Урок "Множення і ділення десяткових дробів"

Про матеріал
Практичний аспект реалізується через STEM-активність, де учні вимірюють довжину предметів, записують результати у вигляді десяткових дробів і забезпечують математичні дії. Додатково пропонуються роздаткові картки для індивідуальної роботи, групові завдання, а також формувальне оцінювання, що включає самооцінку, взаємо оцінювання та зворотній зв’язок.
Перегляд файлу

Тема: Множення і ділення десяткових дробів.

Мета:

  • Формувати вміння множити і ділити десяткові дроби.
  • Розвивати навички роботи з десятковими дробами у повсякденних ситуаціях.
  • Сприяти розвитку логічного мислення, уважності та математичної грамотності.

Тип уроку: Вивчення нового матеріалу.

Обладнання:

  • Таблиці множення та ділення десяткових дробів;
  • Набір карток із завданнями;
  • Візуальні схеми та малюнки для пояснення;
  • Інтерактивна презентація;
  • Маніпулятивні матеріали (гроші, лічильні фішки тощо).

Хід уроку:

1. Організаційний момент (3 хв.)

  • Привітання з учнями, налаштування на роботу.
  • Повторення правил роботи на уроці.
  • Мотиваційне запитання: «Де в житті ми використовуємо множення і ділення десяткових дробів?» (гроші, вимірювання тощо).

2. Актуалізація знань (5 хв.)

  • Повторення правил множення і ділення натуральних чисел.
  • Обговорення прикладів використання десяткових дробів у житті.
  • Робота з тактильними матеріалами: обчислення вартості товарів, довжини відрізків тощо.

3. Вивчення нового матеріалу (15 хв.)

  • Множення десяткових дробів:

Пояснення правила (без коми множимо як натуральні числа, потім рахуємо знаки після коми).

Візуальні приклади (таблиці, картки).

Практична вправа: множення цін на кількість товарів.

  • Ділення десяткових дробів:

Пояснення правила (перенесення коми, виконання ділення як натуральних чисел).

Виконання прикладів з коментарями вчителя.

Гра «Магазин»: учні ділять суму грошей між покупцями.

4. Закріплення матеріалу (10 хв.)

  • Робота в парах: один учень записує приклад, інший розв’язує.
  • Інтерактивна гра «Хто швидше?» (множення і ділення дробів у групах).
  • Виконання вправ у зошитах.

5. Підсумок уроку (5 хв.)

  • Обговорення: що нового дізналися?
  • Гра «Світлофор»: зелений – усе зрозуміло, жовтий – є питання.
  • Коротке повторення правил множення і ділення.

6. Домашнє завдання

  • Виконати 3 завдання на множення і 3 на ділення десяткових дробів.
  • Намалювати ситуацію, де використовують десяткові дроби.

Адаптація для дітей з ООП:

  • Використання тактильного матеріалу (монети, лічильні палички);
  • Спрощене пояснення з опорою на схеми та візуальні приклади;
  • Використання великих шрифтів та кольорових карток;
  • Додатковий час для виконання завдань;
  • Індивідуальні картки із завданнями:

Картка 1: Обчисли: 2,5 × 3; 1,2 × 4,5; 0,8 × 2,3. Намалюй відповідні приклади.

Картка 2: Поділи: 6,4 ÷ 2; 9,8 ÷ 4,9; 7,2 ÷ 1,2. Познач поділ на числовій прямій.

Картка 3: Розв’яжи задачу: у магазині купили 3,5 кг яблук по 2,4 грн за кг. Скільки заплатили за всю покупку?

Картка 4: Розклади числа 4,8 і 3,6 на множники, поясни свої дії.

Картка 5: Порівняй дроби: 2,5 × 1,2 і 3,4 × 0,8. Яке з чисел більше?

Формальне оцінювання:

  • Усний зворотний зв'язок: пояснення учнями своїх відповідей.
  • Практичні завдання: виконання вправ у зошиті та на картках.
  • Рефлексія: аналіз роботи на уроці за допомогою кольорових карток (зелений, жовтий, червоний).

Очікувані результати: Учні вміють множити і ділити десяткові дроби, використовувати їх у практичних ситуаціях, пояснювати свої розв’язки.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 5 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
27 лютого
Переглядів
105
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку