21 травня о 18:00Вебінар: Дисграфія. Як працювати вчителю?

Урок. "Множення і ділення натуральних чисел"

Про матеріал
Узагальнення та систематизація знань, вмінь та навичок учнів з теми; формування вмінь застосування здобутих знань до розв’язування задач, спрощення виразів. Розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, культуру математичного мовлення.
Перегляд файлу

Вч. математики Уличненська СЗШ І-ІІІступенів Гаврилів Наталія Миронівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок – подорож

з теми:

“Множення і ділення натуральних чисел”

(5 клас)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2010 р.

Урок – подорож з теми:  Множення і ділення натуральних чисел

Дидактична мета уроку. Узагальнення та систематизація знань, вмінь та навичок

                                          учнів  з  теми; формування вмінь застосування здобутих

                                          знань до розв’язування задач, спрощення виразів.

 

Розвиваюча мета уроку. Розвивати  обчислювальні  навички,  логічне   мислення,

                                          культуру математичного мовлення.

 

Виховна мета уроку.       Виховувати  інтерес  до  математики, естетичні смаки та

                                          творчу уяву.

 

 

Хід уроку

 

                                                                             Світ,   що   нас   оточує    це   світ

                                                                             математики.   Тож    давайте його

                                                                             пізнавати.

 

Вступне слово вчителя. Сьогодні, діти, у нас незвичний  урок. Ми  вирушимо у

                                         подорож   Математичним океаном. Тема нашої подорожі

                                         “Множення і ділення натуральних чисел”.

                                         (Повідомляється мета уроку)

                                         Щоб  вирушити  у  дорогу,  ми  повинні підготуватись до

                                         плавання та підготувати наш корабель.

 

І. Актуалізація опорних знань учнів.

   (Усні вправи)

 

1. Обчислити усно:

 

                  32 – 15                     81 · 6                     48 : 3

                  96 – 38                     9 · 16                     340 : 2

                  58 + 42                     63 · 3                     804 : 4 

 

2. Знак   якої   арифметичної   дії   треба   поставити   замість   зірочки, щоб  була

    правильною рівність:

                                         45 * 1 =  45

                                         2 * 2 = 4

                                         85 * 0 = 85

                                         28 * 0 = 0

 

3. Сума яких двох чисел, що не дорівнюють нулю, більша за їх добуток?

 

4. Чому дорівнює значення виразу, де а – деяке відмінне від нуля число:

                                          а : 1 + 0 : а

                                          а · 1 – а : 1

                                          (а · 1 – 1) · 0

5. Завдання на увагу. Гра “Так – ні”.

    Якщо  назване  число  ділиться  на  8 – відповідь  “так” (учні піднімають праву

    руку), в іншому випадку – “ні” (учні піднімають ліву руку).

                  48 : 8                          16 : 8

                  56 : 8                          36 : 8

                  42 : 8                          64 : 8

                  45 : 8                          72 : 8

                  49 : 8                          82 : 8

 

Слово вчителя.  Корабель  готовий   і   ми  вирушаємо  у  подорож.  На  нашому

                              шляху  Математичним  океаном  буде  чимало  несподіванок та

                              труднощів.

                              Отже, ми зараз вирушаємо у подорож.

                              Люблю мандрівки, люблю походи.

                              І чи то сонечко, чи знов негода,

                              Буває все у нас – дитячого народу.

                              Ми вже в дорозі, вітер бє в обличчя,

                              Цікавий край до себе кличе.

 

ІІ. Розвязування вправ.

1. Перша зупинка нашого корабля відбудеться в “Обчислювальному острові”.

– Тут, діти, проживають люди, які дуже люблять цікаві математичні завдання. Щоб потрапити нам на цей острів, ми повинні розвязати  завдання.

 

Завдання:  Знайдіть значення числового виразу найзручнішим способом:

                 а) 25 · 79 · 4;                            б) 43 · 89 + 89 · 57.

 

2. Друга зупинка: “Мис Задачний”.

   Увага! Ми наближаємось до мису Задачного. На березі ми зустріли рибалку, у якого виникли труднощі при розвязуванні задачі. Давайте допоможемо йому.

 

Завдання:  З одного порту в протилежних напрямках одночасно вийшли пароплав зі швидкістю 25 км/год і катер зі швидкістю 32 км/год. Яка відстань буде між ними через 3 год після початку руху?

 

3. Третя  зупинка: “Острів Скарбів”.

– На горизонті, діти, зявився острів Скарбів. Я сподіваюсь, що на цьому острові ми знайдемо з вами скарб. Але для цього нам потрібно розвязати наступне завдання.

 

Завдання: Знайдіть суму розвязків рівняння:

                а) х · 14 = 364;             б) 324 : х = 9;                19х – 12х = 266.

 

– Увага, діти! А що це за незнайомий предмет прибила хвиля до борту нашого корабля? Це мабуть старовинна пляшка. А в ній цікаве для нас повідомлення.

 

 

Повідомлення:    За всю історію людства було придумано багато способів мно­ження. Уже в кінці XV — на початку XVI століття італійський математик Лука Пачіолі у своєму трактаті про арифметику наводив вісім різних способів множення.

    Знак множення “х” як символ дії множення зустрічається в друкованих працях з XVII століття, проте його використовували і раніше.

     Вперше знак множення “х” застосував англійський математик Вільям Оутред (1575—1660) у 1631 році, а пізніше, у 1698 році, видатний німецький  математик Готфрід Лейбніц (1646—1716) ввів знак множення “ • “ . У XVII столітті саме цей знак став за­гально прийнятим для позначення дії множення. До речі, Г. Лейбницем був запропонований і знак : як символ ділення.

 

4. Наступний пункт нашої подорожі – це “Бухта Геометрична”.

– Діти, тут майорить якийсь прапор. Це ж пірати! Допоможемо врятуватися від них жителям бухти? Для цього нам необхідно виконати піратські вимоги, а саме – розвязати наступне завдання.

 

Завдання: Назвіть зображену фігуру та обчисліть її периметр.

 

                                               15 м

 

 

                   8 м

 

 

 

 

– Ось і закінчується наша подорож. Ми повертаємось додому.

 

ІІІ. Підсумок уроку.

      Математику тому вивчати слід, що вона розум до ладу приводить.

                                                                                     М. Ломоносов

 

      Математика – це наука, яка вимагає найбільше фантазії.

                                                                                     С. Ковалевська

ІV. Домашнє завдання.

Заключне слово вчителя  Кмітливі труднощі долають,

                                               Вони завжди перемагають.

                                               А винахідливі завжди

                                               Сухими вийдуть із води.

                                               Важких завдань для нас немає –

                                               Сьогодні ми перемагаєм.

 

 

 

 

doc
Додано
27 лютого
Переглядів
82
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку