Екіпажи на своїх місцях. Вирушаємо в політ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                  Слайд 9


Учитель. На вашому шляху зустрінеться метеоритний дощ. Вам по можливості необхідно уникнути попадання метеоритів у корабель.

Слайд 10

(Робота в парах. Виконання самостійної роботи.)

 

Учитель. На партах є таблички, які вам необхідно заповнити, працюючи в парах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Слайд 11

 

Учитель. Політ завершено. (Слайд 12). Поміняйтесь (І-ІІ, ІІІ-ІV парти) завданнями, перевірте правильність виконання прикладів, використовуючи таблицю з відповідями на екрані.

 

 

 


 Слайд 13


Учитель. Оцініть роботу, якщо кожен правильно виконаний приклад 1 бал. Верніть роботи. Внесіть свою оцінку в сертифікат. Молодці! Всі подолали метеоритний дощ. Тепер можна сісти за відкриття.

Слайд 14

Учитель. Часто говорять, „відкриття на кінцівці пера”, тобто за допомогою обчислень роблять багато відкриттів. Адже місце розташування зірок спочатку розраховували на папері і вже набагато пізніше стали спостерігати їх у телескоп. Зірки поділяються за своїм віком, в залежності від цього вони відрізняються кольором. Наймолодші, найгарячіші – блакитного кольору; менш гарячі – жовті, червоні; холодні – білі. Взагалі є цілий спектр кольорів, але про це ви дізнаєтесь більш докладно на уроках астрономії.

Візьміть у руки кольорову зірку, на якій є завдання, на іншій стороні напишіть своє ім’я. З виконаним завданням зірку приклейте на дошку.

(Диференційована самостійна робота)

Високий рівень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Достатній рівень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Достатній рівень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середній  рівень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаткове завдання (для тих, хто зробив завдання самостійної швидше):

Знайди пропущене число.

 

 

 

3

 

  ?

2,5

 

 

 

 

ІІІ. Рефлексивно-оцінювальний етап.

 

Учитель. Подивіться, діти як засяяло наше небо! Скільки нових зірок ми відкрили і запалили. Можливо, хтось не зумів відкрити нову зірку, це означає, що ваші відкриття попереду. Але вам треба для цього докласти зусиль.


Як ви відчуваєте, готові летіти далі по темі? Летимо вперед до нових відкриттів, і нехай кожен із нас знайде свою зірочку.

 

 

Слайд 15

 

Учитель. Коли ми спостерігаємо за насиченим зоряним небом, на ньому бачимо скупчення маленьких зірочок, яке називається „Чумацький шлях”. Як раз нам його не вистачає на нашому імпровізованому небі (дошці).

На жовтих зірочках пропоную вам відобразити свій настрій та прикріпити їх на дошку. Чи всі залишились задоволені своєю роботою? Уроком? Чи сподобалась вам така самостійна робота?


 

Учитель. Отже, дивлячись на ваші зірки настрою, я зрозуміла, що вам сподобалось наше космічне дослідження і ви готові до відкриття нових зірок.

 

ІV. Домашнє завдання.

 

Учитель. Наступне відкриття ви зробите, виконуючи домашнє завдання.


 Слайд 16

 

Учитель. На наступному уроці після перевірки самостійної роботи ви отримаєте вже завірені сертифікати з оцінкою за урок.

На сьогодні все. Дякую за урок!


 

 

 

 

Сертифікат

            відкриття зірки учасника

 

 

( Прізвище Ім’я)

 

Дійсно взяв участь
у перевірці бортових приладів ____ з 7 (оцінка _____)


Уникнув метеоритів ____ з 12 (оцінка ____)
 

Відкрив зірку  ___________________ (оцінка______)

 

Оцінка за урок ______

Оцінки занесені в журнал реєстрації відкриттів.

 

Виданий .... ... .. 20 .. р.

doc
Додано
17 серпня 2021
Переглядів
395
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку