Урок "Множення двоцифрового числа на одноцифрове".

Про матеріал
Ознайомити з прийомом множення двоцифрового числа на одноцифрове. Удосконалювати обчислювальні навички і вміння множення розрядних чисел на число, суми на число. Закріпити вміння розв’язування задачі на пропорціональну залежність. Розвивати логічне мислення. Виховувати старанність, самостійність, інтерес до математики.
Перегляд файлу

 

Тема :Множення двоцифрових чисел на одноцифрове.  Задачі на пропорційну залежність: ціна, кількість, вартість.

Мета : Ознайомити з прийомом множення двоцифрового числа на

одноцифрове. Удосконалювати обчислювальні навички і

вміння множення розрядних чисел на число, суми на число.

Закріпити вміння розв’язування задачі на пропорціональну залежність.

Розвивати логічне мислення. Виховувати старанність,

самостійність,  інтерес до математики.

         Хід уроку.

1.Організація класу.

 Діти, у народі кажуть : « Добрий гість - дому радість».

Гадаю, що ви, як і я, раді нашим гостям.

  • Поверніться, привітайтесь.
  • .

Зараз урок математичний, для кожного з нас звичний.

 

Девіз уроку:

 Працювати – активно,

Думати – оперативно

Рахувати – швидко

Відповідати – чітко.

  Почнемо його  без запинки з каліграфічної хвилинки.

  • . Каліграфічна хвилинка

264

 Характеристика числа.

Із кожної цифри  цього числа утворіть і запишіть  всі трицифрові  числа , щоб  вони не повторювались.

2. Вступна бесіда. м

 Діти, хто з вас користується Інтернетом?

  • Що таке  Інтернет, знаєте?  ( Це всесвітня мережа, яка об,єднує між собою величезну кількість комп’ютерів. )

 

  • Слайд .Інтернет виник  в 1969 році.( мені 10р., зараз 61. Скільки Інтернету?
  •  Яка користь? Завдяки  йому ти можеш спілкуватися будь з ким по всьому світу.,знаходити потрібну іформацію, грати) .
  • що шкідливе? ( компютерні  віруси, можуть зламати електронну пошту, користуватися вашими даними.)

Тривожні цифри (за матеріалами досліджень Всеукраїнського соціологічного дослідження, яке було проведене Інститутом соціології НАН України в 2019 році):

  • понад 38% опитуваних дітей готові надіслати свої світлини незнайомцям у Мережі;
  • 17% без коливань діляться інформацією про себе і свою родину (адреса, професія, графік роботи батьків, наявність цінних речей у домі тощо);
  • 42% дітей періодично потрапляють на сайти для дорослих;
  • 28% дітей, побачивши в Інтернеті рекламу алкоголю або куріння, хоча б один раз спробували їх купити;
  • 11% − спробували купувати наркотики;
  • близько 14% опитуваних час від часу відправляють платні SMS за бонуси в онлайн-іграх і лише деякі звертають увагу на вартість послуги;
  • тільки 11% батьків знають про такі онлайн-загрози, як “дорослий” контент, азартні ігри, онлайн-насилля, кіберзлочинність тощо.

 

Для того, щоб зменшити негативний вплив небажаної інформації для дітей і молоді, забезпечити відповідальне використання онлайн – технологій та мобільних приладів,  в Україні створили центр безпечного ( кращого) Інтернету, день якого відзначають на другий день другого тижня другого місяця року. ( другий день – вівторок, другий місяць – лютий, другий тиждень – наступний, тобто, в цьому році 11 лютого.

Він проходитиме під девізом «Разом для кращого Інтернету».

 

  Виконавши завдання математичного диктанту, ми дізнаємось ще кілька цікавих  фактів.

 

Математичний диктант.

 

 Якщо 30* 5 , стільки 150 країн офіційно підтримали День безпечного Інтернету 5 лютого 2019 року

14  * 100 :1   понад 1400 закладів освіти, бібліотек та громадських організацій в  Україні офіційно долучились до Дня безпечного Інтернету.

 Понад 18000 освітян та бібліотекарів у всіх областях України взяли участь в освітніх заходах із безпеки в Інтернеті. 142 500 дітей та молодих людей взяли участь в офіційно зареєстрованих заходах, присвячених безпеці в Інтернеті.

  •   18 : 1  лише у 18% випадків дорослі перевіряють, які сайти відвідує дитина,

 

 Частка чисел  600 і 10  покаже  60 хв    скільки в середньому проводить в інтернеті  кожна людина за 1 сеанс.

    Знайти добуток чисел   90 і 3     270   стільки млдр  електронних листів посилають щодня.

Якщо 540 : 6, то дізнаємось скільки дітей віком від 9 років користується Інтернетом

Перевірка :

150, 1400, 18, 60, 270,90

Яке число зайве? Чому?

Оголошення теми та мети уроку.

  •  Діти. Запамятали скільки часу в середньому проводить людина за 1 сеанс? Скільки це годин?

Новий матеріал.

 Задача. Миколка сидів в Інтернеті 5 днів по 14 хвилин. Скільки всього хвилин хлопчик витратив на Інтернет?

  • Як можна дізнатися? Який вираз потрібно скласти,щоб розв,язати цю задачу?

14 * 5.

  •  Яким числом виражений 1 множник? , другий?

  Такий вираз є в таблиці? (Ні)

Оголошення теми уроку.

- Як же  знайти його значення? (замінити перший множник на  суму одноцифрових чисел)

  • На які одноцифрові доданки можна розкласти число  14?

1ряд  6+8

2ряд  9+ 5

3 ряд  7+7.

  • Який закон використовували? Розвязавши ці вирази ,ми повторили вчорашню тему Множення суми на число.

 

Перевірка. Слайд.

- Чи  легко було рахувати?

- А на які доданки треба розкласти двоцифрове число, щоб швидше було лічити?

 ( на розрядні).

Слайд

Розгляньте  вираз і поясніть, як виконали множення.

  • що треба зробити спочатку? (двоцифровий множник треба подати у вигляді суми розрядних доданків).
  • Що зробимо другим кроком?
  • Третім ?

         Отже, ми склали алгоритм ( пам,ятку) як помножити  двоцифрове число на одноцифрове.

  • Слайд
  •  

 Розкладаємо…

Множимо…

Додаємо … Слайд

 

Закріплення

Робота з підручником с. 108

 Прочитайте правило. Чи правильно ми склали алгоритм? Користуючись

алгоритмом,.розвяжемо вирази на с. 109  закінчіть обчислення і знайдіть значення інших виразів.

 № 680

Закінчи обчислення  ( біля дошки)

 Розвязати з коментуванням:

34 * 4  23 * 5   37 * 2  13 * 3

 А зараз попрацюйте в парах.

Робота в парах .

Знайди пару виразу. З,єднайте відповідні вирази.

15 * 7                 (10 + 4 )*3

36 * 2                  (20 * 3 ) *3

12 * 4                  ( 10 + 5 ) * 7

14 * 3                  ( 30 + 6 ) * 2

23 * 3                 ( 10 + 2 ) * 4   

 

Робота в групах. Сайт дружби

 

  • Діти, а ваші батьки скупляються в Інтернеті?

Інтернет – магазин «Розетка» сьогодні до ваших послуг.

  • С.109 № 683 (усно)  якщо встигатиму, то в групах..слайд 
  • Молодці.

  Ми зайшли на сайт «Здоров,я».

Фіз. хвилинка. танець

  •  Діти, яка зернова культура найпоширеніша в

Україні?

  • Що з неї виготовляють? (крупи,борошно,)

 Про борошно розвяжемо задачу №684

  • Прочитати задачу

слайд.

Відомо, що привезли  1 ц борошна , 7кг –в мішках, а решта –в пакетах по 5 кг.

Що запитується в задачі? 

  • можемо   зразу відповісти на запитання задачі? Чому?
  • Ми не знаємо  скільки кг розсипали в пакети.
  • Можемо взнати? ( так, треба від того, що привезли, відняти те, що в мішках)
  • 1ц перетворюємо в менші міри в кг
  • ( 100 – 70 = 30 кг)
  • Тепер взнаємо скільки  пакетів по 5 кг.
  • Якою дією?
  • 30 : 5 = 6 (п)
  • Що в дужках? Чому?
  •  
  • Обернена

Скласти обернену задачу, в якій треба взнати скільки  кг в

кожному пакеті.

  • Що треба знати для цього?
  • Чи можемо зразу відповісти? ( ні, ми не знаємо ск кг у всіх 6 пакетах)
  • Як дізнатися?Якою дією?
  • Тепер можемо відповісти на питання задачі?
  • Розв'яжіть цю задачу, склавши вираз.
  •  

Скільки обернених  задач ще можна скласти?

 

Рефлексія

  • Діти, а ви знаєте, що таке спам?
  • (Це масова розсилка небажаної або неправдивої інформації)
  • От і нам сьогодні прийшла така інформація. Пересіємо її на сито? Тобто перевіримо.

 

 16 * 3 =   46 ?           25 * 3 = 65 ?

  17 * 5 =  85              12 * 8  = 94 ?

  43 * 2 =  84  ?           34 * 2 = 68

Задача 682

 Скільки коштує пиріжок в нашій їдальні? (5 грн) Петрик придбав 12 пиріжків.

Яка вартість всієї покупки?

Підсумок уроку. Як же множити двоцифрове ..

число на одноцифрове?

 

Мікрофон

Продовжіть фразу:

  • Мені запам,яталося…
  • Мені було цікаво…
  • Мене  здивувало…

 

 

 

docx
Додано
16 вересня 2020
Переглядів
1137
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку