Урок "Множення дробів. Подорож замками та фортецями України"

Про матеріал
урок -подорож удосконалення умінь і навичок з теми "Множення дробів" 6 клас НУШ. Формування інформаційної, математичної та соціальної компетентностей
Перегляд файлу

Тема: Множення дробів. Подорож замками та фортецями України

Мета уроку:-  удосконалити вміння виконувати множення дробів, зокрема знаходити значення виразів, розв’язувати задачі, у яких передбачено множення дробів. Формувати вміння бачити закономірності, міркувати за аналогією. Виховувати старанність, наполегливість у досягненні мети, почуття ваідповідальності, сприяти розвитку пізнавального інтересу до предмету, що вивчається;  виховувати любов до Батьківщини, відповідальне ставлення до результатів навчальної праці, самостійність, активність, вміння переборювати труднощі

Тип уроку: урок удосконалення умінь і навичок.

Форма проведення уроку: урок-подорож.

Обладнання: комп’ютери, презентація, картки із завданнями.

ХІД УРОКУ.

І. Організаційний етап

- Я задоволена, що ви всі готові до уроку і маю надію, що він буде для вас цікавим і корисним. Бо сьогодні ми поринемо в подорож. Подорож старовинними замками України. Я вірю у ваші здібності і сподіваюся, що ви вийдете з уроку з більшим багажем знань, ніж був у вас перед цим.

Я бажаю вам знання подвоїти,

Уміння потроїти,

Здібності піднести до квадрату,

А поганий настрій давайте помножимо на нуль!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

-         Сьогодні ми будемо не просто розв’язувати математичні завдання.

-          А вирушимо у подорож по найвідомішим і найгарнішими замками нашої батьківщини і дізнаємося про нього багато цікавих фактів.

-          Цікаві факти про замки

-          У минулому замки використовувалися як в’язниці, фортеці чи оселі дворян.

-          Типова товщина стін замків становила: 3 метри, висота 15 метрів.

-          Для захисту від підкопів, навколо стін замків влаштовували кам’яні вимощення

-          Для оборони замку, навколо нього створювали водяний рів (цей рів утруднював доступ до стін замку облоговим знаряддям (таран або облогова вежа). Щоб утруднити подолання водойми, іноді на дні ровів встановлювали кілки (палиця заточена з одного кінця).

-           

- Час в дорогу!

ІІІ. Формування теми і завдань уроку.

Дидактична гра «Шифрувальники».

Клас поділяється на екскурсійні групи і кожному видається завдання з маршрутом.

Для того, щоб розшифрувати ваш маршрут вам потрібно розкодувати  файли
Знайти дріб, обернений даному :      ;    ;     ;        Лю

Знайти дріб, рівний даному :      ;    ;     ;            берт

Знайти дріб, рівний нулю:      ;    ;     ;                     Хо

Знайти квадрат даного дробу:      ;    ;     ;          тин

Ітак команди отримали свої перші маршрути.

ІV Актуалізація опорних знань.

Дидактична гра «Зберемо багаж»

-         Перед тим, як вирушити в дорогу, мандрівники завжди збирають і перевіряють спорядження. Тому і ми зараз перевіримо і зберемо ваш багаж - ваші знання.

 

Відповімо на питання, записані на картках і той, хто відповів правильно, кладе картку до скриньки.

-         Як називається ділення і чисельника і знаменника дробу на одне і те ж саме число?

-         Як називається лінія між чисельником і знаменником?

-         Як називається число, записане під рискою дробу?

-         Як називається число, записане над рискою дробу?

-         Як називаються дроби, добуток яких дорівнює одиниці?

-         Який дріб називається правильним?

-         Який дріб називається неправильним?

-         Як неправильний дріб перевести у мішане число?

-         Яке число називається мішаним?

-         Як мішане число перевести у неправильний дріб?

-         Який дріб називається скоротним?

-         Який дріб називається нескоротним?

-         Як помножити звичайні дроби?

-         Як помножити звичайний дріб на натуральне число?

Дидактична гра «Зіпсована записка».

-         Отже, наш з вами багаж - це все те, чому ми навчилися, працюючи над даною темою, зібраний. На записках, які ми дістали із стародавньої скрині, є плями і деякі слова неможливо прочитати. Запишіть слова, які зтерлися під впливом часу.

 

  1. Щоб помножити дріб на натуральне число, треба його чисельник  помножити на це ___, а знаменник ___.
  2. Щоб помножити дріб на дріб, треба знайти добуток ____ і добуток ____ цих дробів; перший добуток записати у чисельнику, а другий – у знаменнику результату.

V. Удосконалення умінь і навичок.

Знаєте, скільки старовинних замків налічується на Україні?

Дидактична гра «Квітка історії» Щоб відповісти на це запитання, проведемо усний рахунок

 

-          Молодці-слайд- До нашого часу збереглося 116 твердиньабо лише їх руїн. Найбільше у Тернопільській області — 34.

-          А чи знаєте ви яка фортеця найбільша?

-         Щоб це дізнатися, виконайте завдання на скорочення дробів.

Дидактична гра «Хто швидше?»

а) б) в) г) д) е)

Взаємоперевірка:

а)4 б) в) г) д) е)

Аккерма́нська форте́ця, або Бі́лгород-Дністро́вська форте́ця — історико-архітектурна пам'ятка та найбільша фортеця України. Була споруджена за часів Пізнього середньовіччя (XIII — XV століття) на місці руїн античного поліса Тіра.

 

Чим загадковий цей замок? Хочете дізнатися? Тоді необхідно виконати самостійну роботу.

І варіант

 

 

 

 

 

 

 

ІІ варіант

 

 

 

 

А тепер кожна екскурсійна група направляється в свій замок. Хотинська фортеця та Замок Любарта

 

Робота в парах. Дидактична гра «Знайди помилку»

1 група

1). Щоб помножити дріб на натуральне число, треба його знаменник помножити на це число, а чисельник залишити без змін.

2). Добутком двох дробів є дріб, чисельник якого дорівнює добутку знаменників, а знаменник – добутку чисельників.

3) Ділення чисельника і знаменника дробу на їх спільний  дільник, відмінний від 1, називають множенням дробів.

 

2 група

3). Якщо дріб помножити на 0, то отримаємо 1.

4). Щоб помножити мішані числа, треба спочатку записати їх у вигляді правильних дробів, а потім скористатися правилом множення дробів.

6) Від зміни місць доданків добуток не міняється. 

1 група задача

Ширина Північної башти Хотинської фортеці дорівнює 18, а довжина 19м. Висота з зовнішньої сторони складає  3 м від ширини. Знайдіть обєм північної башти (враховуйте, що башта має форму прямокутного паралелепіпеда)

2 група задача

В'їзна вежа Луцького замку це паралелепіпедна споруда. Висота становить  м, від довжини . Довжина башти – 12  м а ширина -11м. Знайдіть обєм північної башти

 

Кожній групі за виконання завдання робиться екскурсія по замку(за виконання першого завдання)-і розповідається легенда про цей замок-за виконання другого завдання(див презентацію-додаток)

 

VIІ. Підсумок уроку.

-         Сьогоднішній урок був незвичайним. Це був іспит на ваше вміння множити звичайні дроби.  Це були ваші чергові сходинки до успіху. Чи розв’язали  поставлені на початку уроку завдання?

 «Піраміда знань».

Було цікаво…

Було складно…

Тепер я знаю…

Я зрозумів, що…

Тепер я вмію…

VІІІ. Домашнє завдання.

Удома складіть і розв’яжіть 4 різних приклади на множення   звичайних дробів. Додаткове творче завдання: Придумати і розв’язати задачу  про Кам янець-Подільский замок

 

Рефлексія.

«Смайлики» на обличчях:

Оберіть той смайлик, який відповідає вашому настрою в кінці уроку і покажіть його виразом обличчя:

  1.     Я задоволений собою! У мене все вийшло!
  2.     У мене ще не все виходить, треба старатися!

Багато мандрівників, що відвідали найдивовижніші замки України, не можуть залишитися байдужими до них, прагнуть знову і знову опинитися на їх мурах та вежах, закохуються в них, присвячують вірші.

ОЛЕНА ПЧІЛКА

УРИВОК ПОЕЗІЇ «ВОЛИНСЬКІ СПОГАДИ», 1883

Ти, Луцьк стародавній, що досі слід явний
Ховаєш старої давнини, 
Й тебе я спізнала, й тебе пильнувала, -
Були то хорошії днини!
Старезний твій замок, дідизни останок,
Навік в моїй думці зостався. 

 

 

 

doc
Додано
27 жовтня 2023
Переглядів
279
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку