Тема :Множення двоцифрових чисел на одноцифрове. Задачі на пропорційну залежність: ціна, кількість, вартість.
Мета : Ознайомити з прийомом множення двоцифрового числа на
одноцифрове. Удосконалювати обчислювальні навички і
вміння множення розрядних чисел на число, суми на число.
Закріпити вміння розв’язування задачі на пропорціональну залежність.
Розвивати логічне мислення. Виховувати старанність,
самостійність, інтерес до математики.
Хід уроку.
1.Організація класу.
Діти, у народі кажуть : « Добрий гість - дому радість».
Гадаю, що ви, як і я, раді нашим гостям.
Зараз урок математичний, для кожного з нас звичний.
Девіз уроку:
Працювати – активно,
Думати – оперативно
Рахувати – швидко
Відповідати – чітко.
Почнемо його без запинки з каліграфічної хвилинки.
264
Характеристика числа.
Із кожної цифри цього числа утворіть і запишіть всі трицифрові числа , щоб вони не повторювались.
2. Вступна бесіда. м
Діти, хто з вас користується Інтернетом?
Тривожні цифри (за матеріалами досліджень Всеукраїнського соціологічного дослідження, яке було проведене Інститутом соціології НАН України в 2019 році):
Для того, щоб зменшити негативний вплив небажаної інформації для дітей і молоді, забезпечити відповідальне використання онлайн – технологій та мобільних приладів, в Україні створили центр безпечного ( кращого) Інтернету, день якого відзначають на другий день другого тижня другого місяця року. ( другий день – вівторок, другий місяць – лютий, другий тиждень – наступний, тобто, в цьому році 11 лютого.
Він проходитиме під девізом «Разом для кращого Інтернету».
Виконавши завдання математичного диктанту, ми дізнаємось ще кілька цікавих фактів.
Математичний диктант.
Якщо 30* 5 , стільки 150 країн офіційно підтримали День безпечного Інтернету 5 лютого 2019 року
14 * 100 :1 понад 1400 закладів освіти, бібліотек та громадських організацій в Україні офіційно долучились до Дня безпечного Інтернету.
Понад 18000 освітян та бібліотекарів у всіх областях України взяли участь в освітніх заходах із безпеки в Інтернеті. 142 500 дітей та молодих людей взяли участь в офіційно зареєстрованих заходах, присвячених безпеці в Інтернеті.
Частка чисел 600 і 10 покаже 60 хв скільки в середньому проводить в інтернеті кожна людина за 1 сеанс.
Знайти добуток чисел 90 і 3 270 стільки млдр електронних листів посилають щодня.
Якщо 540 : 6, то дізнаємось скільки дітей віком від 9 років користується Інтернетом
Перевірка :
150, 1400, 18, 60, 270,90
Яке число зайве? Чому?
Оголошення теми та мети уроку.
Новий матеріал.
Задача. Миколка сидів в Інтернеті 5 днів по 14 хвилин. Скільки всього хвилин хлопчик витратив на Інтернет?
14 * 5.
Такий вираз є в таблиці? (Ні)
Оголошення теми уроку.
- Як же знайти його значення? (замінити перший множник на суму одноцифрових чисел)
1ряд 6+8
2ряд 9+ 5
3 ряд 7+7.
Перевірка. Слайд.
- Чи легко було рахувати?
- А на які доданки треба розкласти двоцифрове число, щоб швидше було лічити?
( на розрядні).
Слайд
Розгляньте вираз і поясніть, як виконали множення.
Отже, ми склали алгоритм ( пам,’ятку) як помножити двоцифрове число на одноцифрове.
Розкладаємо…
Множимо…
Додаємо … Слайд
Закріплення
Робота з підручником с. 108
Прочитайте правило. Чи правильно ми склали алгоритм? Користуючись
алгоритмом,.розв’яжемо вирази на с. 109 закінчіть обчислення і знайдіть значення інших виразів.
№ 680
Закінчи обчислення ( біля дошки)
Розв’язати з коментуванням:
34 * 4 23 * 5 37 * 2 13 * 3
А зараз попрацюйте в парах.
Робота в парах .
Знайди пару виразу. З,єднайте відповідні вирази.
15 * 7 (10 + 4 )*3
36 * 2 (20 * 3 ) *3
12 * 4 ( 10 + 5 ) * 7
14 * 3 ( 30 + 6 ) * 2
23 * 3 ( 10 + 2 ) * 4
Робота в групах. Сайт дружби
Інтернет – магазин «Розетка» сьогодні до ваших послуг.
Ми зайшли на сайт «Здоров,я».
Фіз. хвилинка. танець
Україні?
Про борошно розв’яжемо задачу №684
слайд.
Відомо, що привезли 1 ц борошна , 7кг –в мішках, а решта –в пакетах по 5 кг.
Що запитується в задачі?
Скласти обернену задачу, в якій треба взнати скільки кг в
кожному пакеті.
Скільки обернених задач ще можна скласти?
Рефлексія
16 * 3 = 46 ? 25 * 3 = 65 ?
17 * 5 = 85 12 * 8 = 94 ?
43 * 2 = 84 ? 34 * 2 = 68
Задача 682
Скільки коштує пиріжок в нашій їдальні? (5 грн) Петрик придбав 12 пиріжків.
Яка вартість всієї покупки?
Підсумок уроку. Як же множити двоцифрове ..
число на одноцифрове?
Мікрофон
Продовжіть фразу: